ဘဝ၏အႏွစ္သာရ
(၂၀၁၆ စက္တင္ဘာလထုတ္ ဓမၼဒူတဘာသာေရးမဂၢဇင္းတြင္ ေဖာ္ျပခံရေသာ စာပန္းခ်ီျဖစ္သည္ )
ဂါဦးႏြန္းကို .... သီကံုးပူေဇာ္သည္ ။
----------------------------------------------------------------------------------------------------
“ အရွင့္သား - ဒါကေတာ့ျဖင့္ အရွင့္မိခင္ဘက္က
ဘိုးေတြဘြားေတြ ေဖြရွာစုေဆာင္းထားခဲ့တဲ့ ပစၥည္းစာရင္းအစုစုပဲျဖစ္ပါ
တယ္ ။ မွန္ကန္မွဳ ရွိ-မရွိ အရွင့္သား စစ္ေဆးၾကည့္လွည့္ပါ
။”
ဘ႑ာစိုးၾကီး၏အနားလိပ္စကားသံအဆံုးမွာ ကြ်ႏု္ပ္၏မ်က္လံုးမ်ားက
၄င္းကိုင္ထားေသာ ေရႊေပလႊာဆီသို႔ အၾကည့္ဆိုက္ေရာက္ သြားခဲ့ျပီ ။ သို႔ေသာ္ ကြ်ႏ္ုပ္၏အၾကည့္တုိ႔က
ရရွိပိုင္ဆုိင္သည့္ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာတုိ႔အေပၚ၌ တြယ္တာတပ္မက္၍ အာသာငမ္းငမ္းျဖစ္ လ်က္
ေလာဘတက္သည့္အၾကည့္မ်ိဳးေတာ့ မဟုတ္ ။ ကြ်ႏ္ုပ္၏အၾကည့္က သံေဝဂတည္းဟူေသာအေတြးတို႔ျဖင့္
ထံုမႊန္းေနသည့္ ေအးစက္စက္အၾကည့္ေတြ ။
-
ေၾသာ္ … ပစၥည္းေတြကိုသာ ျမင္ရေတာ့တယ္ ။ ဒီပစၥည္းေတြကို စုေဆာင္းေဖြရွာခဲ့တဲ့ဥစၥာရွင္ေတြကို
ငါ မျမင္ရေတာ့ပါလား ။
ငါ့ဘိုးငါ့ဘြားေတြက ပစၥည္းဥစၥာေတြကို ရွာရံုသာ
ရွာထားခဲ့ႏုိင္တယ္ ။ သူတုိ႔ေနာက္ပါေအာင္ ယူေဆာင္မသြားႏိုင္ၾကပါလား ။
ဒါျဖင့္ ဘာလုပ္ဖုိ႔လဲ ။ ရွာရက်ိဳးနပ္ခဲ့ရဲ႕လား
။
ထိုအေတြးက အဇၥ်တၱတြင္ ဝင္ေရာက္ခိုလွဳံေနျပီ
။ မျမဲျခင္းအသိက ကြ်ႏ္ုပ္ရင္ကို တုန္ခါလွဳပ္ရွားသြားေစသည္ ။
အာရံုအလံုးစံုက ကြယ္လြန္ကုန္ျပီျဖစ္ေသာ
မိဘႏွစ္ပါးႏွင့္တကြ ေဆြမ်ိဳးငွာတိအစုစုကို မွန္းေမွ်ာ္ျမင္ေယာင္လိုက္မိသည္ ။ မိဘႏွစ္ပါးသည္
မၾကာေသးမီကမွ အနိစၥေရာက္သြားၾကျခင္းျဖစ္၏ ။ အိုမင္းရင့္ေရာ္ျခင္းတို႔၏ဝါးျမိဳမွဳကို
ႏွစ္ရွည္လမ်ား ခံစားခဲ့ရျပီး ေနာက္ မရဏမင္းက တံခါးလာေခါက္သည့္အခါ မိဘတို႔ခမ်ာ မလြန္ဆန္ႏုိင္ရွာဘဲ
ေကာက္ေကာက္ပါေအာင္ လိုက္သြားၾကရရွာျပီ ။ ေရာ္…မိဘႏွစ္ပါးသာမွ မဟုတ္ ။ ဘိုးဘိုးဘြားဘြား
၊ ၾကီးေဒၚ/ဘၾကီးတုိ႔သည္လည္း မရဏမင္းႏွင့္ စစ္ခင္းပြဲ၌ အေရးနိမ့္ခဲ့ၾကသည္ပဲ ေလ ။ သတၱဝါတို႔အားလံုး
တစ္ေန႔တစ္ခ်ိန္က် မျပန္လမ္းဆီ ျမန္းရမည္သာ မဟုတ္ပါလား ။
“ အရွင့္သား စစ္ေဆးလွည့္ပါဦး ။”
ဘ႑ာစိုးၾကီးက ဥစၥာပစၥည္းစာရင္းမွတ္တမ္းျပဳထားေသာေရႊေပလႊာကို
ကြ်ႏ္ုပ္၏လက္ဝယ္သို႔တုိင္ လာေရာက္အပ္ႏွံသည္ ။ ရိုးသား မွန္ကန္ေသာ ဘ႑ာစိုးၾကီးတို႔အေပၚ
ကြ်ႏ္ုပ္ သံသယမရွိပါ ။ သို႔ေသာ္ အခ်ိန္မ်ားစြာ ကုန္လြန္သြားသည္အထိ ေရႊေပလႊာကို ကြ်ႏ္ုပ္
စိုက္ၾကည့္ေနခဲ့မိ၏ ။
-
ေၾသာ္ … မနည္းမေႏွာ ေဖြရွာစုေဆာင္းခဲ့ၾကတာပဲကိုး ။
ကုေဋ(၈၀)ခန္႔ မ်ားေျမာင္လွစြာေသာ-ဥစၥာပစၥည္းစာရင္းကို
ၾကည့္ရင္း ကြ်ႏ္ုပ္ရင္၌ သံေဝဂၾကီးစြာျဖစ္မိသည္ ။ လိုခ်င္ေလာဘေဇာ ျဖင့္ ဘဝကိုေမွ်ာခဲ့ၾကမည့္
ဓနရွာသူတုိ႔၏သမုိင္းကို ကြ်ႏ္ုပ္ မွန္းဆေငးရင္း စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရသည္ ။ ဥစၥာရွာရင္း
ဘဝဆံုးခဲ့ၾကသည့္ သူတုိ႔၏အျဖစ္က အႏွစ္မဲ့လွပါျပီတကား ။
ဒါျဖင့္
ပုိင္ဆုိင္မွဳႏွင့္စြန္႔လႊတ္မွဳတြင္ မည္သည့္အရာက အႏွစ္သာရရွိသနည္း ။
ပုိင္ဆုိင္မွဳဟူသည္
ေရ ၊ မီး ၊ မင္း ၊ သူခိုး ၊ မခ်စ္မႏွစ္သက္သူ-ဆိုေသာရန္သူမ်ိဳးငါးပါးႏွင့္ အျမဲတမ္း
ပတ္သက္ဆက္ဆံေန ရေသာသေဘာရိွ၏ ။ အခ်ိန္မေရြး ပ်က္စီးေပ်ာက္ကြယ္ႏိုင္သည္ ။ ရန္သူမ်ိဳးငါးပါး၏ဖ်က္ဆီးကံ
မပါခဲ့လွ်င္ေတာင္ ပိုင္ဆုိင္မွဳသည္ ယခုတစ္ဘဝစာအတြက္သာျဖစ္ရာ အမွန္စီစစ္ၾကည့္မည္ဆိုလွ်င္
ဒါကို အႏွစ္သာရရွိသည္ဟု မေခၚဆိုႏုိင္ေပ ။
သို႔ေသာ္ ဤဥစၥာပစၥည္းမ်ားကို
အေၾကာင္းျပဳျပီး တပါးေသာသူခ်မ္းသာေအာင္ ေပးကမ္းေဝမ်ွလွဴဒါန္းမည္ဆုိပါက ယခု ဘဝ၌ စစ္မွန္ေသာပီတိခ်မ္းသာကို
ခံစားရမည္ျဖစ္သလို တမလြန္သို႔လည္း ယူေဆာင္သြားႏုိင္သည့္နည္းလမ္းဟုဆိုႏုိင္၍ စြန္႔လႊတ္
မွဳသာလွ်င္ အႏွစ္သာရရွိလွေပသည္ ။ ရည္ရြယ္ခ်က္မွန္မွန္ ၊ ေစတနာမွန္မွန္ျဖင့္ ျပဳႏိုင္မည္ဆိုပါက
တမလြန္ေကာင္းက်ိဳးသာမက ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္း ခ်မ္းေျမ့ၾကည္လင္မွဳကို ရရွိႏုိင္သျဖင့္ ၾကီးစြာေသာအႏွစ္အသားပင္တည္း
။
ေတာ္ျပီ - ကြ်ႏ္ုပ္သည္
ေဆြမ်ိဳးညာတိတို႔ကဲ့သို႔ တမလြန္မပါသည့္ဥစၥာတရား၏ေနာက္သို႔ လိုက္ရင္း ဘဝဆံုးမခံခ်င္ေတာ့
။ သို႔ျဖစ္၍ ကြဲျပားေသာ ဘဝလမ္းကို ေဖာ္ေဆာင္ဖို႔ရာ ကြ်ႏ္ုပ္ ဆံုးျဖတ္လိုက္သည္ ။ ဆံုးျဖတ္ျပီးသည္ႏွင့္တျပိဳင္နက္
တြန္႔ဆုတ္ျခင္း အလ်ဥ္းမရွိသည့္စိတ္ျဖင့္ (၇)ရက္တိုင္တုိင္ အလွဴၾကီးေပးသည္ ။ ထမင္းရည္
ေခ်ာင္းစီး ေမာင္းတီး၍ လွည္းေန ေလွေအာင္း ျမင္း ေဇာင္း မက်န္ ဖိတ္ၾကားကာ လွဴဒါန္းပါေသာ္ျငား
မ်ားလွစြာေသာဥစၥာပစၥည္းမ်ားက ကုန္ခမ္းသြားသည္ မရွိ ။
ဤအတိုင္းဆို မကုန္ခမ္းႏုိင္ေသာ
ယင္းစည္းစိမ္ခ်မ္းသာတုိ႔အေပၚဝယ္ တြယ္တာတပ္မက္ကာ မလြတ္ႏုိင္မရုန္းႏုိင္ျဖစ္ရ ေခ်ေတာ့မည္ဟု
ေတြးဆမိသျဖင့္ ဘ႑ာတိုက္ကို ဖြင့္လ်က္ အယုတ္အလတ္အျမတ္မေရြး အလိုရွိရာ ယူငင္ေလာ့ဟူ၍ ေပးကမ္းစြန္႔
ၾကဲခဲ့ျပီး ကြ်ႏ္ုပ္ကမူ အိမ္ေတာ္ကေန ထြက္ခြာလာခဲ့ေတာ့၏ ။
“ အို … သတုိ႔သားကဏွ
ဘယ္သြားမလို႔လဲ ။ လွည္းယာဥ္မပါဘာမပါနဲ႔ ။”
“ ကြ်ႏ္ုပ္ ေတာအရပ္ကို
မွီျပီး ရေသ့ျပဳေတာ့မယ္ ။ ရွင္မနဲ႔သားေတြသမီးေတြက ဥစၥာပစၥည္းေတြကို သင့္သလို သံုးစြဲလို႔
ေနထိုင္ၾကကုန္ခ်ည္ ။ ကြ်ႏ္ုပ္ရဲ႕အလွဴအေပၚမွာလည္း
တြန္႔တုိျခင္း မျဖစ္ၾကပါနဲ႔ ။”
အဝတ္တစ္ထည္ ကိုယ္တစ္ခုျဖင့္ အိမ္ေတာ္ရာမွ
ဆင္းမည္ဟန္ျပဳေနေသာ-ကြ်ႏ္ုပ္ကုိ ဇနီးမယား သမီးသားတုိ႔က တအံ့တၾသေငး ေမာၾကည့္လ်က္ရွိၾကသည္
။
မိဘႏွစ္ပါး ကြယ္လြန္သြားသျဖင့္
ဥစၥာပစၥည္းအားလံုး အေမြဆက္ခံရရွိသည့္အတြက္ ေပ်ာ္ပါးမည္ဟူေသာစိတ္ကူးမ်ိဳး မရွိ ဘဲ အလွဴၾကီးေပးရံုသာမက
ေတာမွီရေသ့ျပဳလိုသည္ဟုဆိုလာေသာ-ကြ်ႏ္ုပ္၏စကားကို မည္သူကမွ် နားလည္ႏုိင္ျခင္း မရွိေခ်
။ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာတို႔ျဖင့္ အစြမ္းကုန္ေပ်ာ္ပါးဝင့္ၾကြားၾကရန္သာ ေတြးေတာေလ့ရွိၾကသူမ်ားၾကားမွာ
ကြ်ႏု္ပ္၏အေတြးတို႔က ကြဲျပား ျခားနားေနခဲ့သည္ပဲမဟုတ္ပါလား ။
အားလံုးက ပါးစပ္အေဟာင္းသား၊
မ်က္လံုးအျပဴးသား ။ တကယ္ပဲေျပာေနတာလား ၊ သို႔မဟုတ္ ကုေဋၾကြယ္အေမြေတြကို ရရွိသျဖင့္
သတုိ႔သားကဏွ ေသြးေလေဖာက္ျပားသြားေလသလား ။ အသီးသီးကိုယ္စီ ေတာင္ေတာင္အီအီေတြးရင္း ေၾကာင္ေငးေန
ၾကျပီ ။ မင္သက္အံ့ၾသျခင္းတို႔က သူတုိ႔ကို ေက်ာက္ဆစ္ရုပ္ပမာ မလွဳပ္မယွက္ေတာင့္တင္းျငိမ္သက္သြားေစခဲ့ပံုရသည္
။ ကြ်ႏ္ုပ္ကမူ ေနာက္လွည့္မၾကည့္ေသာစိတ္ထားျဖင့္ တေရြ႕ေရြ႕ထြက္ခြာလာခဲ့ျပီ ။ အိမ္ေတာ္ထိန္းၾကီးမ်ားႏွင့္တကြ
ကြ်ႏ္ုပ္ အလြန္တရာမွ ျမတ္ႏိုး ခ်စ္ခင္ခဲ့ရေသာ ဇနီးသည္ႏွင့္ သားသမီးတို႔၏ပံုရိပ္မ်ားက
ေနာက္မွာ ေဝး၍ … ေဝး၍ က်န္ရစ္ခဲ့ပါျပီ ။
ဟိမဝႏာၱေတာသည္ သူေတာ္စင္သူျမတ္ေလာင္းတုိ႔
နားခိုေပ်ာ္ေမြ႕ဖြယ္ရာ ျမိဳင္ေဟဝန္အရပ္ေဒသျဖစ္ေပရာ၏ ။ ဆိတ္ျငိမ္ ျခင္း ၊ ေအးေဆးျခင္းတုိ႔
လႊမ္းျခံဳလ်က္ရွိေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း ၊ ပန္းျမတ္မာလာတုိ႔၏ရနံ႔အေထြေထြတို႔ ထံုမႊမ္းလ်က္ရွိေသာ
ေၾကာင့္လည္းေကာင္း ၊ သဘာဝအတုိင္း ၾကီးထြားရွင္သန္ေနၾကေသာ သစ္ပင္ဝါးပင္မ်ား၏အရိပ္အာဝါသတုိ႔
အုပ္မိုးလ်က္ရွိေသာ ေၾကာင့္လည္းေကာင္း ျမတ္ေသာအက်င့္တုိ႔ က်င့္ၾကံပြားမ်ားရန္အတြက္
ၾကီးစြာေသာအေထာက္အပံ့ကို ျဖစ္ေစပါသည္ ။
ကြ်ႏ္ုပ္သည္ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါးအေပၚ
ခ်ိဳးႏွိမ္ေသာအားျဖင့္ အလိုရမက္ နည္းသည္ထက္နည္းေအာင္ ဓုတင္အမ်ိဳးမ်ိဳးကို က်င့္ေဆာင္ခဲ့သည္
။ ဗာရီယမမ်ားေစရန္ ဆြမ္းကို မဘုန္းဘဲ သစ္သီးဆြမ္းကိုသာ ဘုန္းသည္ ။ တရားက်င့္ၾကံခ်ိန္
နည္းပါးမည္စိုး၍ တစ္ေန႔လွ်င္ တစ္ၾကိမ္မွ်သာ ဘုန္းေလ့ရွိသည္ ။
ဣႏၵရုဏီသစ္ပင္ရင္းတြင္သာ
ေန၍ အပြင့္ပြင့္ခ်ိန္က် အပြင့္ကို ဘုန္း၏ ။ အပြင့္ေၾကြ၍ အသီးသီးခ်ိန္က် အသီးကို ဘုန္း၏
။ အသီးအပြင့္တုန္းလွ်င္ အရြက္ကို ဘုန္း၏ ။ အသီးအပြင့္အရြက္တုိ႔ ေၾကြလြင့္ခ်ိန္၌မူ အေခါက္ကို
ဘုန္း၍ ခႏၶာဆက္ေစသည္ ။ အစာ အာဟာရ မီွဝဲျခင္းသည္ အရသာတည္းဟူေသာ တဏွာအတြက္ မဟုတ္ ၊ ျမတ္ေသာအက်င့္ကို
က်င့္ၾကံရန္အတြက္ ခႏၶာဆက္ျခင္း သေဘာမွ်သာ ျဖစ္ေစခဲ့သည္ ။ ဤကဲ့သို႔ ခ်ိဳးခ်ိဳးျခံျခံက်င့္ၾကံအားထုတ္ေသာအက်ိဳးေၾကာင့္
မ်ားမၾကာမီတြင္ စ်ာန္အဘိညာဥ္ကို ရေလသည္ ။
ÿÿÿÿÿ
တာဝတိ ံသာနတ္ျပည္ရွိ
သိၾကားမင္း၏ျမေက်ာက္ဖ်ာ ပူေလာင္တုန္ခါသြားခဲ့သည္မွာ အေၾကာင္းမဲ့ မဟုတ္တန္ရာ ။ ပ႑ ကမၺလာျမေက်ာက္ဖ်ာသည္
လယ္ေခါင္ရမ္းပြင့္အေရာင္အေသြးကဲ့သို႔ နီေစြးေသာအဆင္းရွိျပီး အလြန္ႏူးညံ့သည္ျဖစ္ရာ သိၾကားမင္း
ထိုင္လွ်င္ ကိုယ္တစ္ဝက္ျမဳပ္၍ ထလွ်င္ ျပည့္ျမဲျပည့္ေသာကမၺလာျဖစ္သည္ ။ ျမေက်ာက္ဖ်ာပူရျခင္းတြင္
အေၾကာင္းရင္း(၅)ခ်က္သာ ရွိသည္ ။
(၁)-သိၾကားသက္ကုန္၍ေသာ္လည္းေကာင္း
၊
(၂)-ကုသိုလ္ေကာင္းမွဳကုန္၍ေသာ္လည္းေကာင္း
၊
(၃)-တန္ခိုးၾကီးသူတုိ႔
သိၾကားရာထူးကို အလိုရွိ၍ေသာ္လည္းေကာင္း ၊
(၄)-ရဟန္းပုဏၰားတုိ႔
တန္ခိုးၾကီးမားလာ၍ေသာ္လည္းေကာင္း ၊
(၅)-ဒါနတန္ခိုးျဖင့္လည္းေကာင္း
ပူျပင္းျခင္းရွိတတ္ရာ အဘယ္အခ်က္မ်ား ျဖစ္အံ့ဟု
ေတြးမိသျဖင့္ လူ႔ျပည္သုိ႔ လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္၍ စံုစမ္းသည့္အခါ ကဏွရေသ့၏ ျပင္းထန္ေသာက်င့္ၾကံအားထုတ္မွဳကို
ေတြ႕ျမင္လိုက္ရ၏ ။ စ်ာန္အဘိညာဥ္ႏွင့္တကြ တန္ခိုးဣိတၳိပတ္တုိ႔ျဖင့္ ျပည့္စံုေနသည့္တုိင္
က်င့္ၾကံအားထုတ္ဆဲျဖစ္ေသာ ရေသ့၏လံု႔လဝီရိယကို ေတြ႕ျမင္ရသည့္အခါမွာေတာ့ သိၾကားမင္း၏စိတ္၌
ေသာကျဖစ္ရေလျပီ ။
“ ဤရေသ့က ငါ့ေနရာကိုမ်ား
ေမွ်ာ္မွန္းေလသလား ။”
ကိေလသာအေစးတုိ႔ ကပ္ျငိေနၾကကုန္ေသာ-ပုထုဇဥ္တုိ႔မည္သည္
မိမိပိုင္ဆုိင္ရရွိထားေသာ ဥစၥာပစၥည္းတို႔ကုိ တပါးသူအား ေပး လုိက္ရမွာအေပၚ လြန္စြာဝန္တိုစိုးရိမ္ေလ့ရွိၾကသည္
။
သိၾကားမင္းသည္လည္း
မိမိေနရာ ေပးလိုက္ရမည္ကို စိုးရြံ႕သည္ ။ သို႔ျဖစ္၍ က႑ရေသ့၏စိတ္ရင္းအမွန္ကို သိေအာင္
စံုစမ္းရန္ စိတ္အၾကံျဖစ္ေပၚ၏ ။ သို႔ေၾကာင့္ လူ႔ျပည္ဌာနီသို႔ ဆင္းသက္ကာ အက်င့္ျမတ္တို႔
အားထုတ္လ်က္ရွိေသာ-ရေသ့၏ေနာက္ ေက်ာသို႔ ခ်ည္းကပ္၍ …
“ မည္းနက္တဲ့ေျမမွာ ေနထိုင္ျပီး မည္းနက္တဲ့အစာေတြ
စားေနတဲ့ အသားအေရာင္မည္းညိဳတဲ့-သင့္ကို ငါ့စိတ္မွာ မႏွစ္သက္
ႏုိင္ဘူး ။”
ဟု ဆိုလုိက္ေလသည္ ။ အေၾကာင္းကမူ ကဏွရေသ့၏ခႏၶီပါရမီကို
စမ္းသပ္လိုက္ျခင္းပါေပ ။
သူသူကိုယ္ကိုယ္ အေၾကာင္းမရွိ
အျပစ္တင္စကား ဆိုလာလွ်င္ စိတ္တိုေဒါသထြက္ၾကသည္သာ ။ အထူးသျဖင့္ မိမိ၏ အားနည္းခ်က္ကို
အေၾကာင္းမဲ့ ခ်ိဳးႏွိမ္ပုတ္ခတ္လာခဲ့ပါမူ ကိုယ္စီကိုယ္ငွ မခံမရပ္ႏိုင္ျဖစ္တတ္ၾကသည္သာ
။ သို႔ေသာ္ ကဏွရေသ့ သည္ သူ၏အသားအရည္ညိဳျခင္းအေပၚ ပုတ္ခတ္ေျပာဆုိမွဳႏွင့္ပတ္သက္ျပီး
စိုးစိမွ် တုန္လွဳပ္ျခင္းလည္း မရွိ ၊ သိၾကားမင္း ေမွ်ာ္လင့္ ထားသကဲ့သို႔ အမ်က္ေဒါသ
ဆူေဝျခင္းလည္း မရွိ ။
ေနာက္ေက်ာဘက္တြင္
ရပ္ကာ ရန္စကားဆုိလိုက္ေသာ-ထုိပုဂၢိဳလ္သည္ သိၾကားမင္းျဖစ္ေၾကာင္း ဝီရိယၾကီးစြာျဖင့္
က်င့္ ၾကံပြားမ်ားထားေသာအစြမ္းတို႔ျဖင့္ ကဏွရေသ့ သိႏွင့္ျပီ ။ သို႔ျဖစ္ရာ ပညာၾကီးသူ
၊ သတိၾကီးသူပီပီ အႏွစ္သာရရွိေသာစကားကို ေျပာေလသည္ ။
“ အို…သူဇာတို႔ရဲ႕အရွင္သခင္ျဖစ္တဲ့ သိၾကားမင္း
- အေရျပား မည္းညစ္ရံုနဲ႔ အဲဒီလူကို မည္းညစ္သူလို႔ မေျပာသင့္ပါဘူး ။
အေပၚယံကိုသာ မၾကည့္ပါနဲ႔ ။ အတြင္းထဲမွာ ကိုယ့္က်င့္တရားေကာင္းျခင္း
၊ စိတ္ရဲ႕တည္ျငိမ္မွဳရွိျခင္း ၊ အမွန္တရားကို
ထိုးထြင္းသိျခင္း - စတဲ့ အဖိုးတန္တဲ့စိတ္ဓာတ္ေတြရွိမယ္ဆုိရင္
ဒါဟာ ပညာရိွသူေတာ္ေကာင္းလို႔ ေခၚဆုိႏုိင္ပါတယ္ ။
အၾကင္ပုဂၢိဳလ္ရဲ႕သႏၶာန္မွာ ယုတ္ညံ့တဲ့အလုပ္ေတြ
၊ ယုတ္ညံ့တဲ့အေျပာေတြ ၊ ယုတ္ညံ့ေတြအၾကံအစည္ေတြ ရွိေနမယ္
ဆုိရင္ေတာ့ အဲဒါကမွ တကယ့္ကို မည္းညစ္သူျဖစ္ပါတယ္
။”
တည္ျငိမ္ေအးေဆးေသာအသံျဖင့္ ေျပာၾကားလိုက္ေသာ
ကဏွရေသ့၏ႏွဳတ္ျမြက္စကားကို ၾကားသည့္အခါ သိၾကားမင္း၏စိတ္၌ လြန္စြာႏွစ္ေထာင္းအားရျဖစ္မိသည္
။
မိမိက ေဒါသအမ်က္ထြက္လာေစေအာင္ ၄င္း၏မည္းနက္သည့္အသားအရည္ကို
ပုတ္ခတ္ေစာ္ကားေျပာၾကားလိုက္ေသာ္ျငား သူက စိတ္မတိုသည့္အျပင္ မွတ္သားဖြယ္ရာစကားေတြကို
တည္တည္ျငိမ္ျငိမ္မိန္႔ၾကားေနလုိက္ပံုမ်ား ။ တယ္လည္း ၾကည္ညိဳဖြယ္ ေကာင္းပါေပတကား ။
သိၾကား၏စိတ္တြင္ ၾကည္လင္ျခင္းတုိ႔ ျဖစ္ေပၚသြားခဲ့ျပီ
။
“ အရွင္ - သင္ဟာ အလြန္ကို ပညာရွိပါေပတယ္ ။
ပညာရွိလွတဲ့ အရွင့္ရဲ႕ေဟာမိန္႔စကားေတြက တန္ဖိုးရွိလွပါတယ္ ။
ဒါ့ေၾကာင့္ အရွင္ အလုိရွိရာဆုမ်ားကို ေတာင္းပါေလ
။ ကြ်န္ေတာ္မ်ိဳး-နတ္တို႔သႏွင္း သိၾကားမင္းက ျဖည့္ဆည္းေပး
ပါရေစ ။”
သိၾကားမင္း၏အေမးစကားကိုၾကားေတာ့ ကဏွရေသ့
ျပံဳးသည္ ။ အသားအရည္ မည္းညိဳေပသိ သီလသမၼာဓိျပည့္စံု၍ ၾကည္လင္ ေသာအဆင္းရွိသည့္ ကဏွရေသ့၏မ်က္ႏွာသည္
လေရာင္ဆမ္းေသာ ၾကာပဒုမၼာပမာ တင့္တယ္လွေပသည္ ။
သိၾကားမင္းက
အလိုရွိရာကို ေတာင္းခံပါ ၊ ျဖည့္ဆည္းေပးရန္ အသင့္ျဖစ္ေၾကာင္း ဖြင့္ဟလိုက္သည့္အတြက္
ကဏွရေသ့ ျပံဳးလုိက္ျခင္းျဖစ္သည္ ။ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း ။ ကဏွရေသ့ အလုိရွိေသာစိတ္ဆႏၵမ်ားမွာ
သိၾကားမင္းပင္ ျဖည့္စြမ္းမေပးႏုိင္ေသာ အရာတုိ႔ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ပင္တည္း ။
သို႔ေသာ္ အစိုးရေနေသာေနရာ
လက္လႊတ္ရမွာကို စိုးေၾကာက္ေနဟန္ရွိေသာ သိၾကားမင္း၏ေသာကကို ရိပ္စားမိသျဖင့္ စိတ္သက္သာရာရေစေသာအလို႔ငွာ
ကဏွရေသ့သည္ ၄င္း၏ျပင္းျပေသာဆႏၵမ်ားအား ထုတ္ေဖာ္ေျပာျပခဲ့သည္ ။
“ တန္ခိုးဣိတၳိပတ္ၾကီးလွပါတဲ့ သိၾကားမင္း ကြ်ႏ္ုပ္
အလုိရွိရာကို ေတာင္းရမယ္ဆုိရင္ ခံရခက္တဲ့အမ်က္ကင္းသူတစ္ေယာက္ ၊
ပူေလာင္တဲ့ျပစ္မွားစိတ္ေဒါသကင္းသူတစ္ေယာက္
၊ လိုခ်င္မက္ေမာမွဳေလာဘကင္းသူတစ္ေယာက္ ၊ ရစ္ပတ္ေႏွာင္ဖြဲ႕တတ္
တဲ့ ခ်စ္ျခင္းကင္းသူတစ္ေယာက္ ျဖစ္လိုပါတယ္
။ အသင္ ျဖည့္ဆည္းေပးႏုိင္ပါသလား ။”
ကဏွရေသ့၏မြန္ျမတ္လွေသာဆု(၄)မ်ိဳးကို ၾကားသည့္အခါ
သိၾကားမင္း၏စိတ္၌ အံ့ၾသျခင္းၾကီးစြာျဖစ္ေပၚမိ၏ ။ အလိုရွိရာ ေတာင္း ပါဟု ဆုိခဲ့၍ အႏွိဳင္းမဲ့ေလာကီစည္းစိမ္မ်ားကို
ေတာင္းခံလိုလွ်င္ ေတာင္းခံႏုိင္သည့္နည္းတူ ျမဴးရႊင္ေပ်ာ္ပါးႏုိင္သည့္ နတ္တုိ႔၏သုခကို
ေတာင္းတလိုလွ်င္လည္း ေတာင္းတႏုိင္ေပသည္ျဖစ္ရာ ဘာကိုမ်ား ေတာင္းေလမလဲဟု ေတြးဆခဲ့မိေသာ္ျငား
ဤကဲ့သို႔ဆုမ်ိဳးေတြ ေတာင္းခံလိမ့္မည္ဟူ၍ မေမွ်ာ္မွန္းခဲ့မိပါေခ် ။
“ မြန္ျမတ္လွတဲ့ စိတ္ႏွလံုးရွိသူ ရွင္ရေသ့ဘုရား - ယခု ရွင္ရေသ့ ေတာင္းခံခဲ့တဲ့
ဆုေတြကို ကြ်န္ေတာ္မ်ိဳး မျဖည့္ဆည္းေပးႏုိင္
ပါ ။ အဘယ္အတြက္ေၾကာင့္မ်ား ဤဆု(၄)မ်ိဳးကို
ေတာင္းရပါသလဲ ။ ထိုအရာေတြမွာ ဘာအျပစ္ေတြ ရွိေနလို႔မ်ား အလိုမရွိ
ရသလဲဆိုတာ ေမးေလွ်ာက္ပါရေစ ။”
ဟူ၍ သိၾကားမင္းက ေလွ်ာက္ထားေတာင္းပန္သျဖင့္
ရွင္ရေသ့က -
“ ေကာင္းျပီ သိၾကားမင္း ။ ေကာင္းစြာနာၾကားပါကုန္ ။”
ဟု ဆိုကာ အျပစ္အမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔ေၾကာင့္
ႏွစ္သက္ဖြယ္မရွိေသာ ထုိဆု(၄)ခု၏အက်ယ္ကို ရွင္းလင္းစြာ မိန္႔ၾကားေလသည္ ။
- အမ်က္
“ တစ္စံုတစ္ေယာက္အေပၚ မေက်နပ္မွဳကို ထပ္ျပန္တလဲလဲေတြးေတာေနျခင္းဟာ
အမ်က္ရဲ႕ႏွိပ္စက္မွဳသာျဖစ္တယ္ ။
မ်က္တက္မ်က္တက္နဲ႔ ခံရခက္လွတယ္ ။ စိတ္ႏွလံုးကို
ဆင္းရဲပင္ပန္းေစတယ္ ။ သည္းမခံႏုိင္ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္တည္
လာတဲ့ ဒီအမ်က္ရဲ႕ေႏွာင့္ယွက္မွဳကို ငါ မႏွစ္လို
။”
- ေဒါသ
“ အမ်က္ဆိုတဲ့ ဒီတရားဟာ တြယ္တာကပ္ျငိတဲ့သေဘာရွိတဲ့အတြက္
ျပစ္မွားျခင္းေဒါသဟာ ေနာက္ဆက္တြဲ လိုက္ပါ
လာစျမဲ ။ အမ်က္ကို ခြ်န္းမအုပ္ႏုိင္တဲ့အခါ
ေဒါသျဖစ္ရတယ္ ။ မေကာင္းမွဳေတြကို က်ဴးလြန္ေစႏုိင္ေအာင္ တြန္းပို႔ေပး
တတ္တဲ့ ဒီေဒါသစိတ္ကို ငါ မႏွစ္သက္ပါ ။”
- ေလာဘ
“ လက္နက္မ်ိဳးစံု အသံုးျပဳလို႔ လုယက္သတ္ျဖတ္ေနမွဳ ၊ အတုအေယာင္ပစၥည္းေတြနဲ႔ လိမ္လည္လွည့္ဖ်ားေနမွဳ
အစရွိတဲ့
မရိုးေျဖာင္းျခင္းတို႔ရဲ႕သေႏၶစုရာဟာ အလုိဆႏၵေလာဘေၾကာင့္သာျဖစ္တယ္
။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဒုစရိုက္ေတြရဲ႕ျမစ္ဖ်ားခံျဖစ္တဲ့
ေလာဘစိတ္ကိုလည္း ငါ မလိုခ်င္ျပီ ။”
- ခ်စ္ျခင္း
“ ေဟာဒီေလာကၾကီးမွာ တစ္ဦးအေပၚတစ္ဦး အထံုးအဖြဲ႕ေတြနဲ႔ ရစ္ပတ္ရင္း မလွဳပ္ႏုိင္မရံုးႏုိင္ျဖစ္ၾကရတယ္
။ ဒီခ်စ္ျခင္း
သံေယာဇဥ္အေႏွာင္အဖြဲ႕ေတြေၾကာင့္ပဲ သတၱဝါေတြခမ်ာ
ျပင္းစြာပင္ပန္းပူေလာင္ၾကရရွာတယ္ ။ အကုသိုလ္အဖံုဖံုကို
ျပဳလုပ္မိၾကရတယ္ ။ ဒါေၾကာင့္လည္း ငါဟာ မခ်စ္လိုမမုန္းလုိပါဘူး ။”
ကဏွရေသ့၏ရွင္းလင္းေျဖၾကားသံကို ၾကားသည့္အခါ
သိၾကားမင္း၏ဘဝင္တြင္ မ်ားစြာႏွစ္သက္ေက်နပ္မိသည္ ။
အမွန္စင္စစ္၌မူ ရွင္ရေသ့
ေတာင္းဆိုေသာဆုတို႔သည္ တစ္စံုတစ္ဦး ျဖည့္ဆည္းေပး၍ ရႏုိင္ေသာအရာမ်ား မဟုတ္ ။ ယင္း အခ်က္ကို
မိမိ သိသလုိ ရေသ့ရွင္ျမတ္လည္း သိေပမည္သာ ။ သို႔ေသာ္ မိမိ၏သံသယကို ေျဖေဖ်ာက္ႏုိင္ေစျခင္းအလုိ႔ငွာ
ေျပာၾကား ေနျခင္းသာျဖစ္မည္ဟု သိၾကားမင္း သေဘာေပါက္သြားသည္ ။ ထုိအခါ စိတ္ႏွလံုးဝယ္ ေက်နပ္ပီတိ
ပို၍ျဖစ္မိသည္ ။ ဤရေသ့က ပညာရွိလွေပသည္ ။ ပညာရွိစကားသည္ ၾကားရခဲ၏ ။ သို႔ျဖစ္၍ မည္ကဲ့သို႔
ထပ္မံၾကားနာရအံ့ဟု ေတြးဆမိသျဖင့္ …
“ အဓိပၸာယ္ျပည့္စံုလွပါေပတယ္ ။ အျခား ဘာကိုမ်ား အလိုရွိပါေသးသလဲ ။”
ဟု သိၾကားမင္းက ေမးေလွ်ာက္သည္ ။ ကဏွရေသ့ကလည္း
ထပ္တုိးေဟာၾကားျပန္သည္ ။
“ အုိ … သိၾကားမင္း အကယ္လို႔ သင္သာ ျဖည့္ဆည္းေပးႏုိင္မယ္ဆုိရင္ ယခုလို ေတာၾကီးျမက္မည္းထဲမွာ
တစ္ပါးတည္း
သီတင္းသံုးရင္း အက်င့္ျမတ္ကို က်င့္ၾကံအားထုတ္ေနသူ-ကြ်ႏ္ုပ္အဖုိ႔
အလိုရွိဆံုးအရာကေတာ့ အက်င့္ျမတ္ က်င့္ၾကံမွဳ
ကို အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေစမယ့္ ျပင္းထန္တဲ့အနာေရာဂါေဘးကေန
ကင္းေဝးလိုျခင္းပါပဲ ။”
မည္သို႔စမ္းသပ္စမ္းသပ္ ပညာရွိတုိ႔မည္သည္
မေတာ္ေလာဘ ျပင္းျပျခင္းကို မေတြ႕ရ ၊ အက်င့္သီလသမၼာဓိျပည့္စံုျခင္းကိုသာ ျမင္ရ သည့္နည္းတူ
ကဏွရေသ့၏ေနာက္ထပ္အလိုရွိျခင္းကလည္း အက်င့္ျမတ္အား ထိခိုက္ေစမည့္ အနာေရာဂါေဘးမွ ကင္းေဝးလိုျခင္း
ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည့္အခါ သိၾကားမင္းအဖို႔မွာ ၾကည္ညိဳျပီးရင္း ၾကည္ညိဳမိေတာ့သည္ ။
ပညာရွိစကားျဖစ္၍ နာယူမဆံုးႏုိင္ ေအာင္ရွိေလရာ …
“ ဘာကိုမ်ား အလုိရွိပါေသးသလဲ ။”
ဟု ထပ္မံေမးမိျပန္သည္ ။
“ ကြ်ႏ္ုပ္အတြက္ေၾကာင့္ တစ္ပါးေသာသတၱဝါေတြ တစ္စံုတစ္ရာေလးေတာင္ မထိခိုက္ေစလိုပါဘူး
။ တကယ္လုိ႔မ်ား အသင္
သိၾကားမင္း ျဖည့္ဆည္းေပးႏုိင္မယ္ဆုိရင္ ကြ်ႏ္ုပ္ရဲ႕ကုိယ္ႏွဳတ္စိတ္ႏွလံုးသံုးပါးလံုးမွာ
ဒုစရိုက္တရားေတြ မကိန္းေအာင္းရေလ
ေအာင္ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ႏုိင္မယ့္ဆုမ်ိဳးကို
ေပးလွည့္ပါ ။”
ယင္းဆုအားလံုးကို သိၾကားမင္း မေပးႏုိင္မွန္း
ရွင္ရေသ့ သိသည္ ။ ယင္းဆႏၵအားလံုးသည္ ကံကံ၏အက်ိဳးအားျဖင့္ ကိုယ္တိုင္ က်င့္ ၾကံအားထုတ္မွသာ
ရရွိႏုိင္မည့္အရာမ်ားသာျဖစ္ေၾကာင္း ကဏွရေသ့ နားလည္သည္ ။ သို႔ေသာ္ ရာထူးေနရာျမဲလိုသည့္-ေသာက
အပူျဖင့္ ဆင္းသက္လာသူ-သိၾကားမင္းအား ေဟာၾကားဆံုးမလို၍ ဤစကားမ်ားအား ေျပာၾကားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္
။
ရွင္ရေသ့၏ဆုေတာင္းစကားမ်ားကို
ၾကားသည့္အခါ သိၾကားမင္း၏စိတ္တြင္ သာဓုအၾကိမ္ၾကိမ္ ေခၚမိသည္အထိ ၾကည္ညိဳ ေလးျမတ္ျခင္းျဖစ္မိ၏
။ ရေသ့ရွင္ျမတ္ ေတာင္းခံအပ္ေသာဆုတို႔သည္ မိမိ ျဖည့္ဆည္းေပးႏုိင္ေသာအရာတုိ႔ မဟုတ္သျဖင့္
သိၾကား မင္း အေနခက္ရျပီ ။ ရွင္ရေသ့အေနျဖင့္ အလိုရွိ၍ ေတာင္းခဲ့ျခင္းမဟုတ္မွန္း သိေပသိ
မိမိက တစ္စံုတစ္ခု ျဖည့္ဆည္းၾကည္ညိဳလို လွ၏ ။ သို႔ေၾကာင့္ ပတ္ဝန္းက်င္သို႔ ေဝ့ဝဲၾကည့္သည့္အခါ
အသီးအပြင့္ကင္းေနေသာ သစ္ပင္ကို ေတြ႕၍ ကဏွရေသ့ သီတင္းသံုးရာ သစ္ပင္အား ခ်ိဳျမိန္ေသာအသီး၊
လွပေသာအပြင့္၊ ေဝဆာေသာအခက္အလက္အရြက္တို႔ ျပည့္စံုေအာင္ ဖန္ဆင္းကာ ပူေဇာ္ဆပ္ကပ္ လိုက္သည္
။ ထုိအခါမွ သိၾကားမင္း စိတ္ေက်နပ္သြားခဲ့ရာ စိတ္ႏွလံုးၾကည္လင္စြာျဖင့္ ရွိခိုးကန္ေတာ့ကာ
တာဝတိ ံသာနတ္ျပည္သုိ႔ ျပန္ေလေတာ့သည္ ။
ÿÿÿÿÿ
ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္
ကပိလဝတ္ျပည္ နိေျဂာဓာရံုေက်ာင္းတုိက္တြင္ သီတင္းသံုးေတာ္မူေနခုိက္ သံဃာေတာ္ အေပါင္း
ျခံရံလ်က္ စၾကၤန္ၾကြေတာ္မူစဥ္ ျပံဳးေတာ္မူသျဖင့္ ရွင္အာနႏၵာက အေၾကာင္းခ်င္းရာကို ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထားသည့္အခါ
-
“ ဤအရပ္၌ ကဏွရေသ့ ျဖစ္ခဲ့ဖူးေၾကာင္း”
မိန္႔ၾကားကာ ဤဇာတ္ေတာ္ကို ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္
။ ဇာတ္ေပါင္းေသာ္ သိၾကားမင္းသည္ အရွင္အႏုရဒၶါမေထရ္ျမတ္ ျဖစ္၍ ကဏွအမည္ရွိေသာ ရွင္ရေသ့သည္
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ျဖစ္ေတာ္မူေလသည္ ။
ကိုးကားခ်က္မ်ား
-
(ကဏွဇာတ္ - ၅၅၀နိပါတ္ေတာ္)
(သစၥာေရႊစည္ဆရာေတာ္၏ ‘သူေတာ္ေကာင္းတုိ႔၏သေဘာထား’
တရားေတာ္)
ေစတနာေရွ႕ထားလ်က္…
ဂါဦးႏြန္းကို
https://www.facebook.com/writer.GONKတြင္ ဝင္ေရာက္ေလ့လာႏုိင္ပါသည္ ။
- စာခ်စ္ေဆြေတြအတြက္
ဆရာမဂါဦးႏြန္းကိုရဲ႕စာေပမွတ္တိုင္ေတြကို တစ္ေနရာတည္းမွာ စုစည္းေဖာ္ျပေပးလိုတဲ့
ေစတနာ ။
- စာခ်စ္သူခ်င္း ႏွစ္သက္ရာစာကို
မွ်ေဝျခင္းျဖင့္ ကုသိုလ္ယူပါ ။
- စာေပကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ။