ေပးတုိင္း မရ ျမတ္သီလ
( ၂၀၁၆ ဇန္နဝါရီလထုတ္ ဓမၼဒူတဘာသာေရးမဂၢဇင္းတြင္ ေဖာ္ျပခံရေသာ စာပန္းခ်ီျဖစ္သည္ )
ဂါဦးႏြန္းကို ......... ေရးသားပူေဇာ္သည္ ။
-------------------------------------------------------------------------------------------------
‘ေကာရ႑ိယ’သည္ စိမ္းညိဳ႕ညိဳ႕ေတာတန္းမ်ားဆီသို႔
အၾကည့္တို႔ကို ျဖန္႔က်က္လိုက္သည္ ။ အမ်ိဳးမ်ိဳးအစားစား ေပါက္ေရာက္ရွင္ သန္လ်က္ရွိေသာသစ္ပင္ၾကီးငယ္အသြယ္သြယ္တို႔ႏွင့္အတူ
ပြင့္ခ်င္တုိင္းပြင့္ ၊ ေဝခ်င္တုိင္းေဝ ၊ ဖူးခ်င္တိုင္းဖူး ၊ လွခ်င္တုိင္းလွေနေသာ ပန္းပြင့္မာလာအစံုစံု၏အဆင္းရူပါအလွတို႔ကို
ရွဳၾကည့္ခံစားရင္း စဥ္းစားခန္းဝင္လ်က္ရွိသည္ ။
ေတာေတာင္အတြင္းမွ
သစ္ပင္တို႔သည္ ေနေရာင္ျခည္ရရွိပံုခ်င္းအတူတူ ၊ တစ္ေျမတည္းေပၚ ေပါက္ေရာက္ရွင္သန္ရပံုခ်င္းအတူ
တူ ၊ ေျမေပၚေျမေအာက္ ေရခ်ိဳစိမ့္ဝင္စုပ္ယူရပံုခ်င္းအတူတူ အတုိအရွည္တုိ႔ မညီၾက ။ အရြယ္အစားတို႔
မတူၾက ။ အမ်ိဳးအစားတူ သစ္ပင္ခ်င္းေတာင္ တစ္ပင္ႏွင့္တစ္ပင္ ကြဲျပားျခားနားလ်က္ရွိေၾကာင္းကို
ေကာရ႑ိယ သတိျပဳမိသည္ ။ ထုိအခ်င္းအရာကို ေတြးသိ ရင္း ေတာအုပ္ၾကီးအား သူ၏ၾကည္လင္ရႊန္းလဲ့ေသာမ်က္ဝန္းအစံုျဖင့္
သတိထားကာ စိုက္ၾကည့္ေနေလ၏ ။
ေတာအုပ္သည္ ညိဳ႕မွိဳင္းစိမ္းစိုေနသည္ ။ ေတာပန္းတို႔
ပြင့္ဖူးေဝဆာေနသည္ ။ ေရႊဝါေရာင္သစ္ရြက္အုိတုိ႔ ေျမျပင္ေပၚသို႔ လြင့္ပါး ေၾကြဆင္းေနပံုမွာ
လိပ္ျပာငယ္ေလးမ်ားအလား မ်က္စိပသာဒျဖစ္ဖြယ္ရာ ။ ေလတိုက္လိုက္သည့္အခါတိုင္း သစ္ကိုင္းအခ်င္းခ်င္း
ပြတ္ ခတ္သံမ်ား ထြက္ေပၚလ်က္ရွိရာ ထုိအသံသည္ နတ္ေစာင္းသံပမာ သာယာျငိမ့္ေညာင္းလွသည္ ။
ထုိမ်ွသာမက ေတာအုပ္ထဲမွ ငွက္ကေလးမ်ား၏ပက်ိပက်ိေအာ္သံ
၊ ေဒါင္းပ်ိဳငွက္၏အိုးေဝအိုးေဝေအာ္သံ ၊ သမင္ေတာက္သံ ၊ ေခ် ေဟာက္သံ ၊ စမ္းေရတသြင္သြင္စီးဆင္းသံတုိ႔ကိုလည္း
တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္ ခပ္သဲ့သဲ့ၾကားေနရသည္ ။ စကၡဳအာရံု ၊ ေသာတအာရံုတို႔ကို သာယာေပ်ာ္ရႊင္မွဳမ်ားေပးစြမ္းႏုိင္ေသာ
ထုိေတာျမိဳင္ဂႏုိင္သည္ ကေခ်သည္မိန္းမပ်ိဳေလးသဖြယ္ ဆြဲေဆာင္မွဳရွိေနေပရာ ျမင္ရသူတုိ႔အဖို႔
စိတ္ၾကည္ႏူးခ်င္စရာ ။ သို႔ေၾကာင့္ပင္ထင္…ပုရိသအထိုထိုသည္ ထုိေတာအုပ္ကို ေငးစိုက္ၾကည့္ေနၾက၏
။
စိုက္ၾကည့္ေနသူတုိ႔မွာ တကၠသိုလ္သို႔ ပညာသင္ၾကားရန္
ေရာက္ရွိေနၾကေသာ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားအုပ္စုျဖစ္သည္ ။ ေက်ာင္း သားအုပ္စုသည္ ေတာအုပ္၏အစပ္တြင္
နားေနအပန္းေျဖေနၾကျခင္းျဖစ္၏ ။ ေက်ာင္းသားအမ်ားစုက အရိပ္အာဝါသေကာင္းမြန္ရာ ေအးခ်မ္းဆိတ္ျငိမ္ရာေဒသအသီးသီးတြင္
နားခိုလ်က္ရွိၾကသည္ ။ သက္ေတာင့္သက္သာရွိေစရန္ ေျခပစ္လက္ပစ္ ထိုင္သူကထုိင္ ၊ လဲ ေလ်ာင္းသူက
လဲေလ်ာင္း၍ ခရီးလမ္းတေလွ်ာက္ ပင္ပန္းခဲ့သမွ်ကို အေမာေျဖေနၾကသည္ ။ တခ်ိဳ႕တေလကမူ ေကာရ႑ိယကဲ့သုိ႔ပင္
ေတာအုပ္ဆီသို႔ ေငးၾကည့္ေနၾကသည္ ။ သို႔ေသာ္…အေတြးခ်င္းကေတာ့ တူမည္မထင္ ။
လူတို႔သည္ ရွဳျမင္ရေသာအလွတရားအေပၚ ေဝဖန္သံုးသပ္ရန္
၊ ႏွိဳင္းယွဥ္ခ်ိန္ထိုး၍ စဥ္းစားရန္ ၊ သံေဝဂတရားရယူရန္ စိတ္မကူးမိ ၾက ။ ထိုအလွတရား၏ေျခေတာ္ရင္းေအာက္သို႔
ဝပ္ဆင္းကာ သာယာရစ္မူးရန္ အေတြးရွိၾကသည္သာမ်ား၏ ။ ထိုနည္းတူစြာ ေတာအုပ္ ဆီသို႔ ေငးၾကည့္ေနမိေသာေက်ာင္းသားအမ်ားစုသည္လည္း
ေတာအုပ္၏သဘာဝအလွ၌ ရစ္မူးေနၾကသည္ ။ သစ္ပင္ပန္းမန္တို႔၏ အဆင္းသ႑ာန္မ်ားအေပၚ သေဘာက်ႏွစ္ျခိဳက္ေနၾကသည္
။ ေက်းငွက္သာရကတုိ႔၏အသံမ်ားတြင္ သာယာညႊတ္တြားေနၾကသည္ ။
“ ဟို…ပန္းကေလး လွလိုက္တာ ။”
“ ေတာအုပ္ၾကီးက အုပ္စိုင္းေနပါေရာလားကြယ္ ။”
“ ဟိုနားကငွက္ကေလးျဖင့္ ဖမ္းလိုက္ခ်င္ရဲ႕ ။”
“ နားေထာင္စမ္း…နားေထာင္စမ္း ။ ဘာငွက္လဲ မသိ ။ သူ႔အသံက သာယာျငိမ့္ေညာင္းလိုက္ပါဘိ
။”
“ ဒီအပင္ၾကီးကေတာ့ စိမ္းေနတာပဲ ။”
စသည္ျဖင့္ ေတာင္ေတာင္အီအီစကားတုိ႔ဆို၍
သဘာဝအလွတရားတို႔ကို ေငးေမာခံစားကာ ၾကည္ႏူးေနၾကသည္ ။ သတိလက္လြတ္ နစ္ေျမာေပ်ာ္ဝင္ေနၾကသည္
။ ေကာရ႑ိယတစ္ေယာက္သာ ဆိတ္ဆိတ္ေန၍ ဆင္ျခင္အသိတုိ႔ ႏွလံုးသြင္းလ်က္ရွိ၏ ။ ေကာရ႑ိယ ႏွလံုးသြင္းဆင္ျခင္ေနသည္က
သစ္ပင္ပန္းမန္တို႔၏သဘာဝ ။
ေတာအုပ္တစ္ခုအတြင္းရွိ သစ္ပင္အခ်င္းခ်င္းပင္
တစ္ပင္ႏွင့္တစ္ပင္ မတူညီေပ ။ တစ္ေနရာတည္းရွိေနသျဖင့္ ေရေျမရာသီဥတု အလံုးစံု တူညီေနပါေသာ္လည္း
အပင္တို႔၏အရြယ္အစား ၊ အသီးအပြင့္ ၊ သက္တမ္းၾကာခ်ိန္တို႔သည္ တစ္ပင္ႏွင့္တစ္ပင္ မတူညီဘဲ
ကြဲ ျပားျခားနားေနသည္ ။ တစ္မ်ိဳးတစ္ႏြယ္တည္းမွ ဆင္းသက္လာခဲ့ျခင္းျဖစ္ေစကာမူ တစ္ပင္ႏွင့္တစ္ပင္
တေထရာတည္းတူညီျခင္းသည္ မရွိသေလာက္ ရွားပါးေပမည္ ။
-
သက္မဲ့ျဖစ္တဲ့-သစ္ပင္ေတြေတာင္ ဒီေလာက္ ကြာျခားေနရင္ သက္ရွိျဖစ္တဲ့ ၊ ခံစားသိျမင္ႏုိင္တဲ့
လူသားေတြဆိုရင္ ေျပာစရာ
မရွိေတာ့ဘူး ။ ေသခ်ာေပါက္ ကြဲျပားျခားနားၾကမွာပဲ
။
ထုိသို႔ သံုးသပ္မိေလသည္ ။
ေတာအုပ္ဘက္သို႔ ရွဳေငးၾကည့္ကာ ေကာရ႑ိယ ထုိကဲ့သို႔
ေတြးေတာဆင္ျခင္ေနျခင္းမွာ အေၾကာင္းရွိပါသည္ ။ ေကာရ႑ိယ ဝင္ေရာက္ေျဖရွင္းမွသာလွ်င္ အဆင္ေျပႏုိင္မည့္အေၾကာင္းကိစၥတစ္ရပ္
ရွိေနေသာေၾကာင့္ ယခုကဲ့သို႔ ေတြးေတာဆင္ျခင္ေနျခင္းျဖစ္၏ ။ ေတာအုပ္ဆီမွ အၾကည့္တို႔ကို
သိမ္းရုတ္ကာ တစ္ဖက္ေခ်ာက္ကမ္းပါးဆီသို႔ အၾကည့္တုိ႔ကို လႊဲပို႔လိုက္သည္ ။
အခ်ိန္က ေန႔လယ္ခင္းမြန္းတည့္ခ်ိန္ျဖစ္သျဖင့္
ေနမင္းသည္ ျပင္းစြာပူလ်က္ရွိသည္ ။ ပင္ပန္းဆင္းရဲကင္းစြာ ေနထိုင္လာခဲ့ရေသာ ေကာရ႑ိယခမ်ာ
ေနအပူရွိန္ေၾကာင့္ နဖူးေခြ်း ေျခမ, က်ရျပီ ။ ျဖဴေဖြးေသာအသားအေရာင္သည္လည္း နီျမန္းေနေလျပီ
။ သို႔ေသာ္… ထိုအခ်င္းအရာက ေကာရ႑ိယအတြက္ အေရးမဟုတ္ ။ နဖူးျပင္မွေခြ်းစက္တုိ႔ကို လက္ခံုျဖင့္
သုတ္ဖယ္ရင္း ေခ်ာက္ကမ္းပါးကို စိုက္ ၾကည့္ေနျပန္သည္ ။ အေၾကာင္းမဲ့သပ္သပ္ စိုက္ၾကည့္ေနျခင္းေတာ့
လံုးဝမဟုတ္ပါ ။ ျဖစ္ပ်က္ေနေသာျပႆနာအတြက္ အေျဖတစ္ခုကို ရွာေဖြရန္အတြက္သာ ။
ေကာရ႑ိယသည္ ျဗဟၼဒတ္မင္း စိုးစံအုပ္ခ်ဳပ္ေနေသာ
ဗာရာဏသီျပည္သားျဖစ္ျပီး ပုဏၰားမ်ိဳးႏြယ္ဖြားျဖစ္၏ ။ အရြယ္ေရာက္လာ သည့္အခါ ေယာက္်ားေကာင္းတို႔
တတ္ေျမာက္အပ္ေသာအတတ္ပညာတို႔ကို သင္ၾကားရန္အတြက္ တကၠသီလသို႔ ေရာက္ရွိခဲ့သည္ ။ ဥာဏ္ပညာထက္ျမက္ျပီး
အမ်ားသူငါတုိ႔ထက္ ပါးနပ္လိမၼာသူမို႔ တကၠသိုလ္ဆရာၾကီး၏ေျမႇာက္စားမွဳကို ခံရကာ ေက်ာင္းသားတို႔အနက္
အၾကီးအကဲတစ္ေယာက္ျဖစ္လာခဲ့သည္ ။
ေကာရ႑ိယသည္ ဥာဏ္ပညာ စူးရွထက္ျမက္ရံုသာမက ဆင္ျခင္ႏွလံုး
ျပည့္ဝသူလည္းျဖစ္သည္ ။ ခြန္အားဗလ ၾကီးမားသူလည္း ျဖစ္သည္ ။ ရုပ္ရည္ရူပကာကလည္း ေယာက္်ားပီသျပီး
ခန္႔ညားေခ်ာေမာသူျဖစ္၍ ေတာေတာင္အတြင္းရွိ ေတာေကာင္တုိ႔အလယ္က ေကသရာဇာျခေသၤ့မင္းပမာ ေကာရ႑ိယသည္လည္း
ေက်ာင္းသားတုိ႔အလယ္၌ ထင္ရွားေပၚလြင္လ်က္ရွိသည္ ။ အစစအရာရာ ျပည့္စံု ၾကြယ္ဝသူပီပီ အမ်ား၏ေလးစားအားကိုးျခင္းကို
ခံရေလသည္ ။
ေက်ာင္းသားမ်ားက အၾကီးအကဲ-ေကာရ႑ိယကို ယံုၾကည္ကိုးစားၾကသည္
။ ေလးစားၾကည္ညိဳၾကသည္ ။ ျပႆနာတစ္စံုတစ္ရာ ျဖစ္ပြားလာသည့္အခါတုိင္း ေကာရ႑ိယကို တုိင္ပင္ၾကသည္
။ အကူအညီေတာင္းခံၾကသည္ ။ ယခုလည္း လူအမ်ားစု၏ေတာင္းပန္မွဳ ေၾကာင့္ ေကာရ႑ိယတစ္ေယာက္ အၾကံထုတ္ေနရျခင္းျဖစ္သည္
။ ျပႆနာက အရမ္းကာေရာ ေျဖရွင္း၍မရသည့္ကိစၥ ။ ဒုတ္ထိုးအိုး ေပါက္ လုပ္ေဆာင္၍မျဖစ္ ။ မ်က္ႏွာလႊဲ
ခဲပစ္-ျပဳမူ၍မေတာ္ ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ျပႆနာ၏အရင္းခံက တကၠသိုလ္ဆရာၾကီး ကိုယ္တုိင္ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ပင္
။
ေကာရ႑ိယတုိ႔ေက်ာင္းသားတစ္ဖြဲ႕ ပညာဆည္းပူးလ်က္ရွိေသာ
တကၠသိုလ္ဆရာၾကီးသည္ ပညာအရာ၌ ဆရာတစ္ဆူတင္ထိုက္ ေအာင္ ထူးခြ်န္ထက္ျမက္ပါသည္ ။ အရည္အခ်င္းတြင္လည္း
သူမတူေအာင္ ေက်ာ္ေဇာျပည့္ဝသူျဖစ္၏ ။ အလံုးစံုေသာေလာကီအတတ္ တို႔ကို တစ္ဖက္ကမ္းခတ္တတ္ကြ်မ္းသလို
ေလာကုတၱရာအေရးမွာလည္း ႏွံ႔စပ္သိတတ္သူ ။ ဤကဲ့သို႔ အဖက္ဖက္က ျပည့္စံုေသာဆရာ ကို အဘယ္မွာ
ရွာႏုိင္ပါအံ့ ။
-
ဒါဆိုရင္ ဘာေၾကာင့္မ်ား ဆရာၾကီးက ျပႆနာျဖစ္ေနရတာလဲ…
ေကာရ႑ိယတုိ႔၏အျဖစ္က ထုိသို႔ေမးျမန္းခ်င္စရာ
။ ျပည့္စံုလြန္း၍ ခက္ေနျခင္းသာ ။
ဆရာၾကီးသည္ ေစတနာအလြန္ၾကီးမားသူျဖစ္သည္ ။ အထူးသျဖင့္
၄င္း၏တပည့္သားေျမးမ်ားအေပၚ ေစတနာသဒၵါတရား ထက္ သန္ျပင္းထန္သူျဖစ္သည္ ။ ပညာကလည္း တစ္ဖက္ကမ္းခတ္
တတ္ကြ်မ္းသျဖင့္ တစ္ခုခုဆို အလြန္ေတြးေတာၾကံဆတတ္သည္ ။ သို႔ ေၾကာင့္လည္း…
“ ငါ့တပည့္ေတြဟာ အသက္အားျဖင့္ အလြန္ငယ္ရြယ္ၾကေသးတယ္ ။ လူငယ္ဆိုတာ အမွားနဲ႔အမွန္ကို
ခြဲျခားတတ္တာ ရွားတယ္ ။
ခြဲျခားတတ္ေစဦးေတာ့…အမွန္ထက္ အမွားရဲ႕ေနာက္ကိုပဲ လိုက္တတ္ၾကတာမ်ားတယ္ ။ ပုထုဇဥ္ရဲ႕သဘာဝကိုက
မေကာင္းမွဳမွာ
ေမြ႕ေလ်ာ္တဲ့သေဘာ ရွိတယ္မဟုတ္လား ။ ဒီေတာ့ အမွားေနာက္ကိုလိုက္ျပီး မျဖစ္သင့္တာေတြျဖစ္ၾကမယ္
။ မလုပ္သင့္တာေတြ
လုပ္ၾကမယ္ ။ မသင့္ေလ်ာ္တဲ့-ကာမဂုဏ္အာရံုေတြမွာ ေမြ႕ေပ်ာ္ၾကမယ္ ။ အဲဒီလိုေနထိုင္မယ္ဆုိရင္
ေသလြန္တဲ့အခါ အပယ္ကို
လားရမွာပဲ ။ မျဖစ္ဘူး ။ ငါ့တပည့္ေတြကို ငါ ကယ္တင္မွျဖစ္မယ္ ။ ငါ့ရင္ကျဖစ္တဲ့သားေတြလို
ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးရတဲ့ငါ့တပည့္ေလး
ေတြကို အပယ္မလားေစဖို႔အတြက္ ငါ ေစာင့္ေရွာက္ေဖးမ,ရမယ္ ။”
ဤကဲ့သို႔ ဆင္ျခင္မိကာ ၾကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္ေသာအလုပ္တစ္ခုကို
အျမဲမျပတ္ ျပဳမူေဆာင္ရြက္ရန္ တကၠသိုလ္ဆရာၾကီး ဆံုးျဖတ္ခဲ့၏ ။ ထုိအလုပ္က သီလေပးေသာအလုပ္ပင္တည္း
။
“ ဟုတ္ျပီ ။ ငါ့တပည့္ေလးေတြကို ေန႔စဥ္ သီလေပးမယ္ ။ သီလရဲ႕ေကာင္းက်ိဳးနဲ႔ အကုသိုလ္ရဲ႕ဆိုးက်ိဳးအျပစ္ေတြကို
ေဟာေျပာ
ဆံုးမျပီး သီလယူခိုင္းရမယ္ ။ ဒါဆိုရင္ သူတို႔ေလးေတြဟာ သီလကို ေစာင့္ထိန္းတဲ့အတြက္
အပယ္လားမယ့္ေဘးနဲ႔ ကင္းေဝး
ၾကရလိမ့္မယ္ ။ ဆရာဆိုတာ သူတို႔တေတြရဲ႕ပစၥဳပၸန္ဘဝကို သာယာလွပေအာင္ ပ်ိဳးေထာင္ေပးရံုနဲ႔
တာဝန္ေက်တာမဟုတ္ဘူး ။
သံသရာအထိ ေစာင့္ေရွာက္ကူညီႏုိင္မွ ဆရာေကာင္းပီသမွာ
။ ဆရာစင္စစ္ ဧကန္ျဖစ္မွာ ။ ဒီေတာ့…ဒီေန႔ကစျပီး ျမင္သမွ်ေတြ႕
သမွ်တပည့္သားေျမးအားလံုးကို သီလေဆာက္တည္ဖုိ႔ ဆံုးမရမယ္ ။ ျပီးရင္ သီလခံယူခိုင္းရမယ္
။ အင္း…ေတြးမိရံုနဲ႔တင္ ပီတိ
ျဖစ္လိုက္တာကြယ္ ။ ဝမ္းသာေက်နပ္စရာေကာင္းလိုက္တဲ့အလုပ္ပါလားေနာ္ ။”
တကၠသိုလ္ဆရာၾကီးသည္ ထုိသို႔ စိတ္အၾကံျဖစ္ေပၚကာ
စိတ္ကူးကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ေလ၏ ။ ျမင္သမွ်တပည့္တုိင္းကို သီလ၏ အက်ိဳးကို ေဟာေျပာဆံုးမကာ
သီလ ခံယူေစသည္ ။
အမွန္မွာ ဆရာၾကီး၏စိတ္အၾကံသည္ မ်ားစြာမြန္ျမတ္လွေပသည္ ။ အင္မတန္ သင့္ေလ်ာ္ေကာင္းျမတ္ေသာ
ခ်ီးက်ဴးဖြယ္ရာ စိတ္ကူး ျဖစ္သည္ ။ သို႔ေသာ္…ခက္ေနသည္က ပုထုဇဥ္လူသားတုိ႔ပင္ ။ ပန္းေပါင္းစံု၏ရန႔ံကဲ့သို႔
သင္းပ်ံ႕ေမႊးၾကိဳင္ေသာ ၊ ဗႏၶရသရက္ကဲ့သို႔ ခ်ိဳအီေကာင္းမြန္ေသာ ၊ စႏၵကူးနံ႔သာရည္ကဲ့သို႔
ေအးျမလန္းဆန္းေသာ သီလ၏အရသာကို လူသားတိုင္း မခံစားတတ္ၾက ၊ မႏွစ္ျခိဳက္ မေပ်ာ္ေမြ႕ၾကေပ
။
ဆရာၾကီးကို ေၾကာက္ရြံ႕ရ၍ ေဟာၾကားေသာတရားကို
နာယူကာ မျဖစ္မေနမုိ႔သာ သီလခံယူလိုက္ၾကသည္ ။ အတြင္းစိတ္ထဲမွာ ေတာ့ လိုက္နာရန္ စိတ္ကူးမရွိ
။ ျမတ္ေသာအက်င့္ကို က်င့္ၾကံအားထုတ္ရန္ မစဥ္းစား ။ ထိုအခါ ဆရာၾကီးထံမွ ခံယူေဆာက္တည္လာ
ခဲ့ေသာသီလတုိ႔ခမ်ာ အမ်ိဳးမ်ိဳး က်ိဳးေပါက္ရရွာသည္ ။ နည္းအသြယ္သြယ္ျဖင့္ ပ်က္စီးရရွာသည္
။ စိတ္ႏွလံုး မခိုင္က်ည္သူတုိ႔၏လက္ ထဲမွ ‘သီလ’သည္ ေလေပြ အေဝွ႔ခံရေသာသစ္ပင္ငယ္ပမာ မရွဳရက္စရာ
။
ဤသို႔ အခါခါ ၾကံဳရဖန္မ်ားလာေလရာ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားတို႔ခမ်ာလည္း ဆရာၾကီးႏွင့္
ေတြ႕ဆံုရမွာကို စိုးရြံ႕လာၾကသည္ ။ မထိန္းသိမ္းႏုိင္သည့္အတြက္ ဆရာၾကီး ေပးမည့္သီလျမတ္ကို
ခံယူရန္ ခက္ေနၾကျပီ ။ သို႔ျဖစ္၍…ဆရာၾကီးႏွင့္ မဆံုဆည္းေအာင္ အတတ္ႏုိင္ဆံုး ေရွာင္ကြင္း၍
သြားၾကသည္ ။ ေဝးေဝးလံလံကေန ဖယ္ခြာသြားၾက၏ ။ သို႔ေပမဲ့ မည္မွ် ေရွာင္ႏုိင္ပါမည္နည္း
။
ဆရာႏွင့္တပည့္ ျဖစ္ေနသျဖင့္ တစ္ေကြ႕မဟုတ္ ၊ တစ္ေကြ႕ ေတြ႕ျပန္သည္ ။ ေၾကာက္ရြံ႕ရသူ-ဆရာၾကီးက
လက္ယက္လွမ္းေခၚေန ၍ သြားရျပန္သည္ ။ သီလ၏ေကာင္းက်ိဳး၊ အကုသိုလ္၏အျပစ္ကို ေဟာၾကားကာ သီလ
ယူေစျပန္သည္ ။ မထိန္းသိမ္းႏုိင္ေသာေက်ာင္း သားတုိ႔ခမ်ာ မီးက်ီခဲကို ဆုပ္ကိုင္ခိုင္းသည့္ပမာ
မ်က္ႏွာ မသာမယာျဖင့္ သီလယူၾကရသည္ ။ ျပီးေနာက္…အမ်ိဳးမ်ိဳးအေထြေထြနည္းနာ တုိ႔ျဖင့္ က်ိဳးေပါက္ၾကျပန္၏
။
“ ဆရာၾကီးခင္ဗ်ာ့…ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ တစ္ခုေလာက္ ေတာင္းပန္ပါရေစ ။”
“ အယ္ကြယ္…ဘာေျပာခ်င္လို႔လဲ ။ မင္းတုိ႔နဲ႔ငါက သားအဖလို ေနထိုင္လာခဲ့တာၾကာျပီ
။ ဘာအေၾကာင္းေျပာမွာမုိ႔မ်ား ဒီေလာက္
စကားပုလႅင္ခံေနရတာတံုး ။”
“ ဟုတ္ပါတယ္ ဆရာၾကီး ။ ဆရာၾကီးဟာ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ဖခင္လိုပါပဲ ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔
ဒီမွာ ပညာသင္ၾကားလာတာလည္း ႏွစ္
အေတာ္ၾကာေညာင္းေနပါျပီ ။ ဆရာၾကီးနဲ႔ကြ်န္ေတာ္တို႔ၾကားက
ခင္မင္ရင္းႏွီးမွဳဟာလည္း သားနဲ႔အဖလိုျဖစ္ေနပါျပီ ။ အဲဒါ
ေၾကာင့္ အခုကိစၥကို အရဲစြန္႔ျပီး ေျပာဖို႔ ၾကံရြယ္ခဲ့တာပါ
။”
ဆရာၾကီး၏တပည့္ရင္းမ်ားထဲက တစ္ေယာက္ေသာသူက
ထုိသို႔ ဆုိလာသည္ ။ က်န္တပည့္ရင္းမ်ားကလည္း အသီးအသီး ‘လက္အုပ္ ခ်ီမိုး’ကိုယ္စီျဖင့္
ဆရာၾကီး၏မ်က္ႏွာအရိပ္အကဲကို စုိက္ၾကည့္ေနၾကသည္ ။
ဤတပည့္ရင္းတစ္စုက ဆရာၾကီး၏လက္သံုးတုတ္ပမာ အားကိုးအားထားျပဳရေသာ အိမ္ေမြးျခံေပါက္မ်ား
။ တကၠသီလတစ္ခုလံုးကို ၾကီးၾကပ္ကြပ္ကဲျခင္းမွစ၍ ေအာက္ေျခသိမ္းအလုပ္မ်ားအထိ ေဆာင္ရြက္လုပ္ကိုင္ေပးလ်က္ရွိေသာ
ယံုၾကည္စိတ္ခ်ရသည့္ တပည့္ၾကီး မ်ား ။ ထုိသို႔ေသာတပည့္မ်ားက စုေဝးေရာက္ရွိလာၾကျပီး တစ္စံုတစ္ခုေသာအေၾကာင္းအရာကို
ေျပာဆုိရန္ စကားပုလႅင္ခံေနျပီဆိုက တည္းက ပညာဥာဏ္ထက္ျမက္သူ-ဆရာၾကီးမွာ မည္သည့္အေၾကာင္းအရာဆုိတာကို
ရိပ္စားမိေနျပီ ။ သို႔ေသာ္…တပည့္မ်ား စိတ္သက္ သာေစရန္ မသိက်ိဳးကြ်ံကာ ေမးျမန္းလိုက္သည္
။
“ ေျပာေလကြယ္ … ေျပာ ။ ဘာကိစၥမ်ားလဲ ။”
“ ဒီလိုပါ ဆရာၾကီး ။ မၾကာခင္ကမွ ပညာသင္ယူဖို႔ေရာက္ရွိလာၾကတဲ့တကၠသုိလ္ေက်ာင္းသားတခ်ိဳ႕
စာကို ေကာင္းေကာင္းမသင္ယူ
ႏိုင္ဘဲရွိေနၾကပါတယ္ ။ ဆရာၾကီးနဲ႔ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္ရမွာကိုလည္း
ထိတ္လန္႔ေနၾကပါတယ္ ။”
“ ေဟ…ဘာအေၾကာင္းေၾကာင့္တံုး ။ ပညာသင္ၾကားမွဳမွာ နားမလည္လို႔မ်ားလား ။”
“ မဟုတ္ရပါဘူး ဆရာၾကီး ။ ဆရာၾကီးရဲ႕သင္ၾကားမွဳဟာ ျပတ္သားရွင္းလင္းလြန္းတဲ့အတြက္
ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္းသိျမင္လြယ္ေစ
ပါတယ္ ။ စာေတြကို နားမလည္လို႔ ဆရာၾကီးနဲ႔ဆံုေတြ႕ရမွာကို ေၾကာက္လန္႔ေနၾကတာ မဟုတ္ပါဘူး
။ အျခားအေၾကာင္းကိစၥတစ္ခု
ေၾကာင့္ပါ ။”
“ ကဲ…ဒါဆုိလည္း ေျပာေလကြယ္ ။ ဘာကိစၥလဲ ။”
“ ဒီ…ဒီလိုပါ ဆရာၾကီး ။ ဆရာၾကီးက မိုးေသာက္လို႔ မနက္ေရာက္ျပီဆုိတာနဲ႔ ျမင္ျမင္သမွ်တပည့္သားခ်င္းေတြကို
လက္ယက္ေခၚျပီး
သီလေကာင္းက်ိဳးကို ေဟာေျပာဆံုးမပါတယ္ ။ အဲဒီေနာက္ သီလေတာ္ျမတ္ကို ခံယူေဆာက္တည္ေစပါတယ္
။ ဒီအမွဳဟာ အလြန္
မွ မြန္ျမတ္လွပါတယ္ ။ ဒါေပမဲ့လည္း…”
တပည့္ရင္းတစ္ဦးက ေျပာလိုက္စ,စကားကို
ေနရာတြင္ရပ္ကာ ဆရာၾကီး၏မ်က္ႏွာကို မဝ့ံမရဲေမာ့ၾကည့္သည္ ။ ဆက္ေျပာသင့္/မေျပာ သင့္ စဥ္းစားေနျခင္းျဖစ္သည္
။ ဆက္လက္ေျပာၾကားမည့္စကားမ်ားက ဆရာၾကီး၏အယူအဆကို ဆန္႔က်င္ကန္႔ကြက္မည့္စကားလံုး မ်ား
၊ အေတြးအေခၚမ်ားျဖစ္ေနသျဖင့္ ေျပာရမွာကို တြန္႔ေနသည္ ။ အကယ္၍ ဤစကားမ်ားေၾကာင့္ ဆရာၾကီး အမ်က္ရွသြားပါက တကၠသိုလ္မွ ႏွင္ထုတ္ခံရႏိုင္သည္မဟုတ္ပါလား
။
သို႔ေသာ္…ဆရာၾကီး၏မ်က္ႏွာ၌ ေဒါသရိပ္ ျမဴတစ္မွဳန္ပင္
မရွိ ။ ပကတိ တည္ျငိမ္ေအးေဆးေန၏ ။ ေနာက္ျပီး ခြင့္လႊတ္နားလည္ သည့္မ်က္လံုးမ်ားျဖင့္
တပည့္မ်ားအား စိုက္ၾကည့္ေန၏ ။ သို႔ေၾကာင့္လည္း ထိုတပည့္သည္ ဆက္လက္ေလွ်ာက္ထားရန္ စိတ္ဆံုးျဖတ္
လုိက္သည္ ။
“ လူအမ်ိဳးမ်ိဳးစိတ္အေထြေထြပါ ဆရာၾကီး ။ ဆရာၾကီးက သန္႔စင္ေကာင္းျမတ္တဲ့ေစတနာအရင္းခံနဲ႔
တပည့္သားေျမးေတြကို သီလ
ခံယူေဆာက္တည္ေစေပမဲ့ လူတုိင္းက သီလခံယူဖို႔
မထိုက္တန္ပါဘူး ။ သီလကို ေစာင့္ထိန္းဖုိ႔လည္း မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး ။ ငါးပါးသီလ
ရွစ္ပါးသီလတုိ႔ဆုိတာက သူေတာ္ေကာင္းတို႔သာ ေစာင့္ထိန္းႏုိင္တဲ့
အက်င့္သိကၡာေတြပါ ။ သာမန္လူတုိ႔အဖို႔ မက်ိဳးေပါက္ေအာင္
ခ်ိဳးႏွိမ္ဖို႔မျဖစ္ႏုိင္လို႔ သီလယူျပီးမၾကာ
ပ်က္စီးၾကရတာခ်ည္းပါပဲ ။ ဒီေတာ့…တပည့္ငယ္ေတြခမ်ာ ဆရာၾကီးကိုျမင္တာနဲ႔ ငါတို႔ရဲ႕
ခ်စ္လွစြာေသာ-ဆရာၾကီးဆိုတဲ့အသိနဲ႔ ေျပးလာဆည္းၾကိဳလိုစိတ္
မရွိၾကေတာ့ဘဲ သီလယူခိုင္းမွာေၾကာက္လို႔ သင့္ေတာ္ရာေရွာင္
ပုန္းကုန္ၾကပါျပီ ။ အဲဒါေၾကာင့္ ဆရာၾကီးအေနနဲ႔
သီလယူခ်င္သူကိုပဲ သီလေပးပါလို႔ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔က ေတာင္းပန္ခ်င္တာပါ ။”
တပည့္ၾကီးက မဝ့ံမရဲေလွ်ာက္တင္ရင္း ဆရာရွင္အား
ေမာ့ေငးအကဲခတ္သည္ ။ ဆရာၾကီး စိတ္မ်ား ဆိုးသြားျပီလား ၊ စိတ္ကြက္ေဒါသ ထြက္ေနျပီလားဟူေသာအေတြးျဖင့္
ထိတ္လန္႔ေနပါေသာ္လည္း ဆရာၾကီးကမူ တစ္စံုတစ္ရာ ေဒါသထြက္ျခင္း အလ်ဥ္းမရွိ ။ သို႔ေပသိ
မ်က္ႏွာကေတာ့ မသာမယာ ညႇိဳးငယ္ေနရွာသည္ ။
တကၠသိုလ္ဆရာၾကီးသည္ တပည့္ရင္းျဖစ္သူ၏ေတာင္းပန္စကားကို
ရွင္းလင္းျမင္သာစြာ သေဘာေပါက္ပါသည္ ။ သု႔ိေသာ္… လက္ခံရန္ေတာ့ စိတ္ကူးမရွိ ။ လူတုိ႔သည္
အသိဥာဏ္ရွိသူမ်ားျဖစ္ရာ အၾကိမ္ၾကိမ္အဖန္ဖန္ ဆံုးမပါက လမ္းတည့္မွန္ႏုိင္လိမ့္မည္ဟု ဆရာၾကီး
ယံုၾကည္သည္ ။ သို႔ေၾကာင့္ တပည့္မ်ားက လက္မခံေစကာမူ ေရွ႕ဆက္၍ သီလေပးမည္ ၊ တပည့္အားလံုး
သီလလံုျခံဳေအာင္ ေစာင့္စည္းႏုိင္သည္အထိ ေန႔စဥ္မျပတ္ သီလေတာ္ျမတ္ကို ဆက္ခံနာယူေစရမည္ဟု
ခိုင္ခိုင္ျမဲျမဲဆံုးျဖတ္ထားသျဖင့္ တပည့္ရင္းမ်ား၏ ေတာင္းပန္စကားသည္ အရာ မထင္ပါေခ်
။
ဆရာၾကီးသည္ သီလေပးျမဲေပးေနသည္ ။ တပည့္မ်ားသည္လည္း
သီလယူရမည္ကိုေၾကာက္၍ ယခင္ကအတုိင္း ဆရာၾကီးႏွင့္ မဆံုေတြ႕ေအာင္ ေရွာင္ေျပးျမဲေရွာင္ေျပးေနၾကဆဲျဖစ္သည္
။ ထိုအခါ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးသည္ ေရွးယခင္ကကဲ့သို႔ စည္စည္ ကားကားမရွိေတာ့ဘဲ သီလေပးလိုသူႏွင့္သီလမလံုသူမ်ား၏
ပဋိပကၡၾကား၌ တန္ဆာခံျဖစ္ကာ ေခ်ာက္ေသြ႕လာသည္ ။
တကၠသိုလ္ၾကီး၏တာဝန္အဝဝကို ေဆာင္ရြက္ေနရသူ-တပည့္ရင္းခ်ာမ်ားခမ်ာလည္း
ထိုျပႆနာကို မည္သို႔ၾကံဆေျဖရွင္းရမည္ မွန္း မသိေတာ့ ။ သို႔ျဖစ္၍ ဥာဏ္ပညာၾကီးမားေသာ
ေကာရ႑ိယအား ကူညီေဆာင္ရြက္ေပးပါရန္ ေတာင္းဆုိၾကသည္ ။ ဤသို႔ျဖင့္ တကၠသိုလ္ဆရာၾကီး၏သီလေပးလိုစိတ္ကို
ဥပမာျပ၍ တရားခ်ရန္ ေကာရ႑ိယ ၾကံဆဖုိ႔ရာ အေၾကာင္းဖန္လာခဲ့ေခ်ျပီ ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ လည္း ေကာရ႑ိယသည္
ေတာအုပ္ဆီသို႔ အၾကည့္ျဖန္႔က်က္ကာ သစ္ပင္ပန္းမန္တုိ႔၏သဘာဝကို ဆင္ျခင္ေနရင္း လူတုိ႔တြင္လည္း
တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး စိတ္ကူးအသိဥာဏ္ခ်င္း မတူညီၾကပံုကို ႏွိဳင္းယွဥ္ႏွလံုးသြင္းေနမိျခင္းျဖစ္ေလ၏
။ ထိုမွတဖန္ ေခ်ာက္ကမ္းပါးဆီသို႔ အၾကည့္လႊဲကာ အၾကံဥာဏ္ထုတ္ေနခဲ့သည္ ။ ဆရာၾကီးအား ဥပမာေပး၍
တရားျပရန္ နည္းလမ္းရွာလ်က္ရွိျပီ ။
ÿÿÿÿÿ
ေကာရ႑ိယအပါအဝင္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားအုပ္စုသည္
ထုိေခ်ာက္ကမ္းပါးအနီးသို႔ အေၾကာင္းမဲ့ေရာက္ရွိေနၾကျခင္းမဟုတ္ ။ ယင္းတုိ႔အား မဂၤလာရြတ္ဖတ္ေပးပါရန္
ဖိတ္ၾကားျခင္းခံရသျဖင့္ ဆရာၾကီးက ေကာရ႑ိယကို ေခၚယူ၍ တပည့္မ်ားကို ဦးေဆာင္လ်က္ သြားေရာက္ရြတ္ဖတ္ပါဟုဆိုကာ
ေစလႊတ္လိုက္ရာ ခရီးမွအျပန္ ထိုေက်ာက္ကမ္းပါးၾကီးအနား၌ ခဏတျဖဳတ္ အပန္းေျဖေနၾကျခင္းျဖစ္
သည္ ။ အျခားသူမ်ားက နားေနအေမာေျဖေနၾကေသာ္လည္း ေကာရ႑ိယကေတာ့ ပညာရွိပီပီ ဆရာၾကီးအား ဥပမာျပ၍
တရားခ်ရန္ သာ အၾကံထုတ္လ်က္ရွိရာ မ်ားမၾကာမီတြင္ အၾကံရေလ၏ ။
“ ဟင္…”
“ ဟာ…ဟိုမွာ ၾကည့္ပါဦး ။”
“ ဟဲ့…အဲဒါ ေကာရ႑ိယပဲ ။ သူ ဘာေတြလုပ္ေနတာလဲ ။”
“ ေအးကြ ။ ငါလည္း အဲဒါပဲၾကည့္ေနတာ ။ သူ ေခ်ာက္နက္ဝွမ္းထဲ ေက်ာက္ခဲေတြ ပစ္ခ်ေနတာၾကာျပီ
။ ဘာသေဘာလဲ မသိ ။”
“ ခဏေနဦး…ခဏေနဦး ။ ငါ သြားေမးၾကည့္ဦးမယ္ ။”
သစ္ပင္ေျခကိုမွီကာ ဟိုဟိုသည္သည္ေမ်ွာ္ေငးငိုင္ေတြေနေသာ-ေက်ာင္းသားတစ္စု၏အာရံုသည္
ေကာရ႑ိယထံသို႔ စုပံုက်ေရာက္ သြားခဲ့ျပီ ။
အာရံုစုျပံဳလွ်င္လည္း စုျပံဳခ်င္စရာပင္ ။ ေကာရ႑ိယသည္
ထူးထူးဆန္းဆန္းအျပဳအမူတစ္ခုကို ျပဳလုပ္ေန၏ ။ အနီးအနားမွ ခဲလံုး မ်ား ၊ ေက်ာက္ခဲၾကီးမ်ားကို
ေကာက္ယူကာ ကမ္းပါးေခ်ာက္ထဲသို႔ အဆက္မျပတ္ ပစ္ခ်ေနသည္ ။ နားေနရပ္တန္႔ျခင္း မရွိ ၊ တရစပ္
ပစ္ ထည့္ေန၏ ။ ထုိအခါ ေက်ာင္းသားမ်ား စိတ္ဝင္စားလာသည္ ။
ေကာရ႑ိယဟာ ဥာဏ္ပညာထက္ျမက္သူျဖစ္ရာ ထုိအမွဳကို
အေၾကာင္းမဲ့ျပဳေနျခင္းေတာ့ မဟုတ္ႏုိင္ဟု ေတြးမိၾက၍ ဘာအတြက္ ျပဳမူေနသလဲဆိုတာကို သိခ်င္လာၾကသည္
။ သို႔ေၾကာင့္…
“ ေနာင္ၾကီးေကာရ႑ိယေရ…ဘာျဖစ္လုိ႔ ေခ်ာက္ထဲကို ခဲလံုးေတြ ပစ္ခ်ေနရတာလဲ ။”
ဟု လာေမးသည္ ။ သို႔ေသာ္…ေကာရ႑ိယက ျပန္မေျဖ
။ ခဲလံုးေတြကိုသာ အလ်ဥ္မျပတ္ ပစ္ထည့္လ်က္ရွိသည္ ။
ေက်ာင္းသားတို႔ကလည္း သိခ်င္လွျပီ ။ ေကာရ႑ိယကလည္း
တံုဏွာဘာေဝ လံုးဝျပန္မေျဖ ။ လုပ္လက္စအလုပ္ကိုသာ တစိုက္ မတ္မတ္ျပဳမူေနသည္ ။ သည္ေတာ့
ေက်ာင္းသားမ်ားမွာလည္း မေနသာေတာ့ဘဲ ဆရာၾကီးထံသို႔ေျပးကာ ထုိအေၾကာင္းကို ေလွ်ာက္ တင္ၾကသည္
။
“ ဆရာၾကီးခင္ဗ်ာ့…ေကာရ႑ိယတစ္ေယာက္ ထူးထူးဆန္းဆန္းေတြ ျပဳမူေနပါတယ္ခင္ဗ်ာ့ ။”
“ ေဟ…မင္းတုိ႔ကို ရြတ္ဖို႔ဖတ္ဖို႔ လႊတ္လိုက္တာေလ ။ ဘာေတြျဖစ္လာၾကတာလဲ ။ ေျပာစမ္း…ေျပာစမ္း…”
“ ဒီလိုပါ ဆရာၾကီး ။ ပြဲကျပန္အလာ လမ္းမွာ ကြ်န္ေတာ္တို႔လူစု ေမာပန္းလာလို႔ ခရီးတေထာက္
နားၾကပါတယ္ ။ အပန္းေျဖၾကပါ
တယ္ ။ အဲဒီမွာပဲ ေကာရ႑ိယက ေရွ႕မွာရွိတဲ့ ေခ်ာက္နက္ၾကီးထဲကို ခဲလံုးေတြ ပစ္ခ်ေတာ့တာပါပဲ
။ အခုထက္ထိလည္း ပစ္ခ်ေန
တုန္းပါပဲ ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔က ဘာလုပ္ေနသလဲလို႔ေမးေတာ့လည္း ျပန္မေျဖပါဘူး ။ ဒါ့ေၾကာင့္
ဆရာၾကီးကို လာေလွ်ာက္တင္ရတာ
ပါခင္ဗ်ာ့ ။ ဆရာၾကီး ေမးမွသာ ျပန္ေျဖလိမ့္မယ္ထင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ့ ။”
တပည့္ျဖစ္သူ၏စကားေၾကာင့္ တကၠသိုလ္ဆရာၾကီး
အံ့ၾသသြားသည္ ။ စိတ္လည္းဝင္စားသြားသည္ ။
ေကာရ႑ိယဟာ
ခပ္ေပါ့ေပါ့သူငယ္မဟုတ္မွန္း ဆရာၾကီး သိသည္ ။ ဤသူငယ္သည္ ပညာအရာမွာလည္း သင္ၾကားရလြယ္ကူ
သေလာက္ ဥာဏ္ပညာအေတြးအေခၚ၌လည္း စူးရွထက္ျမက္သူတစ္ေယာက္ ။ သည္ေတာ့ အရူးအႏွမ္းျပဳမူေနျခင္းငွာ
မျဖစ္ႏုိင္ ။ ကိစၥ တစ္ခုခု ရွိမည္ဧကန္ဟု ေတြးမိကာ ေခ်ာက္ကမ္းပါးဆီသို႔ အလ်င္အျမန္လိုက္ပါလာခဲ့သည္
။
ျမင္ပါျပီ…ေတြ႕ပါျပီ ။ ေကာရ႑ိယသည္ ဆရာၾကီးကုိပင္
လွည့္ၾကည့္ျခင္းမရွိဘဲ ေခ်ာက္နက္ရွိဳင္းထဲကိုသာ အသည္းအသန္ ခဲမွန္ မွန္ပစ္ထည့္ေန၏ ။
ဆရာၾကီးလည္း မေနသာေတာ့ဘဲ ေကာရ႑ိယ၏အျပဳအမူႏွင့္ပတ္သက္ျပီး ေမးျမန္းရေလေတာ့သည္ ။
“ ဟဲ့…ေကာရ႑ိယ …ငါ့တပည့္ ဘာေတြလုပ္ေနတာလဲ ။ အားလံုးကလည္း စိုးရိမ္ပူပန္ေနၾကရျပီ
။ ဆရာသခင္ထံ မွန္ရာကို ျမန္ျမန္
ေလွ်ာက္စမ္း ။”
“ အလို…ဆရာၾကီးကိုယ္တုိင္ ၾကြေရာက္လာတာကိုး ။ ေတာင္းပန္ပါတယ္ ။ ဆရာၾကီး ေရာက္လာမွန္းမသိလို႔
ကြ်န္ေတာ္ အရိုအေသ
မျပဳမိတာကို ခြင့္လႊတ္ပါ ။”
“ ဒါက အေရးမၾကီးပါဘူး ။ လုပ္ရင္းကိစၥကုိသာ ျမန္ျမန္ေျပာစမ္းပါ ။”
“ ဒီကိစၥက အေရးၾကီးလို႔ပါခင္ဗ်ာ့ ။ ကြ်န္ေတာ္ လက္မအားေသးလို႔ ေနာက္မွပဲ လက္အုပ္ခ်ီျပီး
အလံုးစံု ေလွ်ာက္တင္ပါရေစ ။ ခုမ်ား
ေတာ့ အလြန္အလုပ္မ်ားေနလို႔ပါ ။”
“ အယ္…ဒီသူငယ္ ။ မင္း ဘာေတြအလုပ္မ်ားေနတာတံုး ။ ငါ ျမင္တာေတာ့ ေခ်ာက္ထဲကို မင္း
ခဲလံုးေတြ ပစ္ထည့္ေနတာပဲေလ ။
အဲဒါ ဘာလုပ္ေနတာလဲ ။”
“ ေၾသာ္…ဒီအျပဳအမူနဲ႔ပတ္သက္ျပီး ေမးတာပါလား ဆရာၾကီး ။ ဒီလုိပါ ။ ကြ်န္ေတာ္မ်ိဳး
ဒီနားမွာ အပန္းေျဖေနတုန္း ဒီေခ်ာက္နက္
ၾကီးကို ေစ့ေစ့ၾကည့္ရင္း တစ္စံုတစ္ခုကို ေတြးလုိက္မိလို႔ပါ
။ ဒီေခ်ာက္ၾကီးက နက္ရွိဳင္းလြန္းလွပါတယ္ ဆရာၾကီး ။”
“ ေအးေလ ။ ေခ်ာက္ပဲဥစၥာ ။ နက္ရွိဳင္းေပမွာေပါ့ ။ အဲဒါကို မင္းက ဘာေတြးမိသတံုး
။”
“ ကြ်န္ေတာ္ ေတြးမိတာက ဒီေခ်ာက္ကမ္းပါးၾကီးဟာ သနားစရာေကာင္းပါတယ္ ။ ေျမျပင္လို
ေျပျပစ္ျခင္းလည္း မရွိဘဲ တစ္ကိုယ္
တည္း နိမ့္က်ေနရပါတယ္ ။ အဲဒီအတြက္ ဒီေခ်ာက္ကမ္းပါးၾကီးကို ကြ်န္ေတာ္ ကရုဏာသက္မိပါတယ္
။ ဒါ့ေၾကာင့္ ‘သူ႔’ကို ေျမျပင္
နဲ႔ တေျပးညီျဖစ္လာႏုိင္ေစဖို႔အတြက္ အခုလို ခဲလံုးေတြ ၊ ေက်ာက္ခဲေတြ ပစ္ခ်ေပးေနရျခင္းျဖစ္ပါတယ္
ဆရာၾကီး ။”
“ ေဟ…”
ေကာရ႑ိယ၏ေလွ်ာက္တင္စကားကိုၾကားသည့္အခါ
တကၠသိုလ္ဆရာၾကီးခမ်ာ ပါးစပ္အေဟာင္းသားျဖစ္သြားရသည္ ။ ေကာရ႑ိယ ကိုတစ္လွည့္ ၊ ေခ်ာက္ကမ္းပါးကိုတစ္လွည့္
ၾကည့္ကာ အံ့အားသင့္သြားရသည္ ။
ေကာရ႑ိယကို ပညာဥာဏ္ အထက္ျမက္ဆံုး ၊ ဆင္ျခင္ဥာဏ္အရွိဆံုးသူငယ္ဟု
ဆရာၾကီး ယံုၾကည္ခဲ့သည္ ။ အားလည္းအား ကိုးခဲ့သည္ ။ ေလးလည္းေလးစားခဲ့ရသည္ ။ သို႔ေသာ္
ယခုမ်ားေတာ့ ထိုအယံုၾကည္ရဆံုးတပည့္က အဆိုးရြားဆံုးျဖစ္ေနျပီ ။ သာမန္လူ ပင္ မေတြးဖူးေသာ
စုတ္စုတ္ႏုတ္ႏုတ္စိတ္ကူးမ်ိဳးကို ေကာရ႑ိယက ေတြးေတာၾကံဆကာ ျပဳမူေနျပီ ။
-
ေျမျပင္ထက္ နိမ့္က်ေနတဲ့ ေခ်ာက္ကမ္းပါးကို သနားလို႔ ခဲလံုးေတြ ပစ္ခ်ျပီး ညီညာေအာင္
ညႇိေနတာပါ…တဲ့
ေတြးပဲေတြးတတ္ပါေပ့ ။ ဆရာၾကီးမွာ ေကာရ႑ိယအေပၚ
လက္ဖ်ားခါေလာက္ေအာင္ စိတ္ပ်က္သြားမိသည္ ။ သို႔ေၾကာင့္ ကရုဏာ ေဒါေသာျဖင့္ ဆူပူမိေလ၏
။
“ ဟဲ့…ေကာရ႑ိယ …မင္းဟာ ငါ့တပည့္ေတြထဲမွာ အေတာ္ဆံုးသူငယ္လို႔ ငါ ယံုၾကည္ခဲ့တယ္
။ ဒါ့ေၾကာင့္လည္း ေနရာတကာမွာ
ေခါင္းေဆာင္အရာထားကာ အားကိုးခဲ့တယ္ ။ ခုမ်ားေတာ့ မင္းဟာ ငါ့ယံုၾကည္ခ်က္ေတြကို
ခ်ိဳးဖ်က္လုိက္တာပဲ ။ မင္းႏွယ့္ကြယ္ ။
ေတြးလြန္းေတာ့လည္း ဗရုတ္ဗရက္အေတြးေတြ ဝင္လာေပမွာေပါ့ ။ မင္း ေတြးေနတဲ့အလုပ္က
ျဖစ္ႏုိင္သလား ၊ မျဖစ္ႏုိင္သလား
ဆိုတာကို စဥ္းစားဦးေလ ။ ဒီေလာက္ နက္ရွိဳင္းတဲ့ေခ်ာက္ၾကီးကို ဒီလိုျပန္႔ျပဴးတဲ့ေျမျပင္နဲ႔
တညီတည္းျဖစ္ေအာင္ ညႇိဖုိ႔အတြက္
ခဲလံုးေတြ ပစ္ထည့္ေနတယ္ဆိုတာ ယုတၱိတန္တဲ့အေတြး ဟုတ္ပါ့မလား ။ မင္း ဒီတစ္သက္
ပစ္ခ်ေစဦးေတာ့…ျပည့္ဖို႔အေၾကာင္း
မရွိဘူးကြယ့္ ။”
ထုိသို႔ ဆရာၾကီးက ဆူသည္ ။ ေက်ာင္းသားမ်ားကလည္း
ေခါင္းတညိတ္ညိတ္ျဖင့္ ေထာက္ခံၾကသည္ ။ ေကာရ႑ိယအေပၚလည္း အထင္အျမင္ေသးကာ စိတ္ပ်က္ၾကေလသည္
။ သို႔ေသာ္…ေကာရ႑ိယကမူ အျပံဳးမပ်က္ ။ လုပ္လက္စအလုပ္ကိုသာ ရပ္လုိက္၏ ။ ထုိ႔ ေနာက္ သာယာၾကည္ေအးေသာအသံျဖင့္
…
“ ဆရာၾကီးခင္ဗ်ာ့ … မ်က္စိေရွ႕မွာျမင္ေတြ႕ေနရတဲ့ ေခ်ာက္နက္ၾကီးကိုေတာင္ ေျမျပင္နဲ႔
တညီတည္းျပန္႔ျပဴးေအာင္ စြမ္းေဆာင္ဖို႔
မျဖစ္ႏုိင္ဘူးဆိုရင္ အယူအဆအမ်ိဳးမ်ိဳးရွိၾကတဲ့ ၊ မျမင္ေတြ႕ႏုိင္တဲ့ လူတုိ႔ရဲ႕စိတ္ေတြကို
ဆရာၾကီးရဲ႕ဆႏၵနဲ႔ တညီတည္းျဖစ္ေအာင္
လုပ္ေဆာင္ဖုိ႔ဆိုတာ မျဖစ္ႏုိင္တဲ့ကိစၥတစ္ခုပါ ။ ဆရာၾကီးက ေမတၱာ ကရုဏာတို႔နဲ႔
အားလံုးအေပၚမွာ ေစတနာထားတာမွန္ေပမဲ့
တစ္ခါတေလက် အဲဒီေစတနာက တပါးသူအတြက္ ေဝဒနာျဖစ္သြားေစႏုိင္ပါတယ္ ။ ဆရာၾကီးက ေကာင္းမွဳကုသိုလ္ရရွိေစဖုိ႔
သီလေဆာက္တည္ခိုင္းေပမဲ့ သီလမခံယူလိုသူ ၊ သီလမေစာင့္ထိန္းႏုိင္သူေတြအတြက္က် မီးက်ီခဲကို
လက္ေဆာင္ေပးသလို
ပူေလာင္ၾကရပါတယ္ခင္ဗ်ာ့ ။ လူတုိ႔ဟာ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ဘယ္လိုမွ မတူညီႏုိင္ၾကပါဘူး
။ ဟိုမွာ ၾကည့္ပါဦး ဆရာ
သခင္ ။”
ေကာရ႑ိယသည္ ေတာအုပ္ဆီသို႔ လက္ညႇိဳးညြန္ျပကာ
စကားဆက္သည္ ။
“ တစ္ေနရာတည္းမွာ ေပါက္ေရာက္ရွင္သန္ၾကတဲ့ သစ္ပင္ေတြေတာင္မွ တစ္ပင္နဲ႔တစ္ပင္
အနိမ့္အျမင့္ အဆူအက်ံဳ႕ မတူညီၾက
ပါဘူး ။ အမ်ိဳးမ်ိဳးအစားစားရွိတဲ့ လူေတြသာဆို ပိုျပီး ကြဲျပားျခားနားၾကမွာပါ
။ တခ်ိဳ႕လူေတြဟာ ဒီေခ်ာက္နက္ၾကီးနဲ႔ အသြင္တူပါ
တယ္ ။ အဲဒီလိုလူေတြကို ေျမျပင္နဲ႔ညီေအာင္ဆိုျပီး ဆရာၾကီး ဘယ္ေလာက္ပဲၾကိဳးပမ္းၾကိဳးပမ္း
ျဖစ္မလာႏုိင္ပါဘူး ။ မျဖစ္ႏုိင္တဲ့
အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကို ဇြတ္အတင္းဖန္တီးေနျခင္းဟာ အခု ကြ်န္ေတာ္ ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့
ေခ်ာက္နက္ထဲကို ခဲလံုးပစ္ခ်ျပီး
ေျမျပင္နဲ႔ ညႇိႏွိဳင္းေနတဲ့အျပဳအမူလိုပါပဲခင္ဗ်ာ့ ။ အသိဥာဏ္ပညာ ၾကီးမားျမင့္ျမတ္လွတဲ့
ဆရာသခင္ ဆင္ျခင္စဥ္းစားေတာ္မူပါ
ခင္ဗ်ာ့ ။”
တည္ျငိမ္ေအးေဆးစြာ ေလွ်ာက္တင္ေသာ ေကာရ႑ိယ၏စကားအဆံုး၌
ဆရာၾကီးသည္ အသိတရားတုိ႔ လင္းျဖာသြားရ၏ ။ ပညာရွိ သတိပ်က္ခဲ-ဆုိသကဲ့သို႔ ေစတနာေဇာၾကီးျပီး
လူတကာအေပၚ သီလေပးလုိေသာစိတ္အေပၚလည္း ဆရာၾကီး ဆင္ျခင္မိသြား၏ ။
ေကာရ႑ိယသည္ အမွန္တကယ္ ပညာရွိေသာလူငယ္ပင္ ။
ဆရာသခင္၏သတိခြ်တ္မွဳကို ကိုယ္တုိင္ကိုယ္က် နားလည္ေတြ႕ျမင္ ေအာင္ ဥပမာျပကာ တည့္မတ္ေပးႏုိင္ခဲ့သည္
။ သာမန္လူတုိ႔ ရုတ္တရက္ ေတြးျမင္ၾကံဆရန္ ခက္ခဲေသာ သာဓကျဖင့္ လမ္းျပႏုိင္ခဲ့ ျခင္းျဖစ္သည္
။ သာမန္မဟုတ္ေသာ ေခါင္းမာသူ-ဆရာၾကီးသည္လည္း ထုိအခါမွပဲ ပညာရွိခ်င္းပီပီ သေဘာတရားကို
သိျမင္ခဲ့သည္ ။ ဆင္ျခင္စဥ္းစားမိကာ သေဘာေပါက္သြားခဲ့သည္ ။
ဆရာၾကီးသည္ ၄င္း၏သတိေခ်ာ္မွဳကို ဝန္ခံကာ ေနာင္အခါ
ေခ်ာက္ကမ္းပါးႏွင့္ေျမျပင္ကို ညႇိႏွိဳင္းျခင္းႏွင့္အသြင္တူေသာ သီလ မယူလိုသူမ်ားအား
သီလအတင္းေပးျခင္းအမွဳကို ျပဳေတာ့မည္မဟုတ္ေၾကာင္း ကတိေပးရင္း ပညာရွိေလး-ေကာရ႑ိယကို ခ်ီးက်ဴးေလ
သည္ ။ ထိုအခါမွ ေစာေစာက ေဝဖန္ျပက္ရယ္ျပဳေနေသာ ေက်ာင္းသားလူစုသည္လည္း ေကာရ႑ိယ၏ပညာဥာဏ္စြမ္းကို
နားလည္ သေဘာေပါက္ကာ အားက်ခ်ီးမြမ္းၾကေလေတာ့၏ ။
ÿÿÿÿÿ
ဤဇာတ္ေတာ္ကို ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္တြင္ သီတင္းသံုးေတာ္မူစဥ္က
ရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္ျမတ္ၾကီးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့သည္ ။ ရွင္သာရိပုတၱရာကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးသည္
ျမင္ျမင္သမွ်ကို သီလခံယူရန္ တုိက္တြန္းေဟာေျပာ ကာ သီလေပးေလ့ရွိသည္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍
ရွင္သာရိပုတၱရာ၏အတိတ္ဘဝဇာတ္ေၾကာင္းကို ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ျခင္းျဖစ္၏ ။ ဇာတ္ ေပါင္းသည့္အခါ
ေကာရ႑ိယလုလင္သည္ ဘုရားရွင္ျဖစ္ျပီး တကၠသိုလ္ဆရာၾကီးသည္ ရွင္သာရိပုတၱရာျဖစ္ေလသည္ ။
( ငါးရာ့ငါးဆယ္နိပါတ္ေတာ္ ေကာရ႑ိယဇာတ္
)
ေစတနာေရွ႕ထားလ်က္…
ဂါဦးႏြန္းကို
www.facebook.com/writer.GONKတြင္ ဝင္ေရာက္ေလ့လာရန္ ဖိတ္ေခၚပါသည္ ။
- စာခ်စ္သူခ်င္း ႏွစ္သက္ရာစာကို မွ်ေဝျခင္းျဖင့္ ကုသိုလ္ယူပါ ။
- စာေပကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ။