Translate ( If u r foreigner, don't forget to use this. It is not perfect. But, u can guess.)

စြဲလမ္းဝိညာဥ္




စြဲလမ္းဝိညာဥ္


( ၂၀၁၂ စက္တင္ဘာလထုတ္  ျပစ္မွဳမဂၢဇင္းတြင္ ေဖာ္ျပခံရေသာ ဝတၳဳတိုတစ္ပုဒ္ ျဖစ္သည္ )


 ဂါဦးႏြန္းကို ...... ေရးသားသည္ ။


---------------------------------------------------------------------------------------------


            လူဟူေသာ အမ်ိဳးသည္ အရာရာကို စြဲလန္းတတ္ၾကသည္ ။ ဘာမဟုတ္တဲ့ သြားတိုက္တံေလးက အစ
…ေနာက္ဆံုး ကုိယ္ ပိုင္ဆိုင္ေသာ ဥစၥာပစၥည္းမ်ားအထိ စြဲလန္း တြယ္တာ တတ္ၾကသည္မွာ ပုထုဇဥ္လူသားမ်ား
သာ ျဖစ္သည္ ။ ထို႔သို႔ စြဲလန္းတတ္ျခင္း ေၾကာင့္လည္း ေသလြန္သြားေသာအခါ မကြ်တ္မလြတ္ေသာ ေပတ ဟူ
သည့္ စြဲလန္းျခင္း ဝိညာဥ္မ်ား ျဖစ္တည္ေနကာ မိမိတြယ္တာ စြဲလန္းရာ အနီးအနားတြင္ ေဝ့ဝဲ တည္ရွိေနတတ္
ၾကသည္ ။ ယခု ကြ်န္မတို႔ သြားေရာက္ခဲ့ေသာ ေလ့လာေရး ခရီးစဥ္တြင္လည္း မိမိ ေနရာ ေဒသေလးကို စြဲလန္း
တြယ္တာျပီး မကြ်တ္လြတ္ေသးေသာ စြဲလန္းျခင္းခရီးသည္ တစ္ေယာက္ ႏွင့္ ေတြ႕ၾကံဳခဲ့ရပါသည္ ။
            ကြ်န္မတို႔ ဘူမိေဗဒ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသား တစ္စုသည္ ရွမ္းျပည္နယ္ ပ်ဉ္ေညာင္ေဒသသို႔ ေလ့လာ
ေရး ခရီး ထြက္လာခဲ့ရပါသည္ ။ ဤ ခရီးစဥ္သည္ ကြ်န္မ တို႔လို ဂုဏ္ထူးတန္း တက္ေရာက္ သင္ၾကားေနေသာ
ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ား အတြက္ အထူး အဆန္း ခရီးစဥ္ တစ္ခု မဟုတ္သျဖင့္ လုပ္ရိုးလုပ္စဥ္ သြားရိုး သြား
စဥ္ ပံုစံမ်ား အတုိင္း ကြ်န္မတို႔အဖြဲ႕ ရထားစီးကာ ခရီး ထြက္ခဲ့ၾကသည္ ။ ရထားသည္ ရန္ကုန္ ဘူတာမွ တအိအိ ခုတ္ေမာင္း ထြက္ခြာ လာခဲ့သည္ ။ ရထားစီးရသည္မွာ ကားစီး ရသည္ႏွင့္ မတူညီပါေပ ။ ရထားသည္ ခပ္ျဖည္း
ျဖည္း လွဳပ္ရမ္း ေနျပီး ရထားေဘး ျမင္ကြင္း ေတြကလည္း ရိုးရွင္း ဆင္တူ ေနျခင္းေၾကာင့္ ပ်င္းရိ ျငီးေငြ႕ဖြယ္ ေကာင္းလွပါသည္ ။ ပ်င္းပ်င္းျဖင့္ အိပ္ငိုက္ သြားလိုက္တာ မည္မွ် ၾကာသြားသည္ မသိ ။ သူငယ္ခ်င္းမ်ား လွဳပ္
ႏိုးလိုက္၍ သာစည္ဘူတာသို႔ ေရာက္ရွိေနျပီ ျဖစ္ေၾကာင္း သိလုိက္ရသည္ ။ သာစည္ဘူတာမွ ပ်ဉ္ေညာင္ဆီသို႔
ရထားေျပာင္း စီးရဦးမည္ ျဖစ္၍ အထုပ္အပိုးမ်ား ကိုယ္စီဆြဲကာ ရထားေပၚမွ ဆင္းခဲ့ၾကသည္ ။  
       ပ်ဉ္ေညာင္သို႔ ေရာက္ေတာ့ ညေနေစာင္းေနျပီ ။ ယခင္ႏွစ္မ်ား field ဆင္းစဥ္က ဆရာမ်ားကိုသာ အားကိုး
ေနတတ္ေသာ ကြ်န္မတို႔ တေတြ ယခုေတာ့ ကုိယ့္အားကိုယ္ကုိးရေတာ့မည္ ။ ပ်ဉ္ေညာင္ဘူတာမွ (ဘိလပ္ေျမ
ထုတ္လုပ္ရန္) ထံုးေက်ာက္ ရွာေဖြေရး စခန္းဆီသို႔ ေျခလ်င္ ေလ်ွာက္ခဲ့ၾကသည္ ။ သူငယ္ခ်င္းမ်ား ႏွင့္ တေပ်ာ္
တပါးၾကီးမို႔ ေမာသည္ဟုပင္ မထင္ ။ စုစုေပါင္း လူက ငါးေယာက္ ။ မိန္းကေလး ေလးေယာက္ ၊ ေယာက္်ားေလး
က တစ္ေယာက္ ျဖစ္သည္ ။ အားလံုး သူငယ္ခ်င္းမ်ား ျဖစ္ၾက၍ စၾက ေနာက္ၾက ျဖင့္ ထံုးေက်ာက္ ရွာေဖြေရး
စခန္း ရွိရာသို႔ ေရာက္ရွိခဲ့ၾကသည္ ။ စခန္းမွ တာဝန္ရွိသူ အကိုၾကီးႏွစ္ဦးက ဆီးၾကိဳ ဧည့္ခံၾကသည္ ။              
      “ ညီမတို႔က ဆရာၾကီးလႊတ္လိုက္တဲ့ ေက်ာင္းသားတစ္စု ထင္တယ္ ။”
      “ ဟုတ္ပါတယ္ရွင့္ ။ ကြ်န္မတို႔က ဘူမိေဗဒ ဂုဏ္ထူးတန္း ေက်ာင္းသူေတြပါ ။”
ကြ်န္မတို႔ အဖြဲ႕ထဲမွ သြက္သြက္လက္လက္ရွိသူ ဇာျခည္ေသြးက ေျဖလိုက္သည္ ။
      “ လာၾက…လာၾက ။ ဆရာၾကီးက ေက်ာင္းသားေတြ လာရင္ ေနရာ ထိုင္ခင္း ကူညီဖို႔ အကိုတို႔ကို တာဝန္
        ေပးထားတာ ။”
ဆရာၾကီးဆိုသည္မွာ ကြ်န္မတို႔ တကၠသိုလ္မွ ဆရာၾကီး ဦးေက်ာ္ျမင့္မွဴးကို ဆိုလိုျခင္းျဖစ္သည္ ။ ထိုသူ ႏွစ္ဦး၏
ေနာက္သို႔ ကြ်န္မတို႔အဖြဲ႕ လိုက္လာခဲ့ၾကသည္ ။ ဝင္ဝင္ခ်င္း အိမ္၏ အေနာက္ဘက္ရွိ ဘန္ဂလိုသဖြယ္ ေဆာက္
လုပ္ထားေသာ တဲအိမ္ကေလးတြင္ ကြ်န္မတို႔ အဖြဲ႕ကို ေနရာ ခ်ေပးၾကသည္ ။ အိမ္ကေလးသည္ တဲအိမ္ေလး
ျဖစ္ေသာ္လည္း ေနခ်င္စဖြယ္ ေဆာက္လုပ္ထားသည္ ။ အိမ္ေရွ႕မ်က္ႏွာစာ တြင္လည္း အမိုးကေလး ထုတ္ထား
ျပီး ကြပ္ပ်စ္ ခပ္ေသးေသး တစ္ခ်ပ္ကိုလည္း ခင္းထားေသးသည္ ။ အိမ္အတြင္းတြင္ အခန္း ႏွစ္ခန္း ကန္႔ထားျပီး ေနာက္ဘက္ ေနာက္ေဖးခန္း အနီးတြင္ အခန္းငယ္ တစ္ခန္း ကိုလည္း ထုတ္ထားေသးသည္ ။ ကြ်န္မတို႔ အဖြဲ႕
သည္ လူငယ္မ်ားပီပီ အိမ္ကေလး အတြင္းသို႔ ေျပးဝင္ သြားၾကျပီး အထုတ္ အပိုးမ်ားကို ခ်ကာ ေျခပစ္ လက္ပစ္
ထိုင္ခ်လိုက္ၾကသည္ ။
      “ ကဲ…အားလံုး နားၾကဦး ။ အကုိတို႔နာမည္ေတြလည္း မွတ္ထားၾက…အကိုက ေက်ာ္သူ ၊ သူက နႏၵ ။
        ဒီမွာ အကိုတို႔က တာဝန္ခံေတြေပါ့ ။ ေနာက္ျပီး စာေရးမၾကီး ေဒၚနန္းမူ ဆိုတာလည္း ရွိတယ္ ။ သူက
        ဒီမွာ မေနဘူး ။ အကူအညီ လိုအပ္ရင္ ေျပာ ။”
အရပ္ျမင့္ျမင့္ အသားညိဳညိဳႏွင့္ ထိုသူႏွစ္ဦးကို ၾကည့္ကာ ရွမ္းလူမ်ိဳးမွဟုတ္ပါ့မလားဟု သံသယျဖစ္လာ၍ ကြ်န္မ
 စပ္စုလိုက္မိသည္ ။
     “ ဟို…အကုိတို႔က ရွမ္းလူမ်ိဳးလား ? စကားသံက သိပ္မဝဲဘူးေနာ္ ။”
     “ မဟုတ္ပါဘူးဗ်ာ ။ အကိုတို႔က အညာသားေတြပါ ။ ဘူမိနဲ႔ ေက်ာင္းျပီးေတာ့ ဒီမွာ အလုပ္ ရေအာင္ ဆရာ
       ၾကီး ကူညီခဲ့တာ ။ ကဲ…ေရခ်ိဳးခ်င္ ခ်ိဳးၾကဦး ။ ခဏေနရင္ ေဒၚနန္းမူ ဆီက ထမင္းဟင္း အကူအညီ
       ေတာင္း ေပးမယ္ ။ အကိုတို႔ကေတာ့ ဒီမွာ ျဖစ္သလိုပဲ စားၾကတာ ။ အရင္ကေတာ့ ခြန္သိုက္ ခ်က္ေကြ်း
       ေသးတယ္ ။”
ကိုေက်ာ္သူ၏ စကားေၾကာင့္ ကိုနႏၵ မ်က္စိ မ်က္ႏွာ ပ်က္သြားသည္ ။ ဘာေၾကာင့္ မ်က္စိ မ်က္ႏွာ ပ်က္ရသလဲ
ေတာ့ မသိ ။ ကြ်န္မတို႔အဖြဲ႕လည္း ေနရာ ထိုင္ခင္းေပးသည္ကိုပင္ အားနာလွျပီ ျဖစ္၍ အစားအေသာက္အတြက္
ဒုကၡ မေပးလိုသျဖင့္…
      “ ေန…ေနပါေစ ။ ကြ်န္မတို႔အဖြဲ႕မွာ မိန္းကေလး မ်ားသားနဲ႔ ။ ကြ်န္မတို႔ဘာသာပဲ ခ်က္စားပါ့မယ္ ။”
      “ ဟုတ္ပါတယ္ ။ အကိုတို႔ တေတြ ဒုကၡမရွာပါနဲ႔ ။ သူတို႔က မိန္းကေလးေတြပဲ ။ ခ်က္ပါေစ ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔
        ဘာသာပဲ ခ်က္ျပဳတ္စားပါ့မယ္ ။”
ကြ်န္မတို႔အဖြဲ႕ထဲမွ တစ္ဦးတည္းေသာ ေယာက်္ားေလးက ခပ္ေျမႇာက္ေျမႇာက္ ေျပာလိုက္၍ အားလံုး မ်က္ျပင္း
ကပ္သြားၾကသည္ ။ သို႔ေပမဲ့ ရန္မျဖစ္လိုသျဖင့္ ဘာမွ ျပန္မပက္ျဖစ္ေတာ့ဘဲ ထိုအကိုမ်ားထံမွ အိုးခြက္ ပန္းကန္
အနည္းငယ္ကိုသာ ေတာင္းယူကာ ထမင္းဟင္း ခ်က္ျပဳတ္ရန္ ျပင္ဆင္ၾကသည္ ။
                  ကြ်န္မတို႔ အဖြဲ႕ေရမိုးခ်ိဳးျပီးေနာက္ အဖြဲ႕ထဲမွ ဇာျခည္ေသြး ႏွင့္ ေကသီဖူးတို႔ ခ်က္ျပဳတ္ထားေသာ
ထမင္းႏွင့္ ၾကက္ဥေၾကာ္၊ဟင္းႏုႏြယ္ဟင္းခ်ိဳျဖင့္ ျမိဳန္ျမိဳန္ၾကီး တီးပစ္လိုက္ၾကသည္ ။ ရွမ္းျပည္နယ္၏ ရာသီဥတု ေအးေအးျဖင့္ ထမင္းဟင္း ပူပူေႏြးေႏြးက အလြန္ ပနာရလွသည္ ။ အားလံုး တစ္ေနကုန္ ပင္ပန္းလာၾက သျဖင့္ စားေသာက္ျပီးသည္ႏွင့္ အိပ္ရာအိပ္ခင္းျပင္ကာ လွဲၾကေတာ့သည္ ။ လူက စုစုေပါင္းငါးေယာက္ ျဖစ္ေသာ္လည္း
ေယာက္်ားေလးက တစ္ေယာက္တည္း ပါ၍ ဝင္ဝင္ခ်င္း ပထမဆံုး အခန္းထဲတြင္ သူ တစ္ေယာက္တည္း အိပ္ရ
ရွာသည္ ။ ကြ်န္မတို႔ မိန္းကေလး ေလးေယာက္က အတူတူ အိပ္ၾကမည္ ျပင္ေသာ္ သြဲ႕ျမင့္လွိဳင္က တစ္စခန္း
ထေလသည္ ။
      အမေလး ! အခန္းက်ဥ္းေလးထဲမွာ လူ ေလးေယာက္ မအိပ္ႏိုင္ပါဘူးဟယ္ ။ မီးဖိုေခ်ာင္ ေဘးခန္းေလးမွာ
        ငါ သြားအိပ္မယ္ ။”
      “ သြဲ႕…ျဖစ္ပါ့မလား ။ နင္ တစ္ေယာက္တည္း ။ မေၾကာက္ဘူးလား ?”
ဇာျခည္ေသြးက ခပ္တိုးတိုးေမးလိုက္ေပမဲ့ သြဲ႕ျမင့္လွိဳင္ကေတာ့ အာက်ယ္အာက်ယ္ ေအာ္ေျပာလိုက္သည္ ။
      “ ဟား…ဟား…ဘာေၾကာက္ရမွာလဲ ? သရဲလား ? ေၾကာက္ေပါင္ ။”
     သြဲ႕ျမင့္လွိဳင္က ေၾကာက္ေပါင္ဟု ခပ္ေမာ့ေမာ့ ေျပာလိုက္သျဖင့္ ကြ်န္မ ျမင္ျပင္း ကပ္သြားသည္ ။ ဒီလူ ႏွင့္
ဒီလူ မေၾကာက္တတ္ပါဘူး ဆုိလွ်င္ေတာင္ ထိတ္တတ္ လန္႔တတ္ သူေတြမွန္း ကြ်န္မ သိႏွင့္ျပီးသား ။ ထစ္ခနဲ
ဆိုလွ်င္ အမေလး…အဘေလး တသူမ်ားတြင္ သူတို႔က ထိပ္ဆံုး ။
      “ နင္ မေၾကာက္လည္း ျပီးတာပဲဟယ္ ။ ေနာက္မွ သရဲနဲ႔ ေတြ႕ခဲ့ပါျပီလို႔ လာမေျပာနဲ႔ ။”
ကြ်န္မ အျမင္ကပ္ကပ္ျဖင့္ စကားေသနတ္ ပစ္သြင္းလိုက္သည္ကို သြဲ႕ျမင့္လွိဳင္က လွ်ာကေလးတစ္လစ္ ထုတ္ျပ
ကာ တံု႔ျပန္လိုက္သည္ ။
     ညည့္ကား တျဖည္းျဖည္း နက္လာေခ်ျပီ ။ ေတာထဲ ေတာင္ထဲတြင္ ျဖစ္၍ ေတာပန္း ေတာင္ပန္းရနံ႔မ်ား ေဝ့ဝဲ
သင္းၾကိဳင္ေနျပီး ပုဇဉ္းရင္ကြဲ ေအာ္သံ ၊ ေတာက္တဲ့ေအာ္သံမ်ားျဖင့္ တစ္မ်ိဳး တစ္ဘာသာ ဆန္းျပားလ်က္ ရွိေလ
သည္ ။ ရာသီကလည္း ခ်မ္းစီးစီးျဖစ္၍ ကြ်န္မတို႔ သံုးေယာက္ ေစာင္ျခံဳအတြင္းတြင္ ေကြးေနၾကမိသည္ ။ ကြ်န္မ
၏ အေတြး စိတ္ကူးမ်ား ပ်ံ႕လြင့္ေန၍ အိပ္မေပ်ာ္ေသးေပ ။ ဟိုဘက္ အခန္းတြင္ တစ္ေယာက္တည္း အိပ္ေနရွာ
ေသာ စိုးထက္ေအာင္ တစ္ေယာက္ အိပ္ေပ်ာ္ေနျပီလား ? ဒီအေကာင္က ခပ္ေျခာက္ေျခာက္ရယ္ႏွင့္ ေၾကာက္က
လည္း ေၾကာက္တတ္ေသးသည္ ။ တစ္ဖြဲ႕လံုးတြင္ သူ တစ္ဦးတည္း ေယာက်္ားပါလို႔ အားကိုးရလိမ့္မည္ မထင္
ႏွင့္ ။ ထစ္ခနဲ ငိုျပီဆို သူ ထိပ္ဆံုးက ။ အထုပ္ အပိုးေတြဆို ကူသယ္ခိုင္း ရမည္ဟု မေတြးႏွင့္ ။ မိန္းကေလးေတြ
က သူ႔ကို ကူ မသယ္ေပးရေအာင္ ၾကည့္ၾကပ္ေရွာင္ေနရသည္ ။ သူက ထိုသို႔ေသာ ေယာက်္ားမ်ိဳး ။ အသား ျဖဴ
ျဖဴ ႏွင့္ ခင္မင္စရာေကာင္းေသာ သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္ ျဖစ္၍ ကြ်န္မတို႔က စိုးစိုးဟု ေနာက္ေျပာင္ ေခၚတတ္
ၾကသည္ ။
             ကြ်န္မ အေတြးမ်ားကို ျဖတ္ေတာက္ျပီး အိပ္ဖို႔ ၾကိဳးစားၾကည့္လိုက္သည္ ။ တစ္ေနကုန္ ပင္ပန္း ေနပါ
လ်က္ႏွင့္ ကြ်န္မ အိပ္မေပ်ာ္ႏိုင္ေသးေပ ။ ထို႔ေၾကာင့္ ဟိုအေၾကာင္း ဒီအေၾကာင္းေတြးရင္းေမွးေနလိုက္မိသည္ ။
သူငယ္ခ်င္းေတြ ႏွင့္ မအိပ္ပါဘဲ မီးဖိုေခ်ာင္ေဘးက အခန္းေလးတြင္ တစ္ကိုယ္တည္း အိပ္ေနရွာေသာ သြဲ႕ျမင့္
လွိဳင္ကို သတိရသြားျပန္သည္ ။ ကြ်န္မတို႔ အင္မတန္မွ ခင္မင္ၾက ေပမဲ့ လူ တစ္ကိုယ္ စရိုက္ တစ္မ်ိဳး ေပမို႔ တစ္
ေယာက္ ႏွင့္ တစ္ေယာက္ အက်င့္ စရိုက္ခ်င္း ေတာ့ မတူညီၾကပါေပ ။ သြဲ႕ျမင့္လွိဳင္က အျမဲတမ္း တစ္ေယာက္
တည္း အိပ္စက္တတ္သူ ျဖစ္သည္ ။ တစ္ေနကုန္ တပူး တြဲတြဲ ေနတတ္ ေသာ္လည္း ညအိပ္လွ်င္ တစ္ဦးတည္း အိပ္စက္တတ္ေသာ သူ႔အက်င့္ကို ကြ်န္မတို႔ အတတ္ႏိုင္ဆံုး နားလည္ေပးၾကရသည္ ။ သို႔ေသာ္ ယခုကဲ့သုိ႔ လူ
နည္းရံုသာမက ဆရာ သမားမ်ား မပါေသာ ဤ ခရီးစဥ္တြင္ သြဲ႕ျမင့္လွိဳင္ တစ္ေယာက္တည္း မအိပ္စက္သင့္ဟု ကြ်န္မ ေတြးမိသည္ ။
     ဟဲ့ ! ပါၾကီး…”
     နေဘးမွ ေကသီဖူးက လက္ကေလး အသာကုပ္ကာ ကြ်န္မကို ခပ္တိုးတိုး ေခၚလိုက္၍ ကြ်န္မ့ အေတြးမ်ား ကြယ္ေပ်ာက္သြားျပီး သူ႔ဆီသို႔ အာရံုေရာက္သြားသည္ ။
     ဟဲ့ ! နင္ မအိိပ္ေသးဘူးလား ?”
ကြ်န္မ့အေမးကို ေကသီဖူးက ေခါင္းညိတ္ျပလိုက္ျပီး ႏွဳတ္ခမ္းနားသို႔ လက္ညႇိဳးကေလး ေထာင္ျပကာ တိုးတိုးေန
ခိုင္းလိုက္၍ ကြ်န္မ ပါးစပ္ပိတ္ကာ သူ႔ဆီမွ စကားကိုသာ နားစြင့္ေနလိုက္မိသည္ ။
     “ နင္ အသံၾကားလား ?”
ေကသီဖူးက စကားကုိ အစမရွိ အဆံုးမရွိ ေျပာခ်လိုက္သျဖင့္ ကြ်န္မ အူေၾကာင္ေၾကာင္ ျဖစ္သြားသည္ ။
     “ နင့္စကားကလည္း…ငါက ဘာၾကားရမွာလဲ ?”
     “ ဂစ္တာသံေလဟာ ။ ဂစ္တာသံ…”
ေကသီဖူး ေျပာမွ ကြ်န္မ အာရံုစိုက္ကာ နားေထာင္ၾကည့္လိုက္မိေတာ့ ဟုတ္ပါသည္ ။ Rဇာနည္ ၏ ရွင္းျပခြင့္
ေပးပါ သီခ်င္းကို အေသအခ်ာ တီးခတ္ေနသည့္ ဂစ္တာသံ လြင္လြင္ေလး ။
     အမယ္ ! ဘာမ်ားလဲလို႔ ။ ဘာလဲ ? နင္က ဂစ္တာပိုင္ရွင္ေလးကို စိတ္ဝင္စားလို႔လား ?”
     “ ေသပါလားဟဲ့ ။ ငါက ဒီအခ်ိန္ၾကီး ဘယ္သူမ်ား ဂစ္တာတီးမလဲလို႔ ။ သ…သရဲမ်ားလား လို႔ ?”
ေကသီဖူးက ထိုသို႔ေသာ လူမ်ိဳးျဖစ္သည္ ။ သရဲဝတၳဳမ်ား ဖတ္ရွဳကာ ထစ္ခနဲဆို သရဲ ထင္တတ္သည္ ။    
     “ မဟုတ္ပါဘူးဟယ္ ။ ဟိုအကိုေတြ ဂစ္တာတီးတာ ေနမွာပါ ။ ဘယ္သရဲက ဂစ္တာတီးမွာလဲ ။ ဦးေႏွာက္
       ကုိက…ကဲ ! ငါတို႔ အိပ္ၾကစို႔ ။”
ကြ်န္မ့မ်က္လံုးမ်ား ေမွးစင္းစ ျပဳလာ၍ တစ္ဖက္သို႔ လွည့္ကာ အိပ္လိုက္ေတာ့သည္ ။
                 ရွမ္းျပည္နယ္၏ ရာသီဥတုက အသည္းခိုက္ လုေအာင္ ခ်မ္းေအး လွသလို ၾကည္ႏူး ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္
လည္း ေကာင္းလွသည္ ။ ကြ်န္မတို႔ မနက္စာအျဖစ္ ရွမ္းေခါက္ဆြဲကို ေဒၚနန္းမူက ေစ်းမွ အျပန္တြင္ ဝယ္လာ
ေပးသည္ ။ မနက္စာ စားေသာက္ ျပီးသြားေသာအခါတြင္ ကြ်န္မတို႔ အဖြဲ႕သည္ ထံုးေက်ာက္ရွာေဖြ တူးေဖာ္ ေန
ရာမ်ားသို႔ သြားေရာက္ ေလ့လာၾကရသည္ ။ မွတ္စရာ ရွိသည္မ်ားကို စာအုပ္မ်ားျဖင့္ မွတ္ယူျခင္း ၊ မရွင္းလင္း
သည္မ်ားကို ေမးျမန္းျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ရင္း ေန႔လည္ မြန္းတည္ခ်ိန္ ေလာက္တြင္ တည္းခိုရာ ေနရာသို႔ ျပန္ေရာက္
လာခဲ့ၾကသည္ ။ ကြ်န္မ တစ္လမ္းလံုး သတိထားမိသည္မွာ တစ္လမ္းလံုး သြဲ႕ျမင့္လွဳိင္၏ မ်က္ႏွာမွာ မသာမယာ
ျဖစ္ေနသည္ ။ သို႔ေၾကာင့္ တဲအိမ္ကေလး အေရာက္တြင္ ကြ်န္မ မေနႏိုင္ေတာ့၍ သြဲ႕ကုိ ေမးလိုက္မိသည္ ။
     ဟဲ့ ! သြဲ႕…နင္ ဘာျဖစ္ေနတာလဲ ? မ်က္ႏွာကလည္း သုန္မွဳန္လို႔ ။”
     “ ပါၾကီး…ဟို… ငါ နင့္ပဲ ေျပာျပမွာေနာ္ ။ တစ္ျခား ဘယ္သူ႔ကိုမွ နင္ျပန္ မေျပာရဘူး ။ ဟိုဟာမေတြက သိပ္
       ဆရာ လုပ္တာ ။”
သြဲ႕ျမင့္လွဳ္ိင္က ေဘးဘီကို တစ္ခ်က္ လွည့္ၾကည့္ရင္း ကြ်န္မ့ကို ခပ္တိုးတိုး ေျပာလိုက္သည္ ။ တစ္ျခား သူငယ္
ခ်င္း မ်ားကို မသိေစလိုေသာ သူ႔ဆႏၵေၾကာင့္ ကြ်န္မ ျပန္မေျပာပါဘူးဟု ကတိေပးလိုက္သည္ ။
     “ ဒီလိုဟ ။ မေန႔ညကေလ ငါ တစ္ေရးႏိုးေတာ့ အေပါ့အပါး ထသြားတယ္ ။ ငါ အိမ္သာက ျပန္လာေတာ့
       မီးဖိုနားက အျဖတ္မွာ ငါ့အခန္းထဲက လူတစ္ေယာက္ လွစ္ခနဲ ထြက္ေျပးသြားတာကို ငါ ျမင္လိုက္ရတယ္ ။
       ငါ အေသအခ်ာ ျမင္လိုက္ရတာဟ ။ မီးဖိုနဲ႔ ငါ့အခန္းက ဘယ္ေလာက္ ေဝးလို႔တုန္း ။ ငါလည္း ပစၥည္းေတြ
       ဘာေတြမ်ား ခိုးသလားလို႔ စိတ္ပူသြားတာေပါ့ ။ ဒါေပမဲ့ေလ အခန္းထဲ ေရာက္ေတာ့ ငါ ဘာေတြ႕တယ္လို႔
       နင္ ထင္လဲ ?”
   အေရးထဲမွ သြဲ႕ျမင့္လွဳိင္က ပေဟဠိေတြ ဝွက္ေနေသးသျဖင့္ ကြ်န္မ အနည္းငယ္ ကြ်ဲျမီးတိုသြားမိသည္ ။ ထို႔
ေၾကာင့္…
     “ ဘယ္သိမလဲ ။ နင္ေျပာျပမွ သိမွာေပါ့ ။”
     “ ေၾသာ္…နင္ကလည္း ။ ေျပာျပမွာေပါ့ ။ ဘာေတြ႕သလဲဆိုေတာ့ အခန္းေထာင့္မွာ ဂစ္တာ တစ္လံုး ေထာင္
        ထားတာဟ ။ ငါေလ ခုထိကို နားမလည္ႏိုင္ေသးဘူး ။ ဟိုအကိုၾကီး ႏွစ္ေယာက္ထဲက တစ္ေယာက္
        ေယာက္က ဘာအတြက္ေၾကာင့္ ဒီအခန္းထဲမွာ ဂစ္တာ လာထားရတာလဲ ? သူတို႔က ဟိုဘက္ အေဆာင္
        မွာ ေနတာေလ ။ ထားခ်င္းထား သူတို႔ အခန္းမွာ ထားေပါ့ ။”
   သြဲ႕ျမင့္လွဳိင္ ေျပာသည့္အတိုင္း အနည္းငယ္ ထူးဆန္းေနတာေတာ့ အမွန္ပင္ ။ သို႔ေပမဲ့ သက္သက္မဲ့ အထင္
အျမင္ လြဲကုန္မည္ စိုး၍ ကြ်န္မ သူ စိတ္သက္သာေအာင္သာ ေျပာလိုက္မိသည္ ။
      “ ငါတို႔ အဲ့သည့္ အခန္းမွာ ေနမွန္း သူတို႔ မသိလို႔ ေနပါလိမ့္မယ္ ။ အခန္းထဲ ဝင္ျပီး ဂစ္တာ  ထားျပီးကာမွ
        နင္ေနမွန္း သိသြားလို႔ ထြက္ေျပးတာ ေနမွာေပါ့ ။ စိတ္ထဲ မထားပါနဲ႔ဟာ ။”
သြဲ႕ျမင့္လွိ္ဳင္က ေအး ဟု ေျပာလိုက္ေသာ္လည္း သူ႔မ်က္ဝန္းထဲတြင္ေတာ့ တစ္စံုတစ္ေယာက္ကို သံသယ ျဖစ္
ေနပံုရ၍ ကြ်န္မ သက္ျပင္း ခ်လိုက္မိသည္ ။ သြဲ႕ျမင့္လွိဳင္က သူ႔ မိသားစု တြင္ အငယ္ဆံုး သမီးေလး ျဖစ္၍ အနည္းငယ္ ဆိုးႏြဲ႕တတ္သည္ ။ တစ္ခုခုကို မေက် မနပ္ ျဖစ္လွ်င္ ဗြမ္းဗြမ္းၾကီး ေျဖရွင္းတတ္သျဖင့္ ကြ်န္မတို႔က ၾကားကပင္ ဝင္ထိ္န္းေပးရသည္ ။ ယခုလည္း သူ႔စိတ္ဓါတ္ကို သိ၍ ကြ်န္မ ရင္ေလးေနမိသည္ ။
    သို႔ေသာ္ ရင္ေလးစရာမ်ားက ေလ်ာ့နည္းမသြားသည့္ အျပင္ တစ္ခုျပီးတစ္ခု တိုးလာရေလေတာ့သည္ ။
       ညေနခင္းတြင္ ကြ်န္မတို႔ တဲေရွ႕ ကြပ္ပ်စ္ေလးတြင္ ဝိုင္းဖြဲ႕ထိုင္ကာ ယေန႔ ေလ့လာခဲ့ၾကသည့္ အေၾကာင္း
အရာ မ်ားကုိ တစ္ေယာက္ ႏွင့္ တစ္ေယာက္ အျပန္အလွန္ ေဆြးေႏြး ေျပာဆုိလ်က္ ရွိသည္ ။ ကြ်န္မတို႔ အဖြဲ႕
သည္ ဤ ထံုးေက်ာက္ရွာေဖြေရး စခန္းရံုးတြင္ သံုးညအိပ္ သံုးရက္ ေနရမည္ ျဖစ္ျပီး စခန္း ေလးခုကို ေလ့လာ
ေရး ဆင္းရမည္ ျဖစ္သည္ ။ စားေသာက္ေရး အတြက္ကေတာ့ အလွည့္က် ခ်က္ျပဳတ္ၾကရမည္သာ ျဖစ္သည္ ။
ကြ်န္မတို႔ ထိုသုိ႔ ဝိုင္းဖြဲ႕ ေျပာဆိုေနၾကစဥ္ ကိုေက်ာ္သူ ႏွင့္ ကို နႏၵ တို႔သည္ ကြ်န္မတို႔ ရွိရာဆီသို႔ ေလွ်ာက္လာ
ၾကသည္ ။
      “ ဘယ္လိုလဲ ? ငါ့ ညီမတို႔ေရာ ၊ ငါ့ညီေရာ ညက အိပ္ေပ်ာ္ၾကရဲ႕လား ? အစားအေသာက္ ေကာ အဆင္
        ေျပလား ? ”
      “ ဟုတ္ကဲ့ ။ အားလံုုး အဆင္ေျပပါတယ္ ။”
ကြ်န္မက သြဲ႕ျမင့္လွဳိင္ တစ္ခုခု ေျပာမည္ကို စိုးရိမ္မိသျဖင့္ ခပ္သြက္သြက္ပင္ ေျဖလိုက္မိသည္ ။ သြဲ႕ျမင့္လွဳိင္ကို
တစ္ခ်က္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ မ်က္ႏွာ စူပုတ္ပုတ္ျဖင့္ တစ္ဖက္သို႔ လွည့္လ်က္ ရွိသည္ ။ သြဲ႕ျမင့္လွိဳင္ ဘာမွ မေျပာ
၍ ကြ်န္မ စိတ္သက္သာရာ ရသြားစဥ္ ေကသီဖူးက တစ္ဇာတ္ ကျပန္သည္ ။
      “ ညက ဂစ္တာသံေလးက အရမ္း နားေထာင္လို႔ ေကာင္းတာပဲ ။ ဘယ္ အကို တီးတာလဲ ? ေကသီ စီးရီး
        ထုတ္ေပးမယ္ေလ ။”
       ေကသီဖူး၏ စကားေၾကာင့္ ထိုအကိုႏွစ္ဦး အူေၾကာင္ေၾကာင္ ျဖစ္သြားရွာသည္ ။ အမွန္ ေျပာရရင္ ကြ်န္မ
ကိုယ္တိုင္လည္း ဂစ္တာ ပိုင္ရွင္ေလးဟာ ဘယ္သူဘယ္ဝါဆိုတာ ရိုးရိုးသားသား စိတ္ဝင္စား ေနမိသည္ ။
သို႔ေသာ္…
     ဘယ္…ဘယ္လို ! ညက ဂစ္တာသံ ၾကားေသးတယ္ ။ ဟုတ္…ဟုတ္လား ။”
ကုိေက်ာ္သူ၏ အထစ္ထစ္ အေငါ့ေငါ့ ေမးရင္း တုန္တုန္လွဳပ္လွဳပ္ ျဖစ္သြားရွာေသာ သူ႔အမူအရာေၾကာင့္ ကြ်န္မ့
အံ့ၾသသြားမိသည္ ။
     “ ဟုတ္ပါ့ ။ ဂစ္တာ တီး မတီးေတာ့ မသိပါဘူး ။ ဒါေပမဲ့ ဂစ္တာၾကီးကိုေတာ့ သြဲ႕အခန္းထဲ လာ ထားသြား
       ေသးတယ္ေလ ။”
ဒီတစ္ခါေတာ့ အေတာ္ ေျပာခ်င္ေနတဲ့ သြဲ႕ျမင့္လွိဳင္က ဝင္ေႏွာက္လိုက္၍ ကိုနႏၵပါ မ်က္ႏွာပ်က္သြားျပီး…
    “ ေတာင္းပန္ပါတယ္ဗ်ာ ။ မေန႔က ဒီေကာင္ အရက္မူးျပီး ေလွ်ာက္လုပ္ေနတာ ထင္ပါရဲ႕ ။ အေႏွာက္အယွက္         
      ျဖစ္သြားရင္ ေတာင္းပန္ပါတယ္ ။ စိတ္ထဲ ဘယ္လိုမွ မထားပါနဲ႔ေနာ္ ။”
    “ ေအးေလ ။ သြဲ႕ကလည္း အားနာစရာၾကီး ။ နင္ သြားအိပ္တဲ့ အခန္းက ဂစ္တာ ထားတဲ့ အခန္းမို႔ ေနမွာ
      ေပါ့ ။”
ဇာျခည္ေသြးကပါ အားနာသြားပံု ရ၍ သြဲ႕ျမင့္လွိ္ဳင္ကို တစ္ခ်က္ ဝင္ေဟာက္လိုက္သည္ ။ ကိုနႏၵတို႔က ေတာင္း
ပန္ ၊ ကြ်န္မတို႔ အဖြဲ႕ကလည္း ဘာမဟုတ္တဲ့ အေၾကာင္း အရာေလးကို ပံုၾကီးခ်ဲ႕ ေနေသာ သြဲ႕ျမင့္လွဳိင္ေၾကာင့္
အားနာသြားသျဖင့္ ထို ဂစ္တာ ကိစၥကို ေမ့ေမ့ ေပ်ာက္ေပ်ာက္ပင္ သေဘာထားလိုက္ၾကသည္ ။
             ယေန႔ညေတာ့ အားလံုး၏ ဝိုင္းဝန္း မာန္ဆဲမွဳေၾကာင့္ သြဲ႕ျမင့္လွဳိင္ခဗ်ာ ေလးေယာက္ တစ္ခန္း အိပ္ရ
ရွာသည္ ။ စိုးထက္ေအာင္က သူလည္း ေၾကာက္တတ္၍ လာအိပ္ခ်င္သည္ဟုဆိုေသာ္လည္း အားလံုး ဝိုင္းေအာ္
လိုက္သျဖင့္ ျပန္ကုပ္သြားရွာသည္ ။ ကုိနႏၵကေတာ့ ယေန႔ ည ဂစ္တာသံ မၾကားေစရပါဘူး ၊ ႏွစ္ႏွစ္ ျခိဳက္ျခိဳက္
အိပ္ၾကပါ ဟု ကတိျပဳထားသည္ ။ အမွန္ပင္ ဂစ္တာသံ မၾကားရေတာ့ပါဘဲ ကြ်န္မ ႏွစ္ႏွစ္ ျခိဳက္ျခိဳက္ အိပ္ေပ်ာ္
သြားပါသည္ ။ အေရးထဲမွ ေကသီဖူးက ဂစ္တာသံေလးကို တမ္းတေနမိသည္ဟုပင္ ကဗ်ာဆန္ေနေသးသည္ ။
         ေနာက္ တစ္ေန႔တြင္ နံနက္စာကုိ ေဒၚနန္းမူ လာခ်က္ေပးထားပံု ရသည္ ။ ပဲပုပ္ရနံ႔ သင္းသင္း ႏွင့္ ထမင္း
ေၾကာ္ ပူပူ ေႏြးေႏြး ေလး မွာ စားလို႔ အလြန္ ေကာင္းလွသည္ ။ စားေသာက္ အျပီးမွာေတာ့ အလုပ္စခန္း ေနာက္
တစ္ခုဆီ ထြက္ခဲ့ရျပန္သည္ ။ စခန္းတြင္ ေန႔လည္ ဆယ့္တစ္နာရီခန္႔ အထိ ေနျပီး စခန္းရံုးရွိရာသို႔ ျပန္လာခဲ့ၾက
သည္ ။ စခန္းေရာက္ခါမွ ျပႆနာက စေတာ့သည္ ။  
       “ လုပ္ပါဦး ။ ငါ့ ခရီးေဆာင္အိတ္က ပံုမပ်က္ဘဲ အထဲက ငါ့ ေရေမႊးပုလင္း ေပ်ာက္ေနတယ္ဟ ။”
စိုးထက္ေအာင္၏ စကားေၾကာင့္ ကြ်န္မတို႔ အားလံုး စိတ္ မသက္မသာ ျဖစ္သြားၾကရသည္ ။ စိုးထက္ေအာင္က
သူ႔ခရီးေဆာင္အိတ္ကုိ က်က်နန ေသာ့ခတ္ထားသည္ ။ ထို ေသာ့ခတ္ထားသည့္ၾကားမွ အထဲက ပစၥည္းေတြ
ေနရာ မေရြ႕ပါဘဲ ေရေမႊးပုလင္းက ေပ်ာက္ေနသည္ ။
      “ နင္ အထား မွားတာ မ်ားလားဟယ္ ? ေတာ္ၾကာ အားနာစရာေတြ ျဖစ္ေနဦးမယ္ ။”
ကြ်န္မက ေသခ်ာေစရန္ ေမးလိုက္မိသည္ ။ တကယ္တမ္းေတာ့ စိုးထက္ေအာင္က သူ႔ပစၥည္းေတြကို ေနရာတ
က် သိမ္းဆည္းတတ္မွန္း ကြ်န္မတို႔ အားလံုး သိၾကသည္ ။
       “ မဟုတ္ပါဘူးဟာ ။ ငါ ဒီေနရာမွာ ေသခ်ာ ထည့္ထားခဲ့တာ ။”
       ဟယ္ ! လုပ္ပါဦး ။ ငါ့ ေခါင္းေလွ်ာ္ရည္ ပုလင္းလည္း ေပ်ာက္ေနတယ္ ။ ငါ ဒီစားပြဲေပၚမွာ ေသခ်ာထား
         ခဲ့တာ ။”
ဇာျခည္ေသြးကပါ ထိတ္လန္႔တၾကား ေျပာလိုက္သျဖင့္ ကြ်န္မတို႔ အားလံုး ကိုယ့္အိတ္ေတြ ကိုယ္ျပန္ စစ္ေဆး
ၾကည့္ၾကသည္ ။ သြဲ႕ျမင့္လွိဳင္က ပိုက္ဆံအိတ္ ေပ်ာက္ေနျပီး ပိုက္ဆံအိတ္အတြင္းမွ ပိုက္ဆံႏွင့္ အျခား အေရး
ၾကီး ပစၥည္း အားလံုးကို ခရီးေဆာင္အိတ္ ေဘးအိတ္တြင္ အထပ္လိုက္ ထည့္ထားသည္ ။ ပိုက္ဆံအိတ္ အခြံသာ
ယူသြားျပီး ပုိက္ဆံအားလံုး ထားခဲ့၍ အံ့ၾသစရာ ျဖစ္ေနသည္ ။ ေကသီဖူးက ေခါင္းညႇပ္ ကလစ္တစ္ခု ေပ်ာက္ေန
ျပီး ကြ်န္မကိုယ္တိုင္ကေတာ့ စပို႔ရွပ္ တစ္ထည္ ေပ်ာက္ေနသည္ ။ ကြ်န္မတို႔ အျပင္ထြက္သြားခိုက္ တစ္စံု တစ္
ေယာက္က လာေရာက္ ခိုးယူသြားျခင္းဟု တထစ္ခ် မွတ္ယူရေအာင္ကလည္း အိတ္ေတြအားလံုး ပံုစံမပ်က္ပါဘဲ
ပစၥည္းမ်ားသာ ေပ်ာက္ေနျခင္း ျဖစ္သည္ ။ ေနာက္ျပီး ဘယ္သူက အဖိုးမတန္သည့္ အရာမ်ားကို အခ်ိန္ကုန္ခံျပီး
ခိုးယူမည္နည္း ။ ကြ်န္မတို႔ အားလံုး ပေဟဠိမ်ားျဖင့္ ေခါင္းေနာက္သြားၾကသည္ ။ ေနာက္ဆံုး ကုိနႏၵတို႔ကို ေျပာ
ျပဖို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္ၾကသည္ ။

       “ ေၾသာ္…ကဲပါေလ ။ ခြန္သိုက္အေၾကာင္း ေျပာျပလိုက္ပါေတာ့ နႏၵရာ ။”
     ကြ်န္မတို႔ စကားအဆံုးမွာေတာ့ ကိုေက်ာ္သူက ေခါင္းကို လက္ႏွစ္ဖက္ျဖင့္ ကုတ္ရင္း ထုိစကားကို ဆိုလိုက္
သည္ ။ ကြ်န္မတို႔ အားလံုးလည္း ခြန္သိုက္ဆိုေသာ နာမည္ၾကား၍ ကိုနႏၵ ေျပာျပမည့္ အေၾကာင္းအရာကို စိ္တ္
ဝင္စားစြာ နားစြင့္ေနမိသည္ ။    
       “ တကယ္တမ္းေတာ့ ခြန္သိုက္က သူခိုးမဟုတ္ပါဘူး ။ ဒီလိုပဲ ေပ်ာ္တတ္လို႔ က်ီစားတာပါ ။”
       “ ဒါေပမဲ့ အကိုရယ္ ။ ဒီလို ေနာက္ေျပာင္တာၾကီးကေတာ့ မေကာင္းဘူးေပါ့ ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ိကုိ ကိုခြန္သိုက္
         နဲ႔ ေတြ႕ေပးပါလား ။”
စိုးထက္ေအာင္၏ စကားအဆံုးမွာေတာ့ ကိုနႏၵက ကြ်န္မတို႔အဖြဲ႕ကို ခပ္ေတြေတြ ေငးၾကည့္လိုက္ေလသည္ ။
ေနာက္မွ…
       “ ေတြ႕ေပးလို႔ မရေတာ့ဘူး ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ သူက ေသသြားျပီ ။ ညီေလးတို႔ အဖြဲ႕  မေရာက္ခင္
         ႏွစ္ရက္ကမွ ငွက္ဖ်ားပိုး ေခါင္းထဲ ေရာက္ျပီး သူ ဆံုးသြားတာ ။”
       “ ဘယ္လို !”
ေကသြယ္ဖူးက ကေယာင္ကတမ္းျဖင့္ အာေမဍိတ္ တစ္လံုးကို ေရရြတ္လိုက္သည္ ။
       “ ဟုတ္ပါတယ္ ။ တစ္ေန႔ညက ဂစ္တာ တီးတယ္ဆိုတာလည္း ခြန္သိုက္ ေျခာက္တာပါ ။ ခြန္သိုက္ မဆံုး
         ခင္ကဆို ညတိုင္း သူကတီး ၊ အကုိတို႔ကဆို…လုပ္ေနက် ။ သူ ဆံုးသြားေတာ့ ဂစ္တာကို ညတိုင္းယူတီး
         ေနတုန္း ။ ခုေတာင္ ဂစ္တာကို ေသတၱာထဲ  ေသာ့ခတ္ျပီး ဖြက္ထားရတယ္ ။”
ကိုေက်ာ္သူ၏ ဝမ္းနည္းေၾကကြဲသံ အဆံုးမွာေတာ့ မေၾကာက္တတ္ပါဘူး ဟု ဆိုသည့္ သြဲ႕ျမင့္လွိဳင္က ကြ်န္မ့ လက္ေမာင္းကို ဆြဲျပီး ေၾကာက္အားလန္႔အား ေျပာလိုက္သည္ ။
        “ ဒါ…ဒါဆို ဟုိ…ဟိုတစ္ေန႔ညက ေတြ႕လိုက္တာ ကို…ကိုခြန္သိုက္ ဝိညာဥ္ေပါ့ေနာ္ ။ အ… အမေလး !
          ေၾကာက္စရာၾကီး ။”
        “ မေၾကာက္ပါနဲ႔ ။ သူက ဘယ္သူ႔ကိုမွ ဒုကၡမေပးတတ္ပါဘူး ။ အျမဲတမ္း ကူညီတတ္တဲ့ သူ တစ္ေယာက္
          ပါ ။ ညီမတို႔ ပစၥည္းေတြ အားလံုးလည္း မနက္ျဖန္ မနက္ အကုန္ ျပန္ ရေစရပါမယ္ ။ ကဲ…အကုိ တို႔
          သြားေတာ့မယ္ ။ ေၾကာက္မေနၾကနဲ႔ ။ ညီမတို႔ ေၾကာက္ေနရင္ ဂစ္တာကိုေတာ့ ဖြက္ထားလိုက္ပါ့မယ္ ။”
ကုိေက်ာ္သူနဲ႔ ကုိနႏၵတို႔၏ မ်က္ႏွာတြင္ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ေနပံုမ်ား အထင္းသား ေပၚလ်က္ ရွိ၍ ဇာတ္လမ္းဆင္
ေျပာေနျခင္း မဟုတ္ႏိုင္ေပ ။ ေနာက္တစ္ခ်က္ အေနျဖင့္ ေသာ့ခတ္ထားေသာ ခရီးေဆာင္အိတ္ အတြင္းမွ တိုလီ
မုတ္စ ပစၥည္းမ်ားကို ပုံစံမပ်က္ ယူႏိုင္သည္မွာ ဝိညာဥ္တစ္ဦးမွ လြဲ၍ အျခားမျဖစ္ႏိုင္ေပ ။ ကြ်န္မတို႔ တစ္ညလံုး
ေၾကာက္ေၾကာက္လန္႔လန္႔ျဖင့္ အိပ္ခဲ့ရေသာ္လည္း တစ္စံုတစ္ရာ ေျခာက္လန္႔ျခင္း မရွိပါေပ ။ တစ္ဖဲြ႕လံုး ညနက္
သည္အထိ အိပ္မေပ်ာ္ၾကေသာ္လည္း မေန႔က ပင္ပင္ပန္းပန္း လမ္းေလ်ွာက္ခဲ့ရသည္ မ်ားေၾကာင့္ မိုးလင္းခါနီး
တြင္ အားလံုး အိပ္ေပ်ာ္သြားၾကသည္ ။

           မနက္ခင္းတြင္ အားလံုး အိပ္ရာထ ေနာက္က်ၾကျပီး လိုင္းကား မီေစရန္ ကမန္းကတန္း ျပင္ဆင္ၾကရ
သည္ ။ ထုိအခါက်မွ ထူးထူး ျခားျခား ေပ်ာက္ေနေသာ ပစၥည္းမ်ားကို ျပန္ ေတြ႕ၾကသည္ ။ ေရေမႊး ပုလင္းကို
မီးဖိုေခ်ာင္တြင္ ျပန္ ရွာေတြ႕ျပီး ေခါင္းေလွ်ာ္ရည္ဘူးကိုေတာ့ အိမ္သာ ထဲတြင္ ျပန္ေတြ႕သည္ ။ သြဲ႕ျမင့္လွိဳင္၏
ပိုက္ဆံအိတ္ကုိေတာ့ ပိုက္ဆံေတြ နဲ႔ အျခားပစၥည္းမ်ားကုိ ျပန္ထည့္ ေပးလ်က္သား ႏွင့္ သူ႔ ခရီးေဆာင္ အိတ္ထဲ
တြင္ ျပန္ေတြ႕သည္ ။ ပုိ ထူးဆန္းသည္မွာ ေကသီဖူး၏ ကလစ္ကုိ သူ႔ ေခါင္းတြင္ ပန္လ်က္သား ျပန္ေတြ႕ရျပီး
ကြ်န္မ့ စပို႔ရွပ္ကိုေတာ့ မီးဖိုေခ်ာင္တြင္ လွန္းလ်က္သား ျပန္ေတြ႕ရ၍ အားလံုး ေၾကာက္လန္႔ေနၾကသည္ ။ သို႔
ေၾကာင့္ ေဒၚနန္းမူ ေၾကာ္ေပးထားေသာ ထမင္းေၾကာ္ကို ျမန္ျမန္ စားၾကကာ ဤ စခန္းရံုးမွ အျမန္ဆံုး ခြာႏိုင္ရန္
အသည္းအသန္ ၾကိဳးစားေနမိသည္ ။
      “ ကုိနႏၵတို႔ ကိုေက်ာ္သူတို႔ ေက်းဇူးအမ်ားၾကီးတင္ပါတယ္ေနာ္ ။ ဆရာ့ကိုလည္း ကိုနႏၵတို႔  ကူညီေၾကာင္း
        ေျပာျပလိုက္ပါ့မယ္ ။”
      “ ရပါတယ္ဗ်ာ ။ အကုိတို႔ ဆီလည္း ေနာင္ ၾကံဳရင္ ဝင္လည္ဦး ။ ေနာက္ျပီး မေန႔က ကိစၥကို  ေရာက္က
        တည္းက မေျပာျပ ျဖစ္တာ ခြင့္လႊတ္ပါ ။ ျပႆနာ မျဖစ္ရင္ အကုိတို႔ မေျပာျပ ေတာ့ဘူးလို႔  ဆံုးျဖတ္
        ထားလို႔ပါ ။”  
      “ ရပါတယ္ ။ ကဲ…ကြ်န္ေတာ္တို႔ သြားေတာ့မယ္ ။”
စိုးထက္ေအာင္က ႏွဳတ္ဆက္လိုက္ျပီး စခန္းရံုးမွ ဦးေဆာင္ျပီး ထြက္လာခဲ့သည္ ။ ရံုးအဝတြင္  ေစ်းျခင္းေတာင္း
ၾကီး ဆြဲရင္း ေစ်းမွ ျပန္လာေသာ ေဒၚနန္းမူကို ေတြ႕လိုက္ရသည္ ။
       “ ေဝ့…ငါ့ သမီးတို႔ ျပန္ၾကေတာ့မလို႔လား ?”
       “ ဟုတ္ကဲ့…ေဒၚနန္း ။ သမီးတို႔ ေနာင္က်ရင္ လာလည္ပါဦးမယ္ ။ ေဒၚနန္းကိုလည္း သတိရေနမွာပါ ။”
       “ အို႔…မနက္စာ ရွမ္းေခါက္ဆြဲေတြ ဝယ္လာတာရို ။ စားသြားပါဦးလား ။”
ေဒၚနန္းမူက ထမင္းေၾကာ္ ေၾကာ္ေပးခဲ့ရံုသာမက ရွမ္းေခါက္ဆြဲေတြပါ ထပ္ဝယ္လာပံု ရသည္ ။ ဗိုက္ျပည့္ေနျပီ
ျဖစ္၍ ကြ်န္မတို႔ အားလံုး အားနာနာျဖင့္ ျငင္းလိုက္ရသည္ ။
       “ ေဒၚနန္း ေၾကာ္ထားခဲ့တဲ့ ထမင္းေၾကာ္ေတြ စားတာနဲ႔တင္ ဗိုက္ျပည့္လွပါျပီ ။ ေက်းဇူး အမ်ားၾကီး တင္ပါ
         တယ္ ။”
ကြ်န္မ့ စကားေၾကာင့္ ေဒၚနန္းမူ မ်က္လံုး ျပဴးသြားသည္ ။
       “ ဘာထမင္းေၾကာ္ရံုး ။ ေဒၚနန္းလည္း မေၾကာ္ထားရပါလား ။”
       ရွင္ ! မနက္က မီးဖိုေခ်ာင္ထဲမွာ ေၾကာ္ထားတာေလ ။ မ…မေန႔ကလည္း ေၾကာ္ေကြ်းေသးတယ္ေလ ။”
       “ အိုကြယ္ ။ ေဒၚနန္း မေၾကာ္ရပါဘူး ။ မေန႔က ေဒၚနန္း မအားရို႕ မလာျဖစ္ဘူး ။ ဆရာ တို႔ကို ခြင့္တိုင္
         ထားတယ္ေဝ့ ။”
       “ ရွင္ !”                  
       “ ဗ်ာ !”

    ကြ်န္မတို႔၏ အာေမဋိတ္သံမ်ားျဖင့္ စခန္းရံုးေရွ႕ေလးမွာ ကြ်တ္ကြ်တ္ညံ သြားေတာ့သည္ ။ ဤ……ဤသို႔
ဆုိလွ်င္ ကြ်န္မတို႔ အဖြဲ႕  ႏွစ္ရက္တိတိ စားေသာက္လာခဲ့ေသာ ထမင္းေၾကာ္ ႏွစ္ႏွပ္သည္………



                                                                                          ေစတနာေရွ႕ထားလ်က္...
                                                                                                   ဂါဦးႏြန္းကို

www.facebook.com/writer.GONKတြင္ ဝင္ေရာက္ေလ့လာရန္ ဖိတ္ေခၚပါသည္ ။


- စာခ်စ္ေဆြေတြအတြက္ ဆရာမဂါဦးႏြန္းကိုရဲ႕စာေပမွတ္တိုင္ေတြကို တစ္ေနရာတည္းမွာ စုစည္းေဖာ္ျပေပးလိုတဲ့ ေစတနာ ။
 
- စာခ်စ္သူခ်င္း ႏွစ္သက္ရာစာကို မွ်ေဝျခင္းျဖင့္ ကုသိုလ္ယူပါ ။
 
- စာေပကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္