Translate ( If u r foreigner, don't forget to use this. It is not perfect. But, u can guess.)

ေပးတုိင္း မရ ျမတ္သီလ





ေပးတုိင္း မရ ျမတ္သီလ

 

( ၂၀၁၆ ဇန္နဝါရီလထုတ္ ဓမၼဒူတဘာသာေရးမဂၢဇင္းတြင္ ေဖာ္ျပခံရေသာ စာပန္းခ်ီျဖစ္သည္ )

 

ဂါဦးႏြန္းကို ......... ေရးသားပူေဇာ္သည္ ။

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------

 


        ‘ေကာရ႑ိယ’သည္ စိမ္းညိဳ႕ညိဳ႕ေတာတန္းမ်ားဆီသို႔ အၾကည့္တို႔ကို ျဖန္႔က်က္လိုက္သည္ ။ အမ်ိဳးမ်ိဳးအစားစား ေပါက္ေရာက္ရွင္ သန္လ်က္ရွိေသာသစ္ပင္ၾကီးငယ္အသြယ္သြယ္တို႔ႏွင့္အတူ ပြင့္ခ်င္တုိင္းပြင့္ ၊ ေဝခ်င္တုိင္းေဝ ၊ ဖူးခ်င္တိုင္းဖူး ၊ လွခ်င္တုိင္းလွေနေသာ ပန္းပြင့္မာလာအစံုစံု၏အဆင္းရူပါအလွတို႔ကို ရွဳၾကည့္ခံစားရင္း စဥ္းစားခန္းဝင္လ်က္ရွိသည္ ။
        ေတာေတာင္အတြင္းမွ သစ္ပင္တို႔သည္ ေနေရာင္ျခည္ရရွိပံုခ်င္းအတူတူ ၊ တစ္ေျမတည္းေပၚ ေပါက္ေရာက္ရွင္သန္ရပံုခ်င္းအတူ တူ ၊ ေျမေပၚေျမေအာက္ ေရခ်ိဳစိမ့္ဝင္စုပ္ယူရပံုခ်င္းအတူတူ အတုိအရွည္တုိ႔ မညီၾက ။ အရြယ္အစားတို႔ မတူၾက ။ အမ်ိဳးအစားတူ သစ္ပင္ခ်င္းေတာင္ တစ္ပင္ႏွင့္တစ္ပင္ ကြဲျပားျခားနားလ်က္ရွိေၾကာင္းကို ေကာရ႑ိယ သတိျပဳမိသည္ ။ ထုိအခ်င္းအရာကို ေတြးသိ ရင္း ေတာအုပ္ၾကီးအား သူ၏ၾကည္လင္ရႊန္းလဲ့ေသာမ်က္ဝန္းအစံုျဖင့္ သတိထားကာ စိုက္ၾကည့္ေနေလ၏ ။
       ေတာအုပ္သည္ ညိဳ႕မွိဳင္းစိမ္းစိုေနသည္ ။ ေတာပန္းတို႔ ပြင့္ဖူးေဝဆာေနသည္ ။ ေရႊဝါေရာင္သစ္ရြက္အုိတုိ႔ ေျမျပင္ေပၚသို႔ လြင့္ပါး ေၾကြဆင္းေနပံုမွာ လိပ္ျပာငယ္ေလးမ်ားအလား မ်က္စိပသာဒျဖစ္ဖြယ္ရာ ။ ေလတိုက္လိုက္သည့္အခါတိုင္း သစ္ကိုင္းအခ်င္းခ်င္း ပြတ္ ခတ္သံမ်ား ထြက္ေပၚလ်က္ရွိရာ ထုိအသံသည္ နတ္ေစာင္းသံပမာ သာယာျငိမ့္ေညာင္းလွသည္ ။
      ထုိမ်ွသာမက ေတာအုပ္ထဲမွ ငွက္ကေလးမ်ား၏ပက်ိပက်ိေအာ္သံ ၊ ေဒါင္းပ်ိဳငွက္၏အိုးေဝအိုးေဝေအာ္သံ ၊ သမင္ေတာက္သံ ၊ ေခ် ေဟာက္သံ ၊ စမ္းေရတသြင္သြင္စီးဆင္းသံတုိ႔ကိုလည္း တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္ ခပ္သဲ့သဲ့ၾကားေနရသည္ ။ စကၡဳအာရံု ၊ ေသာတအာရံုတို႔ကို သာယာေပ်ာ္ရႊင္မွဳမ်ားေပးစြမ္းႏုိင္ေသာ ထုိေတာျမိဳင္ဂႏုိင္သည္ ကေခ်သည္မိန္းမပ်ိဳေလးသဖြယ္ ဆြဲေဆာင္မွဳရွိေနေပရာ ျမင္ရသူတုိ႔အဖို႔ စိတ္ၾကည္ႏူးခ်င္စရာ ။ သို႔ေၾကာင့္ပင္ထင္…ပုရိသအထိုထိုသည္ ထုိေတာအုပ္ကို ေငးစိုက္ၾကည့္ေနၾက၏ ။
      စိုက္ၾကည့္ေနသူတုိ႔မွာ တကၠသိုလ္သို႔ ပညာသင္ၾကားရန္ ေရာက္ရွိေနၾကေသာ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားအုပ္စုျဖစ္သည္ ။ ေက်ာင္း သားအုပ္စုသည္ ေတာအုပ္၏အစပ္တြင္ နားေနအပန္းေျဖေနၾကျခင္းျဖစ္၏ ။ ေက်ာင္းသားအမ်ားစုက အရိပ္အာဝါသေကာင္းမြန္ရာ ေအးခ်မ္းဆိတ္ျငိမ္ရာေဒသအသီးသီးတြင္ နားခိုလ်က္ရွိၾကသည္ ။ သက္ေတာင့္သက္သာရွိေစရန္ ေျခပစ္လက္ပစ္ ထိုင္သူကထုိင္ ၊ လဲ ေလ်ာင္းသူက လဲေလ်ာင္း၍ ခရီးလမ္းတေလွ်ာက္ ပင္ပန္းခဲ့သမွ်ကို အေမာေျဖေနၾကသည္ ။ တခ်ိဳ႕တေလကမူ ေကာရ႑ိယကဲ့သုိ႔ပင္ ေတာအုပ္ဆီသို႔ ေငးၾကည့္ေနၾကသည္ ။ သို႔ေသာ္…အေတြးခ်င္းကေတာ့ တူမည္မထင္ ။
       လူတို႔သည္ ရွဳျမင္ရေသာအလွတရားအေပၚ ေဝဖန္သံုးသပ္ရန္ ၊ ႏွိဳင္းယွဥ္ခ်ိန္ထိုး၍ စဥ္းစားရန္ ၊ သံေဝဂတရားရယူရန္ စိတ္မကူးမိ ၾက ။ ထိုအလွတရား၏ေျခေတာ္ရင္းေအာက္သို႔ ဝပ္ဆင္းကာ သာယာရစ္မူးရန္ အေတြးရွိၾကသည္သာမ်ား၏ ။ ထိုနည္းတူစြာ ေတာအုပ္ ဆီသို႔ ေငးၾကည့္ေနမိေသာေက်ာင္းသားအမ်ားစုသည္လည္း ေတာအုပ္၏သဘာဝအလွ၌ ရစ္မူးေနၾကသည္ ။ သစ္ပင္ပန္းမန္တို႔၏ အဆင္းသ႑ာန္မ်ားအေပၚ သေဘာက်ႏွစ္ျခိဳက္ေနၾကသည္ ။ ေက်းငွက္သာရကတုိ႔၏အသံမ်ားတြင္ သာယာညႊတ္တြားေနၾကသည္ ။
   “ ဟို…ပန္းကေလး လွလိုက္တာ ။”
   “ ေတာအုပ္ၾကီးက အုပ္စိုင္းေနပါေရာလားကြယ္ ။”
   “ ဟိုနားကငွက္ကေလးျဖင့္ ဖမ္းလိုက္ခ်င္ရဲ႕ ။”
   “ နားေထာင္စမ္း…နားေထာင္စမ္း ။ ဘာငွက္လဲ မသိ ။ သူ႔အသံက သာယာျငိမ့္ေညာင္းလိုက္ပါဘိ ။”
   “ ဒီအပင္ၾကီးကေတာ့ စိမ္းေနတာပဲ ။”
စသည္ျဖင့္ ေတာင္ေတာင္အီအီစကားတုိ႔ဆို၍ သဘာဝအလွတရားတို႔ကို ေငးေမာခံစားကာ ၾကည္ႏူးေနၾကသည္ ။ သတိလက္လြတ္ နစ္ေျမာေပ်ာ္ဝင္ေနၾကသည္ ။ ေကာရ႑ိယတစ္ေယာက္သာ ဆိတ္ဆိတ္ေန၍ ဆင္ျခင္အသိတုိ႔ ႏွလံုးသြင္းလ်က္ရွိ၏ ။ ေကာရ႑ိယ ႏွလံုးသြင္းဆင္ျခင္ေနသည္က သစ္ပင္ပန္းမန္တို႔၏သဘာဝ ။
      ေတာအုပ္တစ္ခုအတြင္းရွိ သစ္ပင္အခ်င္းခ်င္းပင္ တစ္ပင္ႏွင့္တစ္ပင္ မတူညီေပ ။ တစ္ေနရာတည္းရွိေနသျဖင့္ ေရေျမရာသီဥတု အလံုးစံု တူညီေနပါေသာ္လည္း အပင္တို႔၏အရြယ္အစား ၊ အသီးအပြင့္ ၊ သက္တမ္းၾကာခ်ိန္တို႔သည္ တစ္ပင္ႏွင့္တစ္ပင္ မတူညီဘဲ ကြဲ ျပားျခားနားေနသည္ ။ တစ္မ်ိဳးတစ္ႏြယ္တည္းမွ ဆင္းသက္လာခဲ့ျခင္းျဖစ္ေစကာမူ တစ္ပင္ႏွင့္တစ္ပင္ တေထရာတည္းတူညီျခင္းသည္ မရွိသေလာက္ ရွားပါးေပမည္ ။
- သက္မဲ့ျဖစ္တဲ့-သစ္ပင္ေတြေတာင္ ဒီေလာက္ ကြာျခားေနရင္ သက္ရွိျဖစ္တဲ့ ၊ ခံစားသိျမင္ႏုိင္တဲ့ လူသားေတြဆိုရင္ ေျပာစရာ
  မရွိေတာ့ဘူး ။ ေသခ်ာေပါက္ ကြဲျပားျခားနားၾကမွာပဲ ။
ထုိသို႔ သံုးသပ္မိေလသည္ ။
        ေတာအုပ္ဘက္သို႔ ရွဳေငးၾကည့္ကာ ေကာရ႑ိယ ထုိကဲ့သို႔ ေတြးေတာဆင္ျခင္ေနျခင္းမွာ အေၾကာင္းရွိပါသည္ ။ ေကာရ႑ိယ ဝင္ေရာက္ေျဖရွင္းမွသာလွ်င္ အဆင္ေျပႏုိင္မည့္အေၾကာင္းကိစၥတစ္ရပ္ ရွိေနေသာေၾကာင့္ ယခုကဲ့သို႔ ေတြးေတာဆင္ျခင္ေနျခင္းျဖစ္၏ ။ ေတာအုပ္ဆီမွ အၾကည့္တို႔ကို သိမ္းရုတ္ကာ တစ္ဖက္ေခ်ာက္ကမ္းပါးဆီသို႔ အၾကည့္တုိ႔ကို လႊဲပို႔လိုက္သည္ ။
       အခ်ိန္က ေန႔လယ္ခင္းမြန္းတည့္ခ်ိန္ျဖစ္သျဖင့္ ေနမင္းသည္ ျပင္းစြာပူလ်က္ရွိသည္ ။ ပင္ပန္းဆင္းရဲကင္းစြာ ေနထိုင္လာခဲ့ရေသာ ေကာရ႑ိယခမ်ာ ေနအပူရွိန္ေၾကာင့္ နဖူးေခြ်း ေျခမ, က်ရျပီ ။ ျဖဴေဖြးေသာအသားအေရာင္သည္လည္း နီျမန္းေနေလျပီ ။ သို႔ေသာ္… ထိုအခ်င္းအရာက ေကာရ႑ိယအတြက္ အေရးမဟုတ္ ။ နဖူးျပင္မွေခြ်းစက္တုိ႔ကို လက္ခံုျဖင့္ သုတ္ဖယ္ရင္း ေခ်ာက္ကမ္းပါးကို စိုက္ ၾကည့္ေနျပန္သည္ ။ အေၾကာင္းမဲ့သပ္သပ္ စိုက္ၾကည့္ေနျခင္းေတာ့ လံုးဝမဟုတ္ပါ ။ ျဖစ္ပ်က္ေနေသာျပႆနာအတြက္ အေျဖတစ္ခုကို ရွာေဖြရန္အတြက္သာ ။


       ေကာရ႑ိယသည္ ျဗဟၼဒတ္မင္း စိုးစံအုပ္ခ်ဳပ္ေနေသာ ဗာရာဏသီျပည္သားျဖစ္ျပီး ပုဏၰားမ်ိဳးႏြယ္ဖြားျဖစ္၏ ။ အရြယ္ေရာက္လာ သည့္အခါ ေယာက္်ားေကာင္းတို႔ တတ္ေျမာက္အပ္ေသာအတတ္ပညာတို႔ကို သင္ၾကားရန္အတြက္ တကၠသီလသို႔ ေရာက္ရွိခဲ့သည္ ။ ဥာဏ္ပညာထက္ျမက္ျပီး အမ်ားသူငါတုိ႔ထက္ ပါးနပ္လိမၼာသူမို႔ တကၠသိုလ္ဆရာၾကီး၏ေျမႇာက္စားမွဳကို ခံရကာ ေက်ာင္းသားတို႔အနက္ အၾကီးအကဲတစ္ေယာက္ျဖစ္လာခဲ့သည္ ။   
        ေကာရ႑ိယသည္ ဥာဏ္ပညာ စူးရွထက္ျမက္ရံုသာမက ဆင္ျခင္ႏွလံုး ျပည့္ဝသူလည္းျဖစ္သည္ ။ ခြန္အားဗလ ၾကီးမားသူလည္း ျဖစ္သည္ ။ ရုပ္ရည္ရူပကာကလည္း ေယာက္်ားပီသျပီး ခန္႔ညားေခ်ာေမာသူျဖစ္၍ ေတာေတာင္အတြင္းရွိ ေတာေကာင္တုိ႔အလယ္က ေကသရာဇာျခေသၤ့မင္းပမာ ေကာရ႑ိယသည္လည္း ေက်ာင္းသားတုိ႔အလယ္၌ ထင္ရွားေပၚလြင္လ်က္ရွိသည္ ။ အစစအရာရာ ျပည့္စံု ၾကြယ္ဝသူပီပီ အမ်ား၏ေလးစားအားကိုးျခင္းကို ခံရေလသည္ ။
       ေက်ာင္းသားမ်ားက အၾကီးအကဲ-ေကာရ႑ိယကို ယံုၾကည္ကိုးစားၾကသည္ ။ ေလးစားၾကည္ညိဳၾကသည္ ။ ျပႆနာတစ္စံုတစ္ရာ ျဖစ္ပြားလာသည့္အခါတုိင္း ေကာရ႑ိယကို တုိင္ပင္ၾကသည္ ။ အကူအညီေတာင္းခံၾကသည္ ။ ယခုလည္း လူအမ်ားစု၏ေတာင္းပန္မွဳ ေၾကာင့္ ေကာရ႑ိယတစ္ေယာက္ အၾကံထုတ္ေနရျခင္းျဖစ္သည္ ။ ျပႆနာက အရမ္းကာေရာ ေျဖရွင္း၍မရသည့္ကိစၥ ။ ဒုတ္ထိုးအိုး ေပါက္ လုပ္ေဆာင္၍မျဖစ္ ။ မ်က္ႏွာလႊဲ ခဲပစ္-ျပဳမူ၍မေတာ္ ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ျပႆနာ၏အရင္းခံက တကၠသိုလ္ဆရာၾကီး ကိုယ္တုိင္ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ပင္ ။
       ေကာရ႑ိယတုိ႔ေက်ာင္းသားတစ္ဖြဲ႕ ပညာဆည္းပူးလ်က္ရွိေသာ တကၠသိုလ္ဆရာၾကီးသည္ ပညာအရာ၌ ဆရာတစ္ဆူတင္ထိုက္ ေအာင္ ထူးခြ်န္ထက္ျမက္ပါသည္ ။ အရည္အခ်င္းတြင္လည္း သူမတူေအာင္ ေက်ာ္ေဇာျပည့္ဝသူျဖစ္၏ ။ အလံုးစံုေသာေလာကီအတတ္ တို႔ကို တစ္ဖက္ကမ္းခတ္တတ္ကြ်မ္းသလို ေလာကုတၱရာအေရးမွာလည္း ႏွံ႔စပ္သိတတ္သူ ။ ဤကဲ့သို႔ အဖက္ဖက္က ျပည့္စံုေသာဆရာ ကို အဘယ္မွာ ရွာႏုိင္ပါအံ့ ။
- ဒါဆိုရင္ ဘာေၾကာင့္မ်ား ဆရာၾကီးက ျပႆနာျဖစ္ေနရတာလဲ…
ေကာရ႑ိယတုိ႔၏အျဖစ္က ထုိသို႔ေမးျမန္းခ်င္စရာ ။ ျပည့္စံုလြန္း၍ ခက္ေနျခင္းသာ ။
       ဆရာၾကီးသည္ ေစတနာအလြန္ၾကီးမားသူျဖစ္သည္ ။ အထူးသျဖင့္ ၄င္း၏တပည့္သားေျမးမ်ားအေပၚ ေစတနာသဒၵါတရား ထက္ သန္ျပင္းထန္သူျဖစ္သည္ ။ ပညာကလည္း တစ္ဖက္ကမ္းခတ္ တတ္ကြ်မ္းသျဖင့္ တစ္ခုခုဆို အလြန္ေတြးေတာၾကံဆတတ္သည္ ။ သို႔ ေၾကာင့္လည္း…
   “ ငါ့တပည့္ေတြဟာ အသက္အားျဖင့္ အလြန္ငယ္ရြယ္ၾကေသးတယ္ ။ လူငယ္ဆိုတာ အမွားနဲ႔အမွန္ကို ခြဲျခားတတ္တာ ရွားတယ္ ။
     ခြဲျခားတတ္ေစဦးေတာ့…အမွန္ထက္ အမွားရဲ႕ေနာက္ကိုပဲ လိုက္တတ္ၾကတာမ်ားတယ္ ။ ပုထုဇဥ္ရဲ႕သဘာဝကိုက မေကာင္းမွဳမွာ
     ေမြ႕ေလ်ာ္တဲ့သေဘာ ရွိတယ္မဟုတ္လား ။ ဒီေတာ့ အမွားေနာက္ကိုလိုက္ျပီး မျဖစ္သင့္တာေတြျဖစ္ၾကမယ္ ။ မလုပ္သင့္တာေတြ
     လုပ္ၾကမယ္ ။ မသင့္ေလ်ာ္တဲ့-ကာမဂုဏ္အာရံုေတြမွာ ေမြ႕ေပ်ာ္ၾကမယ္ ။ အဲဒီလိုေနထိုင္မယ္ဆုိရင္ ေသလြန္တဲ့အခါ အပယ္ကို
     လားရမွာပဲ ။ မျဖစ္ဘူး ။ ငါ့တပည့္ေတြကို ငါ ကယ္တင္မွျဖစ္မယ္ ။ ငါ့ရင္ကျဖစ္တဲ့သားေတြလို ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးရတဲ့ငါ့တပည့္ေလး
     ေတြကို အပယ္မလားေစဖို႔အတြက္ ငါ ေစာင့္ေရွာက္ေဖးမ,ရမယ္ ။”
ဤကဲ့သို႔ ဆင္ျခင္မိကာ ၾကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္ေသာအလုပ္တစ္ခုကို အျမဲမျပတ္ ျပဳမူေဆာင္ရြက္ရန္ တကၠသိုလ္ဆရာၾကီး ဆံုးျဖတ္ခဲ့၏ ။ ထုိအလုပ္က သီလေပးေသာအလုပ္ပင္တည္း ။
   “ ဟုတ္ျပီ ။ ငါ့တပည့္ေလးေတြကို ေန႔စဥ္ သီလေပးမယ္ ။ သီလရဲ႕ေကာင္းက်ိဳးနဲ႔ အကုသိုလ္ရဲ႕ဆိုးက်ိဳးအျပစ္ေတြကို ေဟာေျပာ
     ဆံုးမျပီး သီလယူခိုင္းရမယ္ ။ ဒါဆိုရင္ သူတို႔ေလးေတြဟာ သီလကို ေစာင့္ထိန္းတဲ့အတြက္ အပယ္လားမယ့္ေဘးနဲ႔ ကင္းေဝး
     ၾကရလိမ့္မယ္ ။ ဆရာဆိုတာ သူတို႔တေတြရဲ႕ပစၥဳပၸန္ဘဝကို သာယာလွပေအာင္ ပ်ိဳးေထာင္ေပးရံုနဲ႔ တာဝန္ေက်တာမဟုတ္ဘူး ။
     သံသရာအထိ ေစာင့္ေရွာက္ကူညီႏုိင္မွ ဆရာေကာင္းပီသမွာ ။ ဆရာစင္စစ္ ဧကန္ျဖစ္မွာ ။ ဒီေတာ့…ဒီေန႔ကစျပီး ျမင္သမွ်ေတြ႕
     သမွ်တပည့္သားေျမးအားလံုးကို သီလေဆာက္တည္ဖုိ႔ ဆံုးမရမယ္ ။ ျပီးရင္ သီလခံယူခိုင္းရမယ္ ။ အင္း…ေတြးမိရံုနဲ႔တင္ ပီတိ
     ျဖစ္လိုက္တာကြယ္ ။ ဝမ္းသာေက်နပ္စရာေကာင္းလိုက္တဲ့အလုပ္ပါလားေနာ္ ။”
တကၠသိုလ္ဆရာၾကီးသည္ ထုိသို႔ စိတ္အၾကံျဖစ္ေပၚကာ စိတ္ကူးကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ေလ၏ ။ ျမင္သမွ်တပည့္တုိင္းကို သီလ၏ အက်ိဳးကို ေဟာေျပာဆံုးမကာ သီလ ခံယူေစသည္ ။      
    အမွန္မွာ ဆရာၾကီး၏စိတ္အၾကံသည္ မ်ားစြာမြန္ျမတ္လွေပသည္ ။ အင္မတန္ သင့္ေလ်ာ္ေကာင္းျမတ္ေသာ ခ်ီးက်ဴးဖြယ္ရာ စိတ္ကူး ျဖစ္သည္ ။ သို႔ေသာ္…ခက္ေနသည္က ပုထုဇဥ္လူသားတုိ႔ပင္ ။ ပန္းေပါင္းစံု၏ရန႔ံကဲ့သို႔ သင္းပ်ံ႕ေမႊးၾကိဳင္ေသာ ၊ ဗႏၶရသရက္ကဲ့သို႔ ခ်ိဳအီေကာင္းမြန္ေသာ ၊ စႏၵကူးနံ႔သာရည္ကဲ့သို႔ ေအးျမလန္းဆန္းေသာ သီလ၏အရသာကို လူသားတိုင္း မခံစားတတ္ၾက ၊ မႏွစ္ျခိဳက္ မေပ်ာ္ေမြ႕ၾကေပ ။
     ဆရာၾကီးကို ေၾကာက္ရြံ႕ရ၍ ေဟာၾကားေသာတရားကို နာယူကာ မျဖစ္မေနမုိ႔သာ သီလခံယူလိုက္ၾကသည္ ။ အတြင္းစိတ္ထဲမွာ ေတာ့ လိုက္နာရန္ စိတ္ကူးမရွိ ။ ျမတ္ေသာအက်င့္ကို က်င့္ၾကံအားထုတ္ရန္ မစဥ္းစား ။ ထိုအခါ ဆရာၾကီးထံမွ ခံယူေဆာက္တည္လာ ခဲ့ေသာသီလတုိ႔ခမ်ာ အမ်ိဳးမ်ိဳး က်ိဳးေပါက္ရရွာသည္ ။ နည္းအသြယ္သြယ္ျဖင့္ ပ်က္စီးရရွာသည္ ။ စိတ္ႏွလံုး မခိုင္က်ည္သူတုိ႔၏လက္ ထဲမွ ‘သီလ’သည္ ေလေပြ အေဝွ႔ခံရေသာသစ္ပင္ငယ္ပမာ မရွဳရက္စရာ ။
     ဤသို႔ အခါခါ ၾကံဳရဖန္မ်ားလာေလရာ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားတို႔ခမ်ာလည္း ဆရာၾကီးႏွင့္ ေတြ႕ဆံုရမွာကို စိုးရြံ႕လာၾကသည္ ။ မထိန္းသိမ္းႏုိင္သည့္အတြက္ ဆရာၾကီး ေပးမည့္သီလျမတ္ကို ခံယူရန္ ခက္ေနၾကျပီ ။ သို႔ျဖစ္၍…ဆရာၾကီးႏွင့္ မဆံုဆည္းေအာင္ အတတ္ႏုိင္ဆံုး ေရွာင္ကြင္း၍ သြားၾကသည္ ။ ေဝးေဝးလံလံကေန ဖယ္ခြာသြားၾက၏ ။ သို႔ေပမဲ့ မည္မွ် ေရွာင္ႏုိင္ပါမည္နည္း ။
     ဆရာႏွင့္တပည့္ ျဖစ္ေနသျဖင့္ တစ္ေကြ႕မဟုတ္ ၊ တစ္ေကြ႕ ေတြ႕ျပန္သည္ ။ ေၾကာက္ရြံ႕ရသူ-ဆရာၾကီးက လက္ယက္လွမ္းေခၚေန ၍ သြားရျပန္သည္ ။ သီလ၏ေကာင္းက်ိဳး၊ အကုသိုလ္၏အျပစ္ကို ေဟာၾကားကာ သီလ ယူေစျပန္သည္ ။ မထိန္းသိမ္းႏုိင္ေသာေက်ာင္း သားတုိ႔ခမ်ာ မီးက်ီခဲကို ဆုပ္ကိုင္ခိုင္းသည့္ပမာ မ်က္ႏွာ မသာမယာျဖင့္ သီလယူၾကရသည္ ။ ျပီးေနာက္…အမ်ိဳးမ်ိဳးအေထြေထြနည္းနာ တုိ႔ျဖင့္ က်ိဳးေပါက္ၾကျပန္၏ ။
   “ ဆရာၾကီးခင္ဗ်ာ့…ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ တစ္ခုေလာက္ ေတာင္းပန္ပါရေစ ။”
   “ အယ္ကြယ္…ဘာေျပာခ်င္လို႔လဲ ။ မင္းတုိ႔နဲ႔ငါက သားအဖလို ေနထိုင္လာခဲ့တာၾကာျပီ ။ ဘာအေၾကာင္းေျပာမွာမုိ႔မ်ား ဒီေလာက္
     စကားပုလႅင္ခံေနရတာတံုး ။”
   “ ဟုတ္ပါတယ္ ဆရာၾကီး ။ ဆရာၾကီးဟာ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ဖခင္လိုပါပဲ ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဒီမွာ ပညာသင္ၾကားလာတာလည္း ႏွစ္
      အေတာ္ၾကာေညာင္းေနပါျပီ ။ ဆရာၾကီးနဲ႔ကြ်န္ေတာ္တို႔ၾကားက ခင္မင္ရင္းႏွီးမွဳဟာလည္း သားနဲ႔အဖလိုျဖစ္ေနပါျပီ ။ အဲဒါ
      ေၾကာင့္ အခုကိစၥကို အရဲစြန္႔ျပီး ေျပာဖို႔ ၾကံရြယ္ခဲ့တာပါ ။”
ဆရာၾကီး၏တပည့္ရင္းမ်ားထဲက တစ္ေယာက္ေသာသူက ထုိသို႔ ဆုိလာသည္ ။ က်န္တပည့္ရင္းမ်ားကလည္း အသီးအသီး ‘လက္အုပ္ ခ်ီမိုး’ကိုယ္စီျဖင့္ ဆရာၾကီး၏မ်က္ႏွာအရိပ္အကဲကို စုိက္ၾကည့္ေနၾကသည္ ။
     ဤတပည့္ရင္းတစ္စုက ဆရာၾကီး၏လက္သံုးတုတ္ပမာ အားကိုးအားထားျပဳရေသာ အိမ္ေမြးျခံေပါက္မ်ား ။ တကၠသီလတစ္ခုလံုးကို ၾကီးၾကပ္ကြပ္ကဲျခင္းမွစ၍ ေအာက္ေျခသိမ္းအလုပ္မ်ားအထိ ေဆာင္ရြက္လုပ္ကိုင္ေပးလ်က္ရွိေသာ ယံုၾကည္စိတ္ခ်ရသည့္ တပည့္ၾကီး မ်ား ။ ထုိသို႔ေသာတပည့္မ်ားက စုေဝးေရာက္ရွိလာၾကျပီး တစ္စံုတစ္ခုေသာအေၾကာင္းအရာကို ေျပာဆုိရန္ စကားပုလႅင္ခံေနျပီဆိုက တည္းက ပညာဥာဏ္ထက္ျမက္သူ-ဆရာၾကီးမွာ မည္သည့္အေၾကာင္းအရာဆုိတာကို ရိပ္စားမိေနျပီ ။ သို႔ေသာ္…တပည့္မ်ား စိတ္သက္ သာေစရန္ မသိက်ိဳးကြ်ံကာ ေမးျမန္းလိုက္သည္ ။
   “ ေျပာေလကြယ္ … ေျပာ ။ ဘာကိစၥမ်ားလဲ ။”
   “ ဒီလိုပါ ဆရာၾကီး ။ မၾကာခင္ကမွ ပညာသင္ယူဖို႔ေရာက္ရွိလာၾကတဲ့တကၠသုိလ္ေက်ာင္းသားတခ်ိဳ႕ စာကို ေကာင္းေကာင္းမသင္ယူ
     ႏိုင္ဘဲရွိေနၾကပါတယ္ ။ ဆရာၾကီးနဲ႔  မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္ရမွာကိုလည္း ထိတ္လန္႔ေနၾကပါတယ္ ။”
   “ ေဟ…ဘာအေၾကာင္းေၾကာင့္တံုး ။ ပညာသင္ၾကားမွဳမွာ နားမလည္လို႔မ်ားလား ။”
   “ မဟုတ္ရပါဘူး ဆရာၾကီး ။ ဆရာၾကီးရဲ႕သင္ၾကားမွဳဟာ ျပတ္သားရွင္းလင္းလြန္းတဲ့အတြက္ ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္းသိျမင္လြယ္ေစ
     ပါတယ္ ။ စာေတြကို နားမလည္လို႔ ဆရာၾကီးနဲ႔ဆံုေတြ႕ရမွာကို ေၾကာက္လန္႔ေနၾကတာ မဟုတ္ပါဘူး ။ အျခားအေၾကာင္းကိစၥတစ္ခု
     ေၾကာင့္ပါ ။”
   “ ကဲ…ဒါဆုိလည္း ေျပာေလကြယ္ ။ ဘာကိစၥလဲ ။”
   “ ဒီ…ဒီလိုပါ ဆရာၾကီး ။ ဆရာၾကီးက မိုးေသာက္လို႔ မနက္ေရာက္ျပီဆုိတာနဲ႔ ျမင္ျမင္သမွ်တပည့္သားခ်င္းေတြကို လက္ယက္ေခၚျပီး
     သီလေကာင္းက်ိဳးကို ေဟာေျပာဆံုးမပါတယ္ ။ အဲဒီေနာက္ သီလေတာ္ျမတ္ကို ခံယူေဆာက္တည္ေစပါတယ္ ။ ဒီအမွဳဟာ အလြန္
     မွ မြန္ျမတ္လွပါတယ္ ။ ဒါေပမဲ့လည္း…”
တပည့္ရင္းတစ္ဦးက ေျပာလိုက္စ,စကားကို ေနရာတြင္ရပ္ကာ ဆရာၾကီး၏မ်က္ႏွာကို မဝ့ံမရဲေမာ့ၾကည့္သည္ ။ ဆက္ေျပာသင့္/မေျပာ သင့္ စဥ္းစားေနျခင္းျဖစ္သည္ ။ ဆက္လက္ေျပာၾကားမည့္စကားမ်ားက ဆရာၾကီး၏အယူအဆကို ဆန္႔က်င္ကန္႔ကြက္မည့္စကားလံုး မ်ား ၊ အေတြးအေခၚမ်ားျဖစ္ေနသျဖင့္ ေျပာရမွာကို တြန္႔ေနသည္ ။ အကယ္၍ ဤစကားမ်ားေၾကာင့္ ဆရာၾကီး  အမ်က္ရွသြားပါက တကၠသိုလ္မွ ႏွင္ထုတ္ခံရႏိုင္သည္မဟုတ္ပါလား ။
      သို႔ေသာ္…ဆရာၾကီး၏မ်က္ႏွာ၌ ေဒါသရိပ္ ျမဴတစ္မွဳန္ပင္ မရွိ ။ ပကတိ တည္ျငိမ္ေအးေဆးေန၏ ။ ေနာက္ျပီး ခြင့္လႊတ္နားလည္ သည့္မ်က္လံုးမ်ားျဖင့္ တပည့္မ်ားအား စိုက္ၾကည့္ေန၏ ။ သို႔ေၾကာင့္လည္း ထိုတပည့္သည္ ဆက္လက္ေလွ်ာက္ထားရန္ စိတ္ဆံုးျဖတ္ လုိက္သည္ ။
   “ လူအမ်ိဳးမ်ိဳးစိတ္အေထြေထြပါ ဆရာၾကီး ။ ဆရာၾကီးက သန္႔စင္ေကာင္းျမတ္တဲ့ေစတနာအရင္းခံနဲ႔ တပည့္သားေျမးေတြကို သီလ
      ခံယူေဆာက္တည္ေစေပမဲ့ လူတုိင္းက သီလခံယူဖို႔ မထိုက္တန္ပါဘူး ။ သီလကို ေစာင့္ထိန္းဖုိ႔လည္း မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး ။ ငါးပါးသီလ
      ရွစ္ပါးသီလတုိ႔ဆုိတာက သူေတာ္ေကာင္းတို႔သာ ေစာင့္ထိန္းႏုိင္တဲ့ အက်င့္သိကၡာေတြပါ ။ သာမန္လူတုိ႔အဖို႔ မက်ိဳးေပါက္ေအာင္
      ခ်ိဳးႏွိမ္ဖို႔မျဖစ္ႏုိင္လို႔ သီလယူျပီးမၾကာ ပ်က္စီးၾကရတာခ်ည္းပါပဲ ။ ဒီေတာ့…တပည့္ငယ္ေတြခမ်ာ ဆရာၾကီးကိုျမင္တာနဲ႔ ငါတို႔ရဲ႕
      ခ်စ္လွစြာေသာ-ဆရာၾကီးဆိုတဲ့အသိနဲ႔ ေျပးလာဆည္းၾကိဳလိုစိတ္ မရွိၾကေတာ့ဘဲ သီလယူခိုင္းမွာေၾကာက္လို႔ သင့္ေတာ္ရာေရွာင္
      ပုန္းကုန္ၾကပါျပီ ။ အဲဒါေၾကာင့္ ဆရာၾကီးအေနနဲ႔ သီလယူခ်င္သူကိုပဲ သီလေပးပါလို႔ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔က ေတာင္းပန္ခ်င္တာပါ ။”
တပည့္ၾကီးက မဝ့ံမရဲေလွ်ာက္တင္ရင္း ဆရာရွင္အား ေမာ့ေငးအကဲခတ္သည္ ။ ဆရာၾကီး စိတ္မ်ား ဆိုးသြားျပီလား ၊ စိတ္ကြက္ေဒါသ ထြက္ေနျပီလားဟူေသာအေတြးျဖင့္ ထိတ္လန္႔ေနပါေသာ္လည္း ဆရာၾကီးကမူ တစ္စံုတစ္ရာ ေဒါသထြက္ျခင္း အလ်ဥ္းမရွိ ။ သို႔ေပသိ မ်က္ႏွာကေတာ့ မသာမယာ ညႇိဳးငယ္ေနရွာသည္ ။
       တကၠသိုလ္ဆရာၾကီးသည္ တပည့္ရင္းျဖစ္သူ၏ေတာင္းပန္စကားကို ရွင္းလင္းျမင္သာစြာ သေဘာေပါက္ပါသည္ ။ သု႔ိေသာ္… လက္ခံရန္ေတာ့ စိတ္ကူးမရွိ ။ လူတုိ႔သည္ အသိဥာဏ္ရွိသူမ်ားျဖစ္ရာ အၾကိမ္ၾကိမ္အဖန္ဖန္ ဆံုးမပါက လမ္းတည့္မွန္ႏုိင္လိမ့္မည္ဟု ဆရာၾကီး ယံုၾကည္သည္ ။ သို႔ေၾကာင့္ တပည့္မ်ားက လက္မခံေစကာမူ ေရွ႕ဆက္၍ သီလေပးမည္ ၊ တပည့္အားလံုး သီလလံုျခံဳေအာင္ ေစာင့္စည္းႏုိင္သည္အထိ ေန႔စဥ္မျပတ္ သီလေတာ္ျမတ္ကို ဆက္ခံနာယူေစရမည္ဟု ခိုင္ခိုင္ျမဲျမဲဆံုးျဖတ္ထားသျဖင့္ တပည့္ရင္းမ်ား၏ ေတာင္းပန္စကားသည္ အရာ မထင္ပါေခ် ။
       ဆရာၾကီးသည္ သီလေပးျမဲေပးေနသည္ ။ တပည့္မ်ားသည္လည္း သီလယူရမည္ကိုေၾကာက္၍ ယခင္ကအတုိင္း ဆရာၾကီးႏွင့္ မဆံုေတြ႕ေအာင္ ေရွာင္ေျပးျမဲေရွာင္ေျပးေနၾကဆဲျဖစ္သည္ ။ ထိုအခါ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးသည္ ေရွးယခင္ကကဲ့သို႔ စည္စည္ ကားကားမရွိေတာ့ဘဲ သီလေပးလိုသူႏွင့္သီလမလံုသူမ်ား၏ ပဋိပကၡၾကား၌ တန္ဆာခံျဖစ္ကာ ေခ်ာက္ေသြ႕လာသည္ ။
       တကၠသိုလ္ၾကီး၏တာဝန္အဝဝကို ေဆာင္ရြက္ေနရသူ-တပည့္ရင္းခ်ာမ်ားခမ်ာလည္း ထိုျပႆနာကို မည္သို႔ၾကံဆေျဖရွင္းရမည္ မွန္း မသိေတာ့ ။ သို႔ျဖစ္၍ ဥာဏ္ပညာၾကီးမားေသာ ေကာရ႑ိယအား ကူညီေဆာင္ရြက္ေပးပါရန္ ေတာင္းဆုိၾကသည္ ။ ဤသို႔ျဖင့္ တကၠသိုလ္ဆရာၾကီး၏သီလေပးလိုစိတ္ကို ဥပမာျပ၍ တရားခ်ရန္ ေကာရ႑ိယ ၾကံဆဖုိ႔ရာ အေၾကာင္းဖန္လာခဲ့ေခ်ျပီ ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ လည္း ေကာရ႑ိယသည္ ေတာအုပ္ဆီသို႔ အၾကည့္ျဖန္႔က်က္ကာ သစ္ပင္ပန္းမန္တုိ႔၏သဘာဝကို ဆင္ျခင္ေနရင္း လူတုိ႔တြင္လည္း တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး စိတ္ကူးအသိဥာဏ္ခ်င္း မတူညီၾကပံုကို ႏွိဳင္းယွဥ္ႏွလံုးသြင္းေနမိျခင္းျဖစ္ေလ၏ ။ ထိုမွတဖန္ ေခ်ာက္ကမ္းပါးဆီသို႔ အၾကည့္လႊဲကာ အၾကံဥာဏ္ထုတ္ေနခဲ့သည္ ။ ဆရာၾကီးအား ဥပမာေပး၍ တရားျပရန္ နည္းလမ္းရွာလ်က္ရွိျပီ ။

ÿÿÿÿÿ
       ေကာရ႑ိယအပါအဝင္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားအုပ္စုသည္ ထုိေခ်ာက္ကမ္းပါးအနီးသို႔ အေၾကာင္းမဲ့ေရာက္ရွိေနၾကျခင္းမဟုတ္ ။ ယင္းတုိ႔အား မဂၤလာရြတ္ဖတ္ေပးပါရန္ ဖိတ္ၾကားျခင္းခံရသျဖင့္ ဆရာၾကီးက ေကာရ႑ိယကို ေခၚယူ၍ တပည့္မ်ားကို ဦးေဆာင္လ်က္ သြားေရာက္ရြတ္ဖတ္ပါဟုဆိုကာ ေစလႊတ္လိုက္ရာ ခရီးမွအျပန္ ထိုေက်ာက္ကမ္းပါးၾကီးအနား၌ ခဏတျဖဳတ္ အပန္းေျဖေနၾကျခင္းျဖစ္ သည္ ။ အျခားသူမ်ားက နားေနအေမာေျဖေနၾကေသာ္လည္း ေကာရ႑ိယကေတာ့ ပညာရွိပီပီ ဆရာၾကီးအား ဥပမာျပ၍ တရားခ်ရန္ သာ အၾကံထုတ္လ်က္ရွိရာ မ်ားမၾကာမီတြင္ အၾကံရေလ၏ ။
   “ ဟင္…”
   “ ဟာ…ဟိုမွာ ၾကည့္ပါဦး ။”
   “ ဟဲ့…အဲဒါ ေကာရ႑ိယပဲ ။ သူ ဘာေတြလုပ္ေနတာလဲ ။”
   “ ေအးကြ ။ ငါလည္း အဲဒါပဲၾကည့္ေနတာ ။ သူ ေခ်ာက္နက္ဝွမ္းထဲ ေက်ာက္ခဲေတြ ပစ္ခ်ေနတာၾကာျပီ ။ ဘာသေဘာလဲ မသိ ။”
   “ ခဏေနဦး…ခဏေနဦး ။ ငါ သြားေမးၾကည့္ဦးမယ္ ။”
သစ္ပင္ေျခကိုမွီကာ ဟိုဟိုသည္သည္ေမ်ွာ္ေငးငိုင္ေတြေနေသာ-ေက်ာင္းသားတစ္စု၏အာရံုသည္ ေကာရ႑ိယထံသို႔ စုပံုက်ေရာက္ သြားခဲ့ျပီ ။
       အာရံုစုျပံဳလွ်င္လည္း စုျပံဳခ်င္စရာပင္ ။ ေကာရ႑ိယသည္ ထူးထူးဆန္းဆန္းအျပဳအမူတစ္ခုကို ျပဳလုပ္ေန၏ ။ အနီးအနားမွ ခဲလံုး မ်ား ၊ ေက်ာက္ခဲၾကီးမ်ားကို ေကာက္ယူကာ ကမ္းပါးေခ်ာက္ထဲသို႔ အဆက္မျပတ္ ပစ္ခ်ေနသည္ ။ နားေနရပ္တန္႔ျခင္း မရွိ ၊ တရစပ္ ပစ္ ထည့္ေန၏ ။ ထုိအခါ ေက်ာင္းသားမ်ား စိတ္ဝင္စားလာသည္ ။
      ေကာရ႑ိယဟာ ဥာဏ္ပညာထက္ျမက္သူျဖစ္ရာ ထုိအမွဳကို အေၾကာင္းမဲ့ျပဳေနျခင္းေတာ့ မဟုတ္ႏုိင္ဟု ေတြးမိၾက၍ ဘာအတြက္ ျပဳမူေနသလဲဆိုတာကို သိခ်င္လာၾကသည္ ။ သို႔ေၾကာင့္…
   “ ေနာင္ၾကီးေကာရ႑ိယေရ…ဘာျဖစ္လုိ႔ ေခ်ာက္ထဲကို ခဲလံုးေတြ ပစ္ခ်ေနရတာလဲ ။”
ဟု လာေမးသည္ ။ သို႔ေသာ္…ေကာရ႑ိယက ျပန္မေျဖ ။ ခဲလံုးေတြကိုသာ အလ်ဥ္မျပတ္ ပစ္ထည့္လ်က္ရွိသည္ ။
       ေက်ာင္းသားတို႔ကလည္း သိခ်င္လွျပီ ။ ေကာရ႑ိယကလည္း တံုဏွာဘာေဝ လံုးဝျပန္မေျဖ ။ လုပ္လက္စအလုပ္ကိုသာ တစိုက္ မတ္မတ္ျပဳမူေနသည္ ။ သည္ေတာ့ ေက်ာင္းသားမ်ားမွာလည္း မေနသာေတာ့ဘဲ ဆရာၾကီးထံသို႔ေျပးကာ ထုိအေၾကာင္းကို ေလွ်ာက္ တင္ၾကသည္ ။
   “ ဆရာၾကီးခင္ဗ်ာ့…ေကာရ႑ိယတစ္ေယာက္ ထူးထူးဆန္းဆန္းေတြ ျပဳမူေနပါတယ္ခင္ဗ်ာ့ ။”
   “ ေဟ…မင္းတုိ႔ကို ရြတ္ဖို႔ဖတ္ဖို႔ လႊတ္လိုက္တာေလ ။ ဘာေတြျဖစ္လာၾကတာလဲ ။ ေျပာစမ္း…ေျပာစမ္း…”
   “ ဒီလိုပါ ဆရာၾကီး ။ ပြဲကျပန္အလာ လမ္းမွာ ကြ်န္ေတာ္တို႔လူစု ေမာပန္းလာလို႔ ခရီးတေထာက္ နားၾကပါတယ္ ။ အပန္းေျဖၾကပါ
     တယ္ ။ အဲဒီမွာပဲ ေကာရ႑ိယက ေရွ႕မွာရွိတဲ့ ေခ်ာက္နက္ၾကီးထဲကို ခဲလံုးေတြ ပစ္ခ်ေတာ့တာပါပဲ ။ အခုထက္ထိလည္း ပစ္ခ်ေန
     တုန္းပါပဲ ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔က ဘာလုပ္ေနသလဲလို႔ေမးေတာ့လည္း ျပန္မေျဖပါဘူး ။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဆရာၾကီးကို လာေလွ်ာက္တင္ရတာ
     ပါခင္ဗ်ာ့ ။ ဆရာၾကီး ေမးမွသာ ျပန္ေျဖလိမ့္မယ္ထင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ့ ။”
တပည့္ျဖစ္သူ၏စကားေၾကာင့္ တကၠသိုလ္ဆရာၾကီး အံ့ၾသသြားသည္ ။ စိတ္လည္းဝင္စားသြားသည္ ။
       ေကာရ႑ိယဟာ ခပ္ေပါ့ေပါ့သူငယ္မဟုတ္မွန္း ဆရာၾကီး သိသည္ ။ ဤသူငယ္သည္ ပညာအရာမွာလည္း သင္ၾကားရလြယ္ကူ သေလာက္ ဥာဏ္ပညာအေတြးအေခၚ၌လည္း စူးရွထက္ျမက္သူတစ္ေယာက္ ။ သည္ေတာ့ အရူးအႏွမ္းျပဳမူေနျခင္းငွာ မျဖစ္ႏုိင္ ။ ကိစၥ တစ္ခုခု ရွိမည္ဧကန္ဟု ေတြးမိကာ ေခ်ာက္ကမ္းပါးဆီသို႔ အလ်င္အျမန္လိုက္ပါလာခဲ့သည္ ။
      ျမင္ပါျပီ…ေတြ႕ပါျပီ ။ ေကာရ႑ိယသည္ ဆရာၾကီးကုိပင္ လွည့္ၾကည့္ျခင္းမရွိဘဲ ေခ်ာက္နက္ရွိဳင္းထဲကိုသာ အသည္းအသန္ ခဲမွန္ မွန္ပစ္ထည့္ေန၏ ။ ဆရာၾကီးလည္း မေနသာေတာ့ဘဲ ေကာရ႑ိယ၏အျပဳအမူႏွင့္ပတ္သက္ျပီး ေမးျမန္းရေလေတာ့သည္ ။
   “ ဟဲ့…ေကာရ႑ိယ …ငါ့တပည့္ ဘာေတြလုပ္ေနတာလဲ ။ အားလံုးကလည္း စိုးရိမ္ပူပန္ေနၾကရျပီ ။ ဆရာသခင္ထံ မွန္ရာကို ျမန္ျမန္
     ေလွ်ာက္စမ္း ။”
   “ အလို…ဆရာၾကီးကိုယ္တုိင္ ၾကြေရာက္လာတာကိုး ။ ေတာင္းပန္ပါတယ္ ။ ဆရာၾကီး ေရာက္လာမွန္းမသိလို႔ ကြ်န္ေတာ္ အရိုအေသ
     မျပဳမိတာကို ခြင့္လႊတ္ပါ ။”
   “ ဒါက အေရးမၾကီးပါဘူး ။ လုပ္ရင္းကိစၥကုိသာ ျမန္ျမန္ေျပာစမ္းပါ ။”
   “ ဒီကိစၥက အေရးၾကီးလို႔ပါခင္ဗ်ာ့ ။ ကြ်န္ေတာ္ လက္မအားေသးလို႔ ေနာက္မွပဲ လက္အုပ္ခ်ီျပီး အလံုးစံု ေလွ်ာက္တင္ပါရေစ ။ ခုမ်ား
     ေတာ့ အလြန္အလုပ္မ်ားေနလို႔ပါ ။”
   “ အယ္…ဒီသူငယ္ ။ မင္း ဘာေတြအလုပ္မ်ားေနတာတံုး ။ ငါ ျမင္တာေတာ့ ေခ်ာက္ထဲကို မင္း ခဲလံုးေတြ ပစ္ထည့္ေနတာပဲေလ ။
     အဲဒါ ဘာလုပ္ေနတာလဲ ။”
   “ ေၾသာ္…ဒီအျပဳအမူနဲ႔ပတ္သက္ျပီး ေမးတာပါလား ဆရာၾကီး ။ ဒီလုိပါ ။ ကြ်န္ေတာ္မ်ိဳး ဒီနားမွာ အပန္းေျဖေနတုန္း ဒီေခ်ာက္နက္
      ၾကီးကို ေစ့ေစ့ၾကည့္ရင္း တစ္စံုတစ္ခုကို ေတြးလုိက္မိလို႔ပါ ။ ဒီေခ်ာက္ၾကီးက နက္ရွိဳင္းလြန္းလွပါတယ္ ဆရာၾကီး ။”
   “ ေအးေလ ။ ေခ်ာက္ပဲဥစၥာ ။ နက္ရွိဳင္းေပမွာေပါ့ ။ အဲဒါကို မင္းက ဘာေတြးမိသတံုး ။”
   “ ကြ်န္ေတာ္ ေတြးမိတာက ဒီေခ်ာက္ကမ္းပါးၾကီးဟာ သနားစရာေကာင္းပါတယ္ ။ ေျမျပင္လို ေျပျပစ္ျခင္းလည္း မရွိဘဲ တစ္ကိုယ္
     တည္း နိမ့္က်ေနရပါတယ္ ။ အဲဒီအတြက္ ဒီေခ်ာက္ကမ္းပါးၾကီးကို ကြ်န္ေတာ္ ကရုဏာသက္မိပါတယ္ ။ ဒါ့ေၾကာင့္ ‘သူ႔’ကို ေျမျပင္
     နဲ႔ တေျပးညီျဖစ္လာႏုိင္ေစဖို႔အတြက္ အခုလို ခဲလံုးေတြ ၊ ေက်ာက္ခဲေတြ ပစ္ခ်ေပးေနရျခင္းျဖစ္ပါတယ္ ဆရာၾကီး ။”
   “ ေဟ…”
ေကာရ႑ိယ၏ေလွ်ာက္တင္စကားကိုၾကားသည့္အခါ တကၠသိုလ္ဆရာၾကီးခမ်ာ ပါးစပ္အေဟာင္းသားျဖစ္သြားရသည္ ။ ေကာရ႑ိယ ကိုတစ္လွည့္ ၊ ေခ်ာက္ကမ္းပါးကိုတစ္လွည့္ ၾကည့္ကာ အံ့အားသင့္သြားရသည္ ။
         ေကာရ႑ိယကို ပညာဥာဏ္ အထက္ျမက္ဆံုး ၊ ဆင္ျခင္ဥာဏ္အရွိဆံုးသူငယ္ဟု ဆရာၾကီး ယံုၾကည္ခဲ့သည္ ။ အားလည္းအား ကိုးခဲ့သည္ ။ ေလးလည္းေလးစားခဲ့ရသည္ ။ သို႔ေသာ္ ယခုမ်ားေတာ့ ထိုအယံုၾကည္ရဆံုးတပည့္က အဆိုးရြားဆံုးျဖစ္ေနျပီ ။ သာမန္လူ ပင္ မေတြးဖူးေသာ စုတ္စုတ္ႏုတ္ႏုတ္စိတ္ကူးမ်ိဳးကို ေကာရ႑ိယက ေတြးေတာၾကံဆကာ ျပဳမူေနျပီ ။
- ေျမျပင္ထက္ နိမ့္က်ေနတဲ့ ေခ်ာက္ကမ္းပါးကို သနားလို႔ ခဲလံုးေတြ ပစ္ခ်ျပီး ညီညာေအာင္ ညႇိေနတာပါ…တဲ့
ေတြးပဲေတြးတတ္ပါေပ့ ။ ဆရာၾကီးမွာ ေကာရ႑ိယအေပၚ လက္ဖ်ားခါေလာက္ေအာင္ စိတ္ပ်က္သြားမိသည္ ။ သို႔ေၾကာင့္ ကရုဏာ ေဒါေသာျဖင့္ ဆူပူမိေလ၏ ။
   “ ဟဲ့…ေကာရ႑ိယ …မင္းဟာ ငါ့တပည့္ေတြထဲမွာ အေတာ္ဆံုးသူငယ္လို႔ ငါ ယံုၾကည္ခဲ့တယ္ ။ ဒါ့ေၾကာင့္လည္း ေနရာတကာမွာ
     ေခါင္းေဆာင္အရာထားကာ အားကိုးခဲ့တယ္ ။ ခုမ်ားေတာ့ မင္းဟာ ငါ့ယံုၾကည္ခ်က္ေတြကို ခ်ိဳးဖ်က္လုိက္တာပဲ ။ မင္းႏွယ့္ကြယ္ ။
     ေတြးလြန္းေတာ့လည္း ဗရုတ္ဗရက္အေတြးေတြ ဝင္လာေပမွာေပါ့ ။ မင္း ေတြးေနတဲ့အလုပ္က ျဖစ္ႏုိင္သလား ၊ မျဖစ္ႏုိင္သလား
     ဆိုတာကို စဥ္းစားဦးေလ ။ ဒီေလာက္ နက္ရွိဳင္းတဲ့ေခ်ာက္ၾကီးကို ဒီလိုျပန္႔ျပဴးတဲ့ေျမျပင္နဲ႔ တညီတည္းျဖစ္ေအာင္ ညႇိဖုိ႔အတြက္
     ခဲလံုးေတြ ပစ္ထည့္ေနတယ္ဆိုတာ ယုတၱိတန္တဲ့အေတြး ဟုတ္ပါ့မလား ။ မင္း ဒီတစ္သက္ ပစ္ခ်ေစဦးေတာ့…ျပည့္ဖို႔အေၾကာင္း
     မရွိဘူးကြယ့္ ။”
ထုိသို႔ ဆရာၾကီးက ဆူသည္ ။ ေက်ာင္းသားမ်ားကလည္း ေခါင္းတညိတ္ညိတ္ျဖင့္ ေထာက္ခံၾကသည္ ။ ေကာရ႑ိယအေပၚလည္း အထင္အျမင္ေသးကာ စိတ္ပ်က္ၾကေလသည္ ။ သို႔ေသာ္…ေကာရ႑ိယကမူ အျပံဳးမပ်က္ ။ လုပ္လက္စအလုပ္ကိုသာ ရပ္လုိက္၏ ။ ထုိ႔ ေနာက္ သာယာၾကည္ေအးေသာအသံျဖင့္ …
   “ ဆရာၾကီးခင္ဗ်ာ့ … မ်က္စိေရွ႕မွာျမင္ေတြ႕ေနရတဲ့ ေခ်ာက္နက္ၾကီးကိုေတာင္ ေျမျပင္နဲ႔ တညီတည္းျပန္႔ျပဴးေအာင္ စြမ္းေဆာင္ဖို႔
     မျဖစ္ႏုိင္ဘူးဆိုရင္ အယူအဆအမ်ိဳးမ်ိဳးရွိၾကတဲ့ ၊ မျမင္ေတြ႕ႏုိင္တဲ့ လူတုိ႔ရဲ႕စိတ္ေတြကို ဆရာၾကီးရဲ႕ဆႏၵနဲ႔ တညီတည္းျဖစ္ေအာင္
     လုပ္ေဆာင္ဖုိ႔ဆိုတာ မျဖစ္ႏုိင္တဲ့ကိစၥတစ္ခုပါ ။ ဆရာၾကီးက ေမတၱာ ကရုဏာတို႔နဲ႔ အားလံုးအေပၚမွာ ေစတနာထားတာမွန္ေပမဲ့
     တစ္ခါတေလက် အဲဒီေစတနာက တပါးသူအတြက္ ေဝဒနာျဖစ္သြားေစႏုိင္ပါတယ္ ။ ဆရာၾကီးက ေကာင္းမွဳကုသိုလ္ရရွိေစဖုိ႔
     သီလေဆာက္တည္ခိုင္းေပမဲ့ သီလမခံယူလိုသူ ၊ သီလမေစာင့္ထိန္းႏုိင္သူေတြအတြက္က် မီးက်ီခဲကို လက္ေဆာင္ေပးသလို
     ပူေလာင္ၾကရပါတယ္ခင္ဗ်ာ့ ။ လူတုိ႔ဟာ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ဘယ္လိုမွ မတူညီႏုိင္ၾကပါဘူး ။ ဟိုမွာ ၾကည့္ပါဦး ဆရာ
     သခင္ ။”
ေကာရ႑ိယသည္ ေတာအုပ္ဆီသို႔ လက္ညႇိဳးညြန္ျပကာ စကားဆက္သည္ ။
   “ တစ္ေနရာတည္းမွာ ေပါက္ေရာက္ရွင္သန္ၾကတဲ့ သစ္ပင္ေတြေတာင္မွ တစ္ပင္နဲ႔တစ္ပင္ အနိမ့္အျမင့္ အဆူအက်ံဳ႕ မတူညီၾက
     ပါဘူး ။ အမ်ိဳးမ်ိဳးအစားစားရွိတဲ့ လူေတြသာဆို ပိုျပီး ကြဲျပားျခားနားၾကမွာပါ ။ တခ်ိဳ႕လူေတြဟာ ဒီေခ်ာက္နက္ၾကီးနဲ႔ အသြင္တူပါ
     တယ္ ။ အဲဒီလိုလူေတြကို ေျမျပင္နဲ႔ညီေအာင္ဆိုျပီး ဆရာၾကီး ဘယ္ေလာက္ပဲၾကိဳးပမ္းၾကိဳးပမ္း ျဖစ္မလာႏုိင္ပါဘူး ။ မျဖစ္ႏုိင္တဲ့
     အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကို ဇြတ္အတင္းဖန္တီးေနျခင္းဟာ အခု ကြ်န္ေတာ္ ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ ေခ်ာက္နက္ထဲကို ခဲလံုးပစ္ခ်ျပီး
     ေျမျပင္နဲ႔ ညႇိႏွိဳင္းေနတဲ့အျပဳအမူလိုပါပဲခင္ဗ်ာ့ ။ အသိဥာဏ္ပညာ ၾကီးမားျမင့္ျမတ္လွတဲ့ ဆရာသခင္ ဆင္ျခင္စဥ္းစားေတာ္မူပါ
     ခင္ဗ်ာ့ ။”
တည္ျငိမ္ေအးေဆးစြာ ေလွ်ာက္တင္ေသာ ေကာရ႑ိယ၏စကားအဆံုး၌ ဆရာၾကီးသည္ အသိတရားတုိ႔ လင္းျဖာသြားရ၏ ။ ပညာရွိ သတိပ်က္ခဲ-ဆုိသကဲ့သို႔ ေစတနာေဇာၾကီးျပီး လူတကာအေပၚ သီလေပးလုိေသာစိတ္အေပၚလည္း ဆရာၾကီး ဆင္ျခင္မိသြား၏ ။
        ေကာရ႑ိယသည္ အမွန္တကယ္ ပညာရွိေသာလူငယ္ပင္ ။ ဆရာသခင္၏သတိခြ်တ္မွဳကို ကိုယ္တုိင္ကိုယ္က် နားလည္ေတြ႕ျမင္ ေအာင္ ဥပမာျပကာ တည့္မတ္ေပးႏုိင္ခဲ့သည္ ။ သာမန္လူတုိ႔ ရုတ္တရက္ ေတြးျမင္ၾကံဆရန္ ခက္ခဲေသာ သာဓကျဖင့္ လမ္းျပႏုိင္ခဲ့ ျခင္းျဖစ္သည္ ။ သာမန္မဟုတ္ေသာ ေခါင္းမာသူ-ဆရာၾကီးသည္လည္း ထုိအခါမွပဲ ပညာရွိခ်င္းပီပီ သေဘာတရားကို သိျမင္ခဲ့သည္ ။ ဆင္ျခင္စဥ္းစားမိကာ သေဘာေပါက္သြားခဲ့သည္ ။
       ဆရာၾကီးသည္ ၄င္း၏သတိေခ်ာ္မွဳကို ဝန္ခံကာ ေနာင္အခါ ေခ်ာက္ကမ္းပါးႏွင့္ေျမျပင္ကို ညႇိႏွိဳင္းျခင္းႏွင့္အသြင္တူေသာ သီလ မယူလိုသူမ်ားအား သီလအတင္းေပးျခင္းအမွဳကို ျပဳေတာ့မည္မဟုတ္ေၾကာင္း ကတိေပးရင္း ပညာရွိေလး-ေကာရ႑ိယကို ခ်ီးက်ဴးေလ သည္ ။ ထိုအခါမွ ေစာေစာက ေဝဖန္ျပက္ရယ္ျပဳေနေသာ ေက်ာင္းသားလူစုသည္လည္း ေကာရ႑ိယ၏ပညာဥာဏ္စြမ္းကို နားလည္ သေဘာေပါက္ကာ အားက်ခ်ီးမြမ္းၾကေလေတာ့၏ ။

ÿÿÿÿÿ

     ဤဇာတ္ေတာ္ကို ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္တြင္ သီတင္းသံုးေတာ္မူစဥ္က ရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္ျမတ္ၾကီးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့သည္ ။ ရွင္သာရိပုတၱရာကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးသည္ ျမင္ျမင္သမွ်ကို သီလခံယူရန္ တုိက္တြန္းေဟာေျပာ ကာ သီလေပးေလ့ရွိသည္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ရွင္သာရိပုတၱရာ၏အတိတ္ဘဝဇာတ္ေၾကာင္းကို ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ျခင္းျဖစ္၏ ။ ဇာတ္ ေပါင္းသည့္အခါ ေကာရ႑ိယလုလင္သည္ ဘုရားရွင္ျဖစ္ျပီး တကၠသိုလ္ဆရာၾကီးသည္ ရွင္သာရိပုတၱရာျဖစ္ေလသည္ ။
( ငါးရာ့ငါးဆယ္နိပါတ္ေတာ္ ေကာရ႑ိယဇာတ္ )



                                                                                                                         ေစတနာေရွ႕ထားလ်က္…
                                                                                                                                 
                                                                                                        ဂါဦးႏြန္းကို

 www.facebook.com/writer.GONKတြင္ ဝင္ေရာက္ေလ့လာရန္ ဖိတ္ေခၚပါသည္ ။



- စာခ်စ္ေဆြေတြအတြက္ ဆရာမဂါဦးႏြန္းကိုရဲ႕စာေပမွတ္တိုင္ေတြကို တစ္ေနရာတည္းမွာ စုစည္းေဖာ္ျပေပးလိုတဲ့ ေစတနာ ။

- စာခ်စ္သူခ်င္း ႏွစ္သက္ရာစာကို မွ်ေဝျခင္းျဖင့္ ကုသိုလ္ယူပါ ။
 
- စာေပကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ။