Translate ( If u r foreigner, don't forget to use this. It is not perfect. But, u can guess.)

အသုဘအိမ္မွ သီခ်င္းဆိုသံ၏ေနာက္၌



အသုဘအိမ္မွ သီခ်င္းဆိုသံ၏ေနာက္၌


( ၂၀၁၅ မတ္လထုတ္ ဂမီ ၻရဆန္းၾကယ္မဂၢဇင္းတြင္ ေဖာ္ျပခံရေသာ ဝတၳဳတိုတစ္ပုဒ္ျဖစ္သည္ )

 

ဂါဦးႏြန္းကို .... ဖန္တီးသည္ ။ 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------

 


           ဤသည္မွာ ျဖစ္ရပ္မွန္ဇာတ္လမ္းတစ္ပုဒ္ျဖစ္သည္ ။ ဤဇာတ္လမ္းထဲတြင္ ပါဝင္ခဲ့ေသာမနီလာ ၊ မသီတာ ၊ မစႏၵာတို႔ညီအစ္မ တစ္စုသည္လည္း ယခုထက္တိုင္ အသက္ရွင္ေနထိုင္ေနၾကဆဲရွိသလို ပတ္ဝန္းက်င္မွ ၾကားသိခဲ့ရေသာသူမ်ားကလည္း ထိုအေၾကာင္း ကို စကားစပ္မိသည့္အခါတိုင္း အိပ္ရာဝင္တေစ ၦပံုျပင္ပမာ ေျပာဆိုေနၾကဆဲျဖစ္သည္ ။  တိတိပပဆိုရေသာ္ ထိုျဖစ္ရပ္မွာ ႏွစ္ပရိေစ ၦဝ ၾကာျမင့္ေနျပီျဖစ္ေသာ ဒ႑ာရီအျဖစ္အပ်က္တစ္ခုမဟုတ္ ။ အခ်ိန္အားျဖင့္ (၁၅)ႏွစ္ဝန္းက်င္မွ်သာ ၾကာေညာင္းေသးရာ ယခုထက္တိုင္ အေျဖရွာမရဘဲ အံ့အားသင့္ေနခဲ့ရသည့္ “အပမွီေနေသာအရုပ္မ်ား”၏ အံ့ဖြယ္ဆန္းၾကယ္ျပဳမူခ်က္မ်ား……။ စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းသ ေလာက္ ေၾကာက္စရာလည္း ေကာင္းလွသည္ ။ နားလည္ရခက္သေလာက္ ေဒါသလည္း ထြက္ခဲ့ၾကသည္ ။ ထိုျဖစ္ရပ္ကို ရင္ဆုိင္ေတြ႕ ၾကံဳခဲ့ရသူမ်ားမွာ အျခားေတာ့ မဟုတ္ ။ စာေရးသူ၏က်ဴရွင္ဆရာမ,မိသားစုပင္ ျဖစ္ပါေတာ့သည္ ။

ooooooooooooo

    အခ်ိန္က ညေန(၆)နာရီ ။ ဖြင့္ဟထားေသာအိမ္တံခါးမၾကီးမွတဆင့္ အျပင္သို႔ေငးၾကည့္ရင္း အစ္မၾကီးျဖစ္သူမနီလာႏွင့္ အစ္မလတ္
ျဖစ္သူမသီတာကို မစႏၵာ ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနမိသည္ ။ သူမတို႔ ျပန္လာသည္ႏွင့္ အိမ္တံခါးမ်ားကို လံုျခံဳစြာေသာ့ပိတ္ျပီး ဤတစ္ညတာကို မိန္းမသားတစ္စု တိုးတိုးေဝွ႔ေဝွ႔ ကုန္ဆံုးၾကမည္ ။ အထူးသျဖင့္ ေၾကာက္တတ္လန္႔တတ္ေသာမစႏၵာက အစ္မျဖစ္သူမ်ားကို အလြန္အား ထားသည္ ။ ယေန႔ည၌ သူတုိ႔တေတြကို မ်က္စိေအာက္က အေပ်ာက္မခံႏုိင္ေပ ။ သူတို႔အနားတြင္သာ ကပ္ပါးေကာင္လို ကပ္ရပ္ေန မည္ ။ ဘယ္သြားသြား…သူတို႔ကို အေဖာ္ေခၚသြားရမည္စသည္ျဖင့္ ေတာင္ေတာင္အီအီေတြးရင္း အိမ္ေပါက္ဝသို႔ လွမ္းၾကည့္ကာ အစ္မ
ႏွစ္ဦးကို ေစာင့္ဆိုင္းေနမိ၏ ။
   “ ေဟာ…ျပန္လာၾကျပီ ။”
အသံတိုးတိုးျဖင့္ ေရရြတ္လုိက္ရင္း မ်က္လံုးကလည္း အိမ္ေရွ႕လမ္းမေပၚမွ ျဖတ္သန္းသြားေသာအပူသည္တစ္စုကို မ်က္ေျခမျပတ္ လိုက္ေငးၾကည့္ကာ စိတ္မေကာင္းမွဳတစ္ဝက္ ၊ ေၾကာက္ရြံ႕စိုးထိတ္မဳွတစ္ဝက္ျဖစ္မိသည္ ။ သူတို႔အပူသည္တစ္စုက အသုဘသြားပို႔ရာ မွ ျပန္လာၾကသူမ်ား ။ ငိုသူကငို ၊ မ်က္ရည္သုတ္သူကသုတ္ ၊ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး ႏွစ္သိမ့္သူကႏွစ္သိမ့္ႏွင့္ အနိ႒ာရံုျမင္ကြင္းတစ္ခုအလား စိတ္ႏွလံုးကို ညစ္ညဴးေနာက္က်ိသြားေစသည္ ။ အသုဘပို႔ေသာလူတစ္စုက ေဝးေဝးလံလံမွသာဆို မစႏၵာအဖုိ႔ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရံုသာ ျဖစ္မည္ ။ ေၾကာက္ရြံ႕စိုးထိတ္စရာ အေၾကာင္းမရွိ ။ ယခုေတာ့ အသုဘသြားပို႔ေသာလူတစ္စုမွာ မစႏၵာတုိ႔ႏွင့္ျခံခ်င္းကပ္လ်က္မွျဖစ္ျပီး ေသသူကလည္း မစႏၵာတို႔ႏွင့္ မ်က္မွန္းတန္းမိကာ သိျမင္ေနေသာလူတစ္ေယာက္ ။ တစ္ဖက္အိမ္မွာ ခပ္ဆုိးဆိုးေကာင္ေလး ။ သူငယ္ ခ်င္းမ်ားႏွင့္ ေရသြားကူးရင္း ေရနစ္ကာ ဆံုးပါးသြားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္ ။ အစိမ္းေသမို႔ မစႏၵာ- ေၾကာက္လွ်င္လည္း ေၾကာက္ခ်င္စရာ ။
   “ ဟူး…ျပန္မလာႏုိင္ၾကေသးဘူး ။ ၾကာလိုက္တာ ။”
အစ္မႏွစ္ေယာက္က ျပန္မလာၾကေသးပါ ။ မစႏၵာ ေစာင့္ရတာ စိတ္မရွည္ေတာ့ ။ ယေန႔မွပဲ သူတို႔တေတြက ေနာက္က်ေနၾကသည္ ။ အခါတိုင္းေန႔မ်ားကဆို သူတုိ႔ ေနာက္က်က် ၊ မက်က် မစႏၵာ စိတ္ဝင္စားျခင္း မရွိ ။ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ လုပ္စရာရွိတာလုပ္ျပီး ကုိရီး ယားကား လာမည့္အခ်ိန္ကို ေစာင့္ဆုိင္းေနလိုက္ရံုပင္ ။ ယေန႔အဖုိ႔ေတာ့ အျခားေန႔မ်ားႏွင့္မတူ ၊ သူတို႔ ေနာက္က်လွ်င္ေနာက္က်သ ေလာက္ မစႏၵာ၏စိုးရြံ႕မွဳအမွတ္ဒီဂရီက တိုးသထက္တိုးလာသည္ ။ မၾကာမီတြင္ မိုးစုန္႔စုန္႔ခ်ဳပ္ေတာ့မည္ ။ သူတုိ႔တေတြက ယခုခ်ိန္ထိ မလာၾကေသး ၊ သူတို႔ မေရာက္ေသး၍ အိမ္တံခါးကိုလည္း ပိတ္လို႔မရေသး ။
   “ စႏၵာေရ…ညည္းမွာလည္း ဒီေန႔ ဘာျဖစ္ေနတာလဲေအ ။ မေအကို ဝိုင္းကူခ်က္ေပးမယ္မရွိဘူး ။”
မီးဖိုေခ်ာင္ထဲမွ ေခြ်းသံတရႊဲရႊဲႏွင့္ ထြက္လာေသာမိခင္က မစႏၵာကို လွမ္းေအာ္ဆူလိုက္သည္ ။ မစႏၵာ တစ္ခုခုကို ျပန္ေျပာမည္ၾကံရြယ္ လိုက္ျပီးမွ ပါးစပ္ပိတ္လုိက္သည္ ။ မစႏၵာ…ဖြင့္မေျပာရဲ ။ ေျပာလိုက္လွ်င္ တစ္စံုတစ္ေယာက္ ၾကားသြားမည္ကို စိုးရိမ္သည္ ။ မစႏၵာ၏ စိတ္ထဲမွ အေၾကာက္တရားမ်ားကို ထိုတစ္စံုတစ္ေယာက္ သိရွိသြား၍ မျဖစ္ ။ သို႔ေၾကာင့္ မိခင္ျဖစ္သူ အထင္လြဲခ်င္လြဲပါေစေတာ့… မစႏၵာ ျမိဳသိပ္ထားကာ လမ္းမထက္ကိုသာ လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္ေနမိသည္ ။
   “ အစ္မႏွစ္ေယာက္…ျမန္ျမန္အိမ္ျပန္လာပါေတာ့ ။”
မစႏၵာ၏စိတ္ထဲမွ ထုိသို႔အခါခါေရရြတ္လ်က္၊ ဒူးကလည္း တႏွံ႔ႏွံ႔ ။
   မစႏၵာသည္ တေစ ၦသရဲမ်ားကို အလြန္ေၾကာက္ရြံ႕သူျဖစ္သည္ ။ တေစ ၦ သရဲေခ်ာက္လွန္႔ျခင္းကို တစ္ၾကိမ္တစ္ခါမွ် မၾကံဳဖူးေသာ္ လည္း တဆင့္ၾကားေသာစကားမ်ားျဖင့္ပင္ သရဲဟူေသာအရာကို ေၾကာက္ရြံ႕ေနမိျပီ ။ ယေန႔ညေတာ့ မစႏၵာအတြက္ အေတြ႕အၾကံဳသစ္ မ်ား ရရွိေတာ့မည္လားဟုေတြးမိကာ မစႏၵာ ေခ်ာက္ခ်ားသြားမိသည္ ။
- အို…ဘာအေတြ႕အၾကံဳသစ္မွာ ရစရာမလိုပါဘူးေလ ။ ဒီေန႔ညလည္း ခါတုိင္းညေတြလိုပဲ ေအးေအးေဆးေဆးျပီးသြားမွာပါ ။
ထုိသို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အားေပးႏွစ္သိမ့္လ်က္ရွိစဥ္ လမ္းမထက္၌ အစ္မႏွစ္ေယာက္ ယွဥ္တြဲေလွ်ာက္လာသည္ကို ေတြ႕လိုက္ရသျဖင့္ မစႏၵာ ဝမ္းသာသြားေလ၏ ။
   “ မမသီတာတို႔…ဟိုဘက္အိမ္က ေကာင္ေလး ဆံုးသြားလို႔တဲ့ ။”
ခရီးေရာက္မဆိုက္ အိမ္ေပါက္ဝတြင္ရပ္ကာ မစႏၵာက သတင္းဦးသတင္းဖ်ားကို informationပို႔လိုက္သည္ ။ ေလွကားထစ္တြင္ ဖိနပ္ ခြ်တ္ေနေသာမနီလာလည္း ရုတ္တရက္ ေၾကာင္သြားျပီး ခ်က္ခ်င္းဆုိသလို မ်က္ခံုးႏွစ္ဖက္ ပင့္တက္သြားကာ…
   “ ဟို…ဆလိုင္းဆိုတဲ့ေကာင္ေလးလား ။ ဂ်စ္ကန္ကန္နဲ႔တစ္ေယာက္ေလ ။”
ဟု တအံ့တၾသေမးသည္ ။
   “ အင္း…ဟုတ္တယ္ ။ ေရသြားကူးရင္း ေရနစ္ျပီး ေသသြားတာတဲ့ ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲေတာ့ မသိဘူး ။ ခ်က္ခ်င္း အသုဘခ်လုိက္ၾက
     တယ္ ။”
မစႏၵာက ေၾကာက္ေၾကာက္ရြံ႕ရြံ႕ႏွင့္ဆုိသည္ ။ ေၾကာက္မည့္သာေၾကာက္သည္…မစႏၵာက ထိုအေၾကာင္းကို အိမ္ထဲေရာက္မွ ေအးေအး ေဆးေဆးမေျပာဘဲ အိမ္ေပါက္ဝတြင္ရပ္ကာ ေျပာေနျခင္းျဖစ္သည္ ။ ေနာက္မွကပ္ပါလာေသာမသီတာက တစ္ခ်ိန္လံုး ႏွဳတ္ဆိတ္ေန ရာမွ…
   “ ဟယ္…ဒီကေလးမေတြ…ဒီလိုအေၾကာင္းမ်ိဳးကို အိမ္ေပါက္ဝမွာ မေျပာေကာင္းဘူး ။ သြား…သြား…အိမ္ထဲေရာက္မွေျပာၾက ။”
ဟု ဆိုမွ မစႏၵာလည္း ဘာအေတြးေပါက္သြားသည္မသိ ၊ အိမ္ထဲသို႔ ေၾကာက္ေၾကာက္ရြံ႕ရြံ႕ေျပးဝင္သြားေလ၏ ။
     ပံုမွန္ဆုိ မစႏၵာက သည္ေလာက္ေၾကာက္တတ္သူေတာ့ မဟုတ္ ။ အိမ္အနီးအနားတြင္လည္း လူမေသဖူးတာ မဟုတ္ပါ ။ အိမ္နီးနား ခ်င္းမ်ားထဲက သက္ၾကီးရြယ္အိုမ်ား ၊ ကေလးသူငယ္မ်ား တစ္ေယာက္မဟုတ္တစ္ေယာက္ေတာ့ အသက္ဆံုးပါးသြားဖူးသည္ခ်ည္း ။ လူ ဆိုတာ ေသမ်ိဳးမဟုတ္လား ။ မစႏၵာ သည္ေလာက္မေၾကာက္ရြံ႕ခဲ့ပါ ။ ယခုမူ ေသဆံုးသြားေသာေကာင္ေလးက အစိမ္းေသျဖစ္ေနသည့္ အျပင္ ထုိေကာင္ေလးႏွင့္မစႏၵာက မေန႔ကတင္ စကားမ်ားထားၾကေသး ။
      ေကာင္ေလးက ခပ္ဆုိးဆိုးေလးျဖစ္ျပီး မစႏၵာ,ထပ္လည္း အသက္(၅)ႏွစ္ခန္႔ ပိုငယ္သည္ ။ ယခုမွ (၁၇)ႏွစ္သာ ရွိေသးသည္ ။ ထုိ သူငယ္ႏွပ္စားေလးက မစႏၵာ တယုတယေမြးျမဴထိန္းသိမ္းထားေသာ ျခံေထာင့္သေဘၤာပင္က သေဘၤာသီးကိုမွ တံခ်ဴႏွင့္ ခိုးခူးခဲ့သည္ ။ ေနာက္ျပီး သူတုိ႔ ခ်ဴေနသည္ကို မစႏၵာက အိမ္ျပတင္းေပါက္မွျမင္၍ လွမ္းေအာ္တားျမစ္ေပမဲ့ အနည္းငယ္မွ်အဖက္မလုပ္ဘဲ ဇြတ္တရြတ္ ခူးယူသြားေလသည္ ။ ဤမွ်ေလာက္ မ်က္ႏွာေျပာင္တုိက္ဝံ့မွေတာ့ အိမ္ထဲအထိ သြားေတာင္းလွ်င္လည္း ျပန္ရရန္ လမ္းမျမင္ေတာ့ ။ သို႔ ေသာ္ စိတ္ေက်နပ္မွဳရွိေစရန္အတြက္…
   “ မသာေလး…အကုသိုလ္ေလး…ေသခ်င္းဆုိးေလး…ကာလနာ တုိက္ပါေစေတာ္ ။”
စသျဖင့္ ဆဲဆိုခဲ့မိသည္ ။ ယခုေတာ့ သူက ေသသြားျပီ ။ သူ႔ေသဆံုးမဳွတြင္ မစႏၵာ၏ပေယာဂတစ္စံုတစ္ရာ မပါဝင္ေပမဲ့ မေန႔ကတင္ ဆဲ ဆိုက်ိန္ဆဲထားမိခဲ့၍ ေသဆံုးသူသည္ မိမိအေပၚတြင္ မေက်မနပ္ျဖစ္ေနေလမလား ။ တေစ ၦသရဲဘဝ၌ မိမိကို လာေရာက္ေခ်ာက္လွန္႔ ေတာ့မလား…အမ်ိဳးမ်ဳိးေလွ်ာက္ေတြးေနမိခဲ့သည္ ။ ပိုဆိုးသည္မွာ ယေန႔တြင္ အစ္ကိုျဖစ္သူႏွင့္ဖခင္ၾကီးတုိ႔က အလုပ္ကိစၥတစ္ခုေၾကာင့္ နယ္သို႔ ခရီးထြက္သြားၾက၍ အိမ္၌ မိန္းမသား(၄)ဦးသာ က်န္ရစ္ခဲ့သည္ ။ သို႔ေၾကာင့္လည္း ယခုလို အိေျႏၵပ်က္ေလာက္ေအာင္ စိုးရြံ႕ ေၾကာက္လန႔္ေနမိျခင္းျဖစ္မည္ ။
ooo

   တစ္ညေနလံုး မစႏၵာ စိုးရိမ္ပူပန္ေနခဲ့မိသည္မွာ ညဘက္၌ ေတြ႕ၾကံဳခံစားရေတာ့မည့္အျဖစ္အပ်က္မ်ား၏အေငြ႕အသက္တုိ႔ကို ရွဳရွိဳက္ ခံစားမိ၍လား မေျပာတတ္ ။ မစႏၵာက ေၾကာက္တတ္မွန္းသိ၍ အစ္မႏွစ္ေယာက္က အိမ္သာဆုိလွ်င္လည္းအိမ္သာ ၊ မီးဖိုေခ်ာင္ဆုိလွ်င္ လည္း မီးဖိုေခ်ာင္ ၊ စေသာေနရာမ်ားသို႔ တေကာက္ေကာက္လိုက္ေပးလ်က္ရွိသည္ေၾကာင့္ စိုးရိမ္ေၾကာက္ရြံ႕မွဳတို႔ ေလ်ာ့ပါးလ်က္ရွိစဥ္ ကံၾကမၼာက မစႏၵာကို က်ီစားခဲ့သည္ ။
   “ ဟာ…ေသစမ္း ။ မီးပ်က္သြားျပီ ။”
   “ ေအးဟယ္ ။ ဇာတ္လမ္းေလး ေကာင္းေနခါမွ ။ ကြ်တ္…”
   “ အီး…ေၾကာက္ပါတယ္ဆိုမွ မီးကလည္း ပ်က္ရေသး ။ စိတ္ညစ္ပါတယ္ ။”
   “ မေၾကာက္ပါနဲ႔ စႏၵာရယ္ ။ ငါတို႔လည္း ရွိေနတာပဲကို ။ မီးက ခဏေနျပန္လာမွာပါ ။ မိုးတြင္းမဟုတ္ေတာ့ ဓါတ္ၾကိဳးျပတ္က်စရာ
     အေၾကာင္းလည္း မရွိပါဘူး ။ ၾကည့္ရတာ ခဏလြတ္သြားတာေနမွာပါ ။ ကဲ…မီးသြားထြန္းလိုက္ဦးမယ္ ။”
မသီတာက ေျပာေျပာဆိုဆိုျဖင့္ ထိုင္ေနရာမွထကာ စားပြဲေပၚမွအားသြင္းထားေသာ မီးအုပ္ေဆာင္းေလးကို ဖြင့္လိုက္သည္ ။ ဖြင့္လွ်င္ဖြင့္ ခ်င္း မီးအုပ္ေဆာင္း၏အလင္းေရာင္က စားပြဲေပၚသို႔ ျဖာက်သြားသည္ ။ စားပြဲက ငါးေပအျမင့္ရွိျပီး အဆင့္သံုးဆင့္ပါေသာစားပြဲၾကီးတစ္ လံုးျဖစ္သည္ ။ မစႏၵာတို႔အဖို႔ေတာ့ ဒါဟာ ရွဳိးေက့စ္ဆုိလည္းမမွား ၊ စာအုပ္စင္ဆုိလည္း မမွား ။ စားပြဲက နံရံတြင္ ကပ္ထားျခင္းျဖစ္ျပီး စားပြဲအလယ္တြင္ ပုဂံမွဝယ္လာေသာဇီးကြက္ေမာင္ႏွံရုပ္ရွိသည္ ။ လက္ရာေျမာက္လွေသာအရုပ္ႏွစ္ရုပ္ျဖစ္ျပီး အျမင့္တစ္ေတာင္ ၊ လံုး ပတ္ေျခာက္လက္မခြဲခန္႔ရွိ၍ ထုထည္ၾကီးမားလွေသာအရုပ္ႏွစ္ရုပ္ျဖစ္၏ ။
      မီးလင္းသြားမွပဲ မစႏၵာ၏ေၾကာက္စိတ္တုိ႔ အနည္းငယ္ေလ်ာ့ပါးသြားခဲ့သည္ ။ အမွန္ဆို မီးကပ်က္စရာအေၾကာင္းမရွိ ။ အေကာင္း ပကတိၾကီးမွ ရုတ္တရက္ျပတ္ေတာက္သြားျခင္းျဖစ္သည္ ။ သို႔ေသာ္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ေနထုိင္ေနေသာျပည္သူတစ္ေယာက္ပီပီ ထုိမီး ျပတ္ျခင္းအေပၚဝယ္ အျခားသဘာဝလြန္သံသယမ်ားကို မေတြးေတာမိပါ ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ မီးက သူ ျပတ္ခ်င္သည့္အခ်ိန္၌ အေၾကာင္းျပခ်က္မရွိ ျပတ္ေတာက္ေနက်ျဖစ္ျပီး လာခ်င္သည့္အခ်ိန္တြင္ လာမည္ျဖစ္၍ မစႏၵာ သက္ျပင္းရွိဳက္ရံုမွလြဲ၍ အျခားမတတ္ ႏုိင္ ။ သက္ျပင္းေငြ႕ေငြ႕ရွိဳက္လိုက္မိစဥ္ …
   “ ဟေရး…ဝါလား…အြန္…အာ…¯¯¯ ဟေရး…ဝါလား……အြန္…အာ…¯¯¯
စေသာနားမလည္သည့္ဘာသာစကားမ်ားျဖင့္ ေရရြတ္သီဆိုေနသည့္ သာယာျငိမ့္ေညာင္းေသာသီခ်င္းသံေၾကာင့္ မစႏၵာအပါအဝင္ တစ္ အိမ္သားလံုး နားစြင့္လိုက္ၾကသည္ ။ အသံက တစ္ဖက္အိမ္မွ ထြက္ေပၚေနျခင္းျဖစ္သည္ ။ တစ္နည္းဆိုရေသာ္ အသုဘအိမ္မွ သီခ်င္း ဆုိသံ ။
   “ အေမ…သူတို႔ ဘာေတြလုပ္ေနၾကတယ္ထင္လဲ ။”
   “ မသိပါဘူးေအ ။ ငါတို႔နဲ႔ ဘာသာမတူ ၊ လူမ်ိဳးမတူေတာ့ သူတို႔ဓေလ့နဲ႔သူတို႔ ရွိမွာေပါ့ ။”
   “ အထူးအဆန္းပါဟယ္ ။ လူေသတဲ့ေန႔ကို သီခ်င္းေအာ္ဆုိေနၾကတယ္ ။ ေပ်ာ္စရာေန႔မွ မဟုတ္တာ ။”
အစ္မႏွစ္ေယာက္ႏွင့္မိခင္ျဖစ္သူတုိ႔ တုိင္ပင္ေဆြးေႏြးေသာစကားမ်ားကို နားေထာင္ရင္း မစႏၵာ၏စိတ္ထဲ အေတြးတစ္ခု ဝင္သြားခဲ့သည္။ ထုိအေတြးက…
- သူတုိ႔ ေသဆံုးသူရဲ႕ဝိညာဥ္ကို ေခၚငင္ေနၾကတာမ်ားလား ။
ေရွးေခတ္က လူတစ္ေယာက္ ေသသြားလွ်င္ နတ္ဆရာက ထုိသုိ႔ေခၚငင္ေလ့ရွိေၾကာင္း စာအုပ္တခ်ဳိ႕တြင္ ဖတ္ခဲ့ဖူး၍ ထုိသို႔ေတြးမိျခင္း ျဖစ္သည္ ။ ထုိစဥ္ သီခ်င္းသံက သာယာျငိမ့္ေညာင္းေနရာမွ ဝိညာဥ္ေခၚသံကဲ့သို႔ တျဖည္းျဖည္း ၾကမ္း,ၾကမ္းလာသည္ ။ မာန္ႏွင့္ထန္ႏွင့္ ေရရြတ္ေအာ္ဆုိလာၾကသည္ ။ သူတို႔သီခ်င္းသံကို နားေထာင္ရင္း မစႏၵာ ၾကက္သီးတျဖန္းျဖန္းထလာ၏ ။
   “ အေမရယ္…ေၾကာက္လုိက္တာ ။ သူတို႔ တေစ ၦေခၚေနတာလား မသိဘူး ။ သီခ်င္းသံၾကီးကလည္း ၾကက္သီးထခ်င္စရာ ။”
မစႏၵာက ထုိသုိ႔ခပ္တုိးတိုးဆုိရင္း မိခင္ၾကီးနားသို႔တုိးကပ္သြားသည္ ။ မိခင္ၾကီးက မစႏၵာ၏စကားကို ကန္႔ကြက္ျခင္း ၊ ေထာက္ခံျခင္းမရွိ ဘဲ မစႏၵာကိုသာ လက္တစ္ဖက္က ဖက္ထားလိုက္သည္ ။ ၾကည့္ရတာ မိခင္ၾကီးကိုယ္တုိင္လည္း သီခ်င္းသံႏွင့္ပတ္သက္ျပီး ထုိနည္း လည္းေကာင္း ခံစားမိဟန္တူသည္ ။
   “ ေအးဟယ္ ။ နင္တုိ႔အေဖကလည္း ဒီလိုေန႔မ်ိဳးက်မွပဲ အငယ္ေကာင္ကိုေခၚျပီး ခရီးထြက္ရတယ္လို႔ ။”
ဟူ၍သာ ခပ္ညည္းညည္းဆုိသည္ ။ လွ်ပ္စစ္မီးကလည္း ျပန္မလာႏုိင္ေသး…။ အခ်ိန္က (၇)နာရီခြဲျဖစ္၍ အျပင္ေလာကတြင္ ပိတ္ေမွာင္ မည္းနက္ေနျပီ ။ ဆယ့္ငါးမိနစ္ခန္႔ၾကာသည့္အခါ တစ္ဖက္အိမ္မွ သီခ်င္းဆုိသံ ရပ္တန္႔သြားသည္ ။ ဖ်တ္ခနဲျငိမ္က်သြားျခင္းျဖစ္သည္ ။ ဘာဆက္လုပ္ၾကဦးမလဲဟူ၍ နားစြင့္ေနမိေသာ္လည္း သီခ်င္းထပ္သီဆုိျခင္းမရွိေတာ့ဘဲ သာမန္အသုဘအိမ္တစ္အိမ္ကဲ့သို႔ တိတ္ဆိတ္ ညႇိဳးငယ္သြားေလ၏ ။
ooo

   “ ေဒါက္…ေဒါက္…ေဒါက္…”
မီးမလာေသး၍ ေလးေယာက္သား ကုလားထုိင္တြင္ထုိင္ကာ ေထြရာေလးပါး ေျပာဆုိလ်က္ရွိသည့္အခုိက္ အိမ္တံခါးကို တစ္စံုတစ္ ေယာက္က တီးေခါက္လိုက္ေသာေၾကာင့္ အားလံုး၏အၾကည့္မ်ားက တံခါးဆီသို႔ ေရာက္ရွိသြားၾကသည္ ။ ခ်က္ခ်င္းဆိုသလို ဘယ္သူ မ်ားပါလိမ့္ဟူေသာအဓိပၸါယ္ျဖင့္ တစ္ေယာက္မ်က္ႏွာတစ္ေယာက္ လွမ္းၾကည့္လိုက္ၾကရင္း မနီလာက ထုိင္ရာမွ ထလိုက္ကာ တံခါးဆီ သို႔ ေလွ်ာက္သြားလိုက္သည္ ။
   “ ဒီအခ်ိန္ၾကီး ဘယ္သူလဲ မသိဘူးေနာ္ ။”
တံခါးခ်က္ကို ျဖဳတ္ေနစဥ္တြင္ မနီလာက ထိုသို႔ ေရရြတ္လိုက္၏ ။ မစႏၵာကေတာ့ ဘာကိုမွ်မေျပာဘဲ တံခါးဆီသို႔သာ မ်က္လံုးအျပဴး သားျဖင့္ လွမ္းၾကည့္ေနသည္ ။ တံခါးက ကြ်ီခနဲပြင့္သြားျပီ ။
   “ ဟင္…”
တံခါးသြားဖြင့္သူမနီလာထံမွ အာေမဋိတ္သံသဲ့သဲ့ထြက္ေပၚလာသလို အားလံုးကလည္း တံခါးဆီသို႔ တအံ့တၾသလွမ္းၾကည့္လိုက္ၾက ေသာ္လည္း ပြင့္သြားေသာတံခါးေရွ႕၌ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကိုမွ် မေတြ႕ရေခ် ။ ေစာေစာကတင္ တံခါးေခါက္သံတေဒါက္ေဒါက္ ကို တစ္အိမ္သားလံုး နားႏွင့္ဆတ္ဆတ္ ၾကားလိုက္ရသည္ မဟုတ္ပါလား ။
   “ ဘယ္သူမွလည္း မရွိပါလား ။ ဘယ္လိုပါလိမ့္…”
မသီတာက တအံ့တၾသၾကည့္ရင္း ေရရြတ္လိုက္သည္ ။ မစႏၵာကေတာ့ ဟင္းလင္းပြင့္သြားေသာတံခါးကို လွမ္းၾကည့္ရင္း သံသယျဖစ္ ဖြယ္အေတြးမ်ားက ဦးေခါင္းထဲတြင္ ေျပးလႊားေနျပီ ။
   “ ၾကည့္ရတာ ဟုိဘက္အိမ္မွာ လူေတြစံုေနေတာ့ ကေလးတစ္ေယာက္ေယာက္က လာလက္ေဆာ့သြားတာပဲျဖစ္ပါလိမ့္မယ္ ။ ကဲ…
      ကဲ…တံခါးပိတ္လိုက္ေတာ့ ။”
မိခင္ၾကီးက မစႏၵာ ထိတ္လန္႔ေနျပီမွန္းသိ၍ အေၾကာက္ေျပေစရန္ ႏွစ္သိမ့္ေျပာလိုက္ျပီး တံခါးျပန္ပိတ္ခိုင္းလိုက္သည္ ။ ထိုစဥ္…
   “ ဟင္…ဟိုမွာ…ဟိုမွာ…”
မစႏၵာက တံခါးရြက္ကို လက္ညႇိဳးထိုးျပရင္း ေၾကာက္လန္႔တၾကားေအာ္လိုက္၏ ။ သူမ၏ပံုက တေစ ၦသရဲကို ေတြ႕လိုက္ရသည့္အလား ေသြးပ်က္ေခ်ာက္ခ်ားသြားဟန္အျပည့္ ။ အားလံုးလည္း မစႏၵာ ျပရာဆီသို႔ အထိတ္ထိတ္အလန္႔လန္႔ႏွင့္ လွမ္းၾကည့္လိုက္ၾက၏ ။
   “ ေၾသာ္…မိစႏၵာရယ္…ဘာမ်ားလဲလို႔ လန္႔လိုက္တာ ။ ဆင္လိပ္ျပာေလးပါဟယ္ ။ နင့္ႏွယ္…”
ေတြ႕ျမင္လိုက္ရသည္က ေယာက္်ားလက္ဖဝါးျပင္နီးပါးၾကီးမားလွသည့္ နက္ျပာေရာင္ဆင္လိပ္ျပာတစ္ေကာင္ ။ တံခါးရြက္ေပၚတြင္ နား ေနျခင္းျဖစ္သည္ ။ မနီလာက ေျပာေျပာဆုိဆိုျဖင့္ လိပ္ျပာကို ထီးႏွင့္လွမ္းထိုးလိုက္၏ ။ လိပ္ျပာက အိမ္ထဲသို႔ ေဝ့ဝဲပ်ံဝင္လာကာ ထုတ္ တန္းတြင္ သြားနားသည္ ။
   “ စႏၵာ…စႏၵာေလ…အဲဒီလိပ္ျပာကို ေၾကာက္တယ္ ။ အျပင္ေရာက္ေအာင္ ေမာင္းထုတ္ေပးပါလား မမနီလာရယ္ ။”
   “ ေၾသာ္…ငါလည္း ေမာင္းလိုက္တာပဲေလ ။ သူ႔ဟာသူ ထုတ္တန္းမွာ သြားနားေနတာေတာ့ ငါလည္း မတတ္ႏိုင္ဘူး ။ နင္ကလည္း…
     ဒီေလာက္ မေၾကာက္တတ္စမ္းပါနဲ႔ ။ လိပ္ျပာေလးတစ္ေကာင္ပါ ။ နင့္ကို ဘာမွမလုပ္ႏုိင္ပါဘူး ။ ကဲ…တံခါးပိတ္လိုက္ျပီ ။”
မနီလာက မစႏၵာကို ခပ္ေငါက္ေငါက္ဆူလိုက္ျပီး တံခါးကို ဝုန္းခနဲျပန္ပိတ္ကာ ဂ်က္ထိုးလိုက္၏ ။ နာရီက (၈)နာရီခြဲကို ညႊန္ျပေနျပီျဖစ္ ေသာ္လည္း မီးကမူ ျပန္လာရန္ အစီအစဥ္မရွိေသး ။ ၾကည့္လက္စကိုရီးယားဇာတ္လမ္းတြဲလည္း ျပီးဆံုးသြားေလာက္ျပီမု႔ိ လွ်ပ္စစ္မီးကို ေစာင့္ေမွ်ာ္ရန္ အားမရွိၾကေတာ့ ။
   “ ကဲဟာ…အိပ္ၾကရေအာင္ ။ အေဖတုိ႔လည္း မရွိေတာ့ အိမ္က ပ်င္းစရာၾကီး ။ အငယ္ေကာင္သာရွိရင္ ဒင္းက ရယ္စရာေတြ ေျပာ
     တတ္တယ္ ။ ပ်င္းရမွာမဟုတ္ဘူး ။”
   “ အမယ္…နင္ပဲ ရွိတုန္းကေတာ့ နားညည္းတယ္ ေမ်ာက္ေလာင္းေလးဆုိ ။ အခုေတာ့ အငယ္ေကာင္ကို သတိရေနျပီမဟုတ္လား ။”
   “ ေၾသာ္…မၾကီးကလည္း ကိုယ့္ေမာင္ေလး ဒီတစ္ေယာက္ပဲရွိတာ မခ်စ္ဘဲေနပါ့မလား ။ ဒါေပမဲ့ ဒီအေကာင္ေလးကိုကလည္း ဆိုး
     လြန္းပါတယ္ ။ နီလာ ဝယ္လာတဲ့မုန္႔ေတြဆုိ ဒင္းက အျမဲတမ္းခုိးစားပစ္ေနက် ။ အဲဒါကို အျမင္ကပ္တာ ။”
   “ ဟားဟား…ဒါကေတာ့ ငါ့ညီမစႏၵာေလးက လိမၼာသြားျပန္ေရာ ။ မုန္႔ဝယ္လာရင္ေတာင္ အစ္မေတြကုိ အရင္ေကြ်းျပီးမွ သူ စားတာ။
      ေတာ္လိုက္တဲ့ညီမေလး ။”
မသီတာႏွင့္မနီလာက ေရာက္တတ္ရာရာေျပာရင္း ရယ္ေမာလ်က္ရွိၾကေပမဲ့ မစႏၵာကေတာ့ ထုပ္တန္းတြင္ နားေနေသာဆင္လိပ္ျပာၾကီး ကို ေငးၾကည့္ရင္း မရယ္ႏုိင္မေမာႏုိင္ ။ ေစာေစာက အသုဘအိမ္မွသီခ်င္းသံ ျပီးဆံုးသြားျပီးမၾကာ ရုတ္တရက္ထြက္ေပၚလာေသာ တံခါး
ေခါက္သံ၊ ေနာက္ျပီး ဖြင့္ၾကည့္လိုက္သည့္အခါ တံခါးေခါက္သူ ကြယ္ေပ်ာက္ေနျခင္း ၊ တံခါးရြက္မွ လိပ္ျပာနက္ၾကီး…စေသာအခ်င္းရာ မ်ားကို ဆက္စပ္ေတြးေတာကာ ေသြးပ်က္ေခ်ာက္ခ်ားေနမိသည္။ ထုိကိစၥမ်ားသည္ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု ဆက္ႏြယ္ေနေပလိမ့္မည္ဟု မစႏၵာ ယံုၾကည္မိသည္ ။
       မီးကလည္း (၉)နာရီထိုးသည္အထိ ျပန္မလာ ၊ မစႏၵာကလည္း ေငးငိုင္စိုးထိတ္ေန၍ ထုိအေျခအေနတို႔မွ လြတ္ေျမာက္ရန္ အိပ္ စက္လိုက္တာအေကာင္းဆံုးဟုေတြးမိသျဖင့္ အားလံုး အေပါ့အပါးသြားကာ အိပ္ခန္းထဲသုိ႔ ဝင္လာခဲ့ၾကသည္ ။ ဤတြင္ အိမ္တည္ေနပံု ကို အနညး္ငယ္ရွင္းျပရေပမည္ ။
   မစႏၵာတုိ႔၏ေနအိမ္က (လူတစ္ရပ္နီးပါးျမင့္ေသာ)ေျခတံျမင့္အိမ္ငယ္ေလးျဖစ္ျပီး သစ္သားျဖင့္ ေဆာက္လုပ္ထားျခင္းျဖစ္သည္ ။ အုတ္ ေလွကားမွတက္လာလိုက္ကာ တံခါးမၾကီးကို ျဖတ္ေက်ာ္လိုက္သည္ႏွင့္ ပထမဆံုး ဧည့္ခန္းက်ယ္ၾကီးကို ေတြ႕ျမင္ရမည္ျဖစ္ျပီး ဧည့္ခန္း အလယ္ဝင္ေပါက္မွတဆင့္ ေနာက္ေဖးႏွင့္အလယ္ခန္းကုိ ကူးသန္းသြားႏုိင္မည္ျဖစ္သည္ ။ အလယ္ခန္းမွာ အမွန္ေတာ့ ဧည့္ခန္းႏွင့္မီးဖို ေခ်ာင္ကို ဆက္သြယ္ေပးထားျခင္းျဖစ္ျပီး အခန္းဟုဆိုျခင္းထက္ အကန္႔ေလးတစ္ကန္႔ဟုသာဆုိႏုိင္သည္ ။ အိပ္ခန္းမ်ားကေတာ့ အလယ္ခန္း၏တစ္ဖက္ စၾကၤန္လမ္းေဘးတြင္ ႏွစ္ခန္းကပ္လ်က္တည္ရွိေနသည္ ။ စၾကၤန္လမ္းကို ေျခဆင္းလ်က္အိပ္စက္ၾကျပီး အခန္း ထဲမွၾကည့္လွ်င္ စၾကၤန္လမ္းကျဖတ္သန္းသြားသူမ်ားကို ျမင္ေတြ႕ေနရမည္ျဖစ္သည္ ။ တစ္ခန္းမွာ မိဘမ်ား ေနထိုင္ေသာအခန္းျဖစ္ျပီး တစ္ခန္းကေတာ့ ညီအစ္မသံုးေယာက္ အတူအိပ္စက္ၾကသည္ ။ ေမာင္တစ္ေယာက္ကေတာ့ အိမ္ေရွ႕ရွိဘုရားေက်ာင္းေဆာင္ေရွ႕၌ အိပ္၏ ။ ဤသည္မွာ မစႏၵာတုိ႔အိမ္၏တည္ေနပံုျဖစ္သည္ ။
     ညီအစ္မသားအစ္မ(၄)ေယာက္ တိုးတိုးေဝွ႔ေဝွ႔အိပ္စက္ေနၾကျခင္းျဖစ္ျပီး အေၾကာက္တတ္ဆံုးအငယ္ဆံုးေလးမစႏၵာကို အလယ္တြင္ ေပးအိပ္ေသာေၾကာင့္ ေၾကာက္လန္႔စိတ္အနည္းငယ္ သက္သာခဲ့သည္မွန္ေသာ္လည္း လံုးလံုးလ်ားလ်ားေတာ့ ေပ်ာက္မသြားေသး ။ နေဘးမွညီအစ္မမ်ား အိပ္စက္သြားခ်ိန္အထိ မစႏၵာ အိပ္၍မရ ။ တစ္စံုတစ္ေယာက္ကမ်ား မိမိကို အိပ္မရေအာင္ ျပဳစားထားသလားဟု ပင္ မစႏၵာ၏စိတ္ထဲ ေတြးထင္လာမိေလာက္ေအာင္ မ်က္လံုးေၾကာင္ေနခဲ့သည္ ။ မ်က္စိကိုမွိတ္ကာ ကိုယ့္ကုိယ္ကို ဇြတ္အိပ္ခိုင္းေနေပမဲ့ အိပ္မရ ။ ႏွလံုးတို႔က အလိုလိုေနရင္း တဒုတ္ဒုတ္ခုန္ကာ ပတ္ဝန္းက်င္၌ တစ္ခုခုျဖစ္ပြားေတာ့မည့္အရိပ္အေယာင္မ်ားကို မသိစိတ္က ခံစားေနမိသည္ ။ စိတ္ေခ်ာက္ခ်ားေနမိသည္ ။ အတတ္ႏုိင္ဆံုး စိတ္ကိုထိန္းခ်ဳပ္ရင္း ဘုရားစာရြတ္ဆိုရန္ ၾကိဳးစားလိုက္မိစဥ္…
   “ ဝုန္း…”
   “ အမေလး…”
ဝုန္းခနဲျမည္သံက်ယ္ၾကီးႏွင့္အတူ အိမ္တစ္အိမ္လံုး လွဳပ္ခါသြားသည္ကို ခံစားလိုက္မိသျဖင့္ မစႏၵာ အလန္႔တၾကားထေအာ္လိုက္မိ၏ ။ ထုိအခါမွ နေဘးတြင္အိပ္ေနေသာအေမႏွင့္အစ္မမ်ားလည္း အိပ္ေပ်ာ္ေနရာမွ အလူးအလဲထလာၾကသည္ ။
   “ ဟဲ့…ဟဲ့…ဘာျဖစ္တာတံုး ။ ဘာသံၾကီးလဲ ။”
   “ ဟုတ္တယ္…။ ဝုန္းခနဲ အသံက်ယ္ၾကီး ၾကားလိုက္ရတယ္ ။ ငါ့စိတ္ထင္ အိမ္ေရွ႕ကလားလို႔ ။”
   “ ဟုတ္လိမ့္မယ္ ။ နီလာလည္း အဲဒီလိုပဲထင္တယ္ ။ သြားၾကည့္လိုက္မယ္ေလ ။”
စိတ္ထက္ေသာမနီလာက ေျပာေျပာဆိုဆိုႏွင့္ ေခါင္းရင္းမွလက္ႏွိပ္ဓါတ္မီးကို ဆြဲယူကာ မတ္တပ္ထရပ္လိုက္စဥ္ …
   “ မသြားနဲ႔…မမနီလာ ။ အဲဒါ…အဲဒါ သရဲေခ်ာက္တာ ။ မမနီလာ မသြားနဲ႔ ။”
ဟူ၍ဆုိရင္း မစႏၵာက မနီလာ၏လက္ကို အတင္းဆြဲထားသည္ ။
   “ ေၾသာ္…ဒီကေလးမကလည္း ဘာသရဲမွ ေခ်ာက္တာမဟုတ္ဘူး ။ မေၾကာက္စမ္းပါနဲ႔ကြာ ။ ကဲ…ခဏေနခဲ့ ။ ငါ သြားၾကည့္ျပီး ျပန္
     လာခဲ့မယ္ ။”
မနီလာက မစႏၵာ တားေနသည့္ၾကားမွ ေျပာေျပာဆိုဆိုျဖင့္ ဇြတ္အတင္းထြက္သြားသည္ ။ မစႏၵာခမ်ာ ငိုကာယိုကာက်န္ရစ္ခဲ့၍ မိခင္ၾကီး က ထုိမွ်ေလာက္မေၾကာက္လန္႔သင့္ေၾကာင္း ၊ စိတ္ကို ခိုင္ခိုင္ထားသင့္ေၾကာင္း ႏွစ္သိမ့္ေန၏ ။ အိမ္ေရွ႕ႏွင့္အိပ္ခန္းမွာ တကယ္သြား လွ်င္ ၁၀စကၠန္႔ေလာက္မွ်သာၾကာမည္ျဖစ္ရာ မနီလာကမူ ငါးမိနစ္ေက်ာ္သည့္တိုင္ ျပန္မလာေသး၍…
   “ ဟဲ့…နီလာေရ ဘာေတြ႕လဲ ။”
ဟုလွမ္းေအာ္ေမးသည္ကိုလည္း ျပန္ေျဖသံမၾကားေသာေၾကာင့္ မသီတာတို႔လည္း စိုးရိမ္ပူပန္လာကာ က်န္ရစ္ေသာမီးအုပ္ေဆာင္းကို ကိုင္ျပီး အိပ္ခန္းထဲမွ (၃)ေယာက္သား ထြက္လာခဲ့ၾကသည္ ။
   “ အမေလး…နီလာရဲ႕ ။”
ဘာသံမွ် မၾကားလုိက္ရဘဲ ၾကမ္းျပင္တြင္ ပံုလ်က္သားလဲက်ေနေသာမနီလာကို ေတြ႕ျမင္လုိက္ရသျဖင့္ မိခင္ၾကီးခမ်ာ ေသာကေပြကာ သမီးလတ္ရွိရာဆီသုိ႔ စိုးရိမ္တၾကီးေျပးဝင္သြားသလို မသီတာကလည္း မစႏၵာ၏ပုခံုးကို တင္းတင္းၾကပ္ၾကပ္ဆုပ္ကိုင္ကာ မနီလာ၏ အနားသို႔ ေျပးသြားလိုက္ၾကသည္ ။
      နီလာက တံခါးရြက္နားတြင္ လဲက်ေနျခင္းျဖစ္ျပီး လဲက်ပံုကလည္း ဝုန္းခနဲလဲက်သြားျခင္းမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ တံခါးကိုမွီကာ ျဖည္းျဖည္း ခ်င္း လဲက်သြားဟန္တူသည္ ။ သံုးေယာက္သား ေပြ႕ထူကာ မနီလာကို ဘုရားေက်ာင္းေဆာင္ေရွ႕သို႔ ေခၚသြားျပီး ႏွာဝသို႔ ပရုပ္ဆီဘူး ေတ့ျခင္း ၊ ပရိတ္ေရတုိက္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္လုိက္သည့္ေနာက္၌ မနီလာ သတိျပန္ရလာ၏ ။ ထိုအခါမွ သူမ ေမ့လဲသြားရျခင္းအေၾကာင္း ရင္းကို မစႏၵာတို႔ သိခြင့္ရခဲ့သည္ ။
   “ နီလာ…အခန္းျပင္ ထြက္လာေတာ့ အျပင္မွာ ဘာမွမေတြ႕ရဘူး ။ အဲဒါနဲ႔ ဧည့္ခန္းထဲဟိုဟုိဒီဒီကို လိုက္ပတ္ျပီးၾကည့္ေနတုန္း ဒီတံခါး
     ရြက္နားလည္း ေရာက္ေရာ…အမေလး…အခုခ်က္ခ်င္း ျပန္ေျပာရမွာေတာင္ အသည္းယားလိုက္တာ ။”
   “ မေၾကာက္နဲ႔ေတာ့ သမီးလတ္ ။ ဒီမွာ…သမီးလည္ပင္းမွာ ပရိတ္ၾကိဳးဆြဲထားတယ္ ။ အေမတုိ႔အားလံုးလည္း ဆြဲထားတယ္ ။ ဘာမွ
     မေၾကာက္နဲ႔ ။ ေျပာမယ့္သာေျပာ ။”
မနီလာက ပတ္ဝန္းက်င္ကို ေဝ့ဝဲၾကည့္ရင္း ေစာေစာကအျဖစ္အပ်က္ကို ျပန္သတိရကာ ထိတ္လန္႔သြားသည္ထင္…စကားကို ေရွ႕ မဆက္ဝ့ံျဖစ္ေန၍ မိခင္ၾကီးက အားေပးလိုက္၏ ။ မစႏၵာကေတာ့ အမွန္ေျပာရလွ်င္ မနီလာ ေျပာျပမည့္ဇာတ္လမ္းကို မနက္မွသာ နား ဆင္လိုပါသည္ ။ မဟုတ္လွ်င္ တစ္ညလံုး တုန္လွဳပ္ေခ်ာက္ခ်ားေနရလိမ့္မည္ ။ သို႔ေပမဲ့ ဘာျဖစ္ခဲ့မွန္းမသိလွ်င္ ဟိုေတြးသည္ေတြးျဖင့္ ပို၍ေၾကာက္ရြံ႕ေနရမည္ကိုလည္း တစ္ဖက္က စိုးရိမ္ေနမိေသာေၾကာင့္ ေၾကာက္ေၾကာက္ႏွင့္ ပရိတ္ၾကိဳးေလးကို ဆုပ္ကိုင္ရင္း နားစြင့္ ေနလိုက္သည္ ။
   “ တံခါးရြက္နားလည္း ေရာက္ေရာ မ်က္လံုးေထာင့္ကေန တစ္ခုခုကို ရိပ္ခနဲေတြ႕လုိက္ရလို႔ လွည့္ၾကည့္လိုက္မိတယ္ ။ အဲဒီမွာပဲ
      အေမရယ္ ။ အမေလး…ျပန္ေျပာရရင္ ေသြးပ်က္ခ်င္စရာၾကီးပါ ။ ဘာၾကီးမွန္းလည္း မသိပါဘူး ။ ဟို…ဟို…စားပြဲေပၚကေန
      မည္းမည္းၾကီး ခုန္ခ်လာတာ ။ သမီးလည္း အဲဒါျမင္ေရာ ေသြးပ်က္ျပီး ေအာ္ေတာင္မေအာ္ႏုိင္ဘဲ ျဖည္းျဖည္းခ်င္း လဲက်သြား
      ေတာ့တာပဲ ။”
   “ အမေလး…ေတာ္ေသးတာေပါ့ ။ ဘာမွန္းညာမွန္းမသိေပမဲ့ အေမ့သမီးေလးကို ဘာမွလုပ္မသြားတာပဲ ေတာ္ပါေသးတယ္ ။ ကဲ…
      အေမတို႔ ပရိတ္ၾကိဳးေတြလည္း ဆြဲထားၾကျပီဆုိေတာ့ ေၾကာက္စရာမလုိေတာ့ဘူး ။ ဘာသတၱဝါပဲျဖစ္ျဖစ္ ပရိတ္ေရ ၊ ပရိတ္ၾကိဳး
      ေတြကို ေၾကာက္ရြံ႕ၾကတာခ်ည္းပဲ ။ လာ…သြားအိပ္ၾကစို႔ ။”
အေမၾကီးက သြားအိပ္ၾကစို႔ဟုဆိုကာ အခန္းဆီသို႔ ဦးတည္ေခၚေဆာင္သြား၍သာ မစႏၵာ မလုိက္ခ်င္လုိက္ခ်င္လိုက္လာခဲ့ရသည္ ။ ျဖစ္ ႏုိင္လွ်င္ ဘုရားေက်ာင္းေဆာင္ေရွ႕တြင္သာ တစ္ညလံုး ေနလိုက္ခ်င္သည္ ။ သို႔ေပမဲ့ ဘုရားေက်ာင္းေဆာင္ခန္းေလးက အခန္းက်ဥ္း ေလးျဖစ္၍ ေလးေယာက္သား ထုိင္ေနရံုျဖင့္ပင္ က်ဥ္းက်ပ္ေနျပီ ။ သို႔ေၾကာင့္ အိပ္ခန္းသို႔သာ ျပန္လာခဲ့ၾကသည္ ။
       အိပ္ခန္းတြင္ တံခါးရွိ၍သာ ေတာ္ေတာ့သည္ ။ စၾကၤန္လမ္းကို မၾကည့္ဝ့ံေတာ့၍ မစႏၵာက တံခါးပိတ္ထားရန္ ေတာင္းဆိုသလို က်န္လူမ်ားကလည္း အတြင္းစိတ္ထဲက အသီးသီးလန္႔လ်က္ရွိသည္ေၾကာင့္ ထိုအခ်က္ကို လက္ခံကာ တံခါးပိတ္ထားလိုက္ၾကသည္ ။ သုိ႔မွသာ အျပင္မွ မည္သူပဲျဖတ္ေလွ်ာက္သြားပါေစ…အခန္းထဲမွ ျမင္ေတြ႕ရမည္မဟုတ္သလို ပိတ္ထားျခင္းအားျဖင့္ ဤအခန္းထဲသို႔ အျခားသူမ်ားကို ဝင္ခြင့္မျပဳေသာသေဘာျဖစ္၍ ပိုမိုလံုျခံဳသည္ဟု ခံစားရ၏ ။ ေနာက္ျပီး မိခင္ၾကီးကလည္း အခန္းကို ၂၄ပစၥည္းႏွင့္ တတ္သေလာက္မွတ္သေလာက္ စည္းသားထားလိုက္သျဖင့္ ပို၍လံုျခံဳစိတ္ခ်သြားခဲ့ရသည္ ။
      သို႔ေသာ္ တစ္ညလံုး တစ္ေမွးမွ် အိပ္မရခဲ့ၾက ။ ေၾကာက္ရြံ႕လန္႔ထိတ္ေနေသာစိတ္ေၾကာင့္လည္းေကာင္း ၊ စၾကၤန္လမ္း၌ တရွပ္ရွပ္ အသံေပးေနေသာေျခသံက်ယ္ၾကီးေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ အိမ္ေရွ႕၌ တဝုန္းဝုန္းခုန္ခ်သံမ်ားေၾကာင့္လည္းေကာင္း မစႏၵာတုိ႔ေလးဦးခမ်ာ ဘုရားစာကိုသာ ကေပါက္တိကေပါက္ခ်ာဆုိရင္း အာရံုက်င္းခဲ့ၾကသည္ ။ အာရံုဦးေရာင္နီသမ္းလုခါနီး၌ အိမ္၏ေနာက္တည့္တည့္သို႔ ဆယ္ဘီးကားၾကီး ဝင္တုိက္လိုက္သည့္အလား ဒိန္းခနဲအသံက်ယ္ၾကီးျမည္ဟီးကာ အိမ္ၾကီးတစ္အိမ္လံုး သြက္သြက္ခါလွဳပ္ရမ္းသြားခဲ့ ၏ ။ မစႏၵာ၏စိတ္ထဲ အိမ္ျပိဳသြားေလျပီဟူ၍ပင္ မွတ္ထင္လိုက္မိသည္ ။ သို႔ေသာ္ မ်ားမၾကာမီတြင္ သြက္သြက္ခါလွဳပ္ရွားေနေသာအိမ္ ၾကီးသည္ ျပန္လည္ျငိမ္သက္သြားသည္ ။ မုန္တုိင္းဆဲသြားသကဲ့သုိ႔ အရာရာအားလံုး တိုးတိတ္သြားခဲ့ေလ၏ ။
       မနက္(၇)နာရီထိုးခါနီး အလင္းေရာင္ေတာ္ေတာ္မ်ားလာသည့္အခ်ိန္က်မွ အခန္းတံခါးကို ျဖည္းျဖည္းခ်င္းဖြင့္ျပီး ေလးေယာက္ သား အျပင္သို႔ တြန္႔ဆုတ္တြန္႔ဆုတ္ထြက္ကာ အေျခအေနကို အရင္အကဲခတ္ၾကသည္ ။ အမွန္ေတာ့ ခံစားခ်က္ႏွင့္ပင္ သိသာလြန္းေန ျပီ ။ တစ္ညလံုး စိုးရြံ႕ေခ်ာက္ခ်ားေနေသာစိတ္သည္ အိမ္ၾကီး သြက္သြက္ခါလွဳပ္ရမ္းသြားျပီးသည့္ေနာက္ ေနလာႏွင္းပမာ ျပယ္လြင့္သြား ခဲ့ျပီ ။ သို႔ေသာ္ စိတ္ခ်ယံုၾကည္ရျခင္းမရွိေသး၍ အခန္းျပင္သို႔ အေျခအေနေစာင့္ၾကည့္ေပမဲ့ တစ္စံုတစ္ရာထူးျခားမွဳမရွိေတာ့သျဖင့္ ထုိ အခါမွ အခန္းျပင္သို႔ ထြက္လာခဲ့ၾကသည္ ။ ခ်က္ခ်င္းပင္ ျပတင္းေပါက္မ်ား၊ တံခါးမ်ားကို အသည္းအသန္ေျပးဖြင့္မိၾက၏ ။ တစ္ခုခုေတြ႕ ျမင္မိေသာ္ အိမ္အျပင္သို႔ ေျပးထြက္ႏုိင္ေစရန္ျဖစ္သည္ ။
   “ ဟင္…အေမ…အေမ …ဒီမွာ ၾကည့္ဦး ။”
မနီလာက သူမ ေတြ႕ျမင္လိုက္ရသည့္အရာအေပၚ တအံ့တၾသျဖစ္ကာ မိခင္ျဖစ္သူကို ေခၚျပေလသည္ ။ အလယ္ခန္းေဘးျပတင္းေပါက္ ကို ဖြင့္လိုက္သည္တြင္ ေန႔အလင္းေရာင္က အိမ္ထဲသို႔ ျဖာဆင္းလာ၍ အိမ္တြင္း၌ လင္းခ်င္းသြားသည့္အခါ ေတြ႕ျမင္လိုက္ရသည္က ဧည့္ခန္းႏွင့္မီးဖိုေခ်ာင္သို႔ ေလွ်ာက္လွမ္းသြားေသာ ေျခရာၾကီး ။ ေျခရာက သတၱဝါတစ္ေကာင္၏ေျခရာမ်ိဳးျဖစ္ျပီး တစ္ေပနီးပါး ၾကီးမား၍ ရႊံ႕မ်ား ေပက်ံေန၏ ။
   “ ဟယ္…ဒီမွာေရာပဲ အေမေရ ။ လာၾကည့္ပါဦး ။”
တံခါးမၾကီး ေျပးဖြင့္ေသာမသီတာကလည္း မိခင္ျဖစ္သူကို ေခၚျပျပန္သည္ ။ သူမပံုစံက အံ့ၾသျခင္းႏွင့္ႏွေျမာတသျခင္းတုိ႔ ေရာေႏွာေထြး ရွဳပ္ေန၏ ။ သူမ ညႊန္ျပရာေနရာသို႔ ၾကည့္လိုက္သည့္အခါ ေတြ႕ျမင္လိုက္ရသည္က တစစီကြဲေၾကေနေသာ ဇီးကြက္ရုပ္ႏွစ္ရုပ္ ။
   “ ႏွေျမာလိုက္တာ ။ ညည္းတုိ႔အေဖကေတာ့ ငါတုိ႔ကို အျပစ္တင္ေတာ့မွာပဲ ။”
မိခင္ၾကီးက ၾကမ္းျပင္၌ ကြဲေၾကေနေသာဇီးကြက္ရုပ္မ်ားကိုၾကည့္ရင္း ညည္းလိုက္ေလ၏ ။
     ooo
   အခ်ဳပ္ဆုိရေသာ္…ဖခင္ႏွင့္အကိုျဖစ္သူတုိ႔ ျပန္ေရာက္လာသည့္အခါမွ မစႏၵာတို႔မိန္းမသားတစ္စုလည္း ‘ဟင္း’ခ်ႏိုင္ေတာ့သည္ ။ သရဲ ထပ္အေခ်ာက္ခံရပါက အားကိုးအားထားရွိခ်င္ေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း ၊ ေနာက္ျပီး အိမ္သားမ်ား ခရီးထြက္ေနသည့္အခိုက္ ေခ်ာက္ လွန္႔ခံရျခင္းျဖစ္ရာ ခရီးႏွင္သြားေသာအိမ္သားမ်ားအေပၚ စိုးရိမ္ပူပန္ေနရေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း…ဖခင္ႏွင့္အကို ျပန္ေရာက္လာ သည့္အခါဝယ္ မစႏၵာတုိ႔မွာ အလြန္ေပ်ာ္ရႊင္သြားခဲ့ရသည္ ။ တစ္ညတာ ေခ်ာက္လွန္႔ခံရရံုမွ်ျဖင့္ တစ္ႏွစ္စာနီးပါး အိုစာသြားခဲ့ရျပီမုိ႔ ထပ္မံ အေခ်ာက္လွန္႔မခံဝံ့ေတာ့ေခ် ။ တစ္ပတ္ခန္႔ၾကာသည့္အခါ၌ အိမ္ကို သန္႔ျပန္႔သြားေစလိုေသာရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ားကို အိမ္သို႔ ပင့္ေဆာင္ကာ ဆြမ္းဆက္ကပ္လွဴဒါန္းခဲ့ၾကသည္ဟူ၏ ။
   ( ဆရာမ-မစႏၵာက ဇာတ္လမ္းကို ထုိမွ်ျဖင့္ အဆံုးသတ္ခဲ့၍ ထုိေခ်ာက္လွန္႔ေႏွာင့္ယွက္ခဲ့ေသာတေစ ၦမွာ မည္သူမည္ဝါမွန္း မသိရွိရ သျဖင့္ စာေရးသူက တိတိက်က်သိရွိလိုေသာေၾကာင့္ တစ္အိမ္သားလံုးကို လိုက္လံေမးျမန္းၾကည့္သည့္အခါ မသီတာ၏ေျပာျပခ်က္အရ ေခ်ာက္လွန္႔ခဲ့သူမွာ နေဘးအိမ္မွ ေရနစ္ေသဆံုးသြားေသာေကာင္ေလးျဖစ္ႏုိင္ေၾကာင္း ထင္ေၾကးေပးသည္ ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ မိမိ ရံုးသြားရန္အတြက္ အိမ္ေရွ႕သို႔ ထြက္လာခဲ့သည့္အခါ ျခံထဲ၌ တစ္ဖက္ျခံမွ လွမ္းပစ္ထည့္ထားေသာ ေသသူ၏ခါးပတ္ၾကိဳးျဖင့္ ခ်ည္ ေႏွာင္ထားသည့္ အသုဘတြင္ ေတြ႕ျမင္ရေသာပန္းစည္းတစ္စည္းကို ေတြ႕ရွိရေၾကာင္း၊ မိမိတို႔အိမ္ႏွင့္တစ္ဖက္ျခံမွာ အနည္းငယ္မတည့္ မရွဳရွိေၾကာင္း ရင္ဖြင့္သည္ ။ ထုိပန္းစည္းကိစၥကိုမူ စာေရးသူ ေမး၍သာေျပာျပရျခင္းျဖစ္ျပီး အလြန္ေၾကာက္တတ္ေသာညီမေလးစႏၵာကို မသိရွိေစလိုေၾကာင္း ၊ စသျဖင့္ ေျပာျပခဲ့သျဖင့္ ဇာတ္ရည္လည္သြားခဲ့၏ ။
    မနီလာကေတာ့ ေနာက္ေဖးျခံမွအိမ္နီးခ်င္း၏စကားကို ျပန္ေျပာင္းေျပာျပခဲ့သည္ ။ အာရံုဦးအခ်ိန္၌ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ အိမ္ကို သြက္သြက္ ခါလွဳပ္ရွားသြားေစခဲ့သည့္ ဒိန္းခနဲဟူေသာအသံၾကီးကို ေနာက္ေဖးအိမ္မွ ဆြမ္းထခ်က္ေသာမတင္ေငြကိုယ္တိုင္လည္း က်ယ္ေလာင္စြာ ၾကားလိုက္ရေၾကာင္း ၊ ဘာျဖစ္တာပါလိမ့္ဟုစိုးရိမ္ကာ ထၾကည့္မိေၾကာင္း-စသျဖင့္ မနီလာကို လာေရာက္ေမးျမန္းခဲ့သည္ဟုဆို၏ ။
     က်ဴရွင္ဆရာမ-မစႏၵာ၏ဖခင္ၾကီးကေတာ့ ပုဏၰကတုိက္ျခင္းျဖစ္မည္ဟုဆိုသည္ ။ ရႊံ႕ေပေနေသာေျခရာၾကီးမ်ားကို ေလ့လာၾကည့္ရွဳ ၾကည့္သည့္အခါ ကြဲေၾကသြားေသာဇီးကြက္ရုပ္၏ေျခရာမ်ားႏွင့္ ခပ္ဆင္ဆင္တူေနေၾကာင္း ၊ အရြယ္အစားသာ ကြာျခားေနေၾကာင္းတုိ႔ကို လည္း ေျပာျပခဲ့သည္ ။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ…ေျဖရွင္းရန္ခက္ခဲေသာ၊ သိပၸံပညာျဖင့္ အေျဖရွာရန္မလြယ္ကူေသာ သဘာဝလြန္ျဖစ္ရပ္မွန္ ဇာတ္လမ္းတစ္ပုဒ္ကို ရွာေဖြစုေဆာင္းကာ စာခ်စ္သူတို႔ထံ တင္ျပေပးလိုက္ရပါေတာ့သည္ )



                                                                          ေစတနာေရွ႕ထားလ်က္…

                                                                     ဂါဦးႏြန္းကို

www.facebook.com/writer.GONKတြင္ ဝင္ေရာက္ေလ့လာရန္ ဖိတ္ေခၚပါသည္ ။



- စာခ်စ္ေဆြေတြအတြက္ ဆရာမဂါဦးႏြန္းကိုရဲ႕စာေပမွတ္တိုင္ေတြကို တစ္ေနရာတည္းမွာ စုစည္းေဖာ္ျပေပးလိုတဲ့ ေစတနာ ။

- စာခ်စ္သူခ်င္း ႏွစ္သက္ရာစာကို မွ်ေဝျခင္းျဖင့္ ကုသိုလ္ယူပါ ။

- စာေပကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ။