ဥစၥာေစာင့္ပံုျပင္
( ၂၀၁၃ ႏုိဝင္ဘာလထုတ္ ဂမီ ၻရဆန္းၾကယ္မဂၢဇင္းတြင္ ေဖာ္ျပခံရေသာ ဝတၳဳတိုတစ္ပုဒ္ ျဖစ္သည္ )
ေရးသူ - ဂါဦးႏြန္းကို
------------------------------------------------------------------------------------------
သူမ်ားေတြကို ေျပာရင္ စကားရွာျပီး ၾကြားတယ္
။ မျဖစ္ႏိုင္တာေတြ ေျပာတယ္ ထင္ၾကမွာစိုးလြန္းလို႔ ေျပာမျပဖူးပါဘူး သမီးရယ္ ။ လူေတြကလည္း
အခက္သား မဟုတ္လား ။ ကိုယ္ မၾကံဳဖူးတာဆို မယံုခ်င္ဘူး ။ ကိုယ္ မျမင္ဖူးတာဆို ေလာက မွာ
မရွိဘူး ။ ကိုယ္ မၾကားဖူးတာဆို မျဖစ္ႏိုင္ဘူးရယ္လို႔ ထင္ျမင္ယူဆတတ္ၾကတာကိုး ။ ဒါကလည္း
သဘာ၀ပါပဲေလ ။ လူ အမ်ိဳးမ်ိဳး စိတ္အေထြေထြေပါ့ကြယ္ ။ ဥစၥာေစာင့္ တကယ္ရွိတယ္ မရွိဘူးကိုေတာ့
သမီးလည္း ျငင္းမယ္ မထင္ပါဘူး ။ ေဖေဖ ကေတာ့ ေဖေဖ ၾကံဳခဲ့ဖူးတဲ့အျဖစ္အပ်က္ေတြေၾကာင့္
ရွိတယ္လို႔ သတ္မွတ္ခ်င္တယ္ ။ ဥစၥာေစာင့္ဆိုတာ အမွန္ေတာ့လည္း ပရေလာကသားတစ္မ်ိဳးပါပဲ
။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔မွာ လွလွပပဖန္ဆင္းႏိုင္တဲ့အစြမ္းသတၱိရွိတယ္ထင္ရဲ႕ ။ ေဖေဖ ေတြ႕ဖူးသမွ်ေတာ့
ရုပ္အဆင္းေၾကာက္မက္ဖြယ္ရာ တစ္ခါမွ မျမင္ဖူးဘူး ။ ေတြ႕ခဲ့စဥ္တိုင္း ေခ်ာေခ်ာလွလွေတြခ်ည္းပဲ
။ ကဲ…ေဖေဖ ၾကံဳဖူးခဲ့တဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြထဲက လယ္တဲမွာၾကံဳခဲ့တဲ့အေၾကာင္းကို ငါ့သမီးကို
ေျပာျပမယ္ ။ သမီးအတြက္ေတာ့ ဇာတ္လမ္းက အဆန္းအျပားၾကီး ဟုတ္မယ္မထင္ေပမဲ့ တကယ္ၾကံဳခဲ့ရတဲ့ေဖေဖ့အတြက္ေတာ့
အံ့ၾသဘနန္း အံ့မခန္းပါပဲကြယ္ ။ ကဲ…ေသ ေသခ်ာခ်ာ နားေထာင္ေနာ္ ။
ËËËËËËËËËËËËËËËËËËËËËËËËËËËËËËËËËËËËËËËËËËËËËËË
ကိုခင္ေမာင္ လယ္ကြင္းထဲ ေရာက္ေတာ့ ညေနေစာင္းလုျပီ
။ လယ္သမားေတြလည္း ႏြားေတြထြန္ေတြ သိမ္း၍ ျပီးလို႔ ညေနစာစား အဖန္ရည္ပင္ ေသာက္ေနေလာက္ျပီ
။ ကိုခင္ေမာင္လည္း အေဖ့လယ္ကြင္းဆီသုိ႔ နီးရာလယ္ကြက္ေတြၾကားမွ ျဖတ္ကာျဖတ္ကာ ခပ္သုတ္သုတ္ေလွ်ာက္လာခဲ့သည္
။ အေဖေတာ့ ေနာက္က်၍ ဆူပူေနေလျပီလား ။ စိတ္တုိေနေလျပီလား မသိ ။
ကိုခင္ေမာင္၏ဖခင္က ကိုခင္ေမာင့္ကို မိမိ့အလုပ္ေတြ
၀ိုင္းကူလုပ္ကိုင္ေစရန္အတြက္ ရြာမွ လယ္ကြင္းဆီသို႔ ဆင္းလာ ခိုင္းလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္
။ ကိုခင္ေမာင္လည္း ဖခင္ကို ေၾကာက္၍သာ ဆင္းလာခဲ့ရသည္ ။ လယ္သမားသားသမီးျဖစ္ေသာ္ လည္း
လယ္လုပ္ခ်င္သူ မဟုတ္ ။ ကိုခင္ေမာင္ ျဖစ္ခ်င္သည္က အစိုးရအရာရွိၾကီး ျဖစ္သည္ ။ မိမိတို႔ရြာသို႔
တစ္လတစ္ခါ စပါးထြက္ႏွဳန္းတိုး/မတိုး လာေရာက္စစ္ေဆးေလ့လာတတ္ေသာ စိုက္ပ်ိဳးေရးလူၾကီးမ်ားကဲ့သို႔
အရာရွိၾကီးျဖစ္လိုေသာေၾကာင့္ ထုိေခတ္ထုိအခါက ရွားပါးလွစြာေသာ ဆယ္တန္းေအာင္ေက်ာင္းသားထဲတြင္
ကိုခင္ေမာင္ ပါႏုိင္ေစရန္ စာကို ၾကိဳးစားခဲ့၏ ။ ယခုမ်ားေတာ့ ကိုခင္ေမာင္ ဆႏၵ ျပည့္၀ရန္
နီးစပ္ေနျပီ ။ ကိုခင္ေမာင္ ဆယ္တန္း ေအာင္ခဲ့ျပီ ။ ျမိဳ႕တြင္ ေက်ာင္းသြားတက္ရန္ ဖခင္ကို
ေတာင္းဆိုရေတာ့မည္ ။ အဘြားက ခြင့္ျပဳေသာေၾကာင့္ အေဖ ခြင့္မျပဳလွ်င္ အဘြားကို တိုက္တြန္းခိုင္းရမည္ဟု
စိတ္ ထဲ၌ ေတြးေတာၾကံဆေနရင္း လမ္းတိုကန္သင္းအတိုင္း ခပ္သြက္သြက္ ေလွ်ာက္လာလိုက္သည္ ။
အေဖ့လယ္ကြက္နားသို႔
မေရာက္ခင္တြင္ ေကာက္ရိုးပံုကုန္းကို ေက်ာ္လြန္ျဖတ္သြားရမည္ျဖစ္၏ ။ ယခုခ်ိန္ခါ၌ ေကာက္
ရိုးပံုကုန္းနားတြင္ လူသူေလးပါး ရွိလိမ့္မည္ မထင္ ။ ေကာက္ရိုးပံုကုန္းရာဇ၀င္ကလည္း လူအမ်ား၏စိတ္အာရံုကို
ဆြဲကိုင္လွဳပ္ ခါႏိုင္ေလာက္သည္အထိ အထင္ကရ ရွိခဲ့၏ ။ ေကာက္ရိုးပံုကုန္းဟူသည္မွာ အမွန္ေတာ့
ေကာက္ရိုးေတြ ပံုထားေသာကုန္း တစ္ခုျဖစ္သည္ေၾကာင့္ ေကာက္ရိုးပံုကုန္းဟု ခပ္လြယ္လြယ္မွည့္ေခၚခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္သည္
။ ယခင္က ထုိေနရာသည္ ေျမကြက္ လပ္တစ္ခုျဖစ္ေသာ္လည္း လယ္ထြန္၍ မရ ထြန္ယက္စိုက္ပ်ိဳး၍ မရ…။
တစ္စံုတစ္ခုႏွင့္ ျငိ,ျငိေနျခင္းေၾကာင့္ ေက်ာ္သြားကြက္ သြားရာမွေန ေျမကြက္လပ္တစ္ခုအျဖစ္
ျဖစ္တည္ေနရာ ထုိေျမကြက္လပ္တြင္ ေကာက္ရိုးမ်ား လာပံုထားၾကရင္း ေကာက္ ရိုးပံုကုန္းျဖစ္ခဲ့ရဟန္တူသည္
။
ထုိေကာက္ရိုးပံုကုန္းအနီးတြင္ ထိန္ပင္ၾကီးတစ္ပင္
ရွိ၏ ။ ထုိေကာက္ရိုးပံုကုန္းႏွင့္ထိန္ပင္ၾကီးသည္ ဆက္စပ္မွဳ ရွိသည္ ဟု ဆုိရေပလိမ့္မည္
။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ရြာသူရြာသားအခ်ိဳ႕က ထုိေကာက္ရိုးပံုကုန္းႏွင့္ထိန္ပင္ၾကီးကို
ယွဥ္တြဲလ်က္ ေၾကာက္ရြံ႕ေနၾကေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္ ။ ဘာေၾကာင့္ ေၾကာက္ရြံ႕ေနရတာလဲဟုေမးလာခဲ့လွ်င္
ညအခါ၌ ထိုထိန္ပင္ၾကီးေပၚ မွ အေကာင္မည္းမည္းၾကီးတစ္ေကာင္ ဆင္းလာကာ ေကာက္ရိုးပံုေပၚတြင္
ထုိင္ေနတတ္သည္ကို ရြာသားအခ်ိဳ႕ ေတြ႕ျမင္ဖူး ေသာေၾကာင့္ ေၾကာက္ရြံ႕ေနၾကျခင္း ျဖစ္ေလသည္
။ သို႔ေၾကာင့္လည္း လူအမ်ားက ေကာက္ရိုးပံုကုန္းနားသို႔ ညေနေန၀င္ရီ တေရာအခ်ိန္မွစ၍ နံနက္အာရံုတက္ခ်ိန္အထိ
သြားေရာက္ျခင္း မျပဳတတ္ၾက ။ ယခုမ်ားေတာ့ ကိုခင္ေမာင္က ခပ္တည္တည္ ပင္ ေကာက္ရိုးပံုကုန္းနားက
ျဖတ္ေလွ်ာက္ခဲ့ေလျပီ ။
ကိုခင္ေမာင္မွာ ေခတ္ပညာတတ္လူငယ္တစ္ဦးျဖစ္တာေၾကာင့္
သရဲတေစ ၦကို မယံုၾကည္ ။ လူအမ်ား ေျပာေျပာေနေသာ ေကာက္ရိုးပံုကုန္းႏွင့္ထိန္ပင္ၾကီးအေၾကာင္းကိုလည္း
အေလးအနက္သေဘာမထားခဲ့ ။ ယုန္ထင္ေၾကာင္ထင္ျဖစ္ျခင္းဟူ၍ သာ သတ္မွတ္ထားခဲ့သည္ ။ ယခုလည္း
ထိန္ပင္ၾကီးနားေရာက္ေတာ့ ဘာမည္းမည္းေကာင္မွ မေတြ႕ရ ။ ကိုခင္ေမာင္ ပိုမို ေသခ်ာေစရန္
ထိန္ပင္ေပၚသို႔ ေမာ့ၾကည့္သည္ ။ ထိန္ပင္၏တစ္ဖက္ ေျမကြက္လပ္ဆီသို႔လည္း လွမ္းၾကည့္သည္
။ ဘာကိုမွ် မေတြ႕ရ ။ ကိုခင္ေမာင္ မဲ့ျပံဳးေလးတစ္ခ်က္ ျပံဳးလုိက္မိရင္း အဘိုးရဲ႕စကားကိုလည္း
မယံုမရဲနားထဲ ၾကားေယာင္မိသည္ ။
“ ဟိတ္ေကာင္ခင္ေမာင္…မင္း ေကာက္ရိုးပုံကုန္းနား
ေလွ်ာက္ေလွ်ာက္ မသြားနဲ႔ကြ ။ အဲ့ဒီ့နားမွာ ဥစၥာေစာင့္သိုက္ ရွိတယ္ ။
ေတာ္ေနၾကာ မင္းကို လိပ္ျပာႏွဳတ္သြားလိမ့္မယ္
ၾကားလား ။ မင္းက ေၾကာက္တတ္တဲ့ေကာင္လည္း မဟုတ္ဘူး ။ လွန္႔
လို႔ေခ်ာက္လို႔ကလည္း မရေတာ့ အခက္သား ။ မသြားနဲ႔ကြာ
။ ငါ့စကား နားေထာင္စမ္း ။”
အဘိုးက
ထုိသို႔ေျပာေတာ့လည္း ကိုခင္ေမာင္ ယံုရေတာ့မလိုလို ။ ကိုခင္ေမာင့္အဘိုးက သမၼထလိုင္းအားထုတ္ေနသူတစ္ဦး
ျဖစ္၍ ဘယ္ေနရာတြင္ ဘာသတၱ၀ါေတြ ရွိေနသည္ဟု ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုႏိုင္ေလာက္သည္အထိ ေပါက္ေျမာက္ေနသူျဖစ္၏
။ သို႔ေသာ္လည္း ကိုခင္ေမာင္က သူတစ္ပါးအေျပာမွ်ႏွင့္ ယံုၾကည္လွသူ မဟုတ္ ။ စိတ္ထဲတြင္
ဥစၥာေစာင့္သိုက္ အမွန္ရွိလွ်င္ ငါ့ကို ျပမွာေပါ့ဟုေတြးကာ စိန္ေခၚခ်င္ခ်င္ ျဖစ္ေနမိသည္
။ ၾကာၾကာ ရပ္ၾကည့္ေနဖို႔ရာ အခ်ိန္က မရ ။ အေဖ ဆူမည္စိုး၍ လယ္ကြက္မ်ားၾကားမွ လယ္တဲဆီသို႔
ခပ္သြက္သြက္ဆက္ေလွ်ာက္ခဲ့ေတာ့သည္ ။
ËËËËËËËËËËËËËËËËËËËËËËËË
ည၏ရင္ခြင္တြင္ ဖိုးလမင္းသည္ ေမးတင္ေမွးစက္လ်က္
ျပည့္ျပည့္၀ိုင္း၀ုိင္းၾကီး ထိန္ထိန္သာေနသည္ ။ တဲထဲတြင္ ပူအိုက္လွေသာေၾကာင့္ ႏြားတင္းကုပ္ေဘး
ႏြားစာခြက္ထဲတြင္ လာေရာက္လဲအိပ္ရင္း ကိုခင္ေမာင္ မိုးေကာင္းကင္ၾကီးကို ေငး ၾကည့္ေနမိသည္
။ မိုးေကာင္းကင္ၾကီးသည္ ျပာမြဲမြဲအဆင္းေရာင္ျဖင့္ ၀င္း၀ါ၀ါလမင္းေလးကို ေထြးေပြ႕ထားသည္
။ ကိုခင္ ေမာင္ ေကာင္းကင္ကို ေငးၾကည့္ရင္း ဟိုအေၾကာင္းဒီအေၾကာင္းစဥ္းစားေနမိသည္ ။
“ ဥစၥာေစာင့္ဆိုတာ တကယ္ ရွိလား ။ အဘုိး ေျပာတာ
တကယ္ ဟုတ္/မဟုတ္ ငါ ဘယ္လုိလုပ္ သိႏိုင္မလဲ ။ ဥစၥာေစာင့္ဆို
တာ ဘယ္လိုမ်ိဳးပါလိမ့္ ။ ငါလည္း တစ္ခါမွ မျမင္ဖူးပါလား
။ အဘိုး ေျပာသလို ငါလည္း က်င့္ၾကံေနရဲ႕သားနဲ႔ ဘာျဖစ္လုိ႔
ငါက်ေတာ့ မျမင္ရတာလဲ ။”
စသည္ျဖင့္
ေတြးေတာေနရင္း သိခ်င္ေဇာျဖင့္ စိတ္ထဲတြင္ ခပ္တိုးတိုးေရရြတ္လိုက္မိသည္ ။
“ အကယ္၍ ေကာက္ရိုးပံုကုန္းနားတြင္ ဥစၥာေစာင့္သိုက္
အမွန္ရွိလွ်င္ ကြ်ႏု္ပ္ကို ဤေန႔ည ျပသပါ ။”
…ဟူ၍
။ ထုိသုိ႔ ေရရြတ္တုိင္တည္ျပီးေနာက္ ကိုခင္ေမာင္၏မ်က္လံုးေတြ အိပ္ေမြ႕ခ်ခံရသူကဲ့သို႔
တျဖည္းျဖည္း ေမွးစင္းလာ ေလသည္ ။ အဲ့သည့္ေနာက္ေတာ့ ေမွးခနဲအိပ္ေပ်ာ္သြားေတာ့၏ ။
“ လူေလး…လူေလး…ထ
ထ ။”
နေဘးမွ
ခပ္တုိးတိုးေခၚငင္လ်က္ ကိုခင္ေမာင္၏လက္ေမာင္းကို ပုတ္ခတ္ႏွဳိးလိုက္၍ ကိုခင္ေမာင္ ႏိုးလာေတာ့
ကိုခင္ေမာင္၏ နေဘးတြင္ မုတ္ဆိတ္က်င္စြယ္ျဖဴေတြႏွင့္ ၀တ္ျဖဴစင္ၾကယ္အဘိုးအိုတစ္ေယာက္
။ ကိုခင္ေမာင္ ထုိအဘိုးအိုကို တအံ့တၾသ ၾကည့္လုိက္မိသည္ ။
“ လူေလး
လာေလ ။ အဘိုးေနာက္ကို လိုက္ခဲ့ ။”
အဘိုးအိုက
ထုိသို႔ေျပာျပီး ေရွ႕မွ ညင္သာစြာ ထြက္ခြာသြားသျဖင့္ ကိုခင္ေမာင္လည္း ခပ္သြက္သြက္ လုိက္ပါသြားမိသည္
။ ဘယ္က အဘိုးအုိလဲ ။ ဘာကိစၥ ကိုခင္ေမာင့္ကို ေခၚငင္သြားရတာလဲဆုိတာကို ကိုခင္ေမာင္ မသိ
။ ေမးၾကည့္ဖို႔လည္း သတိ မရ ။ အခ်ိန္တန္ေတာ့ သိရမွာေပါ့ဟုသာေတြးရင္း အဘိုးအို မ်က္ေျချပတ္သြားမည္ကိုစိုး၍
ခပ္သြက္သြက္လိုက္လာခဲ့လုိက္ သည္ ။
ေလွ်ာက္ရင္းေလွ်ာက္ရင္းႏွင့္ ေကာက္ရိုးပံုကုန္းအနီး
ထိန္ပင္ၾကီးနားသို႔ ေရာက္လာခဲ့သည္ ။ အနီး၀န္းက်င္သို႔ ေ၀့၀ဲ ၾကည့္မိေတာ့ လမင္း၏အလင္းေရာင္မွတပါး
အျခားအလင္းေရာင္ မရွိသျဖင့္ ေမွာင္မိုက္တိတ္ဆိတ္ေနသလုိ ခံစားရ၏ ။ လူ သူေလးပါးကိုလည္း
မေတြ႕ျမင္ရသျဖင့္ ကိုခင္ေမာင္ အားငယ္ခ်င္သလိုလို ။ အို…ဒီအေျခအေနက်မွ အားငယ္ေနရင္ ငါ
ညံ့ မွာေပါ့ဟု ကိုယ့္ကိုယ္ကို အားေပးလ်က္ အဘိုးအိုေနာက္ကို ဇြဲမေလ်ာ့တမ္း လိုက္လာခဲ့သည္
။ အဘိုးအိုက ထိန္ ပင္ၾကီးေအာက္ေရာက္ေတာ့ ခဏရပ္ကာ ကို ခင္ေမာင့္ဘက္ လွည့္ၾကည့္ျပီး…
“ ငါ့ေျမးက ျမင္ဖူးခ်င္တယ္ သိခ်င္တယ္လို႔ ေတာင္းဆိုလို႔
အဘိုးတို႔က ျပရတာပါ ။ လူတကာကိုေတာ့ ဘယ္ျပပါ့မလဲ ။ ငါ့
ေျမးက သီလသမာဓိလည္း ရွိတဲ့သူ ၊ အက်င့္စရဏအားလည္း
အတန္အသင့္ေပါက္ေရာက္တဲ့သူမို႔လို႔သာ ငါ့ေျမးကို ျပဖုိ႔
အဘိုးတုိ႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ့တာပါ ။ ကဲ…အဘိုးတို႔သိုက္က
ဒီမွာပဲ ။ ၀င္ၾကရေအာင္ ။ အထဲကပစၥည္းေတြက အရိေမတၱယ်ျမတ္
စြာဘုရားကို ရည္စူးလွဴဒါန္းထားတဲ့ပစၥည္းေတြျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း
အဘိုး အခုကတည္းက ငါ့ေျမးကို သတိေပးလုိက္ပါရေစ
ကြယ္ ။”
အဘိုးအိုက
ထုိသို႔ဆို၍ ကိုခင္ေမာင္ခမ်ာ ယံုရမလို မယံုရမလိုျဖစ္သြားမိသည္ ။ မိမိ အိပ္မက္မက္ေနျခင္းမ်ားလား
။ ႏုိ႔ေပမဲ့ ယခုပံုစံက အိပ္မက္မက္သည္ႏွင့္ မတူ ။ ရုပ္ကုိ ထားရစ္လ်က္ နာမ္ခ်ည္း ခရီးထြက္လာရေသာပံုစံမ်ိဳးျဖစ္သျဖင့္
အျဖစ္မွန္ဟု ယူဆ၍ ရသည္ ။ ထုိကိစၥမ်ိဳးကိုေတာ့ လူတိုင္း သေဘာေပါက္နားလည္လိမ့္မည္ မဟုတ္
။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ယခု အထဲ၀င္ရ ေအာင္ဟု အဘိုးအိုက ဆိုေနေသာ္လည္း ေရွ႕တည့္တည့္ဆီသို႔
ၾကည့္လိုက္ေတာ့ အထဲသို႔၀င္စရာ တံခါး မေျပာႏွင့္ ။ တံခါး ႏွင့္တူတဲ့အရာပင္ မရွိ ။ လယ္ကြင္းၾကီးကိုသာ
ေတြ႕ျမင္ေနရ၍…
“ အဘိုး…ဘယ္အထဲကို
၀င္ရမွာလဲ ။ တံခါး ဘယ္မွာရွိလို႔လဲ ။”
ဟုေမးမည့္ဆဲဆဲတြင္
ရုတ္တရက္ဆိုသလို ျမဴခုိးျမဴေငြ႕ေတြ ေပၚလာကာ ျမဴခုိးျမဴေငြ႕ေတြ လြင့္ျပယ္သြားသည့္အခါ
အုတ္ တုိက္အေပါက္၀တစ္ခုကို ေတြ႕ျမင္လိုက္ရ၍ ကိုခင္ေမာင္ အလြန္အမင္းအံ့အားသင့္သြားရသည္
။
“ ကဲ…လာ ငါ့ေျမး ။”
ရုတ္ခ်ည္းေပၚလာတဲ့၀င္ေပါက္ကို
ေငးေၾကာင္ၾကည့္ေနမိေသာ ကိုခင္ေမာင္၏လက္ကို ဆြဲကာ အဘိုးအိုက တံခါးအတြင္းသို႔ ၀င္ေရာက္သြားသည္
။ အတြင္းတြင္ အုတ္တိုက္ခန္းတစ္ခန္းကို ေတြ႕ရ၏ ။ အခန္းသည္ အင္မတန္ ခမ္းနားလွပေသာ ဧည့္ခန္းၾကီးတစ္ခန္းပံုသ႑ာန္ႏွင့္တူ၍
ကိုခင္ေမာင္ အံ့ၾသဘနန္းျဖစ္ရျပန္သည္ ။ အခန္းထဲတြင္ ေက်ာက္စိမ္းပန္းအိုးမ်ားကို ေထာင့္ေနရာမ်ား၌
ထားရွိျပီး အိုးထဲတြင္ ရတနာပန္းခက္ပန္းႏြယ္မ်ားကို ထုိးစိုက္ထားသည္မွာ အလြန္ မ်က္စိပႆဒျဖစ္စရာ
ေကာင္းလွ၏ ။ အခန္းထဲတြင္ သစ္သားပြတ္လံုးထုိင္ခံုမ်ားကို သင့္ေတာ္ရာေနရာမ်ားတြင္ သပ္သပ္ရပ္ရပ္
စီစီရီရီ ေနရာခ် ထားသည္ ။ အခန္းထဲတြင္ ဘာရနံ႔ဟု ကိုခင္ေမာင္ မခြဲျခားနိုင္ေသာ အေမႊးနံ႔သာတစ္မ်ိဳး
ပ်ံလြင့္သင္းထံုေနသည္ ။ ကိုခင္ ေမာင္ ေငးေမာၾကည့္ရွဳေနစဥ္တြင္ အဘိုးအိုက ေနာက္တစ္ခန္းသို႔
ဆက္လက္ေလွ်ာက္လွမ္းသြား၍ ကိုခင္ေမာင္လည္း ယခု အခန္းတြင္ ၾကာျမင့္စြာ မေနေတာ့ဘဲ ေနာက္တစ္ခန္းသို႔
လိုက္ပါသြားလိုက္သည္ ။
ေနာက္အခန္းတစ္ခန္းတြင္းသို႔ ၀င္ေရာက္သြားေတာ့ ေစာေစာကအခန္းေလာက္
လွပတင့္တယ္မေနေသာ္လည္း ထုိအခန္းက်ျပန္ေတာ့ က်က္သေရအလြန္ရွိသည္ဟု ခံစားရသည္ ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္
အခန္းေထာင့္တိုင္းတြင္ ေရွး ေဟာင္းေက်ာက္ထုိင္ခံုၾကီးတစ္လံုးစီကို ခ်ထားျပီး အခန္းအလယ္တြင္
အလြန္သပၸယ္ၾကည္ညိဳဖြယ္ေကာင္းေသာ ေရႊဆင္းတု ေတာ္တစ္ဆူကို ေရႊပုလႅင္ထက္၌ ကိန္း၀ပ္စံပယ္အပူေဇာ္ခံထားေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏
။ ကိုခင္ေမာင္ ဆင္းတုေတာ္ေရွ႕တြင္ ဒူး တုပ္လ်က္ ထုိင္ခ်လိုက္ျပီး ျမတ္စြာဘုရားကို ထိျခင္းငါးပါးျဖင့္
ကန္ေတာ့ရွိခိုးလိုက္သည္ ။ အဘိုးအိုက ကိုခင္ေမာင္ကို အျပံဳး ျဖင့္ ေစာင့္ေနျပီး ကိုခင္ေမာင္
ဘုရားရွိခိုးျပီးကာမွ ေနာက္တစ္ခန္းကို လိုက္ျပျပန္သည္ ။
ေနာက္တစ္ခန္းမွာ ခပ္ေမွာင္ေမွာင္အခန္းတစ္ခန္းျဖစ္ေသာ္လည္း
အခန္းတြင္းသို႔ ၀င္လုိက္သည္ႏွင့္ အလြန္ေမႊးၾကိဳင္ ေသာအေမႊးနံ႔သာနံ႔ေတြက ႏွာေခါင္းတြင္းသို႔
တိုးေ၀ွ႔၀င္ေရာက္လာသည္။ ကိုခင္ေမာင္ အခန္းတြင္းသုိ႔ ေ၀့၀ဲၾကည့္လိုက္ေတာ့ အခန္းထဲတြင္
ေသတၱာေတြကို ထပ္ကာထပ္ကာ စီရီထား၏ ။ ေသတၱာထဲတြင္ ဘာေတြ ရွိသည္ကို ကုိခင္ေမာင္ မျမင္ေတြ႕ရ
ေပမဲ့ အေမႊးနံ႔ကို ရရွိေနျခင္းေၾကာင့္ ထုိေသတၱာထဲတြင္ စႏၷကူး ၊ ရွင္မေတာင္ ၊ ကရမတ္…စသကဲ့သို႔ေသာအေမႊးနံ႔သာတံုး
မ်ား ျဖစ္လိမ့္မည္ဟု ေတြးလုိက္မိကာ အဘိုးအိုကို ၾကည့္လုိက္မိေတာ့ အဘိုးအိုက ကိုခင္ေမာင္၏မေနာစိတ္ကို
ၾကားသိေန သည့္အလား ေခါင္းညိတ္ျပသည္ ။ ထုိ႔ေနာက္ ေနာက္တစ္ခန္းသုိ႔ ကူးခဲ့ၾကျပန္သည္ ။
အခန္းတြင္းသို႔ အဘုိးအိုက ေရွ႕မွ၀င္သြားသျဖင့္
ကိုခင္ေမာင္က ေနာက္မွ၀င္အလာတြင္ မည္းမည္းအေကာင္ၾကီးတစ္ ေကာင္ကို ၀ုန္းခနဲေတြ႕လိုက္ရ၍
ေတာ္ရံုလူဆိုလွ်င္ ေသြးပ်က္ေခ်ာက္ခ်ားစြာ ေအာ္ဟစ္မိလုိက္မည္မွာ မလြဲ ။ ကိုခင္ေမာင္ပင္
ထိတ္ခနဲျဖစ္သြားမိေသာ္လည္း ထုိသတၱ၀ါၾကီးကို မေၾကာက္မရြံ႕စိုက္ၾကည့္ေနလုိက္မိေတာ့ အဘိုးအိုက…
“ ဟဲ့…ယကၡ ဧည့္သည္ကို ဒီလို မဆက္ဆံရဘူးေလ ။ ဖယ္ေပးလုိက္…”
ဟု
၀င္ေရာက္ေျပာဆိုလုိက္ရာ ထုိယကၡဆိုေသာသတၱ၀ါမည္းမည္းၾကီးမွာ အေနာက္သုိ႔ ခပ္ယို႔ယို႔ဆုတ္သြားသည္
။ အခန္းထဲ သို႔ ၀င္လာလိုက္သည္ႏွင့္တျပိဳင္နက္ မ်က္စိက်ိန္းစပ္လုနီးနီး ေရႊေငြရတနာေက်ာက္သံပတၱျမားမ်ားကို
ေတြ႕လိုက္ရ၏ ။ ေရႊ ထည္ေငြထည္မ်ားမွေန ေရႊခြက္ေငြခြက္မ်ားအထိ အမ်ိဳးမ်ိဳးအစားစားကို
ေတြ႕ျမင္ရေပမဲ့ ဘုရားကို ရည္စူးလွဴဒါန္းထားေသာ ပစၥည္းမ်ားျဖစ္သည္ေၾကာင့္ ကိုခင္ေမာင္
စိတ္ႏွင့္ပင္ မျပစ္မွား ။ ထုိပစၥည္းမ်ားကို ေတြ႕ရသည့္အခါမွ ေစာေစာကယကၡဆိုသူ မွာ ဤေက်ာက္သံပတၱျမားမ်ား
ထားရွိရာအခန္းကို ေစာင့္ၾကပ္ကာကြယ္ေနရသူ ျဖစ္လိမ့္မည္ဟု စိတ္ထဲက ေတြးထင္လုိက္မိ သည္
။
“ ဟုတ္တယ္ ငါ့ေျမးရဲ႕ ။ ယကၡက ဒီကအေစာင့္အေရွာက္ေပါ့
။ အဘိုးကေတာ့ ဒီသိုက္ရဲ႕သုိက္ခ်ဳပ္ဘိုးဘိုးၾကီးကြယ့္ ။ ဟို
မွာ လာေနတဲ့သမီးေတြကေတာ့ ဒီသိုက္က ဥစၥာေစာင့္မိန္းကေလးေတြေပါ့
။ ဥစၥာေစာင့္ေယာက္်ားေလး ႏွစ္ေယာက္ ရွိ
ေသးတယ္ ။ သူတို႔က သိုက္ေျပာင္းဖုိ႔ ျပင္ဆင္ေနရလို႔
အခု မရွိၾကဘူး ။”
အဘိုးအိုက
ထုိသို႔ေျပာ၍ အဘိုးအိုညႊန္ျပရာ ခပ္လွမ္းလွမ္းဆီသုိ႔ လွည့္ၾကည့္မိေတာ့ ၀င္း၀ါျဖဴညက္ေသာအသားအရည္ႏွင့္
မ်က္ႏွာ၀ိုင္း၀ုိင္း မ်က္ခံုးေကာင္းေကာင္း ဆံပင္ရွည္ရွည္ႏွင့္ ေရွးျမန္မာ့ထမသိမ္း၀တ္စံုကို
၀တ္ဆင္ထားေသာ မိန္းမေခ်ာေလး သံုးဦးကို ေတြ႕ျမင္ရ၏ ။ ဤမွ် ေခ်ာေမာလွပေသာမိန္းကေလးမ်ားမွာ
ဥစၥာေစာင့္မမ်ားျဖစ္သည္ဟု သိရျပန္သျဖင့္ ကိုခင္ ေမာင္ အံ့ၾသျပီးရင္း အံ့ၾသရျပန္သည္
။
“ ကဲ…ငါ့ေျမး သိခ်င္တယ္ဆိုလို႔ အဘိုးတုိ႔ ဒိ႒ျပျပီးခဲ့ျပီ
။ ဒီလို ေရႊေငြရတနာေတြကို ျမင္ေတြ႕ရေပမဲ့ စိတ္နဲ႔ေတာင္မျပစ္မွား
တဲ့ ငါ့ေျမးလိုလူမ်ိဳးက အရွားသား ။ လူေတြက ေလာဘသားေကာင္ေတြရယ္ေလ
။ ဥစၥာေစာင့္သိုက္ရွိမွန္းသာ သိသြားရင္
သိုက္တူးခ်င္ ေဖာ္ခ်င္ၾကမွာစိုးလို႔ ယကၡကို ဒီအနီးတ၀ိုက္မွာ
ေခ်ာက္လွန္႔ခိုင္းထားရတာသာ ၾကည့္ေတာ့ ။ ဘုရားပစၥည္း
မွန္း သိလ်က္သားနဲ႔ တစ္ဘ၀စာ ေကာင္းစားခ်င္ၾကတဲ့
တစ္နပ္စားေလာဘသားေတြ ။ ကဲ…ကဲ…အာရံုမတက္ခင္ ျပန္ၾက
တာေပါ့ ။ ငါ့ေျမးလည္း ယံုၾကည္ျပီ မဟုတ္လား ။”
“ ဟုတ္ကဲ့ခင္ဗ်ာ ။”
“ ကဲ…ဒီလိုဆိုရင္ျဖင့္ သြားၾကရေအာင္ ။”
အဘိုးအို
ထုိသို႔ဆိုလိုက္သည္ႏွင့္တျပိဳင္နက္ အလာတုန္းကကဲ့သို႔ ျဖည္းျဖည္းခ်င္း မသြားရေတာ့ဘဲ
ျဖတ္ခနဲဆုိ ကိုခင္ေမာင္ အိပ္စက္ေနရာ ႏြားတင္းကုပ္ေဘး ႏြားစာခြက္အနီးသို႔ ေရာက္ရွိသြားသည္
။ ႏြားစာခြက္ထဲတြင္ ကိုခင္ေမာင္၏ရုပ္ခႏၶာသည္ လဲေလွာင္းျငိမ္သက္လ်က္ရွိသည္ ။ ထုိသို႔
ကိုယ့္ခႏၶာကို ကိုယ္ျမင္လုိက္ရေတာ့ ကိုခင္ေမာင္ အသည္းယားသလိုလို ၾကက္ သီးထသလိုလိုျဖစ္သြားသည့္အခုိက္
အဘိုးအိုက ကိုခင္ေမာင့္ပုခံုးကို ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းတြန္းခ်လိုက္ရာ ကိုခင္ေမာင္ မိုက္ခနဲျဖစ္
ကာ ခႏၶာကိုယ္ေပၚသို႔ ပစ္လဲက်သြားေတာ့သည္ ။
ËËËËËËËËËËËËËËËËËËËËËËËË
ကိုခင္ေမာင္ ႏိုးလာေတာ့ လင္းၾကက္တြန္ေနျပီ
။ ေစာေစာက အျဖစ္အပ်က္ေတြကို အမ်ားကို ေျပာျပလွ်င္ ကိုခင္ေမာင္ စိတ္စြဲကာ အိပ္မက္မက္ေနျခင္းဟူ၍သာ
ထင္ေကာင္းထင္ၾကလိမ့္မည္ ။ သို႔ေပမဲ့ အိပ္မက္မက္ခဲ့ျခင္း မဟုတ္ဘဲ အမွန္တ ကယ္ျဖစ္ပ်က္ခဲ့သည္ဆိုတာကိုေတာ့
ကိုခင္ေမာင္ အသိဆံုး ။ ႏို႔ေပမဲ့ သက္ေသျပစရာ တစ္စံုတစ္ရာ မရွိ ။ သို႔ေၾကာင့္လည္း အရူးအေပါဟု
အသတ္မွတ္မခံလိုသျဖင့္ မည္သူ႔ကိုမွ် ေျပာမျပခဲ့ ။ ကိုခင္ေမာင္ႏွင့္ အရင္းႏွီးဆံုးလည္းျဖစ္
၊ ကိုခင္ေမာင္ထက္ စရဏအားေကာင္းသူ အဘိုးျဖစ္သူအား ေျပာျပမိေတာ့…
“ အယ္…ဒီေကာင္ေလး ။ ေတာက္တီးေတာက္တဲ့ တယ္ႏွဳတ္သရမ္းလက္တည့္စမ္းသကိုး
။ ေတာ္ၾကာေန နင့္ကိုခင္ျပီးခ်စ္
ျပီး သိုက္တံခါး ပိတ္ ေခၚထားလိုက္ကာမွ ဒုကၡမ်ားမယ္
။ ေတာ္ေသးတာေပါ့ဟယ္ ။ ျပန္ပို႔ေပးေပလို႔ ။”
ဟူ၍
ကိုခင္ေမာင့္ကို ဆူဆဲမာန္မဲေလသည္ ။ အဘိုး ဆူေတာ့လည္း ကိုခင္ေမာင္က သူ႔၀သီအတုိင္း ခပ္ျပံဳးျပံဳးႏွင့္
ေထ့လံုး ေလးတစ္လံုး ေျပာလိုက္သည္က…
“ ေခၚထားလို႔ကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္က ေပ်ာ္ေပ်ာ္ၾကီးေနျပီးသား
။ ဘယ့္ႏွယ္ ဥစၥာေစာင့္မေလးေတြ ေခ်ာခ်က္ဗ်ာ ။ မွံဳေနတာ
ပဲ ။ သူတို႔ကို ျမင္ေတာ့ ရြာက ကြမ္းေတာင္ကိုင္ကိုေတာင္
လွည့္မၾကည့္ခ်င္ေတာ့ဘူး ။”
“ ေၾသာ္…ဒီကေလး ။ ဘုမသိဘမသိနဲ႔ ေလွ်ာက္ႏွဳတ္သရမ္းျပန္ျပီ
။ အဲ့ဒါက ဖန္ဆင္းထားတာကြဲ႕ ။ သူတုိ႔ရုပ္ရည္အစစ္က
ပရေလာကသားေတြပဲ ။ ဘယ္ခုလို ေခ်ာေမာတင့္တယ္ပါ့မလဲ
။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔မွာ ဖန္ဆင္းႏိုင္တဲ့တန္ခိုး ရွိေလေတာ့ လွ
ေအာင္ေခ်ာေအာင္ ဖန္ဆင္းထားတာေပါ့ ။ ဒီလို သူတို႔ရဲ႕ရုပ္ရည္ေလးေၾကာင့္
တခ်ိဳ႕ေယာက္်ားသားေတြမ်ား သူတို႔နဲ႔ေန
ခ်င္လြန္းလုိ႔ လူဘ၀ကေန သိုက္ေစာင့္ဘ၀ကို ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္းေျပာင္းသြားၾကတဲ့
၀ိညာဥ္ အႏဳွတ္ခံရတဲ့အျဖစ္အပ်က္
ေတြက ပံုျပင္မဟုတ္ဘဲ တကယ္ရွိခဲ့တာကြဲ႕ ။ လူေတြက
အဘိုးတုိ႔လို မျမင္ႏုိင္မသိႏိုင္ေတာ့ ဘယ္ယံုၾကည္ၾကပါ့မလဲ ။
ကဲ…ငါ့ေျမးခင္ေမာင္လည္း ေနာင္ကို ဒီလိုမ်ိဳး
မယံုမၾကည္ မေျပာရဘူး မဆုိရဘူးေနာ့ ။ ဒီတစ္ခါ ေတာ္တည့္သြားေပမဲ့
ေနာင္ဆိုတာ ေျပာမရဘူး ။ မေတာ္မတည့္ျဖစ္သြားရင္
မင္းအေမ ရင္က်ိဳးရလိမ့္မယ္ သိလား ။ ကဲ…နက္ျဖန္ ရြာသာ ျပန္
ေတာ့ ။ မင္းလည္း ဒီမွာ ေနခ်င္တာမွ မဟုတ္တာ ။
မင္းအေဖ့ကို ငါ ေျပာလိုက္မယ္ ။”
“ ဟုတ္ကဲ့ အဘိုး ။ ကြ်န္ေတာ္ အဘိုးစကား နားေထာင္ပါ့မယ္
။”
အဘိုးက
ရွည္လ်ားစြာေျပာဆိုဆံုးမျပီးေနာက္ ေဆးတံၾကီးကိုက္ကာ ပုတီးစိတ္ လက္မွာပတ္ျပီး တဲေပၚမွ
ဆင္းသြားသည္ ။ ကိုခင္ေမာင္လည္း အဘိုးရဲ႕စကားေတြကို ျပန္လည္ၾကားေယာင္ရင္း ၾကက္သီးတျဖန္းျဖန္းထကာ
ေနာင္ ထုိသို႔ မျပဳမူ မေျပာ ဆိုေတာ့ဟု စိတ္ႏွလံုး ဒံုးဒံုးခ်ကာ ဆံုးျဖတ္လိုက္မိပါေတာ့သည္
။
ေစတနာေရွ႕ထားလ်က္…
https://www.facebook.com/writer.GONKတြင္ ဝင္ေရာက္ေလ့လာရန္ ဖိတ္ေခၚပါသည္ ။
- စာခ်စ္ေဆြေတြအတြက္
ဆရာမဂါဦးႏြန္းကိုရဲ႕စာေပမွတ္တိုင္ေတြကို တစ္ေနရာတည္းမွာ စုစည္းေဖာ္ျပေပးလိုတဲ့
ေစတနာ ။
- စာခ်စ္သူခ်င္း ႏွစ္သက္ရာစာကို
မွ်ေဝျခင္းျဖင့္ ကုသိုလ္ယူပါ ။
- စာေပကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ။