Translate ( If u r foreigner, don't forget to use this. It is not perfect. But, u can guess.)

ေျပာျပခ်င္သည့္ ႏုိင္ငံတကာရုပ္ရွင္(၄) ၾကယ္ပြင့္ေလးေတြ လင္းပါေစ





ေျပာျပခ်င္သည့္ ႏုိင္ငံတကာရုပ္ရွင္(၄)

ၾကယ္ပြင့္ေလးေတြ လင္းပါေစ

 

( ၂၀၁၅ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာလ(၂၀)ရက္ေန႔ထုတ္ စံေတာ္ခ်ိန္သတင္းစာ အႏုပညာက႑တြင္ ေဖာ္ျပခံရေသာေဆာင္းပါးျဖစ္ပါသည္ )

 

ဂါဦးႏြန္းကို ............ သံုးသပ္ေရးသားသည္ ။



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------




“ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ၾကားမွာ ထိပ္တန္းပုဂၢိဳလ္ေတြ ရွိပါတယ္ ။ ကမာၻၾကီးကို ေျပာင္းလဲေပးမယ့္သူေတြေပါ့ ။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆိုေတာ့
   သူတို႔က ကမာၻကို မတူညီတဲ့အျမင္ေတြနဲ႔ ၾကည့္ႏုိင္ၾကလို႔ပဲ ။ ထူးျခားတဲ့သူတို႔အေတြးေတြကို ဘယ္သူမွ နားလည္မေပးႏုိင္
   ၾကဘူး ။ သူတို႔က ျခားနားေနတာကိုး ။ တစ္ခ်ိန္မွာ သူတုိ႔ဟာ အႏုိင္ရသူေတြအျဖစ္ ထြက္ေပၚလာတဲ့အခါမွာေတာ့ ကမာၻၾကီး
   အံ့အားသင့္သြားရတာေပါ့ ။”

ÿ ÿ ÿ ÿ ÿ ÿ ÿ ÿ ÿ

ေျပာျပခ်င္တဲ့ ရုပ္ရွင္ကားေတြ ကြ်န္မမွာ ဒီေလာက္မ်ားမွန္း အရင္က မသိခဲ့ပါဘူး ။ စာေရးစာဖတ္ရတာကို စိတ္အား ထက္သန္သလို ရုပ္ရွင္ၾကည့္ရတာလည္း ဝါသနာပါတဲ့-ကြ်န္မက ၾကည့္ေကာင္းတယ္ဆိုတဲ့ဇာတ္ကားမွန္သမွ် ရွာေဖြၾကည့္ျဖစ္ခဲ့တာ ေၾကာင့္ ဒီကားေကာင္းေလးကို ေတြ႕ရွိခဲ့တာပါ ။ Taare Zameen Par (Like Stars on Earth) ဆိုတဲ့ဇာတ္ကားျဖစ္ပါတယ္ ။
တိရစာၦန္ေလးေတြန႔ဲ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ရဲ႕အလွတရားကို ျမတ္ႏိုးခံစားတတ္တဲ့-အီရွန္က အတန္းထဲမွာ စာအညံ့ဆံုး ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ပါ ။ သူ႔အစ္ကို-ရုိဟန္က စာေတာ္သေလာက္ ဘာသာရပ္တိုင္းညံ့ဖ်င္းေနတဲ့-အီရွန္က မိဘေတြအတြက္ ဒုကၡအိုးေလးဆုိပါေတာ့ ။ မိဘေတြခမ်ာ သူ႔အေပၚ အားမလိုအားမရနဲ႔ေပါ့ ။ ဖခင္က စည္းစနစ္က်နျပီး လူ႔ဘဝဆုိတာ ျပိဳင္ပြဲပဲ ၊ အႏုိင္ရဖုိ႔ အေျပးသန္ရမယ္-ဆိုတဲ့ထံုးကို ႏွလံုးမူထားသူျဖစ္တာေၾကာင့္ ဖခင္ျဖစ္သူနဲ႔အီရွန္ဟာ ဘယ္ေတာ့မွ အဆင္ေျပတယ္ မရွိခဲ့ ပါဘူး ။
တစ္ေက်ာင္းလံုးက လူပိန္းလူညံ့လို႔ သတ္မွတ္ခံထားရတဲ့-အီရွန္မွာ ပါရမီတစ္ခု ရွိေနခဲ့ပါတယ္ ။ အဲဒါကေတာ့ ပန္းခ်ီပညာ ပါပဲ ။ ေက်ာင္းလစ္ျပီး ေလွ်ာက္လည္တုန္းက ေတြ႕ျမင္ခဲ့တဲ့-အနီေရာင္ေရခဲဆုပ္ကို ေဆးစက္ေတြနဲ႔ ပန္းခ်ီအျဖစ္ အသက္သြင္းတဲ့ အခါ အရြယ္နဲ႔မလိုက္ေအာင္ လက္ရာေျမာက္ေနလို႔ အစ္ကုိျဖစ္သူကေတာင္ ခ်ီးမြမ္းအံ့ၾသခဲ့ရတယ္ ။ ဒါေပမဲ့ မၾကာခင္မွာပဲ အီရွန္ဟာ မိသားစုနဲ႔ ခြဲခြာစရာအေၾကာင္းေပၚလာပါတယ္ ။ ရီပို႔ကဒ္နဲ႔အိမ္စာေတြ မျပႏုိင္လို႔ ေက်ာင္းလစ္ခဲ့မိတဲ့အျပစ္ေၾကာင့္ ဖခင္ျဖစ္သူက အီရွန္႔ကို ပုဂၢလိကေက်ာင္း(ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစားေက်ာင္း)ကို ပို႔လုိက္ပါေတာ့တယ္ ။
ဒီဇာတ္ကားမွာ အႏုပညာဘက္က ရပ္တည္ေပးခ်င္တဲ့ စာေရးဆရာရဲ႕ခံစားခ်က္ကို ထူးထူးျခားျခားေတြ႕ရွိခဲ့ရတယ္ ။ ပုဂၢလိကေက်ာင္းကို ေရာက္ျပီးမၾကာခင္မွာပဲ အီရွန္ဟာ ငွက္ကေလးေတြကို ေငးေနမိလို႔ ပန္းခ်ီသင္ေပးတဲ့ဆရာရဲ႕အျပစ္ေပးျခင္းကို ခံရပါေလေရာ ။

   “ ေပတံ မသံုးဘဲ ေပးထားတဲ့ပံုေတြကို ဆြဲ ။ လိုင္းေတြ လံုးဝေျဖာင့္ရမယ္ ။ မဟုတ္ရင္ မင္းတို႔လက္ဆစ္ေတြကို ငါးခ်က္ေခါက္
     မယ္ ။ တိက်တဲ့ပံုေတြပဲ ငါ လိုခ်င္တယ္ ။”
- ဒီအခန္းမွာ ဆရာျဖစ္သူေျပာသြားတဲ့ဒိုင္ယာေလာ့ေတြက အႏုပညာကို တန္ဖိုးမထားတဲ့-တခ်ိဳ႕ေသာစာသင္ေက်ာင္းေတြရဲ႕
  လိုအပ္ ခ်က္ကို ညႊန္ျပခ်င္တာလား ။
ကေလးေတြရဲ႕ရင္ထဲက ေပါက္ဖြားလာရမယ့္-အႏုပညာကိုေတာင္မွ ပံုစံခြက္ထဲ သြပ္သြင္းဖို႔ ၾကိဳးစားေနတဲ့-ဒီအခ်က္ကို ေထာက္ျပ ခ်င္တဲ့သေဘာလို႔ ကြ်န္မ ထင္မွတ္မိပါတယ္ ။
အဲဒီေက်ာင္းမွာ ေျခေထာက္မသန္ေပမဲ့ စိတ္ဓာတ္ၾကံ့ခုိင္တဲ့ရာဂ်န္နဲ႔ ခင္မင္ခြင့္ရတာဟာ အီရွန္ရဲ႕ကံေကာင္းျခင္းအစလို႔ ဆိုရပါလိမ့္မယ္ ။ စိတ္ႏွလံုးေကာင္းမြန္တဲ့-ရာဂ်န္က အီရွန္အတြက္ သူငယ္ခ်င္းေကာင္းပါ ။ ရာဂ်န္ေၾကာင့္ စိတ္ေပ်ာ္သလိုရွိခဲ့ေပမဲ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ ဆရာသမားအားလံုးက အီရွန္႔ကို လူရစ္လူဆိုးေလးလို႔ ျမင္လာၾကတဲ့အတြက္ အီရွန္ခမ်ာ ဖိအားေပးမွဳေတြ၊ ဝမ္းနည္း ေၾကာက္ရြံ႕မွဳေတြေၾကာင့္ စိတ္က်ေဝဒနာကို နင့္နင့္သီးသီးခံစားလာရပါတယ္ ။ ေနာက္ဆံုးမွာ…ဝါသနာအလြန္ပါတဲ့ ပန္းခ်ီကိုလည္း မဆြဲေတာ့ ၊ သူငယ္ခ်င္းကိုေတာင္ စကားမေျပာေတာ့တဲ့အထိပါပဲ ။ သူ႔ဒုကၡကို နားလည္ေပးမယ့္၊ လက္ခံေပးမယ့္၊ ကူညီေျဖရွင္းေပး မယ့္သူ မရွိရတဲ့အထဲ အားလံုးက အဆိုးျမင္ေနၾကတဲ့အခါ စာလံုးေတြ၊ ဆရာ/ဆရာမေတြနဲ႔ ပတ္ဝန္းက်င္ဟာ အီရွန္အဖို႔ ရန္သူေတြ လို ျဖစ္လာခဲ့ပါေရာ ။
တစ္ေန႔ ပန္းခ်ီဆရာအသစ္ ေရာက္လာခဲ့တယ္ ။ ပန္းခ်ီဆရာ-နီကမ္က ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေနတတ္ျပီး ကေလးေတြအေပၚ နားလည္ေပးႏုိင္သူတစ္ေယာက္ပါ ။ နီကမ္က ပန္းခ်ီမဆြဲဘဲ ေငးငိုင္ေနတဲ့-အီရွန္ကို ေတြ႕တဲ့အခါ ျပႆနာေကာင္ေလးလို႔ မျမင္ဘဲ ဒီကေလးမွာ ျပႆနာတစ္ခုခု ရွိေနျပီလို႔ ေတြးျမင္ခဲ့တာေၾကာင့္ ရာဂ်န္ကတဆင့္ အီရွန္႔အေၾကာင္းေတြကို စံုစမ္းပါေတာ့တယ္ ။ အီရွန္ဟာ ယခုတုိင္ စာလံုးေပါင္းအမွားေတြကိုပဲ ထပ္တလဲလဲေပါင္းေနေၾကာင္း ၊ အဲဒီကိစၥကို အီရွန္က တမင္သပ္သပ္ျပဳမူေနတာ လို႔ ဆရာနဲ႔မိဘေတြက ထင္မွတ္ေနေၾကာင္း သိရွိလိုက္ရတဲ့နီကမ္က ကေလးရဲ႕ျပႆနာဇစ္ျမစ္ကို ရိပ္မိစျပဳသြားခဲ့ပါျပီ ။
အီရွန္ရဲ႕ေနအိမ္ကို လိုက္သြားျပီးတဲ့ေနာက္ နီကမ္က သူ႔အေတြးေတြ မွန္ေနတာကို သိလုိက္ရတယ္ ။ သူမ်ားေတြအတြက္ လြယ္ကူေနတဲ့-စာလံုးေတြကို အီရွန္က ဘာျဖစ္လို႔ ထပ္ခါထပ္ခါ မွားယြင္းေနရတာလဲ ။ မိဘေတြနဲ႔ဆရာသမားအားလံုးကေတာ့ အီရွန္ တမင္သပ္သပ္က်ဴးလြန္ေနတာလို႔ ထင္မွတ္ျပီး ဖိအားေတြ ေပးခဲ့ၾကတယ္ ။ အမွန္ေတာ့ အီရွန္႔မွာ ျပႆနာတစ္ခု ရွိေနတာ ပါ ။ အဲဒီျပႆနာကို ကိုယ္တုိင္ၾကံဳဖူးတဲ့-နီကမ္ကေတာ့ ခ်က္ခ်င္း သေဘာေပါက္သြားခဲ့ျပီး အီရွန္႔မိဘေတြကို အျပစ္တင္ခဲ့ပါတယ္ ။ အေၾကာင္းရင္းကို ေသခ်ာမဆန္းစစ္ဘဲ ကေလးအေပၚ ဖိအားေတြေပးခဲ့ၾကလို႔ အခုဆို အီရွန္ခမ်ာ ယံုၾကည္မွဳေတြ ေပ်ာက္ဆံုးသြား ခဲ့ျပီ ၊ ေၾကာက္ရြံ႕မွဳေအာက္ နစ္ျမႇဳပ္ေနရျပီဆိုတဲ့အေၾကာင္းကို ေျပာျပရင္း ျပႆနာကို အေျဖထုတ္ေပးခဲ့တယ္ ။ အမွန္ေတာ့ အီရွန္ ဟာ စာဖတ္ခက္(Dyslexia)ေရာဂါသည္တစ္ေယာက္ ျဖစ္ေနတာပါ ။

   “ တစ္ခါက ကေလးတစ္ေယာက္ရွိတယ္ ။ သူ႔မ်က္လံုးထဲမွာ အကၡရာေတြက ကခုန္ေနၾကတယ္-တဲ့ ။ အဲဒီအတြက္ အားလံုးရဲ႕
     ဝိုင္းေလွာင္ျခင္းကို ခံခဲ့ရေပမဲ့ တစ္ေန႔မွာ တန္ဖုိးရွိတဲ့အရာကို သူ ေတြ႕ရွိသြားတယ္ ။ သူ႔ေတြ႕ရွိခ်က္ကို ဖြင့္ခ်လိုက္တဲ့အခါ
     တစ္ကမာၻလံုး အံ့ၾသသြားရတာေပါ့ ။”

နီကမ္က အီရွန္ရဲ႕စိတ္က်ေဝဒနာကို ကုသေပးဖို႔အတြက္ အတန္းထဲမွာ ပံုျပင္တစ္ပုဒ္ ေျပာျပခဲ့ပါတယ္ ။ အီရွန္က သူ႔အေၾကာင္းကို ေျပာေနတာလို႔ ထင္ထားေပမဲ့ ပံုျပင္ထဲက ဇာတ္လိုက္ရဲ႕ဓာတ္ပံုကို ေတြ႕လိုက္ရခ်ိန္မွာေတာ့ အီရွန္အပါအဝင္ အတန္းသားအားလံုး အံ့အားသင့္သြားရပါျပီ ။ တစ္ခ်ိန္က စာလံုးေတြရဲ႕ရန္သူျဖစ္ခဲ့ျပီး ပတ္ဝန္းက်င္ရဲ႕သေရာ္မွဳကို ခံယူခဲ့ရတဲ့ ၊ တစ္ကမာၻလံုးကို အံ့အား သင့္ေစခဲ့သူကေတာ့ (၁၉၂၁)ခုႏွစ္မွာ ႏိုဘယ္ဆုရရွိခဲ့တဲ့ သိပၸံပညာရွင္-အယ္လ္ဘတ္အိုင္းစတုိင္းျဖစ္ေနလို႔ပါပဲ ။
နီကမ္က ဒီဥပမာတစ္ခုနဲ႔တင္ မရပ္တန္႔ေသးပါဘူး ။ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ကို ထုတ္ျပျပန္တယ္ ။ (၁၅)ရာစုက လီယိုနာဒိုဒါ ဗင္ခ်ီ ေရးဆြဲခဲ့တဲ့ ဟယ္လီေကာ္ပတာပံုတူပန္းခ်ီကားပါ ။ ပထမဆံုး ေလယာဥ္ပ်ံ မပ်ံသန္းႏုိင္ခင္ ႏွစ္ေပါင္း(၄၀၀)ေစာျပီး စိတ္ကူး ပံုေဖာ္ႏုိင္ခဲ့တဲ့ လီယုိနာဒိုဒါဗင္ခ်ီဟာလည္း အေရးအဖတ္မွာ အရမ္းကို ခက္ခဲခဲ့သူေပါ့ ။ လွ်ပ္စစ္ဖခင္-အယ္ဒီဆန္ ၊ ကမာၻေက်ာ္ ပန္းခ်ီဆရာ-ပီကာဆို ၊ ကာတြန္းမ်ားကို အသက္သြင္းခဲ့သူ-ေဝါ့ဒ္ဒစ္စနီ-အစရွိတဲ့ကမာၻေက်ာ္ပုဂၢိဳလ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ စာလံုး ေတြနဲ႔ ရန္ျဖစ္ခဲ့သူေတြခ်ည္းပဲေလ ။
ဆရာျဖစ္သူရဲ႕ စိတ္ဓာတ္တက္ၾကြစရာ အားေပးစကားေတြေၾကာင့္ အီရွန္ေလးရဲ႕ဘဝ ျပန္လည္အသက္ဝင္လာခဲ့ပါတယ္ ။ အရင္လို ငိုင္ေငးမေနေတာ့ဘဲ နီကမ္ရဲ႕လမ္းျပမွဳေနာက္ကို အားသြန္ခြန္စိုက္လိုက္လာခဲ့သလုိ နီကမ္ကလည္း အီရွန္ စာေရးတတ္ ေအာင္ အနီးကပ္ အေသးစိတ္ေစတနာထားျပီး မွတ္သားလြယ္မယ့္နည္းလမ္းေပါင္းစံုကို စဥ္းစားရွာေဖြလို႔ သင္ၾကားေပးခဲ့တယ္ ။ နီကမ္ရဲ႕သင္ၾကားျပသမွဳေၾကာင့္ အီရွန္ဟာ အခ်ိန္တိုအတြင္းမွာပဲ တိုးတက္လာခဲ့ပါတယ္ ။ နီကမ္ရဲ႕ပံ့ပိုးေပးမဳွေတြက ဒါတင္မက ေသးပါဘူး ။ အီရွန္ရဲ႕ပါရမီကို အမ်ားသိေအာင္ ခ်ျပဖို႔အတြက္ ေက်ာင္းမွာ ပန္းခ်ီျပိဳင္ပြဲ က်င္းပျဖစ္ေအာင္ ေက်ာင္းအုပ္ၾကီးကို တိုက္တြန္းခဲ့ပါတယ္ ။
ပန္းခ်ီျပိဳင္ပြဲ ျပဳလုပ္တဲ့ေန႔မွာ ပြဲစခ်ိန္အထိ အီရွန္ ေရာက္မလာခဲ့ပါဘူး ။ နီကမ္ခမ်ာ အီရွန္ ေပ်ာက္ေနတဲ့အတြက္ စိုးရိမ္ ပူပန္ေနရပါေရာ ။ ရာဂ်န္ကလည္း အရုဏ္တက္ကတည္းက အေဆာင္က ထြက္သြားတဲ့-အီရွန္တစ္ေယာက္ ဘယ္ေရာက္ေနသလဲ ဆိုတာ စဥ္းစားလို႔မရေအာင္ပါပဲ ။
- ျပိဳင္ပြဲမျပီးဆံုးခင္ အခ်ိန္မီ ေရာက္လာပါ့မလား ။
အီရွန္႔အတြက္ ရည္စူးက်င္းပတဲ့ ဒီျပိဳင္ပြဲမွာ သူသာ မလာခဲ့ဘူးဆို နီကမ္ ၾကိဳးပမ္းခဲ့တာေတြ အလကားျဖစ္ရျပီေပါ့ ။ ဒီေနရာမွာ ပရိသတ္ရဲ႕စိတ္ကို စိုးရိမ္ေသာကမ်ားေအာင္ ျပဳစားထားတာကို သေဘာက်ဖြယ္ေတြ႕ရပါတယ္ ။ ဒီပန္းခ်ီျပိဳင္ပြဲအခန္းမွာပဲ သာမန္လူေတြရဲ႕စိတ္ကူးအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ပံုေဖာ္ေရးဆြဲထားတဲ့ ပန္းခ်ီကားခ်ပ္ေပါင္းမ်ားစြာကို ႏွစ္သက္ၾကည္ႏူးဖြယ္ေကာင္းေအာင္ တစ္မ်ိဳး ၊ ေပ်ာ္ရႊင္ရယ္ေမာဖြယ္ေကာင္းေအာင္တစ္မ်ိဳး ပံုေဖာ္ရိုက္ကူးထားပံုကလည္း အတုယူခ်င္စရာပါပဲ ။
အီရွန္ ေရာက္လာခဲ့ပါတယ္ ။ တစ္ေနရာကို သြားေနလို႔ ေနာက္က်မွေရာက္လာတဲ့-အီရွန္က သစ္ပင္တစ္ပင္ေအာက္ ဝင္ထုိင္ျပီး ျပိဳင္ပြဲလို႔ စိတ္မွာ မမွတ္ဘဲ ပန္းခ်ီကားထဲ စိတ္နစ္လို႔ ေအးေအးေဆးေဆးေရးဆြဲေနတဲ့ပံုက (၈)ႏွစ္(၉)ႏွစ္အရြယ္ ကေလး တစ္ေယာက္နဲ႔ နည္းနည္းမွ မတူပါဘူး ။ ေတာက္ပစူးနစ္တဲ့ မ်က္ဝန္း ၊ တည္ျငိမ္သက္ဝင္တဲ့လက္ေခ်ာင္းလွဳပ္ရွားမွဳေတြက တကယ့္ ပညာရွင္ပန္းခ်ီဆရာၾကီးအလား ။ သူ ဆြဲေနတဲ့ပန္းခ်ီကားက မနက္အရုဏ္လင္းခါစက သူ သြားၾကည့္ထားခဲ့တဲ့ ေနထြက္ခ်ိန္ ေတြ႕ ျမင္ရမယ့္ ေတာင္တန္းနဲ႔ကန္ေရျပင္ေလးကို ျပန္လည္ေဖာ္က်ဴးထားတာပါ ။ ဝါသနာရွင္-ကေလးတစ္ဦးရဲ႕လက္ရာ-ဆိုတာကို က်မ္းက်ိန္ျပီး ေျပာရမလိုပါပဲ ။ အရမ္းကို အသက္ဝင္လွပလြန္းပါတယ္ ။
ျပိဳင္ပြဲမွာ အကဲျဖတ္ေတြကို ပန္းခ်ီကားႏွစ္ခ်ပ္က အက်ပ္ရိုက္ေစခဲ့တယ္ ။ တစ္ကားက ေက်ာင္းသားေလး-အီရွန္ရဲ႕ အရုဏ္ဦးအလွပန္းခ်ီကား ျဖစ္ျပီး ေနာက္တစ္ကားကေတာ့ ဆရာျဖစ္သူနီကမ္ရဲ႕ အီရွန္ျပံဳးေနပံုကို ေရးဆြဲထားတဲ့ပန္းခ်ီကား-ျဖစ္ပါ တယ္ ။ နီကမ္ရဲ႕ပန္းခ်ီကားကို ေတြ႕ ျမင္သြားတဲ့အခါ အီရွန္ဟာ မ်က္ရည္က်တဲ့အထိ အံ့ၾသဝမ္းသာျဖစ္ခဲ့ရတယ္ ။ သူ႔ပံုတူကို ဆရာ ဆြဲလိမ့္မယ္လို႔ ထင္မွတ္ထားဟန္ မတူပါဘူး ။ ပထမဆုကို ဘယ္သူရမလဲဆုိတာ အားလံုးက သိခ်င္ေနၾကျပီ ။ ရလဒ္ကေတာ့ အံ့ၾသစရာပါပဲ ။ ဘယ္သူ ေမွ်ာ္လင့္ထားပါ့မလဲ ။ ေသခ်ာသင္ၾကားထားတဲ့ ပန္းခ်ီဆရာ-နီကမ္ကို ဝါသနာရွင္ေလး-အီရွန္ရဲ႕လက္ရာ က ေက်ာ္ျဖတ္သြားလိမ့္မယ္လို႔ ။ ဟုတ္ပါတယ္ ။ ပထမဆုကို အီရွန္ ရသြားတာပါ ။ ဆုရပန္းခ်ီကားေၾကာင့္ ယံုၾကည္ခ်က္အားမာန္ ေတြ ျပန္လည္ထက္သန္လာလို႔ ေက်းဇူးတင္စိတ္နဲ႔ ဆရာ-နီကမ္ကို ေျပးဖက္လိုက္တဲ့ အီရွန္ရဲ႕ေျခေထာက္နဲ႔လက္ေတြက လွပတဲ့အနာဂတ္ဆီ ခ်ီတက္ဖို႔ အသင့္ျဖစ္ေနခဲ့ပါျပီ ။

ÿ ÿ ÿ ÿ ÿ ÿ ÿ ÿ ÿ

ဒီဇာတ္ကားဟာ အမ်ားနဲ႔မတူလို႔ ဖယ္ၾကဥ္ခံရတဲ့အတြက္ စိတ္အားငယ္ေနတဲ့ ကေလးနဲ႔လူငယ္ေတြကို ခြန္အားျဖစ္ေစလိမ့္ မယ္လို႔ ကြ်န္မ ယံုၾကည္ပါတယ္ ။ ႏုနယ္ပ်ိဳမ်စ္တဲ့အရြယ္ေလးေတြကို ကိုင္တြယ္ရတာက အရမ္းခက္ခဲသလို အရမ္းလည္း အေရး ၾကီးတာေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားတိုင္းကို တစ္ပံုစံတည္း သတ္မွတ္ထားလို႔မရပါဘူး ။ တခ်ိဳ႕က စိတ္ေနဗီဇအရ ဆိုးသြမ္းေနတာရွိ သလို တခ်ိဳ႕ေတြက် ေမြးရာပါျပႆနာေတြေၾကာင့္ ျဖစ္တည္ေနတဲ့-သူတို႔ရဲ႕အားနည္းခ်က္အေပၚ အဆိုးျမင္ခံေနရတာလည္း ရွိ ႏုိင္ပါတယ္ ။ တကယ္ေတာ့ အဲဒီကေလးေတြမွာ အကူအညီလိုအပ္ေနတာပါ ။ သူတို႔ကို မ်က္လံုးစိမ္းေတြ ၊ စကားလံုးၾကီးေတြနဲ႔ ဝိုင္းအံုထိုးႏွက္မယ့္အစား စိတ္ခြန္အားျဖစ္ေစမယ့္ စကားတစ္ခြန္းျဖစ္ေစ ၊ သူတို႔ျပႆနာအတြက္ အေျဖမွန္ကို ရွာေဖြေပးတဲ့နည္း နဲ႔ျဖစ္ေစ အားေပးကူညီသင့္တယ္-ဆိုတဲ့အခ်က္ေတြကိုလည္း ဒီဇာတ္ကားက လွစ္ဟျပသလိုက္တာပါပဲ ။

   “ ယွဥ္ျပိဳင္မွဳကို ဒီေလာက္ၾကိဳက္ရင္ ဘာလို႔ ကေလးေမြးသလဲ ။ ျပိဳင္ျမင္းေမြးေလ ။”

   “ ကြ်န္ေတာ္တို႔ထဲက အနည္းစုေလးပဲ ေဘာင္ထဲကထြက္ျပီး ေတြးႏုိင္ၾကတာ ။”
ျပတ္သားခိုင္မာတဲ့-(အထက္ပါ)ဒိုင္ယာေလာ့မ်ိဳးေတြကို ေျပာဆိုခဲ့သူ ၊ ကေလးေတြအေပၚ နားလည္ေပးႏုိင္တဲ့ဆရာေတြကို ကိုယ္ စားျပဳတဲ့-နီကမ္က အမ်ားနဲ႔မတူတုိင္း ဥာဏ္ရည္နိမ့္က်သူ ၊ လူပိန္းလူညံ့တစ္ေယာက္ မဟုတ္ဘူး ။ အမ်ားနဲ႔မတူသူသာလွ်င္ ကမာၻကို ကိုင္လွဳပ္ႏုိင္တဲ့ပါရမီရွင္တစ္ေယာက္ ျဖစ္လာႏုိင္တာပါ- ဒီအခ်က္ေတြကို ထပ္ခါထပ္ခါခ်ျပသြားသလို တစ္ဖက္မွာလည္း ဥာဏ္ရည္နဲ႔ကိုယ္အဂၤါခ်ိဳ႕တဲ့သူေတြကို မႏွိမ္ဖို႔ ၊ သူတို႔လည္း သာမန္ဘဝေတြလိုပဲ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ရွင္သန္ခြင့္ရွိတယ္-ဆိုတဲ့ အခ်က္ကုိ ပါးပါးေလး ထုတ္ျပသြားပါေသးတယ္ ။ ခ်ံဳငံုေျပာရမယ္ဆုိရင္ ဒီဇာတ္ကားကေန -

(၁)- ျမင္းရိုင္းတစ္ေကာင္ကိုသာ ပံုသြင္းလုိ႔ရႏိုင္ေပမဲ့ သူ႔သဘာဝနဲ႔လာတဲ့ ဖီးနစ္(Phoenix)ငွက္တစ္ေကာင္ကိုေတာ့ ပံုစံခ်ဖုိ႔

       မျဖစ္ႏုိင္ဘူး ။ ဖီးနစ္ရဲ႕သဘာဝကိုက ျပာပံုထဲကေန ျပန္လည္ႏိုးထလာၾကတာပါ ။ ဒါ့ေၾကာင့္ ကေလးတုိင္းကို ျမင္းရိုင္းလို႔   

       ျမင္ေနတဲ့အျမင္ေတြကို စြန္႔လႊတ္လိုက္ပါ ။

 

(၂)- ကေလးေတြကို ခ်စ္ရင္ သူတုိ႔လုပ္ရပ္ေတြအေပၚ အျပစ္ျမင္ဖုိ႔ထက္ သူတို႔ရဲ႕အားနည္းခ်က္ကုိ အေကာင္းအျမင္နဲ႔ရွာေဖြျပီး
       ေဖးမကူညီပါ ။

(၃)- ကေလးေတြကို ႏွိဳင္းယွဥ္ျပီး မဆံုးမပါနဲ႔ ။ လက္တစ္ဖက္တည္းက လက္ေခ်ာင္းေတြေတာင္ အတုိအရွည္ မတူႏုိင္ေသးတာ ။
      ကေလးေတြရဲ႕အားသာခ်က္ ၊ အားနည္းခ်က္ေတြက ဘယ္လိုလုပ္တူညီႏုိင္မွာလဲ ။ ႏုနယ္တဲ့သူတို႔စိတ္ေလးေတြကို ႏွိဳင္းယွဥ္
      ခ်က္ေတြနဲ႔ မထိုးႏွက္သင့္ပါဘူး ။

အစရွိတဲ့ အေတြးအေခၚေကာင္းေတြကို ရရွိေစတဲ့အတြက္ ၾကည့္ရွဳသင့္တဲ့ဇာတ္ကားေကာင္းတစ္ကားအျဖစ္ မွတ္တမ္းတင္ခ်င္ပါ တယ္ ။ အနာဂတ္ကို ဦးေဆာင္မယ့္ကေလးေတြအေပၚ နားလည္ကူညီေပးႏုိင္တဲ့ ပတ္ဝန္းက်င္ေကာင္းေတြ ျဖစ္ေစလုိတဲ့ဆႏၵမြန္နဲ႔ မွ်ေဝရင္း…

@ ကမာၻေလာက ျငိမ္းခ်မ္းသာယာပါေစ……






                                                                                                          
                                                          ေစတနာေရွ႕ထားလ်က္…
                                                                                                                 
                                                                  ဂါဦးႏြန္းကို

www.facebook.com/writer.GONKတြင္ ဝင္ေရာက္ေလ့လာရန္ ဖိတ္ေခၚပါသည္ ။



- စာခ်စ္ေဆြေတြအတြက္ ဆရာမဂါဦးႏြန္းကိုရဲ႕စာေပမွတ္တိုင္ေတြကို တစ္ေနရာတည္းမွာ စုစည္းေဖာ္ျပေပးလိုတဲ့ ေစတနာ ။

- စာခ်စ္သူခ်င္း ႏွစ္သက္ရာစာကို မွ်ေဝျခင္းျဖင့္ ကုသိုလ္ယူပါ ။

- စာေပကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ။