( ၂၀၁၆ စက္တင္ဘာလ(၄)ရက္ေန႔ထုတ္ စံေတာ္ခ်ိန္သတင္းစာပါ ေဆာင္းပါးျဖစ္သည္ )
ဂါဦးႏြန္းကို ....... ေရးသည္ ။
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
ကြ်န္မဘဝစာမ်က္ႏွာမ်ားကို
ျပန္သံုးသပ္ၾကည့္မိတဲ့အခါ စာေရးဆရာၾကီးတစ္ေယာက္ရဲ႕စာအုပ္ေတြက အမ်ားဆံုး ေနရာ ယူထားတာကို
ေတြ႕လိုက္ရပါတယ္ ။ ေနရာယူထားရံုတင္ ဘယ္ကလိမ့္မလဲ ၊ တစ္အုပ္,တစ္အုပ္ကို ႏွစ္ေခါက္ထပ္မနည္း
ျပန္ဖတ္ ျဖစ္ခဲ့တာခ်ည္း ။ တခ်ိဳ႕ဝတၳဳတိုေတြဆို ဘယ္ႏွေခါက္မွန္း မသိေလာက္ေအာင္အထိ ။
ကြ်န္မကို အားက်အတုယူခ်င္စိတ္ေတြ
ယိုဖိတ္လာေအာင္ ဆြဲေဆာင္ႏုိင္ခဲ့သူ ၊ ကြ်န္မကို လွ်ိဳ႕ဝွက္သည္းဖို-ကေလာင္ရွင္ တစ္ေယာက္အျဖစ္
ဖြားျမင္ေစခဲ့သူ ၊ ကြ်န္မကို ပေဟဠိကြင္းဆက္ေတြ ပံုေဖာ္တတ္ေအာင္ ေရွ႕ေဆာင္လမ္းျပသူ …
သူကေတာ့…စံုေထာက္ၾကီး“ဦးစံရွား”ဇာတ္ေကာင္နဲ႔
စာဖတ္သူရဲ႕သႏၶာန္ကို ဆြဲေဆာင္ႏုိင္ခဲ့တဲ့ ၊ စိတ္ခြန္အား တက္ၾကြ ေအာင္ ႏွိဳးဆြေရးသားတတ္တဲ့
စာေရးဆရာၾကီး-ေရႊဥေဒါင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္ ။
ဆရာၾကီးအေၾကာင္း
ေရးဖို႔ ေတြးေနတာ တစ္လေလာက္ရွိပါျပီ ။ လက္ျပင္လိုက္… တြန္႔သြားလုိက္… ေဘာပင္ကိုင္လိုက္…
ရြံ႕သြားလိုက္ ။ ဒီလိုနဲ႔ ေရွ႕မဆက္ႏုိင္ျဖစ္ခဲ့ရေပါ့ ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ ကြ်န္မအတြက္
သင္ဆရာ ၊ ျမင္ဆရာ ၊ ၾကားဆရာပမာ ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ ၾကီးမားတဲ့-ဒီကေလာင္အရွိန္အဝါကို တို႔ထိဖို႔အတြက္
စိုးရြံေနခဲ့တာပါ ။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ဖတ္ထားျပီးျပီလို႔ အထင္ေရာက္ခဲ့ေပမဲ့ က်ယ္ျပန္႔လြန္းတဲ့-ဆရာၾကီးရဲ႕စာအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္
တကယ္တမ္း ေရးမယ္လည္းဆုိေရာ ဘယ္ကစေရးလို႔ ေရးရမွန္း မသိ ။ ဒီလိုနဲ႔ … ။
ဆရာၾကီးရဲ႕စာအုပ္ေတြက
ကြ်န္မအဖုိ႔ အရင္းႏွီးဆံုးမိတ္ေဆြေတြပါ ။ ကေလာင္ေသြးစကဆို ကြ်န္မရဲ႕အေရးအသားေတြ မွာ
ဆရာၾကီးရဲ႕ေရးပံုေတြးပံုေတြ လႊမ္းမိုးေနခဲ့တဲ့အထိ ။ ဟုတ္ပါတယ္ ။ ေသခ်ာျပန္ေတြးၾကည့္တဲ့အခါ
ကိုးႏွစ္/ဆယ္ႏွစ္အရြယ္က စျပီး ဆရာၾကီးရဲ႕စာအုပ္ေတြနဲ႔ ၾကီးျပင္းခဲ့ရတာပါ ။ ကေလးဘဝရဲ႕မွတ္မွတ္သားသားအျဖစ္ဆံုးဝတၳဳတိုေတြကို
ျပန္ေျပာျပရမယ္ဆုိ ဆရာၾကီးရဲ႕စာအုပ္ေတြက မပါမျဖစ္ ။ အဓိကကေတာ့ ဦးစံရွားဝတၳဳေတြ……။
ေနာက္ျပီး … အထူးစိတ္ဝင္စားစြာ
ဖတ္ရွဳျဖစ္ခဲ့တဲ့ ဝတၳဳတိုေတြကေတာ့ ‘ေစတလံုးပိုင္ရွင္’ ၊ ‘ေဒြးသာဂိ၏စာေျခာက္ရုပ္’ ၊
‘ပီကင္းၾကဴရီယိုဆုိင္’ ၊ ‘စိတ္ေျပာင္းကိုယ္ခြာ’ ၊ ‘အံ့ဖြယ္ေရာဂါ’ ၊ ‘မႏ ၱန္၏ထူးဆန္းျခင္း’
၊ ‘ထူးဆန္းေသာလူနာ’ အစရွိတဲ့-ျဖစ္ရပ္ဆန္း ၾကယ္ဝတၳဳတိုေတြပါပဲ ။ သဘာဝလြန္အေၾကာင္းအရာေတြကို
နဂိုကတည္းက တမ္းတမ္းစြဲျဖစ္တတ္လြန္းသူ-ကြ်န္မအဖုိ႔ေတာ့ “ပုရြက္ဆိတ္-ထန္းလ်က္အိုး ေတြ႕”သလုိ
ျဖစ္ခဲ့ရတာေပါ့ ။ ဒီေနရာမွာ (၁၉၆၅)ခုႏွစ္ထုတ္ စာအုပ္တစ္အုပ္က ဆရာၾကီးရဲ႕အမွာစာ ကိုလည္း
ေကာက္ႏုတ္တင္ျပခ်င္ပါတယ္ ။
“ ကြ်ႏ္ုပ္၏တစ္သက္တာတြင္ စာေပအမ်ိဳးမ်ိဳးတုိ႔ကို
ရည္ရြယ္ခ်က္အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ေရးသားခဲ့၏ ။ အခ်ိဳ႕ေသာလူမ်ားကမူ စာေပ
ဆိုလွ်င္ သခၤန္းစာတစ္မ်ိဳးမ်ိဳးပါရွိမွ စာေပေျမာက္သေယာင္ေယာင္
ေျပာတတ္ၾက၏ ။ ထုိအယူအဆကို ကြ်ႏ္ုပ္ သေဘာမတူ
ႏုိင္ေခ် ။ ကြ်ႏု္ပ္မူကား ေလးနက္ေသာစာေပမ်ိဳး
၊ ခပ္ေပါ့ေပါ့စာေပမ်ိဳး ၊ စဥ္းစားစရာစာေပမ်ိဳး ၊ ေပ်ာ္ရႊင္ေစေသာစာေပမ်ိဳး ၊
ထိတ္လန္႔ေစတတ္ေသာစာေပမ်ိဳး ၊ ရႊင္ျပံဳးေစတတ္ေသာစာေပမ်ိဳးမွစ၍
ေတြးခ်င္တုိင္း ေတြးမဆံုးေအာင္ ခက္ခဲနက္နဲေသာ
(ဘာသာေရး)စာေပမ်ိဳးတုိင္ေအာင္ ေရးသားခဲ့ဖူးပါသည္
။ စာအုပ္ဆုိလွ်င္ မည္သို႔ေသာရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ေရးသားသည္
ျဖစ္ေစ ၊ ယုတ္စြအဆံုး စာဖတ္သူတုိ႔ စိတ္ဝင္စားေစမည့္အဂၤါရပ္တစ္ခုမူကား
ထိပ္ဆံုးက ပါရွိရေပလိမ့္မည္ …”
တစ္ခုခုအျမတ္ထြက္မွသာ
စာေပေျမာက္တာမဟုတ္၊ ေစတနာပါပါနဲ႔ေရးသားႏုိင္ရင္ စာေပေျမာက္တယ္-ဆုိတဲ့အခ်က္ကို
ဆရာၾကီး က ကြဲကြဲျပားျပားတင္ျပသြားခဲ့ပါတယ္ ။
ကြ်န္မအတြက္ ဆရာၾကီးရဲ႕စာအုပ္ေတြအနက္
ဘယ္စာအုပ္ အႏွစ္သက္ဆံုးလဲဆိုတာကို ေကာက္ႏဳွတ္ဖုိ႔ မလြယ္ပါဘူး ။ စံုေထာက္ဝတၳဳေတြကို
ႏွစ္သက္ခဲ့သလို ဘာသာျပန္/မွီျငမ္းဝတၳဳေတြရဲ႕ေရးဖြဲ႕ပံုကိုလည္း သေဘာက်ခဲ့တာပါပဲ ။ အမ်ားအားျဖင့္
ဝတၳဳတိုေတြကိုေတာ့ အဖတ္သန္ခဲ့တယ္ ။ ဝတၳဳရွည္ေတြထဲမွာဆို ရူပနႏၵီ/ရူပကလ်ာဏီတို႔ကို အစြဲလမ္းဆံုးပဲ
။ စာအုပ္ဖတ္ေနတဲ့ ခဏ အာရံုထဲမွာ ပံုရိပ္ေတြ ေျပးလႊားရွင္သန္ေစခဲ့တဲ့ဝတၳဳေပါ့ ။
ဆရာၾကီးရဲ႕နာမည္ေက်ာ္ဇာတ္ေကာင္ေတြကလည္း
မနည္းမေႏွာရယ္ ။ ဂ်ာမဒါ ကိုကိုၾကီး ၊ သူေတာ္စိန္ ၊ ေဇာ္ဟိတ္ ၊ ဒဂံု တင့္ ၊ ေဒါက္တာေသာင္းထိုက္
၊ ဓားျပဗိုလ္ၾကီး ဗိုလ္မိုးသီး…အစရွိသျဖင့္ ။ သို႔ေသာ္ … ကြ်န္မရင္ထဲ နက္နက္ရွိဳင္းရွိဳင္းစြဲလမ္းေနတဲ့
ဇာတ္ေကာင္ကေတာ့ စံုေထာက္-ဦးစံရွားပါပဲ ။ လွ်ိဳ႕ဝွက္နက္နဲတဲ့ ၊ တည္ၾကည္ခန္႔ညားတဲ့ ေယာက္်ားတစ္ေယာက္ရဲ႕ပံုသ႑ာန္ကို
ေပၚလြင္ေစရံုတင္မက ထူးခြ်န္ထက္ျမက္တဲ့ ၊ ပါးနပ္တဲ့ ဥာဏ္ရည္ဥာဏ္ေသြးေတြကိုပါ ေတြ႕ျမင္ရတာေၾကာင့္
ဦးစံရွားက ကြ်န္မရဲ႕ အၾကိဳက္ဆံုးဇာတ္ေကာင္ျဖစ္ခဲ့တာ ဆန္းမယ္မထင္ပါဘူး ။
ဒုတိယကေတာ့ ‘သူေတာ္စိန္’လို႔
ဆုိရမွာေပါ့ ။ သူခိုးခါးပိုက္ႏွဳိက္ေတြရဲ႕ဆရာၾကီးျဖစ္တဲ့သူေတာ္စိန္က လူလည္လူယုတ္ သူေဌးသူၾကြယ္ေတြဆီကမွ
လိမ္ညာခိုးယူလုိ႔ ကတံုးေပၚ ထိပ္ကြက္တတ္သူ ။ မလြယ္ကူတဲ့အရာကိုမွ မရ-ရေအာင္ လိမ္ညာယူတဲ့
သူ႔ပရိယာယ္ေတြေၾကာင့္ ကြ်န္မအၾကိဳက္ဆံုး(နံပါတ္၂)ဇာတ္ေကာင္ျဖစ္ခဲ့ရတာပါ ။ ဆရာၾကီးက
လူဆိုးလူလိမ္ေတြကို ဇာတ္ေဆာင္ အျဖစ္ ပြဲထုတ္ထားတတ္ေပမဲ့ လူမိုက္ေတြျဖစ္ေပသိ မယုတ္မာဘူး
၊ အၾကင္နာတရား မကင္းမဲ့ဘူး ၊ စိတ္ေစတနာေကာင္းတယ္ ၊ ျဖတ္ထိုးဥာဏ္ရွိတယ္ ၊ ရဲရင့္တယ္
၊ ကူညီတတ္တယ္-ဆိုတဲ့အခ်က္ေတြေၾကာင့္ ဒီဇာတ္ေကာင္ေတြအေပၚ စာဖတ္သူ ေမတၱာ သက္ဝင္ေနတာ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္
။
ကြ်န္မအျမင္မွာေတာ့
ဆရာၾကီးရဲ႕ဇာတ္ေကာင္ေတြကသာ ဆန္းၾကယ္ေနတာ မဟုတ္ပါဘူး ။ ဆရာၾကီး-ေရႊဥေဒါင္းကိုယ္ တုိင္ကလည္း
အမ်ားနဲ႔မတူဘဲ တမူထူးျခားေနသူတစ္ဦးပါ ။ ဒီအခ်က္ကုိ ဆရာၾကီးကိုယ္တုိင္ေရးသားခဲ့တဲ့
“တစ္သက္တာမွတ္တမ္း ႏွင့္ အေတြးအေခၚမ်ား” အတၳဳပၸတၱိစာအုပ္မွာ ဖတ္ရွဳသိရွိႏုိင္ပါတယ္
။ ဆရာၾကီးဆီမွာ ကြ်န္မ အႏွစ္သက္ဆံုးအခ်က္တစ္ခ်က္လည္း ရွိပါေသးတယ္ ။ အဲဒါကေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကို
ယံုၾကည္မွဳ အလြန္ရွိျခင္းပါပဲ ။ ျပင္းထန္တဲ့ယံုၾကည္စိတ္ကို ဆရာၾကီးရဲ႕စာေပလက္ရာ ေတြမွာ
ေတြ႕ျမင္ရမွာပါ ။
စာေပေရးသားရာမွာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို
ယံုၾကည္မွဳ အျပည့္ရွိသူ-ဆရာၾကီးက ေဟာေျပာတဲ့ေနရာမွာေတာ့ ကိုယ္တုိင္ ထုတ္ ေဖာ္ဝန္ခံတဲ့အထိ
လိုအပ္ခ်က္ရွိခဲ့တယ္လုိ႔ ၾကားသိလိုက္ရတဲ့အခါ ကြ်န္မ ေတာ္ေတာ္အံ့ၾသသြားခဲ့ရပါတယ္ ။
“ သူ႔ကို လူေတြက ေျပာၾကတယ္ ။ ခင္ဗ်ားက
ေတာ္ေတာ္ထူးဆန္းတဲ့လူ-တဲ့ ။ သူရႆတီက သူမ်ားေတြရဲ႕ႏွဳတ္မွာ ကပ္တယ္ ။
ခင္ဗ်ားကိုေတာ့ လက္မွာ လာေတြ႕ရတယ္ ။ အဲဒီလိုအေျပာခံရေလာက္ေအာင္
အေရးေကာင္းသေလာက္ ေျပာတာမွာ
အင္မတန္ညံ့တဲ့ပုဂၢိဳလ္လုိ႔ သူ႔ကိုယ္သူ ဝန္ခံပါတယ္
။”
–
တဲ့ ။ ဆရာၾကီး-ေအာင္သင္းရဲ႕စာအုပ္တစ္အုပ္မွာ
ဖတ္ရွဳမွတ္သားဖူးခဲ့တာပါ ။
ÿÿÿ
စာေရးဆရာၾကီး-ေရႊဥေဒါင္းကို
(၁၈၈၉)ခုႏွစ္၊ ေအာက္တုိဘာ(၂၄)ရက္၊ ၾကာသပေတးေန႔မွာ ဖြားျမင္ခဲ့တာပါ ။ ငယ္အမည္ ဦးေဖသိန္းျဖစ္ျပီး
ဇာတိက မႏ ၱေလးျမိဳ႕ျဖစ္ပါတယ္ ။ မိဘအမည္မ်ားက ဦးဧရာနဲ႔ေဒၚေရႊျဖစ္ျပီး နန္းတြင္းအမွဳေတာ္ထမ္းေတြလို႔
ဆိုႏုိင္ပါလိမ့္မယ္ ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ ဖခင္ျဖစ္သူက သီေပါမင္းရဲ႕လႊတ္ေတာ္စာေရးျဖစ္ခဲ့ျပီး
မိခင္ကလည္း စာေတာ္ဖတ္ျဖစ္ခဲ့ လို႔ပါ ။
(၁၉၀၈)ခုႏွစ္မွာ ကာလကတၱားတကၠသိုလ္အသိအမွတ္ျပဳ
စာေမးပြဲကို ေအာင္ျမင္ခဲ့ျပီးေနာက္ ေက်ာင္းဆရာ ၊ သစ္ေတာ စာေရး ၊ ေတာလိုက္စာေရး-အလုပ္တို႔ကို
လုပ္ကိုင္ခဲ့ပါတယ္ ။ ဆရာၾကီးရဲ႕အိမ္ေထာင္ေရးဟာ အစပိုင္းမွာ တည္ျငိမ္မွဳ မရွိခဲ့ပါဘူး
။ စိတ္ဆတ္ျပီး ျပတ္သားလြန္းတဲ့ ဆရာၾကီးရဲ႕သေဘာထားေၾကာင့္ ပထမအိမ္ေထာင္နဲ႔ (၁၉၁၄)ခုႏွစ္မွာ
ကြဲခဲ့ျပီး ဒုတိယအိမ္ေထာင္နဲ႔ လည္း မျမဲခဲ့ပါဘူး ။ (၁၉၂၀)က်မွပဲ တစ္သက္တာလံုးရဲ႕လက္တြဲေဖာ္
တတိယအိမ္ေထာင္ဖက္နဲ႔ ေရစက္ဆံုခဲ့ပါတယ္ ။ ဝမ္းနည္း စရာတစ္ခုကေတာ့ ဆရာၾကီးဟာ မေပါင္းဖက္ရဘဲ
ကြယ္လြန္သြားခဲ့တဲ့-အခ်စ္ဦးကို ဘယ္သူနဲ႔မွ ယွဥ္မရေလာက္ေအာင္ စြဲလမ္းေန ခဲ့တာပါ-တဲ့
။
(၁၉၁၅)ခုႏွစ္မွာ ဆရာၾကီးရဲ႕ပထမဆံုးဝတၳဳျဖစ္တဲ့ “ရန္ၾကီးေအာင္”ဝတၳဳကို
စတင္ေရးသားခဲ့ေပမဲ့ သူရိယသတင္းစာတုိက္ က (၁၉၁၇)ခုႏွစ္မွပဲ ထုတ္ေဝခဲ့ပါတယ္ ။ ဒါ့ေၾကာင့္လည္း
(၁၉၁၆)ခုႏွစ္မွာ ေရးသားျဖစ္တဲ့“ရတနာပံု”ဝတၳဳက ဆရာၾကီးရဲ႕ပထမဆံုး လံုးခ်င္းဝတၳဳျဖစ္ခဲ့ရတာပါ
။ (၁၉၁၇)ကို ေရာက္တဲ့အခါ သူရိယသတင္းစာတုိက္မွာ အယ္ဒီတာအျဖစ္ အလုပ္ဝင္ခဲ့ေပမဲ့ အေၾကာင္း
အမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ (၁၉၂၂)မွာ ျမေတာင္ ကနီရြာကို ေရာက္ရွိခဲ့ျပီး အဂၤလိပ္ အလြတ္ပညာသင္ေက်ာင္းမွာ
ဆရာဝင္လုပ္ခဲ့ပါတယ္ ။ (၁၉၃၀)မွာ ပဲခူးျမိဳ႕ ခရစ္ယာန္စာေပအသင္းရဲ႕ဘာသာျပန္ဆရာအလုပ္ကိို
ဝင္ေရာက္လုပ္ကိုင္ခဲ့ျပီး (၁၉၃၆)ခုႏွစ္ ေရာက္တဲ့အခါ သူရိယသတင္းစာတုိက္မွာ အယ္ဒီတာအျဖစ္
တဖန္ျပန္လုပ္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္ ။
ဆရာၾကီးေရႊဥေဒါင္းဟာ
တစ္ေခတ္တစ္ခါက ကာလေပၚဝတၳဳတိုေတြရဲ႕ဦးရီးေတာ္ဆုိလည္း မမွားပါဘူး ။ ခ်စ္-ကြဲ-ညား-ဇာတ္လမ္းမ်ားကိုပဲ
အသားေပးေရးတဲ့ေခတ္မွာ လွ်ိဳ႕ဝွက္သည္းဖိုဝတၳဳေတြကို စာဖတ္ပရိသတ္နဲ႔ ထိေတြ႕ေပးခဲ့သူလို႔
ဆိုႏုိင္ပါတယ္ ။ ဆရာၾကီးရဲ႕အေရးအသား ၊ အဖြဲ႕အႏြဲ႕ ၊ စကားလံုးသံုးႏွဳန္းခ်က္ေတြက ႏွစ္သက္စရာေကာင္းသလုိ
ဆရာၾကီးရဲ႕ေလာကအေပၚ ရွဳျမင္ပံုေတြကလည္း စိတ္ဝင္စားစရာပါပဲ ။ ပုထုဇဥ္ခ်င္းအတူတူ ဘယ္သူ႔ကိုမွ
အထင္ၾကီးစရာမလိုတဲ့သေဘာ ၊ ကိုယ္ပိုင္ဆံုးျဖတ္ ခ်က္ေတြကို ယံုၾကည္မွဳ ရွိအပ္တဲ့သေဘာေတြကို
ဆရာၾကီးက စာအုပ္ေတြထဲမွာ လွစ္ဟျပသခဲ့ပါတယ္ ။ ေနာက္ျပီး စာေရးတဲ့အခါ ရိုးသားမွဳ ရွိရမယ္-ဆုိတဲ့အခ်က္ကို
(အတၳဳပၸတၱိစာအုပ္ထဲမွာပဲ) ကိုယ့္အျပစ္ကိုယ္ေတာင္ မခ်န္ ၊ အမွန္အတုိင္း ထုတ္ေဖာ္ ေရးဖြဲ႕လို႔
သက္ေသျပသြားခဲ့ပါတယ္ ။
မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ စာေရးဆရာျဖစ္လာခဲ့သူ-ဆရာၾကီးေရႊဥေဒါင္းရဲ႕ကေလာင္သမုိင္းေကာက္ေၾကာင္းေတြက
အမ်ားနဲ႔မတူဘဲ တမူထူးျခားေနတာကို စာဖတ္သူတုိင္း ျငင္းလို႔ရမယ္ မထင္ပါဘူး ။ သူ႔ေခတ္အခါက
လူထူးလူဆန္းၾကီးအျဖစ္လည္းေကာင္း ၊ လူ႔ဂြစာၾကီးအျဖစ္လည္းေကာင္း ၊ လူမွန္လူေျဖာင့္ၾကီးအျဖစ္လည္းေကာင္း
အေတြးအေခၚဆန္းဆန္းေတြနဲ႔ စိတ္သန္သလို ရွင္သန္ ခဲ့တဲ့-ဆရာၾကီးရဲ႕အတၳဳပၸတၱိက ပန္းတစ္ပြင့္နဲ႔
အလားသ႑ာန္တူေနသလုိ … ။ ငြားငြားစြင့္စြင့္ပြင့္ေလ … ပိုလွလာေလ … ။
(၁၉၄၆)မွာ မႏ ၱေလးလူထုသတင္းစာရဲ႕အယ္ဒီတာခ်ဳပ္အျဖစ္
လုပ္ကိုင္ခဲ့ျပီး (၁၉၄၈)မွာေတာ့ စာေရးဆရာအသင္းရဲ႕ အတြင္းေရးမွဴးအျဖစ္ တာဝန္ယူခဲ့ပါတယ္
။ အမွဳေဆာင္အျဖစ္လည္း အၾကိမ္မ်ားစြာ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သူပါ ။ (၁၉၅၂)မွာ ေမွ်ာ္တလင့္ လင့္ဝတၳဳနဲ႔ စာေပဗိမာန္ ဘာသာျပန္ဆုကို ရရွိခဲ့တယ္ ။ ပီကင္းျမိဳ႕မွာ
က်င္းပတဲ့ ကမာၻ႕ျငိမ္းခ်မ္းေရးအစည္းအေဝးၾကီးကိုလည္း ျမန္မာအဖြဲ႕ရဲ႕ဒုတိယေခါင္းေဆာင္အျဖစ္နဲ႔
သြားေရာက္ခဲ့ရပါတယ္ ။
(၁၉၅၅)မွာေတာ့ ေသြးစုပ္ေျမဝတၳဳနဲ႔ စာေပဗိမာန္ ဘာသာျပန္ဆုကို ထပ္မံဆြတ္ခူးျပန္ပါေရာ ။ (၁၉၆၁)မွာေတာ့ အေကာင္းမြန္ဆံုးစကားေျပလက္ရာအျဖစ္
ပညာရွိအမ်ားအျပား ခ်ီးမြမ္းရတဲ့ “တစ္သက္တာမွတ္တမ္းႏွင့္
အေတြးအေခၚမ်ား”စာအုပ္ (ေလးတြဲ)နဲ႔ စာေပဗိမာန္
သုတပေဒသာဆုကို ရရွိခဲ့ပါတယ္ ။ (၁၉၆၄)ကေန(၁၉၆၈)အထိ လုပ္သားျပည္သူ႔ေန႔စဥ္သတင္းစာရဲ႕
အယ္ဒီတာခ်ဳပ္အျဖစ္ တာဝန္ထမ္းခဲ့ပါေသးတယ္ ။ အျငိမ္းစားယူခ်ိန္မွာ ဆရာၾကီးရဲ႕အသက္က (၈၀)နားကပ္ေနပါျပီ
။
စားဝတ္ေနေရးအတြက္
အလုပ္တစ္ခုခု လုပ္ကိုင္ရန္-ဆိုတဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ စာေရးဆရာျဖစ္ခဲ့ရတဲ့-ဆရာၾကီးေရႊဥေဒါင္းဟာ
အသက္အရြယ္ ၾကီးရင့္ခ်ိန္အထိ စာေပတာဝန္ေတြကို ထမ္းရြက္ခဲ့သလုိ ေလာကနဲ႔ႏုိင္ငံကို အက်ိဳးရွိေစတဲ့
၊ စာခ်စ္သူေတြရဲ႕စိတ္ကို ဆြဲညႇိဳ႕ႏုိင္တဲ့ ဝတၳဳ/ေဆာင္းပါးအမ်ားအျပားကို ေရးသားသြားခဲ့သူပါ
။
ေခတ္အဆက္ဆက္ တလက္လက္ေတာက္ပေနေစတဲ့
စာေပလက္ရာမြန္ေတြကို ဖန္တီးႏုိင္ခဲ့တဲ့ ဆရာၾကီး-ေရႊဥေဒါင္းဟာ (၁၉၇၃)ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ(၁၀)ရက္
ေသာၾကာေန႔မွာ ကြယ္လြန္ခဲ့ပါတယ္ ။ ။
ေစတနာေရွ႕ထားလ်က္…
ဂါဦးႏြန္းကို
စာကိုး ....
·
တစ္သက္တာမွတ္တမ္းႏွင့္အေတြးအေခၚမ်ား
၊
·
ရူပနႏၵီ-ရူပကလ်ာဏီ
၊ ေစတလံုးပိုင္ရွင္ႏွင့္ အျခားဝတၳဳတုိမ်ား
·
စာေရးသူကိုယ္တုိင္
စုေဆာင္းထားေသာ ဆရာၾကီးေရႊဥေဒါင္းအေၾကာင္း မွတ္စု
- စာခ်စ္ေဆြေတြအတြက္
ဆရာမဂါဦးႏြန္းကိုရဲ႕စာေပမွတ္တိုင္ေတြကို တစ္ေနရာတည္းမွာ စုစည္းေဖာ္ျပေပးလိုတဲ့
ေစတနာ ။
- စာခ်စ္သူခ်င္း ႏွစ္သက္ရာစာကို
မွ်ေဝျခင္းျဖင့္ ကုသိုလ္ယူပါ ။
- စာေပကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ။