အသုဘအိမ္မွ သီခ်င္းဆိုသံ၏ေနာက္၌
( ၂၀၁၅ မတ္လထုတ္ ဂမီ ၻရဆန္းၾကယ္မဂၢဇင္းတြင္ ေဖာ္ျပခံရေသာ ဝတၳဳတိုတစ္ပုဒ္ျဖစ္သည္ )
ဂါဦးႏြန္းကို .... ဖန္တီးသည္ ။
-------------------------------------------------------------------------------------------
ဤသည္မွာ ျဖစ္ရပ္မွန္ဇာတ္လမ္းတစ္ပုဒ္ျဖစ္သည္ ။
ဤဇာတ္လမ္းထဲတြင္ ပါဝင္ခဲ့ေသာမနီလာ ၊ မသီတာ ၊ မစႏၵာတို႔ညီအစ္မ တစ္စုသည္လည္း ယခုထက္တိုင္
အသက္ရွင္ေနထိုင္ေနၾကဆဲရွိသလို ပတ္ဝန္းက်င္မွ ၾကားသိခဲ့ရေသာသူမ်ားကလည္း ထိုအေၾကာင္း
ကို စကားစပ္မိသည့္အခါတိုင္း အိပ္ရာဝင္တေစ ၦပံုျပင္ပမာ ေျပာဆိုေနၾကဆဲျဖစ္သည္ ။ တိတိပပဆိုရေသာ္ ထိုျဖစ္ရပ္မွာ ႏွစ္ပရိေစ ၦဝ ၾကာျမင့္ေနျပီျဖစ္ေသာ
ဒ႑ာရီအျဖစ္အပ်က္တစ္ခုမဟုတ္ ။ အခ်ိန္အားျဖင့္ (၁၅)ႏွစ္ဝန္းက်င္မွ်သာ ၾကာေညာင္းေသးရာ
ယခုထက္တိုင္ အေျဖရွာမရဘဲ အံ့အားသင့္ေနခဲ့ရသည့္ “အပမွီေနေသာအရုပ္မ်ား”၏ အံ့ဖြယ္ဆန္းၾကယ္ျပဳမူခ်က္မ်ား……။
စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းသ ေလာက္ ေၾကာက္စရာလည္း ေကာင္းလွသည္ ။ နားလည္ရခက္သေလာက္ ေဒါသလည္း
ထြက္ခဲ့ၾကသည္ ။ ထိုျဖစ္ရပ္ကို ရင္ဆုိင္ေတြ႕ ၾကံဳခဲ့ရသူမ်ားမွာ အျခားေတာ့ မဟုတ္ ။ စာေရးသူ၏က်ဴရွင္ဆရာမ,မိသားစုပင္
ျဖစ္ပါေတာ့သည္ ။
အခ်ိန္က ညေန(၆)နာရီ ။ ဖြင့္ဟထားေသာအိမ္တံခါးမၾကီးမွတဆင့္
အျပင္သို႔ေငးၾကည့္ရင္း အစ္မၾကီးျဖစ္သူမနီလာႏွင့္ အစ္မလတ္
ျဖစ္သူမသီတာကို မစႏၵာ
ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနမိသည္ ။ သူမတို႔ ျပန္လာသည္ႏွင့္ အိမ္တံခါးမ်ားကို လံုျခံဳစြာေသာ့ပိတ္ျပီး
ဤတစ္ညတာကို မိန္းမသားတစ္စု တိုးတိုးေဝွ႔ေဝွ႔ ကုန္ဆံုးၾကမည္ ။ အထူးသျဖင့္ ေၾကာက္တတ္လန္႔တတ္ေသာမစႏၵာက
အစ္မျဖစ္သူမ်ားကို အလြန္အား ထားသည္ ။ ယေန႔ည၌ သူတုိ႔တေတြကို မ်က္စိေအာက္က အေပ်ာက္မခံႏုိင္ေပ
။ သူတို႔အနားတြင္သာ ကပ္ပါးေကာင္လို ကပ္ရပ္ေန မည္ ။ ဘယ္သြားသြား…သူတို႔ကို အေဖာ္ေခၚသြားရမည္စသည္ျဖင့္
ေတာင္ေတာင္အီအီေတြးရင္း အိမ္ေပါက္ဝသို႔ လွမ္းၾကည့္ကာ အစ္မ
ႏွစ္ဦးကို ေစာင့္ဆိုင္းေနမိ၏
။
“ ေဟာ…ျပန္လာၾကျပီ ။”
အသံတိုးတိုးျဖင့္
ေရရြတ္လုိက္ရင္း မ်က္လံုးကလည္း အိမ္ေရွ႕လမ္းမေပၚမွ ျဖတ္သန္းသြားေသာအပူသည္တစ္စုကို မ်က္ေျခမျပတ္
လိုက္ေငးၾကည့္ကာ စိတ္မေကာင္းမွဳတစ္ဝက္ ၊ ေၾကာက္ရြံ႕စိုးထိတ္မဳွတစ္ဝက္ျဖစ္မိသည္ ။ သူတို႔အပူသည္တစ္စုက
အသုဘသြားပို႔ရာ မွ ျပန္လာၾကသူမ်ား ။ ငိုသူကငို ၊ မ်က္ရည္သုတ္သူကသုတ္ ၊ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး
ႏွစ္သိမ့္သူကႏွစ္သိမ့္ႏွင့္ အနိ႒ာရံုျမင္ကြင္းတစ္ခုအလား စိတ္ႏွလံုးကို ညစ္ညဴးေနာက္က်ိသြားေစသည္
။ အသုဘပို႔ေသာလူတစ္စုက ေဝးေဝးလံလံမွသာဆို မစႏၵာအဖုိ႔ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရံုသာ ျဖစ္မည္
။ ေၾကာက္ရြံ႕စိုးထိတ္စရာ အေၾကာင္းမရွိ ။ ယခုေတာ့ အသုဘသြားပို႔ေသာလူတစ္စုမွာ မစႏၵာတုိ႔ႏွင့္ျခံခ်င္းကပ္လ်က္မွျဖစ္ျပီး
ေသသူကလည္း မစႏၵာတို႔ႏွင့္ မ်က္မွန္းတန္းမိကာ သိျမင္ေနေသာလူတစ္ေယာက္ ။ တစ္ဖက္အိမ္မွာ
ခပ္ဆုိးဆိုးေကာင္ေလး ။ သူငယ္ ခ်င္းမ်ားႏွင့္ ေရသြားကူးရင္း ေရနစ္ကာ ဆံုးပါးသြားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္
။ အစိမ္းေသမို႔ မစႏၵာ- ေၾကာက္လွ်င္လည္း ေၾကာက္ခ်င္စရာ ။
“ ဟူး…ျပန္မလာႏုိင္ၾကေသးဘူး ။ ၾကာလိုက္တာ ။”
အစ္မႏွစ္ေယာက္က ျပန္မလာၾကေသးပါ
။ မစႏၵာ ေစာင့္ရတာ စိတ္မရွည္ေတာ့ ။ ယေန႔မွပဲ သူတို႔တေတြက ေနာက္က်ေနၾကသည္ ။ အခါတိုင္းေန႔မ်ားကဆို
သူတုိ႔ ေနာက္က်က် ၊ မက်က် မစႏၵာ စိတ္ဝင္စားျခင္း မရွိ ။ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ လုပ္စရာရွိတာလုပ္ျပီး
ကုိရီး ယားကား လာမည့္အခ်ိန္ကို ေစာင့္ဆုိင္းေနလိုက္ရံုပင္ ။ ယေန႔အဖုိ႔ေတာ့ အျခားေန႔မ်ားႏွင့္မတူ
၊ သူတို႔ ေနာက္က်လွ်င္ေနာက္က်သ ေလာက္ မစႏၵာ၏စိုးရြံ႕မွဳအမွတ္ဒီဂရီက တိုးသထက္တိုးလာသည္
။ မၾကာမီတြင္ မိုးစုန္႔စုန္႔ခ်ဳပ္ေတာ့မည္ ။ သူတုိ႔တေတြက ယခုခ်ိန္ထိ မလာၾကေသး ၊ သူတို႔
မေရာက္ေသး၍ အိမ္တံခါးကိုလည္း ပိတ္လို႔မရေသး ။
“ စႏၵာေရ…ညည္းမွာလည္း ဒီေန႔ ဘာျဖစ္ေနတာလဲေအ ။ မေအကို
ဝိုင္းကူခ်က္ေပးမယ္မရွိဘူး ။”
မီးဖိုေခ်ာင္ထဲမွ
ေခြ်းသံတရႊဲရႊဲႏွင့္ ထြက္လာေသာမိခင္က မစႏၵာကို လွမ္းေအာ္ဆူလိုက္သည္ ။ မစႏၵာ တစ္ခုခုကို
ျပန္ေျပာမည္ၾကံရြယ္ လိုက္ျပီးမွ ပါးစပ္ပိတ္လုိက္သည္ ။ မစႏၵာ…ဖြင့္မေျပာရဲ ။ ေျပာလိုက္လွ်င္
တစ္စံုတစ္ေယာက္ ၾကားသြားမည္ကို စိုးရိမ္သည္ ။ မစႏၵာ၏ စိတ္ထဲမွ အေၾကာက္တရားမ်ားကို ထိုတစ္စံုတစ္ေယာက္
သိရွိသြား၍ မျဖစ္ ။ သို႔ေၾကာင့္ မိခင္ျဖစ္သူ အထင္လြဲခ်င္လြဲပါေစေတာ့… မစႏၵာ ျမိဳသိပ္ထားကာ
လမ္းမထက္ကိုသာ လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္ေနမိသည္ ။
“ အစ္မႏွစ္ေယာက္…ျမန္ျမန္အိမ္ျပန္လာပါေတာ့ ။”
မစႏၵာ၏စိတ္ထဲမွ ထုိသို႔အခါခါေရရြတ္လ်က္၊
ဒူးကလည္း တႏွံ႔ႏွံ႔ ။
မစႏၵာသည္ တေစ ၦသရဲမ်ားကို အလြန္ေၾကာက္ရြံ႕သူျဖစ္သည္
။ တေစ ၦ သရဲေခ်ာက္လွန္႔ျခင္းကို တစ္ၾကိမ္တစ္ခါမွ် မၾကံဳဖူးေသာ္ လည္း တဆင့္ၾကားေသာစကားမ်ားျဖင့္ပင္
သရဲဟူေသာအရာကို ေၾကာက္ရြံ႕ေနမိျပီ ။ ယေန႔ညေတာ့ မစႏၵာအတြက္ အေတြ႕အၾကံဳသစ္ မ်ား ရရွိေတာ့မည္လားဟုေတြးမိကာ
မစႏၵာ ေခ်ာက္ခ်ားသြားမိသည္ ။
- အို…ဘာအေတြ႕အၾကံဳသစ္မွာ
ရစရာမလိုပါဘူးေလ ။ ဒီေန႔ညလည္း ခါတုိင္းညေတြလိုပဲ ေအးေအးေဆးေဆးျပီးသြားမွာပါ ။
ထုိသို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို
အားေပးႏွစ္သိမ့္လ်က္ရွိစဥ္ လမ္းမထက္၌ အစ္မႏွစ္ေယာက္ ယွဥ္တြဲေလွ်ာက္လာသည္ကို ေတြ႕လိုက္ရသျဖင့္
မစႏၵာ ဝမ္းသာသြားေလ၏ ။
“ မမသီတာတို႔…ဟိုဘက္အိမ္က ေကာင္ေလး ဆံုးသြားလို႔တဲ့
။”
ခရီးေရာက္မဆိုက္ အိမ္ေပါက္ဝတြင္ရပ္ကာ
မစႏၵာက သတင္းဦးသတင္းဖ်ားကို informationပို႔လိုက္သည္ ။ ေလွကားထစ္တြင္ ဖိနပ္ ခြ်တ္ေနေသာမနီလာလည္း
ရုတ္တရက္ ေၾကာင္သြားျပီး ခ်က္ခ်င္းဆုိသလို မ်က္ခံုးႏွစ္ဖက္ ပင့္တက္သြားကာ…
“ ဟို…ဆလိုင္းဆိုတဲ့ေကာင္ေလးလား ။ ဂ်စ္ကန္ကန္နဲ႔တစ္ေယာက္ေလ
။”
ဟု တအံ့တၾသေမးသည္
။
“ အင္း…ဟုတ္တယ္ ။ ေရသြားကူးရင္း ေရနစ္ျပီး ေသသြားတာတဲ့
။ ဘာျဖစ္လို႔လဲေတာ့ မသိဘူး ။ ခ်က္ခ်င္း အသုဘခ်လုိက္ၾက
တယ္ ။”
မစႏၵာက ေၾကာက္ေၾကာက္ရြံ႕ရြံ႕ႏွင့္ဆုိသည္
။ ေၾကာက္မည့္သာေၾကာက္သည္…မစႏၵာက ထိုအေၾကာင္းကို အိမ္ထဲေရာက္မွ ေအးေအး ေဆးေဆးမေျပာဘဲ
အိမ္ေပါက္ဝတြင္ရပ္ကာ ေျပာေနျခင္းျဖစ္သည္ ။ ေနာက္မွကပ္ပါလာေသာမသီတာက တစ္ခ်ိန္လံုး ႏွဳတ္ဆိတ္ေန
ရာမွ…
“ ဟယ္…ဒီကေလးမေတြ…ဒီလိုအေၾကာင္းမ်ိဳးကို အိမ္ေပါက္ဝမွာ
မေျပာေကာင္းဘူး ။ သြား…သြား…အိမ္ထဲေရာက္မွေျပာၾက ။”
ဟု ဆိုမွ မစႏၵာလည္း
ဘာအေတြးေပါက္သြားသည္မသိ ၊ အိမ္ထဲသို႔ ေၾကာက္ေၾကာက္ရြံ႕ရြံ႕ေျပးဝင္သြားေလ၏ ။
ပံုမွန္ဆုိ
မစႏၵာက သည္ေလာက္ေၾကာက္တတ္သူေတာ့ မဟုတ္ ။ အိမ္အနီးအနားတြင္လည္း လူမေသဖူးတာ မဟုတ္ပါ ။
အိမ္နီးနား ခ်င္းမ်ားထဲက သက္ၾကီးရြယ္အိုမ်ား ၊ ကေလးသူငယ္မ်ား တစ္ေယာက္မဟုတ္တစ္ေယာက္ေတာ့
အသက္ဆံုးပါးသြားဖူးသည္ခ်ည္း ။ လူ ဆိုတာ ေသမ်ိဳးမဟုတ္လား ။ မစႏၵာ သည္ေလာက္မေၾကာက္ရြံ႕ခဲ့ပါ
။ ယခုမူ ေသဆံုးသြားေသာေကာင္ေလးက အစိမ္းေသျဖစ္ေနသည့္ အျပင္ ထုိေကာင္ေလးႏွင့္မစႏၵာက မေန႔ကတင္
စကားမ်ားထားၾကေသး ။
ေကာင္ေလးက ခပ္ဆုိးဆိုးေလးျဖစ္ျပီး မစႏၵာ,ထပ္လည္း
အသက္(၅)ႏွစ္ခန္႔ ပိုငယ္သည္ ။ ယခုမွ (၁၇)ႏွစ္သာ ရွိေသးသည္ ။ ထုိ သူငယ္ႏွပ္စားေလးက မစႏၵာ
တယုတယေမြးျမဴထိန္းသိမ္းထားေသာ ျခံေထာင့္သေဘၤာပင္က သေဘၤာသီးကိုမွ တံခ်ဴႏွင့္ ခိုးခူးခဲ့သည္
။ ေနာက္ျပီး သူတုိ႔ ခ်ဴေနသည္ကို မစႏၵာက အိမ္ျပတင္းေပါက္မွျမင္၍ လွမ္းေအာ္တားျမစ္ေပမဲ့
အနည္းငယ္မွ်အဖက္မလုပ္ဘဲ ဇြတ္တရြတ္ ခူးယူသြားေလသည္ ။ ဤမွ်ေလာက္ မ်က္ႏွာေျပာင္တုိက္ဝံ့မွေတာ့
အိမ္ထဲအထိ သြားေတာင္းလွ်င္လည္း ျပန္ရရန္ လမ္းမျမင္ေတာ့ ။ သို႔ ေသာ္ စိတ္ေက်နပ္မွဳရွိေစရန္အတြက္…
“ မသာေလး…အကုသိုလ္ေလး…ေသခ်င္းဆုိးေလး…ကာလနာ တုိက္ပါေစေတာ္
။”
စသျဖင့္ ဆဲဆိုခဲ့မိသည္
။ ယခုေတာ့ သူက ေသသြားျပီ ။ သူ႔ေသဆံုးမဳွတြင္ မစႏၵာ၏ပေယာဂတစ္စံုတစ္ရာ မပါဝင္ေပမဲ့ မေန႔ကတင္
ဆဲ ဆိုက်ိန္ဆဲထားမိခဲ့၍ ေသဆံုးသူသည္ မိမိအေပၚတြင္ မေက်မနပ္ျဖစ္ေနေလမလား ။ တေစ ၦသရဲဘဝ၌
မိမိကို လာေရာက္ေခ်ာက္လွန္႔ ေတာ့မလား…အမ်ိဳးမ်ဳိးေလွ်ာက္ေတြးေနမိခဲ့သည္ ။ ပိုဆိုးသည္မွာ
ယေန႔တြင္ အစ္ကိုျဖစ္သူႏွင့္ဖခင္ၾကီးတုိ႔က အလုပ္ကိစၥတစ္ခုေၾကာင့္ နယ္သို႔ ခရီးထြက္သြားၾက၍
အိမ္၌ မိန္းမသား(၄)ဦးသာ က်န္ရစ္ခဲ့သည္ ။ သို႔ေၾကာင့္လည္း ယခုလို အိေျႏၵပ်က္ေလာက္ေအာင္
စိုးရြံ႕ ေၾကာက္လန႔္ေနမိျခင္းျဖစ္မည္ ။
တစ္ညေနလံုး မစႏၵာ စိုးရိမ္ပူပန္ေနခဲ့မိသည္မွာ ညဘက္၌
ေတြ႕ၾကံဳခံစားရေတာ့မည့္အျဖစ္အပ်က္မ်ား၏အေငြ႕အသက္တုိ႔ကို ရွဳရွိဳက္ ခံစားမိ၍လား မေျပာတတ္
။ မစႏၵာက ေၾကာက္တတ္မွန္းသိ၍ အစ္မႏွစ္ေယာက္က အိမ္သာဆုိလွ်င္လည္းအိမ္သာ ၊ မီးဖိုေခ်ာင္ဆုိလွ်င္
လည္း မီးဖိုေခ်ာင္ ၊ စေသာေနရာမ်ားသို႔ တေကာက္ေကာက္လိုက္ေပးလ်က္ရွိသည္ေၾကာင့္ စိုးရိမ္ေၾကာက္ရြံ႕မွဳတို႔
ေလ်ာ့ပါးလ်က္ရွိစဥ္ ကံၾကမၼာက မစႏၵာကို က်ီစားခဲ့သည္ ။
“ ဟာ…ေသစမ္း ။ မီးပ်က္သြားျပီ ။”
“ ေအးဟယ္ ။ ဇာတ္လမ္းေလး ေကာင္းေနခါမွ ။ ကြ်တ္…”
“ အီး…ေၾကာက္ပါတယ္ဆိုမွ မီးကလည္း ပ်က္ရေသး ။ စိတ္ညစ္ပါတယ္
။”
“ မေၾကာက္ပါနဲ႔ စႏၵာရယ္ ။ ငါတို႔လည္း ရွိေနတာပဲကို
။ မီးက ခဏေနျပန္လာမွာပါ ။ မိုးတြင္းမဟုတ္ေတာ့ ဓါတ္ၾကိဳးျပတ္က်စရာ
အေၾကာင္းလည္း မရွိပါဘူး ။ ၾကည့္ရတာ ခဏလြတ္သြားတာေနမွာပါ
။ ကဲ…မီးသြားထြန္းလိုက္ဦးမယ္ ။”
မသီတာက ေျပာေျပာဆိုဆိုျဖင့္
ထိုင္ေနရာမွထကာ စားပြဲေပၚမွအားသြင္းထားေသာ မီးအုပ္ေဆာင္းေလးကို ဖြင့္လိုက္သည္ ။ ဖြင့္လွ်င္ဖြင့္
ခ်င္း မီးအုပ္ေဆာင္း၏အလင္းေရာင္က စားပြဲေပၚသို႔ ျဖာက်သြားသည္ ။ စားပြဲက ငါးေပအျမင့္ရွိျပီး
အဆင့္သံုးဆင့္ပါေသာစားပြဲၾကီးတစ္ လံုးျဖစ္သည္ ။ မစႏၵာတို႔အဖို႔ေတာ့ ဒါဟာ ရွဳိးေက့စ္ဆုိလည္းမမွား
၊ စာအုပ္စင္ဆုိလည္း မမွား ။ စားပြဲက နံရံတြင္ ကပ္ထားျခင္းျဖစ္ျပီး စားပြဲအလယ္တြင္ ပုဂံမွဝယ္လာေသာဇီးကြက္ေမာင္ႏွံရုပ္ရွိသည္
။ လက္ရာေျမာက္လွေသာအရုပ္ႏွစ္ရုပ္ျဖစ္ျပီး အျမင့္တစ္ေတာင္ ၊ လံုး ပတ္ေျခာက္လက္မခြဲခန္႔ရွိ၍
ထုထည္ၾကီးမားလွေသာအရုပ္ႏွစ္ရုပ္ျဖစ္၏ ။
မီးလင္းသြားမွပဲ မစႏၵာ၏ေၾကာက္စိတ္တုိ႔ အနည္းငယ္ေလ်ာ့ပါးသြားခဲ့သည္
။ အမွန္ဆို မီးကပ်က္စရာအေၾကာင္းမရွိ ။ အေကာင္း ပကတိၾကီးမွ ရုတ္တရက္ျပတ္ေတာက္သြားျခင္းျဖစ္သည္
။ သို႔ေသာ္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ေနထုိင္ေနေသာျပည္သူတစ္ေယာက္ပီပီ ထုိမီး ျပတ္ျခင္းအေပၚဝယ္
အျခားသဘာဝလြန္သံသယမ်ားကို မေတြးေတာမိပါ ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ မီးက သူ ျပတ္ခ်င္သည့္အခ်ိန္၌
အေၾကာင္းျပခ်က္မရွိ ျပတ္ေတာက္ေနက်ျဖစ္ျပီး လာခ်င္သည့္အခ်ိန္တြင္ လာမည္ျဖစ္၍ မစႏၵာ သက္ျပင္းရွိဳက္ရံုမွလြဲ၍
အျခားမတတ္ ႏုိင္ ။ သက္ျပင္းေငြ႕ေငြ႕ရွိဳက္လိုက္မိစဥ္ …
စေသာနားမလည္သည့္ဘာသာစကားမ်ားျဖင့္
ေရရြတ္သီဆိုေနသည့္ သာယာျငိမ့္ေညာင္းေသာသီခ်င္းသံေၾကာင့္ မစႏၵာအပါအဝင္ တစ္ အိမ္သားလံုး
နားစြင့္လိုက္ၾကသည္ ။ အသံက တစ္ဖက္အိမ္မွ ထြက္ေပၚေနျခင္းျဖစ္သည္ ။ တစ္နည္းဆိုရေသာ္ အသုဘအိမ္မွ
သီခ်င္း ဆုိသံ ။
“ အေမ…သူတို႔ ဘာေတြလုပ္ေနၾကတယ္ထင္လဲ ။”
“ မသိပါဘူးေအ ။ ငါတို႔နဲ႔ ဘာသာမတူ ၊ လူမ်ိဳးမတူေတာ့
သူတို႔ဓေလ့နဲ႔သူတို႔ ရွိမွာေပါ့ ။”
“ အထူးအဆန္းပါဟယ္ ။ လူေသတဲ့ေန႔ကို သီခ်င္းေအာ္ဆုိေနၾကတယ္
။ ေပ်ာ္စရာေန႔မွ မဟုတ္တာ ။”
အစ္မႏွစ္ေယာက္ႏွင့္မိခင္ျဖစ္သူတုိ႔
တုိင္ပင္ေဆြးေႏြးေသာစကားမ်ားကို နားေထာင္ရင္း မစႏၵာ၏စိတ္ထဲ အေတြးတစ္ခု ဝင္သြားခဲ့သည္။
ထုိအေတြးက…
- သူတုိ႔ ေသဆံုးသူရဲ႕ဝိညာဥ္ကို
ေခၚငင္ေနၾကတာမ်ားလား ။
ေရွးေခတ္က လူတစ္ေယာက္
ေသသြားလွ်င္ နတ္ဆရာက ထုိသုိ႔ေခၚငင္ေလ့ရွိေၾကာင္း စာအုပ္တခ်ဳိ႕တြင္ ဖတ္ခဲ့ဖူး၍ ထုိသို႔ေတြးမိျခင္း
ျဖစ္သည္ ။ ထုိစဥ္ သီခ်င္းသံက သာယာျငိမ့္ေညာင္းေနရာမွ ဝိညာဥ္ေခၚသံကဲ့သို႔ တျဖည္းျဖည္း
ၾကမ္း,ၾကမ္းလာသည္ ။ မာန္ႏွင့္ထန္ႏွင့္ ေရရြတ္ေအာ္ဆုိလာၾကသည္ ။ သူတို႔သီခ်င္းသံကို နားေထာင္ရင္း
မစႏၵာ ၾကက္သီးတျဖန္းျဖန္းထလာ၏ ။
“ အေမရယ္…ေၾကာက္လုိက္တာ ။ သူတို႔ တေစ ၦေခၚေနတာလား
မသိဘူး ။ သီခ်င္းသံၾကီးကလည္း ၾကက္သီးထခ်င္စရာ ။”
မစႏၵာက ထုိသုိ႔ခပ္တုိးတိုးဆုိရင္း
မိခင္ၾကီးနားသို႔တုိးကပ္သြားသည္ ။ မိခင္ၾကီးက မစႏၵာ၏စကားကို ကန္႔ကြက္ျခင္း ၊ ေထာက္ခံျခင္းမရွိ
ဘဲ မစႏၵာကိုသာ လက္တစ္ဖက္က ဖက္ထားလိုက္သည္ ။ ၾကည့္ရတာ မိခင္ၾကီးကိုယ္တုိင္လည္း သီခ်င္းသံႏွင့္ပတ္သက္ျပီး
ထုိနည္း လည္းေကာင္း ခံစားမိဟန္တူသည္ ။
“ ေအးဟယ္ ။ နင္တုိ႔အေဖကလည္း ဒီလိုေန႔မ်ိဳးက်မွပဲ
အငယ္ေကာင္ကိုေခၚျပီး ခရီးထြက္ရတယ္လို႔ ။”
ဟူ၍သာ ခပ္ညည္းညည္းဆုိသည္
။ လွ်ပ္စစ္မီးကလည္း ျပန္မလာႏုိင္ေသး…။ အခ်ိန္က (၇)နာရီခြဲျဖစ္၍ အျပင္ေလာကတြင္ ပိတ္ေမွာင္
မည္းနက္ေနျပီ ။ ဆယ့္ငါးမိနစ္ခန္႔ၾကာသည့္အခါ တစ္ဖက္အိမ္မွ သီခ်င္းဆုိသံ ရပ္တန္႔သြားသည္
။ ဖ်တ္ခနဲျငိမ္က်သြားျခင္းျဖစ္သည္ ။ ဘာဆက္လုပ္ၾကဦးမလဲဟူ၍ နားစြင့္ေနမိေသာ္လည္း သီခ်င္းထပ္သီဆုိျခင္းမရွိေတာ့ဘဲ
သာမန္အသုဘအိမ္တစ္အိမ္ကဲ့သို႔ တိတ္ဆိတ္ ညႇိဳးငယ္သြားေလ၏ ။
“ ေဒါက္…ေဒါက္…ေဒါက္…”
မီးမလာေသး၍ ေလးေယာက္သား
ကုလားထုိင္တြင္ထုိင္ကာ ေထြရာေလးပါး ေျပာဆုိလ်က္ရွိသည့္အခုိက္ အိမ္တံခါးကို တစ္စံုတစ္
ေယာက္က တီးေခါက္လိုက္ေသာေၾကာင့္ အားလံုး၏အၾကည့္မ်ားက တံခါးဆီသို႔ ေရာက္ရွိသြားၾကသည္
။ ခ်က္ခ်င္းဆိုသလို ဘယ္သူ မ်ားပါလိမ့္ဟူေသာအဓိပၸါယ္ျဖင့္ တစ္ေယာက္မ်က္ႏွာတစ္ေယာက္ လွမ္းၾကည့္လိုက္ၾကရင္း
မနီလာက ထုိင္ရာမွ ထလိုက္ကာ တံခါးဆီ သို႔ ေလွ်ာက္သြားလိုက္သည္ ။
“ ဒီအခ်ိန္ၾကီး ဘယ္သူလဲ မသိဘူးေနာ္ ။”
တံခါးခ်က္ကို ျဖဳတ္ေနစဥ္တြင္
မနီလာက ထိုသို႔ ေရရြတ္လိုက္၏ ။ မစႏၵာကေတာ့ ဘာကိုမွ်မေျပာဘဲ တံခါးဆီသို႔သာ မ်က္လံုးအျပဴး
သားျဖင့္ လွမ္းၾကည့္ေနသည္ ။ တံခါးက ကြ်ီခနဲပြင့္သြားျပီ ။
“ ဟင္…”
တံခါးသြားဖြင့္သူမနီလာထံမွ
အာေမဋိတ္သံသဲ့သဲ့ထြက္ေပၚလာသလို အားလံုးကလည္း တံခါးဆီသို႔ တအံ့တၾသလွမ္းၾကည့္လိုက္ၾက
ေသာ္လည္း ပြင့္သြားေသာတံခါးေရွ႕၌ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကိုမွ် မေတြ႕ရေခ် ။ ေစာေစာကတင္
တံခါးေခါက္သံတေဒါက္ေဒါက္ ကို တစ္အိမ္သားလံုး နားႏွင့္ဆတ္ဆတ္ ၾကားလိုက္ရသည္ မဟုတ္ပါလား
။
“ ဘယ္သူမွလည္း မရွိပါလား ။ ဘယ္လိုပါလိမ့္…”
မသီတာက တအံ့တၾသၾကည့္ရင္း
ေရရြတ္လိုက္သည္ ။ မစႏၵာကေတာ့ ဟင္းလင္းပြင့္သြားေသာတံခါးကို လွမ္းၾကည့္ရင္း သံသယျဖစ္
ဖြယ္အေတြးမ်ားက ဦးေခါင္းထဲတြင္ ေျပးလႊားေနျပီ ။
“ ၾကည့္ရတာ ဟုိဘက္အိမ္မွာ လူေတြစံုေနေတာ့ ကေလးတစ္ေယာက္ေယာက္က
လာလက္ေဆာ့သြားတာပဲျဖစ္ပါလိမ့္မယ္ ။ ကဲ…
ကဲ…တံခါးပိတ္လိုက္ေတာ့ ။”
မိခင္ၾကီးက မစႏၵာ
ထိတ္လန္႔ေနျပီမွန္းသိ၍ အေၾကာက္ေျပေစရန္ ႏွစ္သိမ့္ေျပာလိုက္ျပီး တံခါးျပန္ပိတ္ခိုင္းလိုက္သည္
။ ထိုစဥ္…
“ ဟင္…ဟိုမွာ…ဟိုမွာ…”
မစႏၵာက တံခါးရြက္ကို
လက္ညႇိဳးထိုးျပရင္း ေၾကာက္လန္႔တၾကားေအာ္လိုက္၏ ။ သူမ၏ပံုက တေစ ၦသရဲကို ေတြ႕လိုက္ရသည့္အလား
ေသြးပ်က္ေခ်ာက္ခ်ားသြားဟန္အျပည့္ ။ အားလံုးလည္း မစႏၵာ ျပရာဆီသို႔ အထိတ္ထိတ္အလန္႔လန္႔ႏွင့္
လွမ္းၾကည့္လိုက္ၾက၏ ။
“ ေၾသာ္…မိစႏၵာရယ္…ဘာမ်ားလဲလို႔ လန္႔လိုက္တာ ။
ဆင္လိပ္ျပာေလးပါဟယ္ ။ နင့္ႏွယ္…”
ေတြ႕ျမင္လိုက္ရသည္က
ေယာက္်ားလက္ဖဝါးျပင္နီးပါးၾကီးမားလွသည့္ နက္ျပာေရာင္ဆင္လိပ္ျပာတစ္ေကာင္ ။ တံခါးရြက္ေပၚတြင္
နား ေနျခင္းျဖစ္သည္ ။ မနီလာက ေျပာေျပာဆုိဆိုျဖင့္ လိပ္ျပာကို ထီးႏွင့္လွမ္းထိုးလိုက္၏
။ လိပ္ျပာက အိမ္ထဲသို႔ ေဝ့ဝဲပ်ံဝင္လာကာ ထုတ္ တန္းတြင္ သြားနားသည္ ။
“ စႏၵာ…စႏၵာေလ…အဲဒီလိပ္ျပာကို ေၾကာက္တယ္ ။ အျပင္ေရာက္ေအာင္
ေမာင္းထုတ္ေပးပါလား မမနီလာရယ္ ။”
“ ေၾသာ္…ငါလည္း ေမာင္းလိုက္တာပဲေလ ။ သူ႔ဟာသူ ထုတ္တန္းမွာ
သြားနားေနတာေတာ့ ငါလည္း မတတ္ႏိုင္ဘူး ။ နင္ကလည္း…
ဒီေလာက္ မေၾကာက္တတ္စမ္းပါနဲ႔ ။ လိပ္ျပာေလးတစ္ေကာင္ပါ
။ နင့္ကို ဘာမွမလုပ္ႏုိင္ပါဘူး ။ ကဲ…တံခါးပိတ္လိုက္ျပီ ။”
မနီလာက မစႏၵာကို ခပ္ေငါက္ေငါက္ဆူလိုက္ျပီး
တံခါးကို ဝုန္းခနဲျပန္ပိတ္ကာ ဂ်က္ထိုးလိုက္၏ ။ နာရီက (၈)နာရီခြဲကို ညႊန္ျပေနျပီျဖစ္
ေသာ္လည္း မီးကမူ ျပန္လာရန္ အစီအစဥ္မရွိေသး ။ ၾကည့္လက္စကိုရီးယားဇာတ္လမ္းတြဲလည္း ျပီးဆံုးသြားေလာက္ျပီမု႔ိ
လွ်ပ္စစ္မီးကို ေစာင့္ေမွ်ာ္ရန္ အားမရွိၾကေတာ့ ။
“ ကဲဟာ…အိပ္ၾကရေအာင္ ။ အေဖတုိ႔လည္း မရွိေတာ့ အိမ္က
ပ်င္းစရာၾကီး ။ အငယ္ေကာင္သာရွိရင္ ဒင္းက ရယ္စရာေတြ ေျပာ
တတ္တယ္ ။ ပ်င္းရမွာမဟုတ္ဘူး ။”
“ အမယ္…နင္ပဲ ရွိတုန္းကေတာ့ နားညည္းတယ္ ေမ်ာက္ေလာင္းေလးဆုိ
။ အခုေတာ့ အငယ္ေကာင္ကို သတိရေနျပီမဟုတ္လား ။”
“ ေၾသာ္…မၾကီးကလည္း ကိုယ့္ေမာင္ေလး ဒီတစ္ေယာက္ပဲရွိတာ
မခ်စ္ဘဲေနပါ့မလား ။ ဒါေပမဲ့ ဒီအေကာင္ေလးကိုကလည္း ဆိုး
လြန္းပါတယ္ ။ နီလာ ဝယ္လာတဲ့မုန္႔ေတြဆုိ ဒင္းက
အျမဲတမ္းခုိးစားပစ္ေနက် ။ အဲဒါကို အျမင္ကပ္တာ ။”
“ ဟားဟား…ဒါကေတာ့ ငါ့ညီမစႏၵာေလးက လိမၼာသြားျပန္ေရာ
။ မုန္႔ဝယ္လာရင္ေတာင္ အစ္မေတြကုိ အရင္ေကြ်းျပီးမွ သူ စားတာ။
ေတာ္လိုက္တဲ့ညီမေလး ။”
မသီတာႏွင့္မနီလာက
ေရာက္တတ္ရာရာေျပာရင္း ရယ္ေမာလ်က္ရွိၾကေပမဲ့ မစႏၵာကေတာ့ ထုပ္တန္းတြင္ နားေနေသာဆင္လိပ္ျပာၾကီး
ကို ေငးၾကည့္ရင္း မရယ္ႏုိင္မေမာႏုိင္ ။ ေစာေစာက အသုဘအိမ္မွသီခ်င္းသံ ျပီးဆံုးသြားျပီးမၾကာ
ရုတ္တရက္ထြက္ေပၚလာေသာ တံခါး
ေခါက္သံ၊ ေနာက္ျပီး
ဖြင့္ၾကည့္လိုက္သည့္အခါ တံခါးေခါက္သူ ကြယ္ေပ်ာက္ေနျခင္း ၊ တံခါးရြက္မွ လိပ္ျပာနက္ၾကီး…စေသာအခ်င္းရာ
မ်ားကို ဆက္စပ္ေတြးေတာကာ ေသြးပ်က္ေခ်ာက္ခ်ားေနမိသည္။ ထုိကိစၥမ်ားသည္ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု
ဆက္ႏြယ္ေနေပလိမ့္မည္ဟု မစႏၵာ ယံုၾကည္မိသည္ ။
မီးကလည္း (၉)နာရီထိုးသည္အထိ ျပန္မလာ ၊ မစႏၵာကလည္း
ေငးငိုင္စိုးထိတ္ေန၍ ထုိအေျခအေနတို႔မွ လြတ္ေျမာက္ရန္ အိပ္ စက္လိုက္တာအေကာင္းဆံုးဟုေတြးမိသျဖင့္
အားလံုး အေပါ့အပါးသြားကာ အိပ္ခန္းထဲသုိ႔ ဝင္လာခဲ့ၾကသည္ ။ ဤတြင္ အိမ္တည္ေနပံု ကို အနညး္ငယ္ရွင္းျပရေပမည္
။
မစႏၵာတုိ႔၏ေနအိမ္က (လူတစ္ရပ္နီးပါးျမင့္ေသာ)ေျခတံျမင့္အိမ္ငယ္ေလးျဖစ္ျပီး
သစ္သားျဖင့္ ေဆာက္လုပ္ထားျခင္းျဖစ္သည္ ။ အုတ္ ေလွကားမွတက္လာလိုက္ကာ တံခါးမၾကီးကို ျဖတ္ေက်ာ္လိုက္သည္ႏွင့္
ပထမဆံုး ဧည့္ခန္းက်ယ္ၾကီးကို ေတြ႕ျမင္ရမည္ျဖစ္ျပီး ဧည့္ခန္း အလယ္ဝင္ေပါက္မွတဆင့္ ေနာက္ေဖးႏွင့္အလယ္ခန္းကုိ
ကူးသန္းသြားႏုိင္မည္ျဖစ္သည္ ။ အလယ္ခန္းမွာ အမွန္ေတာ့ ဧည့္ခန္းႏွင့္မီးဖို ေခ်ာင္ကို
ဆက္သြယ္ေပးထားျခင္းျဖစ္ျပီး အခန္းဟုဆိုျခင္းထက္ အကန္႔ေလးတစ္ကန္႔ဟုသာဆုိႏုိင္သည္ ။ အိပ္ခန္းမ်ားကေတာ့
အလယ္ခန္း၏တစ္ဖက္ စၾကၤန္လမ္းေဘးတြင္ ႏွစ္ခန္းကပ္လ်က္တည္ရွိေနသည္ ။ စၾကၤန္လမ္းကို ေျခဆင္းလ်က္အိပ္စက္ၾကျပီး
အခန္း ထဲမွၾကည့္လွ်င္ စၾကၤန္လမ္းကျဖတ္သန္းသြားသူမ်ားကို ျမင္ေတြ႕ေနရမည္ျဖစ္သည္ ။ တစ္ခန္းမွာ
မိဘမ်ား ေနထိုင္ေသာအခန္းျဖစ္ျပီး တစ္ခန္းကေတာ့ ညီအစ္မသံုးေယာက္ အတူအိပ္စက္ၾကသည္ ။ ေမာင္တစ္ေယာက္ကေတာ့
အိမ္ေရွ႕ရွိဘုရားေက်ာင္းေဆာင္ေရွ႕၌ အိပ္၏ ။ ဤသည္မွာ မစႏၵာတုိ႔အိမ္၏တည္ေနပံုျဖစ္သည္
။
ညီအစ္မသားအစ္မ(၄)ေယာက္ တိုးတိုးေဝွ႔ေဝွ႔အိပ္စက္ေနၾကျခင္းျဖစ္ျပီး
အေၾကာက္တတ္ဆံုးအငယ္ဆံုးေလးမစႏၵာကို အလယ္တြင္ ေပးအိပ္ေသာေၾကာင့္ ေၾကာက္လန္႔စိတ္အနည္းငယ္
သက္သာခဲ့သည္မွန္ေသာ္လည္း လံုးလံုးလ်ားလ်ားေတာ့ ေပ်ာက္မသြားေသး ။ နေဘးမွညီအစ္မမ်ား အိပ္စက္သြားခ်ိန္အထိ
မစႏၵာ အိပ္၍မရ ။ တစ္စံုတစ္ေယာက္ကမ်ား မိမိကို အိပ္မရေအာင္ ျပဳစားထားသလားဟု ပင္ မစႏၵာ၏စိတ္ထဲ
ေတြးထင္လာမိေလာက္ေအာင္ မ်က္လံုးေၾကာင္ေနခဲ့သည္ ။ မ်က္စိကိုမွိတ္ကာ ကိုယ့္ကုိယ္ကို ဇြတ္အိပ္ခိုင္းေနေပမဲ့
အိပ္မရ ။ ႏွလံုးတို႔က အလိုလိုေနရင္း တဒုတ္ဒုတ္ခုန္ကာ ပတ္ဝန္းက်င္၌ တစ္ခုခုျဖစ္ပြားေတာ့မည့္အရိပ္အေယာင္မ်ားကို
မသိစိတ္က ခံစားေနမိသည္ ။ စိတ္ေခ်ာက္ခ်ားေနမိသည္ ။ အတတ္ႏုိင္ဆံုး စိတ္ကိုထိန္းခ်ဳပ္ရင္း
ဘုရားစာရြတ္ဆိုရန္ ၾကိဳးစားလိုက္မိစဥ္…
“ ဝုန္း…”
“ အမေလး…”
ဝုန္းခနဲျမည္သံက်ယ္ၾကီးႏွင့္အတူ
အိမ္တစ္အိမ္လံုး လွဳပ္ခါသြားသည္ကို ခံစားလိုက္မိသျဖင့္ မစႏၵာ အလန္႔တၾကားထေအာ္လိုက္မိ၏
။ ထုိအခါမွ နေဘးတြင္အိပ္ေနေသာအေမႏွင့္အစ္မမ်ားလည္း အိပ္ေပ်ာ္ေနရာမွ အလူးအလဲထလာၾကသည္
။
“ ဟဲ့…ဟဲ့…ဘာျဖစ္တာတံုး ။ ဘာသံၾကီးလဲ ။”
“ ဟုတ္တယ္…။ ဝုန္းခနဲ အသံက်ယ္ၾကီး ၾကားလိုက္ရတယ္
။ ငါ့စိတ္ထင္ အိမ္ေရွ႕ကလားလို႔ ။”
“ ဟုတ္လိမ့္မယ္ ။ နီလာလည္း အဲဒီလိုပဲထင္တယ္ ။ သြားၾကည့္လိုက္မယ္ေလ
။”
စိတ္ထက္ေသာမနီလာက
ေျပာေျပာဆိုဆိုႏွင့္ ေခါင္းရင္းမွလက္ႏွိပ္ဓါတ္မီးကို ဆြဲယူကာ မတ္တပ္ထရပ္လိုက္စဥ္ …
“ မသြားနဲ႔…မမနီလာ ။ အဲဒါ…အဲဒါ သရဲေခ်ာက္တာ ။ မမနီလာ
မသြားနဲ႔ ။”
ဟူ၍ဆုိရင္း မစႏၵာက
မနီလာ၏လက္ကို အတင္းဆြဲထားသည္ ။
“ ေၾသာ္…ဒီကေလးမကလည္း ဘာသရဲမွ ေခ်ာက္တာမဟုတ္ဘူး
။ မေၾကာက္စမ္းပါနဲ႔ကြာ ။ ကဲ…ခဏေနခဲ့ ။ ငါ သြားၾကည့္ျပီး ျပန္
လာခဲ့မယ္ ။”
မနီလာက မစႏၵာ တားေနသည့္ၾကားမွ
ေျပာေျပာဆိုဆိုျဖင့္ ဇြတ္အတင္းထြက္သြားသည္ ။ မစႏၵာခမ်ာ ငိုကာယိုကာက်န္ရစ္ခဲ့၍ မိခင္ၾကီး
က ထုိမွ်ေလာက္မေၾကာက္လန္႔သင့္ေၾကာင္း ၊ စိတ္ကို ခိုင္ခိုင္ထားသင့္ေၾကာင္း ႏွစ္သိမ့္ေန၏
။ အိမ္ေရွ႕ႏွင့္အိပ္ခန္းမွာ တကယ္သြား လွ်င္ ၁၀စကၠန္႔ေလာက္မွ်သာၾကာမည္ျဖစ္ရာ မနီလာကမူ
ငါးမိနစ္ေက်ာ္သည့္တိုင္ ျပန္မလာေသး၍…
“ ဟဲ့…နီလာေရ ဘာေတြ႕လဲ ။”
ဟုလွမ္းေအာ္ေမးသည္ကိုလည္း
ျပန္ေျဖသံမၾကားေသာေၾကာင့္ မသီတာတို႔လည္း စိုးရိမ္ပူပန္လာကာ က်န္ရစ္ေသာမီးအုပ္ေဆာင္းကို
ကိုင္ျပီး အိပ္ခန္းထဲမွ (၃)ေယာက္သား ထြက္လာခဲ့ၾကသည္ ။
“ အမေလး…နီလာရဲ႕ ။”
ဘာသံမွ် မၾကားလုိက္ရဘဲ
ၾကမ္းျပင္တြင္ ပံုလ်က္သားလဲက်ေနေသာမနီလာကို ေတြ႕ျမင္လုိက္ရသျဖင့္ မိခင္ၾကီးခမ်ာ ေသာကေပြကာ
သမီးလတ္ရွိရာဆီသုိ႔ စိုးရိမ္တၾကီးေျပးဝင္သြားသလို မသီတာကလည္း မစႏၵာ၏ပုခံုးကို တင္းတင္းၾကပ္ၾကပ္ဆုပ္ကိုင္ကာ
မနီလာ၏ အနားသို႔ ေျပးသြားလိုက္ၾကသည္ ။
နီလာက တံခါးရြက္နားတြင္ လဲက်ေနျခင္းျဖစ္ျပီး
လဲက်ပံုကလည္း ဝုန္းခနဲလဲက်သြားျခင္းမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ တံခါးကိုမွီကာ ျဖည္းျဖည္း ခ်င္း လဲက်သြားဟန္တူသည္
။ သံုးေယာက္သား ေပြ႕ထူကာ မနီလာကို ဘုရားေက်ာင္းေဆာင္ေရွ႕သို႔ ေခၚသြားျပီး ႏွာဝသို႔
ပရုပ္ဆီဘူး ေတ့ျခင္း ၊ ပရိတ္ေရတုိက္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္လုိက္သည့္ေနာက္၌ မနီလာ သတိျပန္ရလာ၏
။ ထိုအခါမွ သူမ ေမ့လဲသြားရျခင္းအေၾကာင္း ရင္းကို မစႏၵာတို႔ သိခြင့္ရခဲ့သည္ ။
“ နီလာ…အခန္းျပင္ ထြက္လာေတာ့ အျပင္မွာ ဘာမွမေတြ႕ရဘူး
။ အဲဒါနဲ႔ ဧည့္ခန္းထဲဟိုဟုိဒီဒီကို လိုက္ပတ္ျပီးၾကည့္ေနတုန္း ဒီတံခါး
ရြက္နားလည္း ေရာက္ေရာ…အမေလး…အခုခ်က္ခ်င္း ျပန္ေျပာရမွာေတာင္
အသည္းယားလိုက္တာ ။”
“ မေၾကာက္နဲ႔ေတာ့ သမီးလတ္ ။ ဒီမွာ…သမီးလည္ပင္းမွာ
ပရိတ္ၾကိဳးဆြဲထားတယ္ ။ အေမတုိ႔အားလံုးလည္း ဆြဲထားတယ္ ။ ဘာမွ
မေၾကာက္နဲ႔ ။ ေျပာမယ့္သာေျပာ ။”
မနီလာက ပတ္ဝန္းက်င္ကို
ေဝ့ဝဲၾကည့္ရင္း ေစာေစာကအျဖစ္အပ်က္ကို ျပန္သတိရကာ ထိတ္လန္႔သြားသည္ထင္…စကားကို ေရွ႕ မဆက္ဝ့ံျဖစ္ေန၍
မိခင္ၾကီးက အားေပးလိုက္၏ ။ မစႏၵာကေတာ့ အမွန္ေျပာရလွ်င္ မနီလာ ေျပာျပမည့္ဇာတ္လမ္းကို
မနက္မွသာ နား ဆင္လိုပါသည္ ။ မဟုတ္လွ်င္ တစ္ညလံုး တုန္လွဳပ္ေခ်ာက္ခ်ားေနရလိမ့္မည္ ။
သို႔ေပမဲ့ ဘာျဖစ္ခဲ့မွန္းမသိလွ်င္ ဟိုေတြးသည္ေတြးျဖင့္ ပို၍ေၾကာက္ရြံ႕ေနရမည္ကိုလည္း
တစ္ဖက္က စိုးရိမ္ေနမိေသာေၾကာင့္ ေၾကာက္ေၾကာက္ႏွင့္ ပရိတ္ၾကိဳးေလးကို ဆုပ္ကိုင္ရင္း
နားစြင့္ ေနလိုက္သည္ ။
“ တံခါးရြက္နားလည္း ေရာက္ေရာ မ်က္လံုးေထာင့္ကေန
တစ္ခုခုကို ရိပ္ခနဲေတြ႕လုိက္ရလို႔ လွည့္ၾကည့္လိုက္မိတယ္ ။ အဲဒီမွာပဲ
အေမရယ္ ။ အမေလး…ျပန္ေျပာရရင္ ေသြးပ်က္ခ်င္စရာၾကီးပါ
။ ဘာၾကီးမွန္းလည္း မသိပါဘူး ။ ဟို…ဟို…စားပြဲေပၚကေန
မည္းမည္းၾကီး ခုန္ခ်လာတာ ။ သမီးလည္း အဲဒါျမင္ေရာ
ေသြးပ်က္ျပီး ေအာ္ေတာင္မေအာ္ႏုိင္ဘဲ ျဖည္းျဖည္းခ်င္း လဲက်သြား
ေတာ့တာပဲ ။”
“ အမေလး…ေတာ္ေသးတာေပါ့ ။ ဘာမွန္းညာမွန္းမသိေပမဲ့
အေမ့သမီးေလးကို ဘာမွလုပ္မသြားတာပဲ ေတာ္ပါေသးတယ္ ။ ကဲ…
အေမတို႔ ပရိတ္ၾကိဳးေတြလည္း ဆြဲထားၾကျပီဆုိေတာ့
ေၾကာက္စရာမလုိေတာ့ဘူး ။ ဘာသတၱဝါပဲျဖစ္ျဖစ္ ပရိတ္ေရ ၊ ပရိတ္ၾကိဳး
ေတြကို ေၾကာက္ရြံ႕ၾကတာခ်ည္းပဲ ။ လာ…သြားအိပ္ၾကစို႔
။”
အေမၾကီးက သြားအိပ္ၾကစို႔ဟုဆိုကာ
အခန္းဆီသို႔ ဦးတည္ေခၚေဆာင္သြား၍သာ မစႏၵာ မလုိက္ခ်င္လုိက္ခ်င္လိုက္လာခဲ့ရသည္ ။ ျဖစ္
ႏုိင္လွ်င္ ဘုရားေက်ာင္းေဆာင္ေရွ႕တြင္သာ တစ္ညလံုး ေနလိုက္ခ်င္သည္ ။ သို႔ေပမဲ့ ဘုရားေက်ာင္းေဆာင္ခန္းေလးက
အခန္းက်ဥ္း ေလးျဖစ္၍ ေလးေယာက္သား ထုိင္ေနရံုျဖင့္ပင္ က်ဥ္းက်ပ္ေနျပီ ။ သို႔ေၾကာင့္
အိပ္ခန္းသို႔သာ ျပန္လာခဲ့ၾကသည္ ။
အိပ္ခန္းတြင္
တံခါးရွိ၍သာ ေတာ္ေတာ့သည္ ။ စၾကၤန္လမ္းကို မၾကည့္ဝ့ံေတာ့၍ မစႏၵာက တံခါးပိတ္ထားရန္ ေတာင္းဆိုသလို
က်န္လူမ်ားကလည္း အတြင္းစိတ္ထဲက အသီးသီးလန္႔လ်က္ရွိသည္ေၾကာင့္ ထိုအခ်က္ကို လက္ခံကာ တံခါးပိတ္ထားလိုက္ၾကသည္
။ သုိ႔မွသာ အျပင္မွ မည္သူပဲျဖတ္ေလွ်ာက္သြားပါေစ…အခန္းထဲမွ ျမင္ေတြ႕ရမည္မဟုတ္သလို ပိတ္ထားျခင္းအားျဖင့္
ဤအခန္းထဲသို႔ အျခားသူမ်ားကို ဝင္ခြင့္မျပဳေသာသေဘာျဖစ္၍ ပိုမိုလံုျခံဳသည္ဟု ခံစားရ၏
။ ေနာက္ျပီး မိခင္ၾကီးကလည္း အခန္းကို ၂၄ပစၥည္းႏွင့္ တတ္သေလာက္မွတ္သေလာက္ စည္းသားထားလိုက္သျဖင့္
ပို၍လံုျခံဳစိတ္ခ်သြားခဲ့ရသည္ ။
သို႔ေသာ္ တစ္ညလံုး တစ္ေမွးမွ် အိပ္မရခဲ့ၾက ။
ေၾကာက္ရြံ႕လန္႔ထိတ္ေနေသာစိတ္ေၾကာင့္လည္းေကာင္း ၊ စၾကၤန္လမ္း၌ တရွပ္ရွပ္ အသံေပးေနေသာေျခသံက်ယ္ၾကီးေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊
အိမ္ေရွ႕၌ တဝုန္းဝုန္းခုန္ခ်သံမ်ားေၾကာင့္လည္းေကာင္း မစႏၵာတုိ႔ေလးဦးခမ်ာ ဘုရားစာကိုသာ
ကေပါက္တိကေပါက္ခ်ာဆုိရင္း အာရံုက်င္းခဲ့ၾကသည္ ။ အာရံုဦးေရာင္နီသမ္းလုခါနီး၌ အိမ္၏ေနာက္တည့္တည့္သို႔
ဆယ္ဘီးကားၾကီး ဝင္တုိက္လိုက္သည့္အလား ဒိန္းခနဲအသံက်ယ္ၾကီးျမည္ဟီးကာ အိမ္ၾကီးတစ္အိမ္လံုး
သြက္သြက္ခါလွဳပ္ရမ္းသြားခဲ့ ၏ ။ မစႏၵာ၏စိတ္ထဲ အိမ္ျပိဳသြားေလျပီဟူ၍ပင္ မွတ္ထင္လိုက္မိသည္
။ သို႔ေသာ္ မ်ားမၾကာမီတြင္ သြက္သြက္ခါလွဳပ္ရွားေနေသာအိမ္ ၾကီးသည္ ျပန္လည္ျငိမ္သက္သြားသည္
။ မုန္တုိင္းဆဲသြားသကဲ့သုိ႔ အရာရာအားလံုး တိုးတိတ္သြားခဲ့ေလ၏ ။
မနက္(၇)နာရီထိုးခါနီး အလင္းေရာင္ေတာ္ေတာ္မ်ားလာသည့္အခ်ိန္က်မွ
အခန္းတံခါးကို ျဖည္းျဖည္းခ်င္းဖြင့္ျပီး ေလးေယာက္ သား အျပင္သို႔ တြန္႔ဆုတ္တြန္႔ဆုတ္ထြက္ကာ
အေျခအေနကို အရင္အကဲခတ္ၾကသည္ ။ အမွန္ေတာ့ ခံစားခ်က္ႏွင့္ပင္ သိသာလြန္းေန ျပီ ။ တစ္ညလံုး
စိုးရြံ႕ေခ်ာက္ခ်ားေနေသာစိတ္သည္ အိမ္ၾကီး သြက္သြက္ခါလွဳပ္ရမ္းသြားျပီးသည့္ေနာက္ ေနလာႏွင္းပမာ
ျပယ္လြင့္သြား ခဲ့ျပီ ။ သို႔ေသာ္ စိတ္ခ်ယံုၾကည္ရျခင္းမရွိေသး၍ အခန္းျပင္သို႔ အေျခအေနေစာင့္ၾကည့္ေပမဲ့
တစ္စံုတစ္ရာထူးျခားမွဳမရွိေတာ့သျဖင့္ ထုိ အခါမွ အခန္းျပင္သို႔ ထြက္လာခဲ့ၾကသည္ ။ ခ်က္ခ်င္းပင္
ျပတင္းေပါက္မ်ား၊ တံခါးမ်ားကို အသည္းအသန္ေျပးဖြင့္မိၾက၏ ။ တစ္ခုခုေတြ႕ ျမင္မိေသာ္ အိမ္အျပင္သို႔
ေျပးထြက္ႏုိင္ေစရန္ျဖစ္သည္ ။
“ ဟင္…အေမ…အေမ …ဒီမွာ ၾကည့္ဦး ။”
မနီလာက သူမ ေတြ႕ျမင္လိုက္ရသည့္အရာအေပၚ
တအံ့တၾသျဖစ္ကာ မိခင္ျဖစ္သူကို ေခၚျပေလသည္ ။ အလယ္ခန္းေဘးျပတင္းေပါက္ ကို ဖြင့္လိုက္သည္တြင္
ေန႔အလင္းေရာင္က အိမ္ထဲသို႔ ျဖာဆင္းလာ၍ အိမ္တြင္း၌ လင္းခ်င္းသြားသည့္အခါ ေတြ႕ျမင္လိုက္ရသည္က
ဧည့္ခန္းႏွင့္မီးဖိုေခ်ာင္သို႔ ေလွ်ာက္လွမ္းသြားေသာ ေျခရာၾကီး ။ ေျခရာက သတၱဝါတစ္ေကာင္၏ေျခရာမ်ိဳးျဖစ္ျပီး
တစ္ေပနီးပါး ၾကီးမား၍ ရႊံ႕မ်ား ေပက်ံေန၏ ။
“ ဟယ္…ဒီမွာေရာပဲ အေမေရ ။ လာၾကည့္ပါဦး ။”
တံခါးမၾကီး ေျပးဖြင့္ေသာမသီတာကလည္း
မိခင္ျဖစ္သူကို ေခၚျပျပန္သည္ ။ သူမပံုစံက အံ့ၾသျခင္းႏွင့္ႏွေျမာတသျခင္းတုိ႔ ေရာေႏွာေထြး
ရွဳပ္ေန၏ ။ သူမ ညႊန္ျပရာေနရာသို႔ ၾကည့္လိုက္သည့္အခါ ေတြ႕ျမင္လိုက္ရသည္က တစစီကြဲေၾကေနေသာ
ဇီးကြက္ရုပ္ႏွစ္ရုပ္ ။
“ ႏွေျမာလိုက္တာ ။ ညည္းတုိ႔အေဖကေတာ့ ငါတုိ႔ကို
အျပစ္တင္ေတာ့မွာပဲ ။”
မိခင္ၾကီးက ၾကမ္းျပင္၌
ကြဲေၾကေနေသာဇီးကြက္ရုပ္မ်ားကိုၾကည့္ရင္း ညည္းလိုက္ေလ၏ ။
ooo
အခ်ဳပ္ဆုိရေသာ္…ဖခင္ႏွင့္အကိုျဖစ္သူတုိ႔ ျပန္ေရာက္လာသည့္အခါမွ
မစႏၵာတို႔မိန္းမသားတစ္စုလည္း ‘ဟင္း’ခ်ႏိုင္ေတာ့သည္ ။ သရဲ ထပ္အေခ်ာက္ခံရပါက အားကိုးအားထားရွိခ်င္ေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း
၊ ေနာက္ျပီး အိမ္သားမ်ား ခရီးထြက္ေနသည့္အခိုက္ ေခ်ာက္ လွန္႔ခံရျခင္းျဖစ္ရာ ခရီးႏွင္သြားေသာအိမ္သားမ်ားအေပၚ
စိုးရိမ္ပူပန္ေနရေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း…ဖခင္ႏွင့္အကို ျပန္ေရာက္လာ သည့္အခါဝယ္ မစႏၵာတုိ႔မွာ
အလြန္ေပ်ာ္ရႊင္သြားခဲ့ရသည္ ။ တစ္ညတာ ေခ်ာက္လွန္႔ခံရရံုမွ်ျဖင့္ တစ္ႏွစ္စာနီးပါး အိုစာသြားခဲ့ရျပီမုိ႔
ထပ္မံ အေခ်ာက္လွန္႔မခံဝံ့ေတာ့ေခ် ။ တစ္ပတ္ခန္႔ၾကာသည့္အခါ၌ အိမ္ကို သန္႔ျပန္႔သြားေစလိုေသာရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္
ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ားကို အိမ္သို႔ ပင့္ေဆာင္ကာ ဆြမ္းဆက္ကပ္လွဴဒါန္းခဲ့ၾကသည္ဟူ၏ ။
( ဆရာမ-မစႏၵာက ဇာတ္လမ္းကို ထုိမွ်ျဖင့္ အဆံုးသတ္ခဲ့၍
ထုိေခ်ာက္လွန္႔ေႏွာင့္ယွက္ခဲ့ေသာတေစ ၦမွာ မည္သူမည္ဝါမွန္း မသိရွိရ သျဖင့္ စာေရးသူက
တိတိက်က်သိရွိလိုေသာေၾကာင့္ တစ္အိမ္သားလံုးကို လိုက္လံေမးျမန္းၾကည့္သည့္အခါ မသီတာ၏ေျပာျပခ်က္အရ
ေခ်ာက္လွန္႔ခဲ့သူမွာ နေဘးအိမ္မွ ေရနစ္ေသဆံုးသြားေသာေကာင္ေလးျဖစ္ႏုိင္ေၾကာင္း ထင္ေၾကးေပးသည္
။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ မိမိ ရံုးသြားရန္အတြက္ အိမ္ေရွ႕သို႔ ထြက္လာခဲ့သည့္အခါ ျခံထဲ၌
တစ္ဖက္ျခံမွ လွမ္းပစ္ထည့္ထားေသာ ေသသူ၏ခါးပတ္ၾကိဳးျဖင့္ ခ်ည္ ေႏွာင္ထားသည့္ အသုဘတြင္
ေတြ႕ျမင္ရေသာပန္းစည္းတစ္စည္းကို ေတြ႕ရွိရေၾကာင္း၊ မိမိတို႔အိမ္ႏွင့္တစ္ဖက္ျခံမွာ အနည္းငယ္မတည့္
မရွဳရွိေၾကာင္း ရင္ဖြင့္သည္ ။ ထုိပန္းစည္းကိစၥကိုမူ စာေရးသူ ေမး၍သာေျပာျပရျခင္းျဖစ္ျပီး
အလြန္ေၾကာက္တတ္ေသာညီမေလးစႏၵာကို မသိရွိေစလိုေၾကာင္း ၊ စသျဖင့္ ေျပာျပခဲ့သျဖင့္ ဇာတ္ရည္လည္သြားခဲ့၏
။
မနီလာကေတာ့ ေနာက္ေဖးျခံမွအိမ္နီးခ်င္း၏စကားကို
ျပန္ေျပာင္းေျပာျပခဲ့သည္ ။ အာရံုဦးအခ်ိန္၌ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ အိမ္ကို သြက္သြက္ ခါလွဳပ္ရွားသြားေစခဲ့သည့္
ဒိန္းခနဲဟူေသာအသံၾကီးကို ေနာက္ေဖးအိမ္မွ ဆြမ္းထခ်က္ေသာမတင္ေငြကိုယ္တိုင္လည္း က်ယ္ေလာင္စြာ
ၾကားလိုက္ရေၾကာင္း ၊ ဘာျဖစ္တာပါလိမ့္ဟုစိုးရိမ္ကာ ထၾကည့္မိေၾကာင္း-စသျဖင့္ မနီလာကို
လာေရာက္ေမးျမန္းခဲ့သည္ဟုဆို၏ ။
က်ဴရွင္ဆရာမ-မစႏၵာ၏ဖခင္ၾကီးကေတာ့ ပုဏၰကတုိက္ျခင္းျဖစ္မည္ဟုဆိုသည္
။ ရႊံ႕ေပေနေသာေျခရာၾကီးမ်ားကို ေလ့လာၾကည့္ရွဳ ၾကည့္သည့္အခါ ကြဲေၾကသြားေသာဇီးကြက္ရုပ္၏ေျခရာမ်ားႏွင့္
ခပ္ဆင္ဆင္တူေနေၾကာင္း ၊ အရြယ္အစားသာ ကြာျခားေနေၾကာင္းတုိ႔ကို လည္း ေျပာျပခဲ့သည္ ။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ…ေျဖရွင္းရန္ခက္ခဲေသာ၊
သိပၸံပညာျဖင့္ အေျဖရွာရန္မလြယ္ကူေသာ သဘာဝလြန္ျဖစ္ရပ္မွန္ ဇာတ္လမ္းတစ္ပုဒ္ကို ရွာေဖြစုေဆာင္းကာ
စာခ်စ္သူတို႔ထံ တင္ျပေပးလိုက္ရပါေတာ့သည္ )
ေစတနာေရွ႕ထားလ်က္…
www.facebook.com/writer.GONKတြင္ ဝင္ေရာက္ေလ့လာရန္ ဖိတ္ေခၚပါသည္ ။
- စာေပကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ။
- စာခ်စ္ေဆြေတြအတြက္
ဆရာမဂါဦးႏြန္းကိုရဲ႕စာေပမွတ္တိုင္ေတြကို တစ္ေနရာတည္းမွာ စုစည္းေဖာ္ျပေပးလိုတဲ့
ေစတနာ ။
- စာခ်စ္သူခ်င္း ႏွစ္သက္ရာစာကို
မွ်ေဝျခင္းျဖင့္ ကုသိုလ္ယူပါ ။
- စာေပကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ။