ပညာသည္မေလး
( ၂၀၁၄ စက္တင္ဘာလထုတ္ ဂမီ ၻရဆန္းၾကယ္မဂၢဇင္းတြင္ ေဖာ္ျပခံရေသာ ဝတၳဳတိုတစ္ပုဒ္ ျဖစ္သည္ )
ေရးသူ ... ဂါဦးႏြန္းကို
------------------------------------------------------------------------------------------
ဤၾသကာသေလာကၾကီး၌ တေစ ၦသရဲတို႔သည္ အမွန္တကယ္တည္ရွိေနၾကျခင္းလား
။ သို႔မဟုတ္…ဆန္းၾကယ္ေထြျပားလွေသာ လူတို႔ စိတ္၏ အေရာင္ေျပာင္းလွည့္စားမွဳမ်ားေၾကာင့္
တေစ ၦသရဲနာနာဘာဝမေကာင္းဆုိးဝါးဝိညာဥ္တည္းဟူေသာ နာမ္ပုဒ္တို႔ ျဖစ္ထြန္းေပၚေပါက္ လာျခင္းလား
။
ထိုအခ်င္းအရာႏွင့္ပတ္သက္လာလွ်င္ အစဥ္အျမဲလိုလို
အဖြဲ႕သံုးဖြဲ႕ ကြဲသြားတတ္သည္ ။ သရဲမရွိဘူးဟု ယူဆထားေသာအဖြဲ႕ ၊ သရဲရွိ သည္ဟု ယူဆထားေသာအဖြဲ႕၊
သရဲရွိသည္ဟု အယံုအၾကည္ၾကီးမဟုတ္ေသာ္လည္း တေစၦသရဲႏွင့္ပတ္သက္သည့္ ပံုျပင္ဇာတ္လမ္းမ်ား
ၾကားလွ်င္ စိတ္ဝင္တစားႏွင့္နားဆင္လ်က္ အျငင္းမပြားဘဲ ေၾကာက္ရြံ႕တတ္သည့္အဖြဲ႕ ။ ထုိအဖြဲ႕သံုးဖြဲ႕တြင္
ကြ်န္မပါဝင္သည့္အဖြဲ႕မွာ တတိယေျမာက္အဖြဲ႕ဟု ဆိုရေပလိမ့္မည္ ။
ဟုတ္ပါသည္ ။ ကြ်န္မသည္ တေစ ၦသရဲနာနာဘာဝမ်ား မေကာင္းဆိုးဝါးမွင္စာသဘက္မ်ား
ေျမဖုတ္ဘီလူးစုန္းကေဝေအာက္လမ္းပညာ သည္မ်ားမွအစ အထက္ဂိုဏ္းဆရာဝိဇၨာေဇာ္ဂ်ီတပႆီရုကၡစိုးတို႔အလယ္
နတ္နဂါးသိၾကားဂဠဳန္ဂမာၻန္တို႔အဆံုး ထူးဆန္းေထြလာလွေသာ မျမင္အပ္မျမင္ႏိုင္သည့္ထိုသက္ရွိမ်ားအား
အလံုးစံုအၾကြင္းမဲ့ယံုၾကည္လက္ခံေနသူတစ္ေယာက္ေတာ့ မဟုတ္ ။ လူငယ္ပီပီ ဟိုေတြးသည္ ေတြးႏွင့္
သူတို႔တေတြ ရွိမွရွိပါ့မလားဟု မၾကာခဏသံသယျဖစ္မိေပမဲ့ ထိုသူတို႔ႏွင့္ပတ္သက္ဆက္ႏြယ္သည့္
အေၾကာင္းကိစၥဆန္းဆန္းျပား ျပားမွန္သမွ်ကိုေတာ့ စိတ္ဝင္တစားနားဆင္ခ်င္သည္ ။ ထုိကိစၥမ်ိဳးႏွင့္ပတ္သက္သည့္သတင္း
တစြန္းတစၾကားရံုျဖင့္ နားကိုစြင့္ထားတတ္ ခဲ့၏ ။ သို႔ေၾကာင့္လည္း…
“ ဟဲ့…မိစႏိုးေရ ငါေတာ့ ၾကံဳခဲ့ရျပီေဟ့ ။”
ဟုအစခ်ီကာ
ဘယ္အိမ္ဘယ္ေနရာ၌ တေစ ၦအေျခာက္ခံခဲ့ရသည့္အေၾကာင္းကို လာေရာက္ရင္ဖြင့္သတင္းေပးသူေတြကလည္း
ကြ်န္မ့ အနီးအနားတြင္ အမ်ားအျပားဒုႏွင့္ေဒး ။ အမ်ားစုကလည္း လုပ္ၾကံဇာတ္လမ္းမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ
အရွိကိုအရွိအတုိင္း ၾကံဳေတြ႕ခဲ့ရသူကိုယ္တုိင္ ၾကက္သီးတျဖန္းျဖန္းထလ်က္သားႏွင့္ ဇာတ္ေၾကာင္းလွန္ေျပာျပသြားၾကသည္ခ်ည္း
။
ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္ ။ စာေရးခ်င္စိတ္ဝင္ျပီး
ကေလာင္ေသြးသည့္သေဘာႏွင့္ စာေရးၾကည့္သည့္အခါ ေရးခ်င္စရာ သည္ အေၾကာင္းေတြ ရွိသည္ကတစ္ေၾကာင္း
၊ ကြ်န္မ့ကိုယ္တိုင္က ဤသို႔ေသာ ဂႏၶာရီဆန္ဆန္အေၾကာင္းအရာမ်ားကိုသာ စိတ္ဝင္စားသည္က တစ္ေၾကာင္းေၾကာင့္
တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ ဂမ ၻီရလိုင္းေရးသူတစ္ေယာက္ ျဖစ္မွန္းမသိျဖစ္လာခဲ့ရသည္ ။ ႏို႔ေပမဲ့
အရက္သမား(အရက္ေသာက္ သူ)စာေရးဆရာက အရက္မေကာင္းေၾကာင္း ေရးသားသကဲ့သို႔ ဂမ ၻီရအေၾကာင္းအရာေတြကို
အကြ်င္းမဲ့ယံု ၾကည္သူမဟုတ္သည့္ကြ်န္မက ထုိအေၾကာင္းႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ဇာတ္လမ္းေတြခ်ည္း
ေရးသားေနမိ၍ တစ္ခါတစ္ရံလည္း ငါလုပ္တာ ဟုတ္ေကာဟုတ္ရဲ႕လားဟူ၍ ေတြ ေဝတြန္႔ဆုတ္မိေသာ္လည္း
အေသအခ်ာေတြးၾကည့္လိုက္မွ ဆီေလ်ာ္သင့္ျမတ္သည္ဟု သံုးသပ္မိျပန္၏ ။ အရက္ေသာက္သူမွသာ အရက္
၏ဆိုးက်ိဳးမ်ားကို ပိုမိုနားလည္ႏိုင္မည္ျဖစ္သလို ဂမ ၻီရအေၾကာင္းအရာေတြကို အကြ်င္းမဲ့မယံုၾကည္မွသာ
မိမိေရးသားမည့္ဇာတ္လမ္းအေပၚ ျဖစ္ႏိုင္မျဖစ္ ႏိုင္စဥ္းစားခ်င့္ခ်ိန္ႏိုင္လိမ့္မည္ဟု
ကြ်န္မ ယူဆမိသည္ ။
မည္သို႔ပင္ျဖစ္ပါေစ…တေစ ၦဇာတ္လမ္းမ်ား နားဆင္ရျခင္းႏွင့္ပတ္သက္ျပီး
မရိုးအီႏိုင္ေသးေသာကြ်န္မ့၏အမူအက်င့္မ်ားမွာ ထိတ္ လန္႔ေခ်ာက္ခ်ားစရာအေၾကာင္း ၾကားနာရသည့္အခါတိုင္း
ခႏၶာကိုယ္အႏွံ႔တြင္ ၾကက္သီးမ်ားတျဖန္းျဖန္းထျခင္း ၊ ႏွလံုးခုန္သံေတြျမန္ဆန္ ဆူညံလာျခင္း
၊ ေအာက္ႏွဳတ္ခမ္းကို အေပၚသြားမ်ားႏွင့္ သူ႔အလိုလို ဖိကိုက္လိုက္မိျခင္းမ်ားပင္ျဖစ္ပါေတာ့၏
။
ÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿ
“ ဟယ္…ဒါ မစႏိုးရဲ႕ဝတၳဳ မဟုတ္လား ။ ဓါတ္ပံုလည္း
ပါတယ္ေနာ္ ။ ဂမ ၻီရေလာကမဂၢဇင္း ၇၅အုပ္ေျမာက္ စိန္ရတုအထူးထုတ္…ဟုတ္ျပီ
ဟုတ္ျပီ ။ သား ဝယ္ျပီးသိမ္းထားဦးမယ္ မစႏိုး
။”
ထုိစကားကိုဆိုလာသူက
ကြ်န္မႏွင့္ ေက်ာင္းဖယ္ရီကားအတူစီးသည့္ ေမာင္ေက်ာ္ဝင္းျဖစ္၏ ။ ေမာင္ေက်ာ္ဝင္းက ပထမႏွစ္ေက်ာင္းသား
။ ကြ်န္မ့ထက္ ေလးႏွစ္ခန္႔ငယ္သည္ ။ စာေပအေပၚ ျမတ္ႏိုးသူျဖစ္တာေၾကာင့္ ကြ်န္မ့ဆီမွ ေကာင္းႏိုးရာရာစာအုပ္မ်ားကို
ငွားရမ္းဖတ္ရွဳတတ္ သလို မဂၢဇင္းစာေစာင္မ်ားတြင္ စာေရးသားေနသူကြ်န္မ့အေပၚ၌လည္း ေမာင္ငယ္ေလးလိုတစ္မ်ိဳး
စာဖတ္ပရိသတ္လိုတစ္သြယ္ ေလးစား ခင္မင္ေနသူျဖစ္သည္ ။ ယခုလည္း မဂၢဇင္းစာအုပ္ထဲတြင္ ကြ်န္မ့ဝတၳဳပါလာသည္ကို
ေတြ႕ျမင္သျဖင့္ ဝမ္းသာအားရႏွင့္ ထုိသို႔ေျပာလိုက္ ျခင္းျဖစ္၏ ။
“ ဒါနဲ႔ ဟုိတစ္ေခါက္က သူရဇၨမဂၢဇင္းမွာပါတဲ့
‘တေစ ၦစံုေထာက္မိန္းကေလး’ဝတၳဳကို သား အရမ္းၾကိဳက္တယ္ ။ ေဘးကသူငယ္ခ်င္းကို
ေတာင္
အဲ့ဒါ ငါ့အစ္မေရးထားတာဆိုျပီး ဖတ္ၾကည့္ခိုင္းေသးတယ္ ။ သူကလည္း သေဘာက်တယ္တဲ့ ။ အဲ…ဒါေပမဲ့
Ghost Whisperer
နဲ႔ ဆင္သလိုပဲလို႔ ေျပာတယ္ ။ တူေတာ့မတူပါဘူး မစႏိုးရယ္
။ ဟိုက အိမ္ေထာင္သည္…ျပီးေတာ့ အဂၤလိပ္ရဲ႕ထံုးစံအတိုင္း ျမန္မာအျမင္
နဲ႔ မသင့္ေတာ္တာေတြလည္း ပါတာပဲကို ။ မစႏိုး ေရးထားတာကို
ပိုၾကိဳက္တယ္ ။”
“ ဒါကေတာ့ သူ ေျပာတာလည္း မမွားပါဘူး ။ ဇာတ္ေကာင္စရိုက္အေျခခံက
ဆင္တူသလိုျဖစ္ေနတာကိုး ေမာင္ေလးရဲ႕ ။ အစ္မေရးတဲ့
ဇာတ္ေကာင္က Ghost Whispererဇာတ္ကားထဲကဇာတ္ေကာင္လို
တေစ ၦေတြကို ျမင္ေတြ႕ႏိုင္တဲ့သူပဲ မဟုတ္လား ။ ဒါေပမဲ့ ေလာက
မွာ ဘဝျဖစ္စဥ္ခ်င္းတူေနတဲ့လူေတြ တပံုတပင္ၾကီးရွိေနႏိုင္တာပဲေလ
။ ဒီေတာ့ ဇာတ္လမ္းခ်င္းဆင္တာလည္း မဆန္းပါဘူး ။ အစ္မက
ေတာ့ အစ္မရဲ႕ကိုယ္ပုိင္အေတြးနဲ႔ပဲ အျမဲေရးလို႔
ကိုယ့္လိပ္ျပာကိုယ္လံုတယ္ ။ သူမ်ားေတြ ဘယ္လိုပဲေတြးေတြး ကိုယ္မွန္ဖို႔က အေရး
ၾကီးဆံုး မဟုတ္လား ။”
“ ဟုတ္တယ္…ဟုတ္တယ္ မစႏိုး ။ သားေတာ့ မစႏိုးကို
အရမ္းအားက်တာပဲ ။ သားလည္း မစႏိုးလို စာေရးဆရာျဖစ္ခ်င္လိုက္တာ ။
ဒါေပမဲ့ မေရးတတ္ဘူး မစႏိုးရဲ႕ ။”
“ ေၾသာ္…ျဖစ္ခ်င္စိတ္ရွိရင္ ဘာမဆိုျဖစ္ႏိုင္တာခ်ည္းပဲ
။ ေမာင္ေလး ၾကိဳးစားရင္ ျဖစ္မွာေပါ့ ။ စာမ်ားမ်ားဖတ္…ေနာက္ျပီး စားပြဲမွာထုိင္
ျပီး ကိုယ္ေရးခ်င္တဲ့အေၾကာင္းအရာကို ေရးခ်ၾကည့္
။ အထပ္ထပ္ ဖတ္ ။ အထပ္ထပ္ ျပန္ျပင္ ။ ေနာက္ေတာ့ အဆင္ေျပလာမွာေပါ့ ။
အစ္မတုန္းကလည္း ဒီလုိပဲ ။ အခုထိလည္း အယ္ဒီတာဆရာေတြ
ဆူတာခံေနရတံုး ။”
“ အင္း…မစႏိုး အားေပးတာနဲ႔ သား ေရးၾကည့္ဦးမယ္
။ ဒါနဲ႔ မစႏိုးက ဇာတ္လမ္းေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးေရးတယ္ေနာ္ ။ ဘယ္လို စဥ္းစားျပီး ေရး
တာလဲဟင္ ။”
“ အစ္မ ေရးတာ အမ်ားစုက ျဖစ္ရပ္မွန္ေတြ ေမာင္ေလးရဲ႕
။ အစ္မနဲ႔ နီးစပ္တဲ့မိတ္ေဆြေတြေဆြမ်ိဳးေတြက သူတို႔ၾကံဳခဲ့တာေတြကို ျပန္
ေဖာက္သည္ခ်ၾကတာေတြကို အစ္မက ေရးတာ ။ တခ်ိဳ႕တခ်ိဳ႕ကေတာ့
စိတ္ကူးယဥ္ေပါ့ ။”
“ ဟုတ္လား အစ္မ ။ ဒါဆို တေစ ၦသရဲေတြက တကယ္ရွိတာေပါ့ေနာ္
။ သားကေတာ့ ယံုပါတယ္ ။ ဘုရားေဟာေပတဝတၳဳေတြေတာင္
ရွိေသးတာပဲ
။ ေဟာ…သားမွတ္တိုင္ ေရာက္ျပီ ။ ဆင္းရေတာ့မယ္ ။ တာ့တာ မစႏိုး ။”
“ ေအး…ေအး ေမာင္ေလး ။”
ေမာင္ေက်ာ္ဝင္းက
ရိုးသားပြင့္လင္းသူပီပီ တစ္ခါတစ္ရံ ထုိသို႔ပင္ စိတ္ထဲရွိသမွ်ကို ေမးျမန္းတတ္သည္ ။ ေမာင္ေက်ာ္ဝင္း
ႏွဳတ္ဆက္ျပီး ကားေပၚက ဆင္းသြားေတာ့မွ ကြ်န္မ အေတြးနယ္ခ်ဲ႕ခြင့္ရသည္ ။ ေတြးမိသည္က ေမာင္ေက်ာ္ဝင္း
ေနာက္ဆံုးေမးသြားေသာေမးခြန္းႏွင့္ ဆက္စပ္ေန၏ ။ ထုိသုိ႔ ေတြးေတာမိေအာင္ စပ္စပ္စုစုေမးျမန္းသြားသည့္
ေမာင္ေက်ာ္ဝင္းကိုပင္ ေက်းဇူးတင္မိေတာ့သည္ ။
အင္း…တေစ ၦသရဲဟူသည္ ေလာက၌ အမွန္တကယ္ရွိပါသလား
။
ထုိကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍
ကြ်န္မ ဘယ္ေသာအခါမွ် အခ်င္းမမ်ားအျငင္းမပြားတတ္ပါ ။ ယံုလိုက ယံုၾကည္ႏိုင္သည္ဟူ၍သာ ေျပာပါရေစ
။ ကြ်န္မကို ယံုၾကည္လားဟူ၍ေမးလွ်င္ေတာ့ ‘အင္း’ဟူေသာအေျဖကို တံု႔ဆိုင္းဆိုင္းေျဖမိလိမ့္မည္
။ ႏို႔ေပမဲ့ ကြ်န္မ့ပတ္ဝန္းက်င္ရွိ အသိမိတ္ ေဆြမ်ားကိုယ္တိုင္ ေတြ႕ျမင္ၾကံဳၾကိဳက္ေသာတေစ
ၦဇာတ္လမ္းေပါင္းမ်ားစြာ ရွိသလို ကြ်န္မ့ကိုယ္တိုင္လည္း သံုးၾကိမ္ထက္မနည္း အေခ်ာက္ အလွန္႔ခံဖူးသည္ျဖစ္၍
ယံုၾကည္သည့္ဘက္ကိုေတာ့ ပိုကဲေပလိမ့္မည္ ။
တေစ ၦသရဲေတြက မ်ားေသာအားျဖင့္ေတာ့ ရနံ႔ေပးျခင္း
အသံေပးျခင္း အရိပ္အေယာင္ျပျခင္းတို႔ကို ျပဳလုပ္တတ္ၾကသည္ ။ လူအမ်ားစု ကေတာ့ တေစ ၦေျခာက္လွန္႔လွ်င္
အမွ်လိုခ်င္၍ အသိေပးလို၍ က်ီစားလို၍ မႏွစ္ျခိဳက္မေက်နပ္၍ဟု သိရွိနားလည္ထားၾကသည္ ။ သနား
စရာအေကာင္းဆံုးအခ်က္မွာ တခ်ိဳ႕တခ်ိဳ႕ေသာဝိညာဥ္မ်ားသည္ မိမိကိုယ္မိမိ ေသဆံုးသြားမွန္း
မသိရွိၾကေသး ။ သို႔ေၾကာင့္လည္း ေန႔စဥ္ သြားလာေနထိုင္ေနက်ပံုစံအတိုင္း သြားလာလွဳပ္ရွားေနၾကသည့္အခါ
ပတ္ဝန္းက်င္မွလူမ်ားသည္ ေခ်ာက္လွန္႔ေနျပီဟု သေဘာေပါက္သြား တတ္ၾကသည္ ။ ထိုတေစ ၦတို႔ႏွင့္ပတ္သက္ျပီး
ကြ်န္မႏွင့္သိေသာအစ္မတစ္ေယာက္သည္ မၾကာခဏဆိုသလို ျပႆနာမ်ား လိုက္ေျဖရွင္း ေပးခဲ့ရဖူး၏
။ သူ႔အေၾကာင္းေတြကို ကြ်န္မ အလ်ဥ္းသင့္သလို ေရးသားေဖာ္ျပဖူးခဲ့ေသာ္လည္း မၾကံဳစဖူးထူးကဲနက္နဲလွေသာ
ဤသဘာဝ လြန္အေၾကာင္းအရာေတြက ေရးသား၍ မကုန္ႏိုင္ေသးေပ ။ (တေစ ၦစံုေထာက္မိန္းကေလးဟူေသာဝတၳဳဇာတ္လမ္းရွည္အမ်ားစုမွာလည္း
သူမ၏အေၾကာင္းသာျဖစ္သည္ ။)
ေျပာရလွ်င္ သူမက ဝမ္းတြင္းပါအၾကားအျမင္ဆရာမဟု
ဆိုရမလား မသိ ။ ေလးငါးႏွစ္သားအရြယ္ကတည္းက ထိုမျမင္အပ္ေသာပုဂၢိဳလ္
သတၱဝါေတြကို
ေတြ႕ျမင္ေနရသူျဖစ္၏ ။ သူမ၏နာမည္က မခင္ေမစိန္ျဖစ္သည္ ။ သူမႏွင့္ပတ္သက္၍ ကြ်န္မသိသေလာက္အေၾကာင္းအရာ
မ်ားစြာထဲမွ တခ်ိဳ႕တဝက္ကို ေကာက္ႏုတ္တင္ျပရလွ်င္…
ÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿ
အသက္(၅)ႏွစ္အရြယ္ခန္႔ရွိေသာခင္ေမစိန္သည္ မိခင္ျဖစ္သူေဒၚစိန္တင့္ႏွင့္အတူ
ရြာထိပ္ရွိသစ္သားအိမ္ၾကီးဆီသို႔ လမ္းေလွ်ာက္ထြက္ ခဲ့သည္ ။ ခင္ေမစိန္သည္ ပါရမီထူးပါရွိလာသူပီပီ
ကေလးအရြယ္ကတည္းကပင္ ေအးေဆးတည္ျငိမ္သူျဖစ္တာေၾကာင့္ ငိုျခင္းဂ်ီက်ျခင္း မရွိဘဲ ပတ္ဝန္းက်င္ရွိ
လယ္ကြင္းစိုက္ခင္းမ်ားကို ေငးေမာၾကည့္ရွဳရင္း မိခင္၏လက္တစ္ဖက္ကို ဆြဲကိုင္လ်က္ ေအးေအးလူလူေလွ်ာက္လာ
ခဲ့သည္ ။ မိခင္ျဖစ္သူက ရြာထိပ္အိမ္ၾကီးတြင္ ေနထုိင္သူဦးဖိုးသာေအာင္ထံမွ အေၾကြးေတာင္းရန္အတြက္
ထြက္လာခဲ့ျခင္းျဖစ္ေလသည္ ။
“ ကုိဖိုးသာေမာင္ေရ…ကြ်န္မ စိန္တင့္ပါ ။ ဝင္ခဲ့မယ္ေနာ္
။”
အိမ္ၾကီးေရွ႕သို႔ေရာက္သည့္အခါ
ေဒၚစိန္တင့္က ထုိသို႔ေအာ္ေျပာရင္း ခင္ေမစိန္၏လက္ကိုဆြဲကာ အိမ္ထဲသို႔ ဝင္သြားလိုက္၏
။ အိမ္ၾကီးက မၾကာေသးမီကမွ ေဆာက္လုပ္ထားျခင္းျဖစ္ျပီး လူၾကီးတစ္ဖက္မွ်ရွိေသာတုိင္လံုးၾကီးမ်ားျဖင့္
ခန္႔ညားၾကီးက်ယ္လွေသာ သစ္သားအိမ္ၾကီး ျဖစ္သည္ ။ ခင္ေမစိန္လည္း ကေလးပီပီ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းၾကီးတမ်ွ
ၾကီးမားထည္ဝါလွေသာဦးဖိုးသာေအာင္၏အိမ္ၾကီးအတြင္း၌ ဟိုဟိုသည္ သည္ေလွ်ာက္ေျပးၾကည့္ရွဳမိ၏
။ ဦးဖိုးသာေအာင္ႏွင့္ေဒၚစိန္တင့္ကေတာ့ အလုပ္ကိစၥအေၾကာင္း ေဆြးေႏြးေျပာဆုိေနၾကသည္ ။
“ ကိုဖိုးသာေအာင္ရယ္…ကြ်န္မလည္း အားနာပါတယ္ ။
ကိုယ့္ေဆြကိုယ့္မ်ိဳးလိုျဖစ္ေနလို႔ ကြ်န္မ အတိုးလည္း မယူခဲ့ပါဘူး ။ ဒါေပသိ အခု
ကိုဖိုးသာေအာင္ ေခ်းထားတာ တစ္ႏွစ္နားေတာင္ ကပ္ေနျပီ
။ ကြ်န္မတို႔မွာလည္း သူေဌးသူၾကြယ္ေတြ မဟုတ္ေတာ့ ေငြက သူ႔လုပ္ငန္း
နဲ႔သူ ဝင္ခ်ည္ထြက္ခ်ည္ျဖစ္ေနတာေလ ။ အခု ကိုဖိုးသာေအာင္လည္း
သိတဲ့အတုိင္း စပါးေတြက ေစ်းက်ေနတာ မဟုတ္လား ။ ကြ်န္မ
တို႔လည္း အဆင္မေျပလို႔ပါ ။”
“ ကြ်န္ေတာ္လည္း အားနာလို႔ မ်က္ႏွာဘယ္နားထားရမွန္း
မသိေတာ့ဘူး ။ တကယ္ပါဗ်ာ ။ ဒီအိမ္ကို ေျပာင္းလာကတည္းက ဘာအလုပ္
မွကို မျဖစ္တာ ။ ကြ်န္ေတာ္ ကုန္ေတြ ရွံဳးေနတာလည္း
တစ္ႏွစ္ေလာက္ရွိေနျပီမို႔သာ အစ္မၾကီးရဲ႕ေငြကို ျပန္မဆပ္ျဖစ္တာပါ ။ စိတ္ခ်ပါ
ဗ်ာ ။ ဒီတစ္လအတြင္း ျပန္ဆပ္ႏိုင္ေအာင္ ကြ်န္ေတာ္
ၾကိဳးစားပါ့မယ္ ။”
“ ဟုတ္ကဲ့ပါရွင္ ။ ဒီလိုဆုိရင္ျဖင့္ ကြ်န္မ့အမ်ိဳးသားကို
ကြ်န္မ အက်ိဳးအေၾကာင္းေျပာျပလိုက္ပါ့မယ္ ။ ဒါဆုိ ကြ်န္မ ျပန္ေတာ့မယ္ ။ အိမ္
မွာကလည္း အငယ္ေကာင္ေလး က်န္ခဲ့လို႔ ။ ဟဲ့…သမီးေရ
သမီး…မိစိန္ ။”
ေဒၚစိန္တင့္က
ခပ္လွမ္းလွမ္းရွိတိုင္ၾကီးတစ္လံုး၏နေဘးတြင္ ေငးေငးၾကီးရပ္ၾကည့္ေနသူ ခင္ေမစိန္ကုိ လွမ္းေအာ္ေခၚလိုက္သည္။
သို႔ေပမဲ့ ေဒၚစိန္တင့္၏ေခၚသံကို ခင္ေမစိန္က ၾကားဟန္မတူ ။ တုိင္လံုးၾကီးကိုသာ ေမာ့ေငးၾကည့္ေနဆဲ
။
“ ေၾသာ္…သမီးကလည္း…လာ ။ အေမတို႔ ျပန္ၾကစို႔ ။
ဦးဖိုးသာေအာင္ကို ႏွဳတ္ဆက္လုိက္ဦး ။”
“ အင္…ဟုတ္ ဟုတ္ကဲ့ ။ ဦးဦး သမီး ျပန္ေတာ့မယ္ေနာ္
။ ဟုိ…ဦးဦး ဒီအိမ္ၾကီးထဲမွာ မေနနဲ႔ သိလား ။ ဟုိ … ဟိုတုိင္လံုးၾကီးနားမွာ
လည္း မေနနဲ႔ေနာ္ ။”
“ အယ္…ဒီေကာင္မေလး ဘာေတြေလွ်ာက္ေျပာေနတာလဲ ။ သြားျပီ
ကိုဖိုးသာေမာင္ေရ ။”
ေဒၚစိန္တင့္က
ခင္ေမစိန္ကို တစ္ခ်က္ေငါက္လိုက္ျပီး ႏွဳတ္ဆက္ထြက္ခြာခဲ့သည္ ။ ကေလးမေလးအရြယ္သာရွိသည့္
ခင္ေမစိန္၏စကားကို မည္သူကမွ် အေလးမထားခဲ့၍ မၾကာမီတြင္ ဦးဖိုးသာေအာင္တစ္ေယာက္ စီးပြားပ်က္ကာ
အိမ္ၾကီးကို ခင္ေမစိန္၏မိဘႏွစ္ပါးလက္သို႔ ထိုး အပ္ခဲ့ရသည့္အေျခအေနသို႔ ဆိုက္ေရာက္ခဲ့ရ၏
။ ခင္ေမစိန္၏မိဘႏွစ္ပါးခမ်ာမွာလည္း အေၾကြးေတြအစား ဤပ်ဥ္ေထာင္အိမ္သစ္ၾကီးကို ပိုင္ဆိုင္လိုက္ရသျဖင့္
ဝမ္းသာသင့္သည္မွန္ေသာ္လည္း ဝမ္းမသာႏိုင္ၾကေခ် ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ထိုအိမ္ၾကီးတြင္
တေစ ၦသရဲတို႔ ကိန္းေအာင္းေနထိုင္ေနသည္ ၊ လာေရာက္ေနထိုင္သူကိုလည္း အႏ ၱရာယ္ျဖစ္ေအာင္
အမ်ိဳးမ်ိဳးအဖံုဖံုဒုကၡေပးေနသည္ဟူ၍ တစ္ရြာလံုး၌ သတင္းပ်ံ႕လ်က္ရွိေသာေၾကာင့္ပင္တည္း
။
ထုိသို႔ေသာအေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ ထိုအိမ္ၾကီးကို
သည္အတုိင္းပစ္ထားခဲ့သည္မွာ ခင္ေမစိန္ အသက္ဆယ္ႏွစ္သမီးအရြယ္အထိျဖစ္ သည္ ။ ထုိအိမ္ၾကီးတြင္
ေနထိုင္ရင္း ဦးဖိုးသာေအာင္တစ္ေယာက္ စီးပြားပ်က္ရံုသာမက ညနက္သန္းေခါင္ယံတြင္ အသံနက္ၾကီးျဖင့္ထေအာ္
ျပီး ေသြးေလေခ်ာက္ခ်ားကာ စိတ္ေဖာက္ျပားသြားျပီးေနာက္ ရပ္ထဲရြာထဲက ပုဏၰကတုိက္သည့္အိမ္ၾကီးဟူ၍လည္းေကာင္း
တေစ ၦအိမ္ၾကီး ဟူ၍လည္းေကာင္း ေခၚတြင္ေနၾကသျဖင့္ ထုိအိမ္ၾကီး၌ ခင္ေမစိန္၏မိဘမ်ားသည္လည္း
မေနထိုင္ဝ့ံေတာ့ ။ အိမ္ၾကီးကို သည္အတိုင္း ပစ္ ထားရတာကို ႏွေျမာလွ၍ အိမ္ငွားတင္လိုေသာ္လည္း
ရြာသိမ္ငယ္ေလးတြင္ မေကာင္းသတင္း ပ်ံ႕ႏွံ႔ျပီဆုိလွ်င္ ဖံုးဖိရန္ ခက္လွသည္ေၾကာင့္ ထိုအိမ္ၾကီးကို
လာေရာက္ငွားရမ္းေနထိုင္မည့္သူ မရွိ ။ ေနာက္ဆံုး သည္အတိုင္းပစ္ထားလွ်င္ အိမ္ပ်က္စီးသြားမည္ကိုစိုးရိမ္၍
အိမ္ငွားခ မေပးဘဲ အလကားေနပါဟုဆိုျပီး ဆင္းရဲသည့္မိသားစုတစ္စုကို ေခၚတင္ထားမိရာ တစ္လပင္
မၾကာ ၊ အားလံုး ေျပာင္းေျပးသြားၾကသည္ ။ သတင္းသဲ့သဲ့ျပန္ၾကားသည္က အိမ္ၾကီးေပၚမွ ေၾကာက္မက္ဖြယ္တေစ
ၦမဲမဲထြားထြားၾကီးတစ္ေကာင္က ေမာင္းထုတ္၍ဟူ၏ ။
ÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿ
“ ေမေမ…သမီးတို႔ ဟုိအိမ္ၾကီးကို သြားၾကရေအာင္ ။”
တစ္ေန႔
အသက္ဆယ္ႏွစ္သမီးအရြယ္ ခင္ေမစိန္က မိခင္ျဖစ္သူ၏လက္ေမာင္းကို ကိုင္လွဳပ္ရင္း ခပ္တည္တည္ဆုိလိုက္သည္
။ ခင္ေမစိန္၏ စကားကို ရုတ္တရက္ ေဒၚစိန္တင့္ သေဘာမေပါက္ ။
“ ဘယ္အိမ္ၾကီးကို ေျပာတာတံုး သမီးရဲ႕ ။”
“ ရြာထိပ္က သစ္သားအိမ္ၾကီးေလ ေမေမ ။ ရြာထဲကလူေတြ
ေျပာေျပာေနတဲ့ ပုဏၰကတိုက္တဲ့အိမ္ၾကီးေလ ။”
“ အမေလး…ဒီေကာင္မေလး ဘာေတြေလွ်ာက္ေျပာေနတာလဲ ။
ဒုကၡေရာက္ကုန္ေတာ့မွာပဲ ။ ဘာလုပ္ဖို႔ အဲ့ဒီ့အိမ္ကို သြားမွာတံုး ။”
ေဒၚစိန္တင္က
ေၾကာက္အားလန္႔အားျဖင့္ ျငင္းရင္း မ်က္စိမ်က္ႏွာပ်က္လ်က္ရွိေသာ္လည္း ခင္ေမစိန္ကေတာ့
ခပ္တည္တည္ပင္ ။ ေဒၚစိန္ တင့္စကားဆံုးေတာ့ သူ ေျပာလိုရာကို ဆက္ေျပာသည္ ။
“ မေၾကာက္ပါနဲ႔ ေမေမရယ္ ။ ဒုကၡလည္း မေရာက္ပါဘူး
။ အဲ့ဒါ သစ္စြဲျပိတၱာၾကီးပါ ။ သမီး သူ႔ကို ေမာင္းထုတ္ႏိုင္ပါတယ္ ။”
“ အယ္…ဒီေကာင္မေလး ေပါက္ကရ ။ ေတာ္စမ္း…တိတ္ အခု
။ ေလွ်ာက္မေျပာရဘူး ။ သမီး ေနာက္ေနာင္ ဒီလိုေလွ်ာက္ေျပာလို႔က
ေတာ့ ေမေမ အရိုက္ပဲ … ၾကားလား မိစိန္ ။”
ကေလးအရြယ္သာရွိေသး၍
ခင္ေမစိန္၏စကားက အရာမဝင္ပါေခ် ။ ေဒၚစိန္တင့္ခမ်ာ သမီးျဖစ္သူထံမွ ထိုသို႔ေသာစကားမ်ိဳးေတြၾကားလုိက္
ရသျဖင့္ သံုးေလးရက္ေလာက္ ႏွလံုးျငိမ္ေသြးေဆးေသာက္ယူရသည္အထိ ထိတ္လန္႔သြားရွာ၏ ။ မိခင္ကို
ေၾကာက္ရြံ႕ရသူျဖစ္တာေၾကာင့္ ထုိသို႔ေသာစကားမ်ိဳးကို ခင္ေမစိန္ ထပ္မေျပာေတာ့ဘဲ ဆိတ္ဆိတ္ေနခဲ့ရသည္မွာ
အသက္ဆယ့္ေျခာက္ႏွစ္တိုင္သည္အထိျဖစ္သည္ ။
ခင္ေမစိန္၏အသက္
ဆယ့္ေျခာက္ႏွစ္ေရာက္သည့္အခါ ခင္ေမစိန္တို႔မိသားစု ထိုအိမ္ၾကီးသို႔ေျပာင္းေရႊ႕ဖုိ႔ရန္
အေၾကာင္းဖန္လာခဲ့သည္ ။ ခင္ေမစိန္၏အစ္မ ခင္မူစိန္တစ္ေယာက္ အိမ္ေထာင္ရက္သားက်သြားျပီျဖစ္၍
လက္ရွိေနထိုင္ေနေသာအိမ္ငယ္ေလးကို သမီးျဖစ္သူအတြက္ လက္ဖြဲ႕ေပးလုိက္တာေၾကာင့္ ခင္ေမစိန္တုိ႔မိသားစုေလးေယာက္
သစ္သားအိမ္ၾကီးသို႔ ေျပာင္းလာခဲ့ၾကသည္ ။ ဆယ္ႏွစ္နီးပါးပစ္ထားခဲ့ျပီးမွ ေျပာင္းေရႊ႕လာခဲ့ျခင္းျဖစ္၍
အိမ္ၾကီးတြင္ ကပ္ညႇိေနထုိင္ေသာ ပရေလာကသားတို႔ မရွိေလာက္ေတာ့ဟု ခင္ေမစိန္၏မိဘေတြက ယူဆထား
ၾကပံုရသည္ ။ သို႔ေသာ္လည္း ပထမဦးဆံုး ေရႊ႕ေျပာင္းေနထိုင္သည့္ည၌ပင္ အေခ်ာက္အလွန္႔တို႔
စ,ခဲ့ၾက၏ ။
သိပ္ၾကီးၾကီးမားမား ေခ်ာက္လွန္႔ျခင္းေတာ့ မဟုတ္
။ ညဘက္ အိပ္ေမာက်ေနခ်ိန္တြင္ ခင္ေမစိန္၏ဖခင္ အသံနက္ၾကီးျဖင့္ ဟစ္ေအာ္ လ်က္ လန္႔ႏိုးလာေလသည္
။ အိပ္ရာမွႏိုးႏုိးခ်င္း မ်က္လံုးတုိ႔ျပဴးေၾကာင္ကာ ပတ္ဝန္းက်င္သို႔ ထိတ္လန္႔တၾကား ေလွ်ာက္ၾကည့္သည္
။ ခင္ ပြန္းျဖစ္သူ၏ေအာ္သံၾကားကတည္းက ေဒၚစိန္တင့္မွာ ဖေယာင္းတိုင္မီးထြန္းညိႇထားျပီးျပီမို႔
တစ္အိမ္လံုးတြင္ အလင္းေရာင္ျဖန္႔က်က္ခင္းေန သျဖင့္ တစ္စံုတစ္ရာ ေခ်ာက္ခ်ားစရာ မေတြ႕ရ
။ ဖခင္ျဖစ္သူ၏ေအာ္သံေၾကာင့္ တစ္ဖက္ခန္းတြင္ အိပ္စက္ေနေသာ ခင္ေမစိန္တုိ႔ေမာင္ႏွမ လည္း
အခန္းတြင္းသုိ႔ ေျပးဝင္လာၾကျပီ ။
“ အကုိၾကီး…ေရာ့…ေရေသာက္လိုက္ဦး ။ ဘာမ်ားျဖစ္လုိ႔လဲ
အကိုၾကီးရယ္ ။”
ေဒၚစိန္တင့္က
ခင္ပြန္းျဖစ္သူဦးသာေမာင္အတြက္ ေရေအးတစ္ခြက္ ခပ္တိုက္ရင္း ေမးသည္ ။ ဦးသာေမာင္ မေျဖႏိုင္ေသး…ေရေအးကို
ခပ္ ျမန္ျမန္ ေမာ့ေသာက္ရင္း စိတ္ကို တည္ျငိမ္ေအာင္ ထိန္းခ်ဳပ္လုိက္ျပီးမွ…
“ ဘာ…ဘာမွမဟုတ္ပါဘူးကြာ ။ ဟို…အိပ္…အိပ္မက္ဆိုး
မက္တာပါ ။”
“ ဘယ္လုိမက္လို႔လဲ ေဖၾကီးရယ္ ။ သား…ေၾကာက္လုိက္တာ
။”
ဆယ္ႏွစ္သားေကာင္ေလးေထြးမာန္က
ကေလးပီပီ အသံတုန္တုန္ရီရီကေလးႏွင့္ ေမး၏ ။ ခင္ေမစိန္က ေမာင္ငယ္ေလးကို ၾကင္ၾကင္နာနာ
ေပြ႕ဖက္လုိက္ရင္း…
“ မေၾကာက္ပါနဲ႔ ေမာင္ေလးရယ္ ။ အလကား…အတၱေဘာေကာင္ၾကီးပါ
။ ရုပ္ဆုိးတာကလြဲျပီး ဘာအစြမ္းမွ မယ္မယ္ရရမရွိပါဘူး ။”
ဟု
ႏွစ္သိမ့္လိုက္သျဖင့္ ဦးသာေမာင္ သမီးငယ္ကို တအံ့တၾသလွမ္းၾကည့္မိသည္ ။ ဦးသာေမာင္ မအံ့ၾသရွိပါ့မလား
။ အိပ္မက္ထဲတြင္ မိမိေျခရင္း၌ အသားမဲမဲခႏၶာကိုယ္တုတ္တုတ္ႏွင့္ ဂင္တုိတုိကုလားလိုလိုလူၾကီးတစ္ေယာက္က
မားမားၾကီးရပ္ေနျပီး နီရဲရဲမ်က္လံုးျပဲၾကီးမ်ား ျဖင့္ မိမိအား စိုက္ၾကည့္ေနခဲ့၍ ယခုကဲ့သို႔
ေၾကာက္လန္႔တၾကားဟစ္ေအာ္လိုက္မိျခင္း မဟုတ္ပါလား ။ ယခုမ်ားေတာ့ သမီးငယ္က ထုိသတၱ ဝါၾကီးကို
ျမင္ေတြ႕ဖူးသည့္အလား ေအးေအးလူလူေျပာဆုိေနသည္မို႔
တအံ့တၾသလွမ္းၾကည့္လုိက္မိျခင္းျဖစ္၏ ။ ခင္ေမစိန္ကေတာ့ မိဘ ေတြ မည္သို႔ေတြးမလဲ မစဥ္းစား…ေမာင္ေလး
စိတ္ခ်မ္းသာေစရန္အတြက္သာ အားေပးႏွစ္သိမ့္ေန၏ ။
“ ကဲ…ကဲ…ေဖၾကီး ဘာမွမျဖစ္ေတာ့ဘူး ။ မေၾကာက္နဲ႔…သြား…ကေလးတို႔
သြားအိပ္ၾကေတာ့ ။ ”
မိဘေတြက
သြားအိပ္ခိုင္း၍ ခင္ေမစိန္က ေမာင္ငယ္ေလးကိုလက္ဆြဲလ်က္ တစ္ဖက္ခန္းသို႔ ထြက္သြားၾကသည္
။ ထုိအခါမွ ဦးသာေမာင္ ခမ်ာ မိမိအိပ္မက္အေၾကာင္း ေဒၚစိန္တင့္ကို ရင္ဖြင့္ရွာသည္ ။ အိပ္မက္အေၾကာင္းၾကားေတာ့
ေဒၚစိန္တင့္မွာလည္း မည္သို႔ေျဖရွင္းရမလဲ မသိ
။ ဘုန္းၾကီးပင့္ျပီး ကမၼဝါဖတ္ဖုိ႔ရန္က် ေသးႏုတ္လွေသာသူတို႔ရြာကေလးတြင္ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းက
နီးနီးနားနား မရွိ ။ ျမစ္တစ္ဖက္ကမ္း သို႔ ေလွျဖင့္ကူးျပီး တစ္ရက္ေလာက္သြားမွ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းရွိရာတစ္ဖက္ရြာဆီသို႔
ေရာက္ႏိုင္မည္ ။ ထိုသို႔ သြားပင့္ဖိတ္ဖို႔က်လည္း ဦးသာ ေမာင္ သြားဖိတ္ေနလွ်င္ အိမ္၌
ေဒၚစိန္တင့္ႏွင့္ကေလးေတြသာ က်န္ရစ္ခဲ့ရမည္ျဖစ္၍ ထုိသုိ႔လည္း ေနရဲၾကမည္မဟုတ္ ။ ထုိညက
ဦးသာ ေမာင္ႏွင့္ေဒၚစိန္တင့္တုိ႔ခမ်ာ မအိပ္ရဘဲ မိုးလင္းခဲ့ရသည္ ။
ÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿ
ထုိစဥ္က ခင္ေမစိန္၏အသက္ ဆယ့္ေျခာက္ႏွစ္ရွိခဲ့ျပီဟု
ေျပာခဲ့ျပီးျဖစ္သည္ ။ ေနာက္ျပီး သူမက ဒသမတန္းကိုလည္း ရန္ကုန္ျမိဳ႕တြင္ ေဘာ္ဒါသြားေရာက္ေနထုိင္ကာ
ေျဖဆိုေအာင္ျမင္ျပီးခဲ့ျပီ ။ သို႔ေသာ္ ခင္ေမစိန္ဟာ ထုိသို႔ မျမင္အပ္ေသာပုဂၢိဳလ္တို႔အား
အကြ်မ္းတဝင္ျမင္ ေတြ႕ႏိုင္သူမွန္း မိဘမ်ားသာမက ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းမ်ားကပင္ မသိၾက ။ ခင္ေမစိန္ကလည္း
သူ႔ပါရမီႏွင့္သူမို႔ ထုိကိစၥကို လူတကာ ေျပာမျပ ။ ေျပာျပလွ်င္လည္း ယံုၾကည္ၾကမည့္သူထက္
မယံုၾကည္ဘဲ ေလွာင္ေျပာင္ၾကမည့္သူက ပိုမ်ားမည္မွန္း ခင္ေမစိန္ သိေနသည္ ။ သို႔ေၾကာင့္
လည္း တစ္ကိုယ္တည္း တျခားသူမသိေအာင္ တိုးတိုးတိတ္တိတ္ၾကိတ္ေျဖရွင္းေပးခဲ့ရသည့္ ျပႆနာေတြကလည္း
မနည္း ။
ခင္ေမစိန္တို႔မိသားစု ပုဏၰကတိုက္သည္ဟုနာမည္
ၾကီးေနေသာပ်ဥ္ေထာင္အိမ္ၾကီးဆီသို႔ မေျပာင္းမျဖစ္ေျပာင္းလာခဲ့ရသည့္အခါ အကူအညီမဲ့ေနျပီး
ထိတ္လန္႔ေၾကာက္ရြံ႕လ်က္ရွိၾကသလို တကယ္လည္း သူတို႔ ေၾကာက္လန္႔စိုးရိမ္ခဲ့သည့္အတိုင္း
ေခ်ာက္ခ်ားေသြးပ်က္ ဖြယ္အိပ္မက္ဆိုးတို႔ကို ခင္ေမစိန္၏မိဘႏွစ္ပါးသည္ ညစဥ္ရက္ဆက္လိုလို
ျမင္မက္ၾကံဳဆံုခဲ့ၾကရသည္ ။
အိပ္မက္တုိ႔က မရိုးႏိုင္မအီႏိုင္ေလာက္ေအာင္
တစ္ညတစ္မ်ိဳးစီ ။ ပထမဆံုး ေျပာင္းေရႊ႕လာခဲ့သည့္ညက ခင္ေမစိန္၏ဖခင္သည္ “လူ ငကြ်ဲၾကီး”ဟုေခၚတြင္ရေလာက္မည့္
မည္းမည္းက်ဳတ္က်ဳတ္ ပုကြကြ ဂင္တုိတိုႏွင့္ ရုပ္ဆုိးဆုိးလူတစ္ေယာက္ကို ေျခရင္းရွိတိုင္လံုးၾကီးတစ္
လံုးအနီးတြင္ ေတြ႕ျမင္လုိက္ရသည္ဟု အိပ္မက္ျမင္မက္ခဲ့သည္ ။ နဂိုကတည္းက ပုဏၰကတုိက္သည္၊
ဖမ္းစားသည္ဟု နာမည္ၾကီးေနေသာ အိမ္ၾကီးဆီသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕လာခဲ့ရ၍ ေသြးပ်က္ထိတ္လန္႔ေနရသည့္အထဲ
ထိုသို႔ေသာအိပ္မက္မ်ိဳးကို ျမင္မက္လိုက္ရသည့္အခါ ဦးသာေမာင္ တစ္ေယာက္ ေခ်ာက္ခ်ားလန္႔ထိတ္လိုက္ပံုမွာ
ေျပာမျပႏိုင္ေလာက္ေအာင္ပင္ ။
ခက္ေနသည္က ခင္ေမစိန္တို႔ရြာသည္ အေတာ္ေခါင္ျပီး
ေခ်ာင္က်သလို ဘာသာေရးကိုင္းရွိဳင္းသူလည္း နည္းပါးေသာေၾကာင့္ ဘုန္းၾကီး ေက်ာင္း မရွိေခ်
။ သံဃာပင့္ကာ အမွ်ေပးေဝရန္အတြက္ ျမစ္တစ္ဖက္ကမ္းသို႔ကူးျပီး ခပ္လွမ္းလွမ္းရြာရွိဘုန္းၾကီးေက်ာင္းဆီသို႔
သြားေရာက္ ပင့္ေဆာင္မွသာျဖစ္လိမ့္မည္ ။ သို႔ေသာ္ ထုိသို႔ အျခားရြာသို႔သြားေရာက္ဖုိ႔ရာက်
ခင္ေမစိန္တို႔အိမ္၌ မိန္းမသားမ်ားသာက်န္ရစ္ခဲ့ရမည္ျဖစ္၍ အဆင္မေျပေခ် ။ ခရီးကလည္း နီးနီးနားနားမဟုတ္
။ ဘယ္လိုနည္းႏွင့္သြားသြား တစ္ညအိပ္မွ ရမည္သာခ်ည္း ။ ခင္ေမစိန္တို႔မိဘႏွစ္ပါး အခက္ၾကံဳေနရေလျပီ
။
ေနာက္တစ္ေန႔ညတြင္ ယမန္႔ေန႔ညကကဲ့သို႔ အိပ္မက္ျမင္မက္မည္စိုး၍
ဦးသာေမာင္သည္ သတိႏွင့္ေမွးရံုသာေမွးေနလိုက္သည္ ။ ေယာက္်ားၾကီးတန္မဲ့ ဤမွ်ေလာက္ ေၾကာက္ရြံ႕ရသလားဟု
အျပစ္တင္လွ်င္လည္း ဦးသာေမာင္ ခံရမည္သာ ။ အိပ္မက္ဟုဆိုရေပမဲ့ အိပ္ မက္ႏွင့္မတူဘဲ အျပင္၌
အမွန္တကယ္ျဖစ္ပ်က္ေနသည့္အလား ခံစားလိုက္ရသည့္ထုိအိပ္မက္မ်ိဳးကို ကိုယ္တုိင္ၾကံဳေတြ႕ျမင္မက္ဖူးသူမွ
ဦးသာေမာင္၏ေၾကာက္စိတ္ကို နားလည္သေဘာေပါက္ႏိုင္လိမ့္မည္ ။ သို႔ေၾကာင့္လည္း ယေန႔ညတြင္
မေန႔ညကလိုၾကံဳေတြ႕ရမည္ကိုစိုးရြံ႕ လွ၍ ဦးသာေမာင္ ႏွစ္ႏွစ္ျခိဳက္ျခိဳက္မအိပ္ဝံ့ေတာ့ဘဲ
ေမွးရံုသာေမွးစက္ေနလိုက္၏ ။
ထိုစဥ္ ေျခရင္းခန္းဆီမွ ေျခသံသဲ့သဲ့ကို ၾကားလိုက္ရသျဖင့္
ဦးသာေမာင္ လန္႔ႏိုးသြားသည္ ။ အသံက ပ်ဥ္ခ်ပ္မ်ားကို ခပ္ဖြဖြနင္းေလွ်ာက္ ေနသည့္အသံ ။
တေစ ၦေျခာက္တာမ်ားလားဟု ဦးသာေမာင္ ေတြးမိေပမဲ့ တစ္ဖက္ကလည္း သူခိုးဝင္တာမ်ားျဖစ္မလားဟု
စိုးရိမ္သြားမိ၏ ။ ရပ္ထဲရြာထဲမွာ ဦးသာေမာင္တို႔မိသားစုက မ်က္ႏွာဖံုးစာရင္းဝင္ေတြ မဟုတ္လား
။ သူခိုးက ဦးသာေမာင္တုိ႔မိသားစု၏ေၾကာက္ရြံ႕စိတ္ကို အခြင့္ေကာင္းယူကာ ယခုလိုအခ်ိန္တြင္
ဝင္ေရာက္လာႏိုင္သည္မို႔ ဦးသာေမာင္ ေျခရင္းခန္းကိုသြားေရာက္ၾကည့္ရွဳရန္ ဆံုးျဖတ္လုိက္သည္
။
ဤတြင္ အိမ္၏ပံုသ႑ာန္ကို ေယဘူယ်တင္ျပရလွ်င္ အိမ္ၾကီးသည္
ပ်ဥ္ေထာင္သြပ္မိုးအိမ္ၾကီးျဖစ္ျပီး ေရွးအိမ္ၾကီးမ်ားကဲ့သို႔ တိုင္လံုး ၾကီးမ်ားျဖင့္
အိမ္မ,ၾကီးအား ေထာက္ပံ့အလွဆင္ထားသည္ ။ ဧည့္ခန္းႏွင့္ထမင္းစားခန္းသည္ ဒိုးယိုေပါက္ေတြ႕ျမင္ႏိုင္ျပီး
ေျခရင္းဘက္တြင္ တည္ရွိသည္ ။ ထမင္းစားခန္းေဘး လမ္းသြယ္ေလးမွဆက္သြားလွ်င္ မီးဖုိေခ်ာင္
၊ ေရအိမ္ႏွင့္ေရခ်ိဳးခန္းသို႔ ေရာက္ရွိသည္ ။ အိပ္ခန္းႏွစ္ခန္း က ထိုလမ္းသြယ္ေလးေဘး
ထမင္းစားခန္းႏွင့္ကပ္လ်က္တြင္ တည္ရွိ၏ ။ ဦးသာေမာင္က အိပ္ခန္းတြင္းမွ ထြက္လာကာ ထမင္းစားခန္းသို႔
မဝ့ံမရဲေခ်ာင္းၾကည့္လိုက္သည္ ။
“ ……… အား……”
ပထမမင္သက္လ်က္
ေတာင့္ေတာင့္ၾကီးရပ္ၾကည့္ေနမိရာမွ ရုတ္တရက္သတိဝင္လာကာ ဦးသာေမာင္ အလန္႔တၾကားထေအာ္လိုက္မိ၏
။ ျမင္လုိက္ရသည့္ျမင္ကြင္းကလည္း ျမင္ရသူအဖုိ႔ မသက္သာ ။ ေျခရင္းတိုင္လံုးၾကီးတစ္လံုး၏အနီးတြင္
လင္းဆြဲတစ္ေကာင္ပမာ ေဇာက္ထိုး ၾကီး တြဲခိုေနေသာလူငကြ်ဲၾကီးကို ရုတ္တရက္ေတြ႕ျမင္လုိက္ရတာေၾကာင့္
ဦးသာေမာင္ ေသြးပ်က္သြားခဲ့ရျခင္းျဖစ္ေလသည္ ။
“ အား………”
“ အကိုၾကီး…အကိုၾကီး…ကိုသာေမာင္ …”
ေဒၚစိန္တင့္၏ေအာ္ေခၚသံေၾကာင့္
ဦးသာေမာင္ အိပ္မက္မက္ေနရာမွ လန္႔ႏိုးလာခဲ့သည္ ။ အိပ္ရာမွ ေငါက္ခနဲထထိုင္ျပီး ဘာေတြျဖစ္ေန
တာပါလိမ့္ဟု ဇေဝဇဝါေတြးေနရာမွ ေၾသာ္…ေစာေစာက ငါ အိပ္မက္မက္ေနတာပါလားဟူ၍ စဥ္းစားလိုက္မိသျဖင့္
အနည္းငယ္စိတ္သက္ သာရာရမိေသာ္လည္း ထိတ္လန္႔စိတ္ကေတာ့ မေပ်ာက္ေသး ။ ယမန္႔ေန႔ညကအတိုင္း
ဇနီးသည္ ခပ္တိုက္ေသာေရေအးတစ္ခြက္ကို တစ္ က်ိဳက္တည္းေမာ့ခ်လုိက္မိသည္ ။
ဘာျဖစ္တာလဲရွင္…ဘာလို႔ အသံနက္ၾကီးနဲ႔ ေအာ္ရတာလဲ
…စသျဖင့္ ေဒၚစိန္တင့္ မေမးေတာ့ ။ ဦးသာေမာင္ မေန႔ညကကဲ့သို႔ အိပ္မက္ ဆုိးၾကီး ျမင္မက္ျခင္းသာျဖစ္မည္ဟု
မိမိဘာသာမိမိ သံုးသပ္လိုက္မိ၏ ။ ဦးသာေမာင္၏အိပ္မက္အေပၚ မိမိကိုယ္တုိင္လည္း ထိတ္လန္႔မိေပ
မဲ့ အိပ္ခန္းတြင္းသို႔ စိုးရိမ္တၾကီးေျပးဝင္လာၾကေသာသားသမီးႏွစ္ေယာက္ကို ငဲ့ျပီး မေၾကာက္သလို
မာန္တင္းထားရေလသည္ ။
ÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿ
ခင္ေမစိန္ ၾကည့္မေနႏိုင္ေတာ့ ။ ေစာေစာကေတာ့
မိမိတို႔မိသားစုအား အႏ ၱရာယ္မျပဳႏိုင္ပါဘူးဟုတြက္ဆထား၍ ပညာကို ဖံုးဖိျပီး ဖာ သိဖာသာေနထိုင္မိေသာ္လည္း
ယခုလို မိမိ့ဖခင္အား အိပ္ေရးပ်က္ရံုမက စိတ္ေခ်ာက္ခ်ားေလာက္သည္အထိ ညစဥ္ရက္ဆက္အိပ္မက္ေပး
ေခ်ာက္လွန္႔ေနမွဳအေပၚ ခင္ေမစိန္ ဝင္ေရာက္တားဆီးရေတာ့မည္ ။ သူတပါးမိသားစုကို ကူညီခဲ့သလို
မိမိ၏မိသားစုကိုလည္း ေစာင့္ေရွာက္ ကူညီရမည္မွာ မိသားစုဝင္တစ္ဦး၏တာဝန္ေပမို႔ ခင္ေမစိန္
ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏုိင္ခ်လိုက္သည္ ။ ထုိသစ္စြဲျပိတၱာၾကီးႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္း
ဆိုင္ရေတာ့မည္ ။
ထိုသတၱဝါၾကီးကို ‘သစ္စြဲျပိတၱာၾကီး’ဟု ခင္ေမစိန္
ေခၚယူမွည့္တြင္ရျခင္းမွာ သစ္တုိင္လံုးၾကီးတစ္လံုးအေပၚ အစြဲျပဳကာ မကြ်တ္လြတ္ ႏိုင္ဘဲ
ကပ္ညိႇေနေသာေၾကာင့္ပင္ျဖစ္၏ ။ ေျခရင္းေထာင့္ တိုင္လံုးၾကီးတစ္လံုးတြင္ ထုိသစ္စြဲျပိတၱာၾကီး
ကပ္ညိႇေနထုိင္ေနျခင္းကို ဦးဖိုးသာ ေအာင္လက္ထက္ကတည္းက ခင္ေမစိန္ သိျမင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္
သည္ ။
“ သင္ ဘာလို႔ ကြ်န္မတုိ႔မိသားစုကို ေႏွာင့္ယွက္ေနရတာလဲ
။”
ေနာက္တစ္ေန႔မနက္
မိဘႏွစ္ပါးႏွင့္ေမာင္ငယ္ေလးတို႔အား အစ္မျဖစ္သူထံသုိ႔ ဥပါယ္တမ်ဥ္ႏွင့္ သြားခိုင္းလိုက္ျပီး
အိမ္၌ ခင္ေမစိန္တစ္ဦး တည္းသာ က်န္ရစ္ခဲ့သည့္အခ်ိန္တြင္ ထုိစကားကို ဆိုလိုက္ေလ၏ ။ ဤေနရာတြင္
ထူးျခားမွဳတစ္ခုကိုေျပာရေသာ္ ခင္ေမစိန္သည္ အသက္ ငါးႏွစ္အရြယ္ ကေလးဘဝကတည္းက ထုိသို႔သေသာသတၱဝါေတြကုိ
ျမင္ေနေတြ႕ေနရျခင္းျဖစ္ျပီး ထုိအရြယ္ကတည္းကပင္ ထိုသတၱဝါေတြ ကို ထိတ္လန္႔ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္းမရွိခဲ့ေပ
။ ယခုလည္း တစ္အိမ္လံုးတြင္ သူမတစ္ေယာက္တည္း ရွိေနျခင္းျဖစ္ေသာ္လည္း သူမသည္ ထုိသတၱ ဝါၾကီးအား
တစိုးတစိမွ်ေၾကာက္ရြံ႕စိတ္ မရွိ ၊ သစ္လံုးတုိင္ၾကီးတြင္ ေဇာက္ထုိးၾကီးေနလ်က္ရွိေသာ
ထုိသစ္စြဲျပိတၱာၾကီး၏ေရွ႕ေမွာက္၌ ခပ္ မတ္မတ္ရပ္ကာ ဆရာက တပည့္ကို ေဟာက္သကဲ့သို႔ တည္တံ့တံ့ေမးျမန္းလိုက္သည္
။
“ ဒါ ငါ့ေနရာ ။ ငါ့ေနရာမွာ နင္တို႔က လာေနတာ ။ ဒါ့ေၾကာင့္
ငါက နင္တုိ႔ကို ေႏွာင့္ယွက္ေနရတာ ။ နင္တို႔ ထြက္သြားၾက ။”
“ သင္ မွားေနျပီ ။ ဒီတုိင္လံုးကို ဒီအိမ္မွာ ေဆာက္လုပ္လိုက္ကတည္းက
ဒီအိမ္ရဲ႕တစိတ္တေဒသျဖစ္သြားျပီျဖစ္တဲ့အတြက္ သင္ဟာ
ဒီတိုင္လံုးနဲ႔ မသက္ဆိုင္ေတာ့ဘူး ။ သင္ ဒီမွာေနလို႔
မရဘူး ။ ဒီအိမ္ပိုင္ရွင္ကိုလည္း မေႏွာင့္ယွက္သင့္ဘူး ။”
“ ေအာင္မာ…ငါ့ကို ဘာေကာင္မွတ္ေနလဲ ။ ငါက နင္တို႔တစ္မိသားစုလံုးကို
အေသသတ္ပစ္ႏိုင္တယ္ ။ နင္တုိ႔ သြားရင္သြား ၊ မသြားရင္
ေတာ့ ငါ့အဆိုးမဆိုနဲ႔ ။”
သစ္လံုးတိုင္ၾကီးတြင္
ႏွစ္ရာခ်ီစြဲကပ္ေနထိုင္ခဲ့ရေသာ ၊ ဤတိုင္ၾကီးကို အိမ္တုိင္လံုးအျဖစ္ အသံုးမျပဳမီ သစ္ပင္ဘဝကတည္းက
တြယ္ျငိရွင္ သန္ေနေသာ ထုိသစ္စြဲျပိတၱာၾကီးကလည္း ေခသူေတာ့ မဟုတ္ ။ သူ၏ဘဝအက်ိဳးေပးကုသိုလ္ကံအရ
ေတာ္တန္ရံုလူ ႏွင္မရ၊ျပဳမရသျဖင့္ ဤမွ်ေလာက္အခ်ိန္အထိ ကပ္ျငိေနထိုင္ႏိုင္ျခင္းျဖစ္၍
အရြယ္ငုတ္စိသာသာရွိေသာခင္ေမစိန္ကို နည္းနည္းမွ် ဂရုမစိုက္ ။ ခင္ေမစိန္ဟူေသာ ကေလးမေလးသည္
မျမင္အပ္ေသာသတၱဝါတုိ႔ကို ျမင္ေတြ႕ႏိုင္ေသာစကၡဳအျမင္ကိုသာမက ထိုသို႔ေသာသတၱဝါတုိ႔အေပၚ
လႊမ္းမိုးခ်ဳပ္ကိုင္ ႏိုင္ေသာအစြမ္းသတၱိတို႔ကိုပါ ေမြးကတည္းက ပိုင္ဆုိင္လာခဲ့သူျဖစ္ေၾကာင္းကိုေတာ့
ထိုသတၱဝါၾကီး မသိရွိေသးေပ ။
အမ်ိဳးမိ်ဳးေသာပေယာဂဆရာသမားေျမာက္မ်ားစြာႏွင့္
ေတြ႕ဆံုဖူးခဲ့ျပီး ဆရာအားလံုး လက္ေျမာက္အရွံဳးေပးကာ ထြက္ေျပးသြားၾက ေလာက္ေအာင္ အစြမ္းသတၱိရွိေသာသစ္စြဲျပိတၱာၾကီးသည္
အေျပာျဖင့္ ႏွင္၍ရမည္မဟုတ္ေၾကာင္း ခင္ေမစိန္ သေဘာေပါက္သြားသည္ ။ သို႔ ေၾကာင့္ ႏဳွတ္မွ“ခ်ဳပ္စမ္း”ဟု
တစ္ခ်က္ေအာ္လုိက္ရာ တုိင္လံုးတြင္ ေဇာက္ထုိးဆြဲေနေသာသတၱဝါၾကီးခမ်ာ ခ်က္ခ်င္းပင္ ၾကမ္းေပၚသို႔
ဝုန္းခနဲ ျပဳတ္က်လာ၏ ။ အက်နာရံုသာမက ကိုယ္လက္တို႔ကလည္း ၾကိဳးအထပ္ထပ္တုပ္ေႏွာင္ခံထားရေသာေၾကာင့္
နာက်င္ေနေလျပီ ။
“ အမေလး…မလုပ္ပါနဲ႔ေတာ့ ။ ဒီေလာက္အဆင့္ရွိမွန္း
မသိလို႔ ေျပာမိတာပါ ။ က်ဳပ္ကို လႊတ္ေပးပါ ။ က်ဳပ္ ေတာင္းပန္ပါတယ္ ။”
“ ဟုတ္ျပီ ။ ဒါဆုိရင္ သင္ ေနာက္ေနာင္ ဘယ္သူ႔ကိုမွ
အေႏွာင့္အယွက္မေပးေတာ့ပါဘူး ၊ ဒုကၡမေပးေတာ့ပါဘူးလို႔ သစၥာေရေသာက္ရ
မယ္ ။ ေနာက္ျပီး အမွ်အတန္းေပးေဝတာကို ၾကားနာရတဲ့အခါ
သာဓုေခၚဆုိပါ့မယ္လို႔လည္း ကတိေပးရမယ္ ။ ဒါဆိုရင္ ကြ်န္မ လႊတ္
ေပးမယ္ ။”
“ ဟုတ္…ဟုတ္ကဲ့ပါ ။ က်ဳပ္ ကတိေပးပါတယ္ ။ လႊတ္ေပးပါေတာ့
။ အသားေတြ နာလွပါျပီ ။”
ဘီလူးၾကီးတမွ်
ထြားၾကိဳင္းသန္မာလွေသာသစ္စြဲျပိတၱာၾကီးခမ်ာ ေျမျပင္တြင္ လူးလိမ့္မတတ္ ခံရခက္ေနဟန္ျဖင့္
ကတိအထပ္ထပ္ေပးကာ ၾကိဳးျဖည္ေပးပါရန္ ေတာင္းဆိုေနတာေၾကာင့္ ခင္ေမစိန္လည္း ေသာက္ေရတစ္ခြက္ကုိခပ္လိုက္ျပီး…
“ ကဲ…လိုက္ဆုိ ။ အရွင္ဘုရား…ဘုရားတပည့္ေတာ္သည္
ဤေန႔ဤရက္ဤအခ်ိန္မွစ၍ သူတပါးတို႔အား မိမိ၏တန္ခိုးအစြမ္းျဖင့္ ဒုကၡေပး
ျခင္း၊ အေႏွာင့္အယွက္ေပးျခင္းမ်ား မျပဳေတာ့ပါ
။ ျပဳမိပါက မိမိကိုသာ တန္ျပန္သက္ေရာက္ပါေစသား ။”
ဟူ၍
တိုင္တည္ေပးျပီး သစၥာေရေသာက္ေစသည္ ။ လူ႔ငကြ်ဲၾကီးလည္း တုပ္ေႏွာင္ခံထားရေသာၾကိဳးမ်ားၾကားတြင္
နာက်င္လြန္းလွသျဖင့္ ခင္ေမစိန္ တိုင္တည္ေပးသည့္အတုိင္း တေသြမတိမ္းရြတ္ကာ သစၥာေရကို
ေသာက္သံုးလိုက္၏ ။ ပံုစံကိုၾကည့္ရသည္မွာ ယခင္ကႏွင့္ မတူ ေတာ့ဘဲ ေနာင္တဝင္ကာ အသိတရား
ရသြားဟန္တူသည္ ။ ဤကဲ့သို႔ ဣိတၳိပတ္တန္ခိုးၾကီးစြာႏွင့္ သက္တမ္းရင့္ေသာတေစ ၦသရဲ ပရေလာ
ကသားအျဖစ္ ရပ္တည္ေနရျခင္းမွာ ဘဝေပးကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ ပါသလို ထိုဘဝတြင္ ၾကာျမင့္လာသည့္အခါ
ခ်ီးထဲကေလာက္ ခ်ီးထဲမွာ ေပ်ာ္ဆိုသကဲ့သို႔ ထိုဘဝတြင္ ေပ်ာ္ဝင္သာယာျပီး အမွ်အတန္းေပးေဝသံၾကားေသာ္လည္း
ဘဝကူးေျပာင္းလိုစိတ္ မရွိေတာ့သျဖင့္ သာဓု မေခၚဆိုဘဲေနေသာေၾကာင့္ သက္တမ္းရင့္သထက္ရင့္ကာ
မကြ်တ္မလြတ္ႏုိင္ျဖစ္ေနၾကျခင္းျဖစ္မည္ဟု ခင္ေမစိန္ ယူဆမိသည္ ။ ယခုေတာ့ သစ္စြဲ ျပိတၱာၾကီးလည္း
သစၥာေရေသာက္ကာ ေနာင္တအသိဝင္ေနေလာက္ျပီဟု ေမွ်ာ္လင့္မိ၏ ။
ÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿ
ခင္ေမစိန္၏ခဲအို ၊ ခင္မူစိန္၏အမ်ိဳးသားက တစ္ဖက္ရြာသို႔သြားကာ
ဘုန္းၾကီးသံုးပါး ပင့္လာေသာေၾကာင့္ ယခုအခါတြင္ ခင္ေမစိန္တို႔ အိမ္၌ အိမ္တက္ပြဲအလွဴ
ျပဳလုပ္ေနေလျပီ ။ ခင္ေမစိန္တုိ႔ေနထုိင္ေသာ ဆင္ျမင္ကုန္းရြာတစ္ရြာလံုးတြင္ အခမ္းနားဆံုးအလွဴျဖစ္သလို
ပုဏၰ ကအိမ္ၾကီးမွ မေကာင္းေသာပေယာဂတုိ႔ကို ျမင့္ျမတ္သည့္ပရိတ္၊ ပ႒ာန္းတရားေတာ္တို႔ျဖင့္
သန္႔စင္ေပးေတာ့မည့္အတြက္ တစ္ရြာလံုး စိတ္ ခ်မ္းသာကာ တရားနာရန္ ၾကြေရာက္ၾကသည္ ။ ေနာက္ျပီး
အလွဴတြင္ ေကြ်းေမြးသည့္အမယ္မ်ားကလည္း ၾကက္သားဆီျပန္၊ ဝက္သားဆီ ျပန္၊ ဆိတ္သားဆီျပန္၊
ငါးရံ႕အူဟင္းစေသာ စားရခဲသည့္အမယ္မ်ားျဖစ္သလို ပုန္းရည္ၾကီးသုတ္၊ မန္က်ည္းရြက္သုတ္၊
ဘူးသီးဟင္းခါး… စသည့္ဟင္းလ်ာမ်ားမွာလည္း ရြာသူရြာသားတို႔ အႏွစ္ျခိဳက္ဆံုးအစားအစားမ်ားျဖစ္၍
ကေလးလူၾကီးအားလံုး တရံုးရံုးလာေရာက္ၾကမည္မွာ မလြဲဧကန္ ။ အလွဴအိမ္ဆီမွ က်ယ္ေလာင္စြာထြက္ေပၚလ်က္ရွိေသာေလာ္စပီကာသံ
၊ ခ်က္ျပဳတ္ေၾကာ္ေလွာ္သူမ်ား၏ ရယ္ေမာစေနာက္သံ၊ ၾကြေရာက္လာေသာ တရားနာပရိသတ္အေပါင္း၏
တရားဓမၼအေၾကာင္း ေဆြးေႏြးေျပာဆိုသံမ်ားသည္ ခင္ေမစိန္၏အိမ္ကို မဂၤလာက်က္ သေရေဝစည္ေနေစ၏
။ အားလံုးထဲမွ အေကာင္းဆံုးေသာမဂၤလာသံမွာ ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ား အမွ်ေပးေဝသည့္အခါ ခင္ေမစိန္
ၾကားသိရ ေတာ့မည္ျဖစ္သည့္ သစ္စြဲျပိတၱာၾကီး၏သာဓုေခၚဆိုသံပင္ ျဖစ္ေလေတာ့သည္ ။
ေစတနာေရွ႕ထားလ်က္…
https://www.facebook.com/writer.GONKတြင္ ဝင္ေရာက္ေလ့လာရန္ ဖိတ္ေခၚပါသည္ ။
- စာခ်စ္ေဆြေတြအတြက္
ဆရာမဂါဦးႏြန္းကိုရဲ႕စာေပမွတ္တိုင္ေတြကို တစ္ေနရာတည္းမွာ စုစည္းေဖာ္ျပေပးလိုတဲ့
ေစတနာ ။
- စာခ်စ္သူခ်င္း ႏွစ္သက္ရာစာကို
မွ်ေဝျခင္းျဖင့္ ကုသိုလ္ယူပါ ။
- စာေပကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ။