Translate ( If u r foreigner, don't forget to use this. It is not perfect. But, u can guess.)

ျမန္မာ့စာေပသမိုင္းထဲက သူရဲေကာင္းမ်ား (၂) ေခတ္အဆက္ဆက္ တလက္လက္ေတာက္ပေနေသာပုဂၢိဳလ္




( ၂၀၁၆ စက္တင္ဘာလ(၄)ရက္ေန႔ထုတ္ စံေတာ္ခ်ိန္သတင္းစာပါ ေဆာင္းပါးျဖစ္သည္ )

ဂါဦးႏြန္းကို ....... ေရးသည္ ။

 -------------------------------------------------------------------------------------------------------

           

            ကြ်န္မဘဝစာမ်က္ႏွာမ်ားကို ျပန္သံုးသပ္ၾကည့္မိတဲ့အခါ စာေရးဆရာၾကီးတစ္ေယာက္ရဲ႕စာအုပ္ေတြက အမ်ားဆံုး ေနရာ ယူထားတာကို ေတြ႕လိုက္ရပါတယ္ ။ ေနရာယူထားရံုတင္ ဘယ္ကလိမ့္မလဲ ၊ တစ္အုပ္,တစ္အုပ္ကို ႏွစ္ေခါက္ထပ္မနည္း ျပန္ဖတ္ ျဖစ္ခဲ့တာခ်ည္း ။ တခ်ိဳ႕ဝတၳဳတိုေတြဆို ဘယ္ႏွေခါက္မွန္း မသိေလာက္ေအာင္အထိ ။
ကြ်န္မကို အားက်အတုယူခ်င္စိတ္ေတြ ယိုဖိတ္လာေအာင္ ဆြဲေဆာင္ႏုိင္ခဲ့သူ ၊ ကြ်န္မကို လွ်ိဳ႕ဝွက္သည္းဖို-ကေလာင္ရွင္ တစ္ေယာက္အျဖစ္ ဖြားျမင္ေစခဲ့သူ ၊ ကြ်န္မကို ပေဟဠိကြင္းဆက္ေတြ ပံုေဖာ္တတ္ေအာင္ ေရွ႕ေဆာင္လမ္းျပသူ  
သူကေတာ့…စံုေထာက္ၾကီး“ဦးစံရွား”ဇာတ္ေကာင္နဲ႔ စာဖတ္သူရဲ႕သႏၶာန္ကို ဆြဲေဆာင္ႏုိင္ခဲ့တဲ့ ၊ စိတ္ခြန္အား တက္ၾကြ ေအာင္ ႏွိဳးဆြေရးသားတတ္တဲ့ စာေရးဆရာၾကီး-ေရႊဥေဒါင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္ ။



            ဆရာၾကီးအေၾကာင္း ေရးဖို႔ ေတြးေနတာ တစ္လေလာက္ရွိပါျပီ ။ လက္ျပင္လိုက္… တြန္႔သြားလုိက္… ေဘာပင္ကိုင္လိုက္… ရြံ႕သြားလိုက္ ။ ဒီလိုနဲ႔ ေရွ႕မဆက္ႏုိင္ျဖစ္ခဲ့ရေပါ့ ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ ကြ်န္မအတြက္ သင္ဆရာ ၊ ျမင္ဆရာ ၊ ၾကားဆရာပမာ ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ ၾကီးမားတဲ့-ဒီကေလာင္အရွိန္အဝါကို တို႔ထိဖို႔အတြက္ စိုးရြံေနခဲ့တာပါ ။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ဖတ္ထားျပီးျပီလို႔ အထင္ေရာက္ခဲ့ေပမဲ့ က်ယ္ျပန္႔လြန္းတဲ့-ဆရာၾကီးရဲ႕စာအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ တကယ္တမ္း ေရးမယ္လည္းဆုိေရာ ဘယ္ကစေရးလို႔ ေရးရမွန္း မသိ ။ ဒီလိုနဲ႔ … ။
ဆရာၾကီးရဲ႕စာအုပ္ေတြက ကြ်န္မအဖုိ႔ အရင္းႏွီးဆံုးမိတ္ေဆြေတြပါ ။ ကေလာင္ေသြးစကဆို ကြ်န္မရဲ႕အေရးအသားေတြ မွာ ဆရာၾကီးရဲ႕ေရးပံုေတြးပံုေတြ လႊမ္းမိုးေနခဲ့တဲ့အထိ ။ ဟုတ္ပါတယ္ ။ ေသခ်ာျပန္ေတြးၾကည့္တဲ့အခါ ကိုးႏွစ္/ဆယ္ႏွစ္အရြယ္က စျပီး ဆရာၾကီးရဲ႕စာအုပ္ေတြနဲ႔ ၾကီးျပင္းခဲ့ရတာပါ ။ ကေလးဘဝရဲ႕မွတ္မွတ္သားသားအျဖစ္ဆံုးဝတၳဳတိုေတြကို ျပန္ေျပာျပရမယ္ဆုိ ဆရာၾကီးရဲ႕စာအုပ္ေတြက မပါမျဖစ္ ။ အဓိကကေတာ့ ဦးစံရွားဝတၳဳေတြ……။
ေနာက္ျပီး … အထူးစိတ္ဝင္စားစြာ ဖတ္ရွဳျဖစ္ခဲ့တဲ့ ဝတၳဳတိုေတြကေတာ့ ‘ေစတလံုးပိုင္ရွင္’ ၊ ‘ေဒြးသာဂိ၏စာေျခာက္ရုပ္’ ၊ ‘ပီကင္းၾကဴရီယိုဆုိင္’ ၊ ‘စိတ္ေျပာင္းကိုယ္ခြာ’ ၊ ‘အံ့ဖြယ္ေရာဂါ’ ၊ ‘မႏ ၱန္၏ထူးဆန္းျခင္း’ ၊ ‘ထူးဆန္းေသာလူနာ’ အစရွိတဲ့-ျဖစ္ရပ္ဆန္း ၾကယ္ဝတၳဳတိုေတြပါပဲ ။ သဘာဝလြန္အေၾကာင္းအရာေတြကို နဂိုကတည္းက တမ္းတမ္းစြဲျဖစ္တတ္လြန္းသူ-ကြ်န္မအဖုိ႔ေတာ့ “ပုရြက္ဆိတ္-ထန္းလ်က္အိုး ေတြ႕”သလုိ ျဖစ္ခဲ့ရတာေပါ့ ။ ဒီေနရာမွာ (၁၉၆၅)ခုႏွစ္ထုတ္ စာအုပ္တစ္အုပ္က ဆရာၾကီးရဲ႕အမွာစာ ကိုလည္း ေကာက္ႏုတ္တင္ျပခ်င္ပါတယ္ ။
     “ ကြ်ႏ္ုပ္၏တစ္သက္တာတြင္ စာေပအမ်ိဳးမ်ိဳးတုိ႔ကို ရည္ရြယ္ခ်က္အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ေရးသားခဲ့၏ ။ အခ်ိဳ႕ေသာလူမ်ားကမူ စာေပ
        ဆိုလွ်င္ သခၤန္းစာတစ္မ်ိဳးမ်ိဳးပါရွိမွ စာေပေျမာက္သေယာင္ေယာင္ ေျပာတတ္ၾက၏ ။ ထုိအယူအဆကို ကြ်ႏ္ုပ္ သေဘာမတူ
        ႏုိင္ေခ် ။ ကြ်ႏု္ပ္မူကား ေလးနက္ေသာစာေပမ်ိဳး ၊ ခပ္ေပါ့ေပါ့စာေပမ်ိဳး ၊ စဥ္းစားစရာစာေပမ်ိဳး ၊ ေပ်ာ္ရႊင္ေစေသာစာေပမ်ိဳး ၊
        ထိတ္လန္႔ေစတတ္ေသာစာေပမ်ိဳး ၊ ရႊင္ျပံဳးေစတတ္ေသာစာေပမ်ိဳးမွစ၍ ေတြးခ်င္တုိင္း ေတြးမဆံုးေအာင္ ခက္ခဲနက္နဲေသာ
        (ဘာသာေရး)စာေပမ်ိဳးတုိင္ေအာင္ ေရးသားခဲ့ဖူးပါသည္ ။ စာအုပ္ဆုိလွ်င္ မည္သို႔ေသာရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ေရးသားသည္
        ျဖစ္ေစ ၊ ယုတ္စြအဆံုး စာဖတ္သူတုိ႔ စိတ္ဝင္စားေစမည့္အဂၤါရပ္တစ္ခုမူကား ထိပ္ဆံုးက ပါရွိရေပလိမ့္မည္ …”
တစ္ခုခုအျမတ္ထြက္မွသာ စာေပေျမာက္တာမဟုတ္၊ ေစတနာပါပါနဲ႔ေရးသားႏုိင္ရင္ စာေပေျမာက္တယ္-ဆုိတဲ့အခ်က္ကို ဆရာၾကီး က ကြဲကြဲျပားျပားတင္ျပသြားခဲ့ပါတယ္ ။
ကြ်န္မအတြက္ ဆရာၾကီးရဲ႕စာအုပ္ေတြအနက္ ဘယ္စာအုပ္ အႏွစ္သက္ဆံုးလဲဆိုတာကို ေကာက္ႏဳွတ္ဖုိ႔ မလြယ္ပါဘူး ။ စံုေထာက္ဝတၳဳေတြကို ႏွစ္သက္ခဲ့သလို ဘာသာျပန္/မွီျငမ္းဝတၳဳေတြရဲ႕ေရးဖြဲ႕ပံုကိုလည္း သေဘာက်ခဲ့တာပါပဲ ။ အမ်ားအားျဖင့္ ဝတၳဳတိုေတြကိုေတာ့ အဖတ္သန္ခဲ့တယ္ ။ ဝတၳဳရွည္ေတြထဲမွာဆို ရူပနႏၵီ/ရူပကလ်ာဏီတို႔ကို အစြဲလမ္းဆံုးပဲ ။ စာအုပ္ဖတ္ေနတဲ့ ခဏ အာရံုထဲမွာ ပံုရိပ္ေတြ ေျပးလႊားရွင္သန္ေစခဲ့တဲ့ဝတၳဳေပါ့ ။
            ဆရာၾကီးရဲ႕နာမည္ေက်ာ္ဇာတ္ေကာင္ေတြကလည္း မနည္းမေႏွာရယ္ ။ ဂ်ာမဒါ ကိုကိုၾကီး ၊ သူေတာ္စိန္ ၊ ေဇာ္ဟိတ္ ၊ ဒဂံု တင့္ ၊ ေဒါက္တာေသာင္းထိုက္ ၊ ဓားျပဗိုလ္ၾကီး ဗိုလ္မိုးသီး…အစရွိသျဖင့္ ။ သို႔ေသာ္ … ကြ်န္မရင္ထဲ နက္နက္ရွိဳင္းရွိဳင္းစြဲလမ္းေနတဲ့ ဇာတ္ေကာင္ကေတာ့ စံုေထာက္-ဦးစံရွားပါပဲ ။ လွ်ိဳ႕ဝွက္နက္နဲတဲ့ ၊ တည္ၾကည္ခန္႔ညားတဲ့ ေယာက္်ားတစ္ေယာက္ရဲ႕ပံုသ႑ာန္ကို ေပၚလြင္ေစရံုတင္မက ထူးခြ်န္ထက္ျမက္တဲ့ ၊ ပါးနပ္တဲ့ ဥာဏ္ရည္ဥာဏ္ေသြးေတြကိုပါ ေတြ႕ျမင္ရတာေၾကာင့္ ဦးစံရွားက ကြ်န္မရဲ႕ အၾကိဳက္ဆံုးဇာတ္ေကာင္ျဖစ္ခဲ့တာ ဆန္းမယ္မထင္ပါဘူး ။
ဒုတိယကေတာ့ ‘သူေတာ္စိန္’လို႔ ဆုိရမွာေပါ့ ။ သူခိုးခါးပိုက္ႏွဳိက္ေတြရဲ႕ဆရာၾကီးျဖစ္တဲ့သူေတာ္စိန္က လူလည္လူယုတ္ သူေဌးသူၾကြယ္ေတြဆီကမွ လိမ္ညာခိုးယူလုိ႔ ကတံုးေပၚ ထိပ္ကြက္တတ္သူ ။ မလြယ္ကူတဲ့အရာကိုမွ မရ-ရေအာင္ လိမ္ညာယူတဲ့ သူ႔ပရိယာယ္ေတြေၾကာင့္ ကြ်န္မအၾကိဳက္ဆံုး(နံပါတ္၂)ဇာတ္ေကာင္ျဖစ္ခဲ့ရတာပါ ။ ဆရာၾကီးက လူဆိုးလူလိမ္ေတြကို ဇာတ္ေဆာင္ အျဖစ္ ပြဲထုတ္ထားတတ္ေပမဲ့ လူမိုက္ေတြျဖစ္ေပသိ မယုတ္မာဘူး ၊ အၾကင္နာတရား မကင္းမဲ့ဘူး ၊ စိတ္ေစတနာေကာင္းတယ္ ၊ ျဖတ္ထိုးဥာဏ္ရွိတယ္ ၊ ရဲရင့္တယ္ ၊ ကူညီတတ္တယ္-ဆိုတဲ့အခ်က္ေတြေၾကာင့္ ဒီဇာတ္ေကာင္ေတြအေပၚ စာဖတ္သူ ေမတၱာ သက္ဝင္ေနတာ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္ ။
ကြ်န္မအျမင္မွာေတာ့ ဆရာၾကီးရဲ႕ဇာတ္ေကာင္ေတြကသာ ဆန္းၾကယ္ေနတာ မဟုတ္ပါဘူး ။ ဆရာၾကီး-ေရႊဥေဒါင္းကိုယ္ တုိင္ကလည္း အမ်ားနဲ႔မတူဘဲ တမူထူးျခားေနသူတစ္ဦးပါ ။ ဒီအခ်က္ကုိ ဆရာၾကီးကိုယ္တုိင္ေရးသားခဲ့တဲ့ “တစ္သက္တာမွတ္တမ္း ႏွင့္ အေတြးအေခၚမ်ား” အတၳဳပၸတၱိစာအုပ္မွာ ဖတ္ရွဳသိရွိႏုိင္ပါတယ္ ။ ဆရာၾကီးဆီမွာ ကြ်န္မ အႏွစ္သက္ဆံုးအခ်က္တစ္ခ်က္လည္း ရွိပါေသးတယ္ ။ အဲဒါကေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ယံုၾကည္မွဳ အလြန္ရွိျခင္းပါပဲ ။ ျပင္းထန္တဲ့ယံုၾကည္စိတ္ကို ဆရာၾကီးရဲ႕စာေပလက္ရာ ေတြမွာ ေတြ႕ျမင္ရမွာပါ ။
စာေပေရးသားရာမွာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ယံုၾကည္မွဳ အျပည့္ရွိသူ-ဆရာၾကီးက ေဟာေျပာတဲ့ေနရာမွာေတာ့ ကိုယ္တုိင္ ထုတ္ ေဖာ္ဝန္ခံတဲ့အထိ လိုအပ္ခ်က္ရွိခဲ့တယ္လုိ႔ ၾကားသိလိုက္ရတဲ့အခါ ကြ်န္မ ေတာ္ေတာ္အံ့ၾသသြားခဲ့ရပါတယ္ ။
   “ သူ႔ကို လူေတြက ေျပာၾကတယ္ ။ ခင္ဗ်ားက ေတာ္ေတာ္ထူးဆန္းတဲ့လူ-တဲ့ ။ သူရႆတီက သူမ်ားေတြရဲ႕ႏွဳတ္မွာ ကပ္တယ္ ။
      ခင္ဗ်ားကိုေတာ့ လက္မွာ လာေတြ႕ရတယ္ ။ အဲဒီလိုအေျပာခံရေလာက္ေအာင္ အေရးေကာင္းသေလာက္ ေျပာတာမွာ
      အင္မတန္ညံ့တဲ့ပုဂၢိဳလ္လုိ႔ သူ႔ကိုယ္သူ ဝန္ခံပါတယ္ ။”
တဲ့ ။ ဆရာၾကီး-ေအာင္သင္းရဲ႕စာအုပ္တစ္အုပ္မွာ ဖတ္ရွဳမွတ္သားဖူးခဲ့တာပါ ။

ÿÿÿ

စာေရးဆရာၾကီး-ေရႊဥေဒါင္းကို (၁၈၈၉)ခုႏွစ္၊ ေအာက္တုိဘာ(၂၄)ရက္၊ ၾကာသပေတးေန႔မွာ ဖြားျမင္ခဲ့တာပါ ။ ငယ္အမည္ ဦးေဖသိန္းျဖစ္ျပီး ဇာတိက မႏ ၱေလးျမိဳ႕ျဖစ္ပါတယ္ ။ မိဘအမည္မ်ားက ဦးဧရာနဲ႔ေဒၚေရႊျဖစ္ျပီး နန္းတြင္းအမွဳေတာ္ထမ္းေတြလို႔ ဆိုႏုိင္ပါလိမ့္မယ္ ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ ဖခင္ျဖစ္သူက သီေပါမင္းရဲ႕လႊတ္ေတာ္စာေရးျဖစ္ခဲ့ျပီး မိခင္ကလည္း စာေတာ္ဖတ္ျဖစ္ခဲ့ လို႔ပါ ။
(၁၉၀၈)ခုႏွစ္မွာ ကာလကတၱားတကၠသိုလ္အသိအမွတ္ျပဳ စာေမးပြဲကို ေအာင္ျမင္ခဲ့ျပီးေနာက္ ေက်ာင္းဆရာ ၊ သစ္ေတာ စာေရး ၊ ေတာလိုက္စာေရး-အလုပ္တို႔ကို လုပ္ကိုင္ခဲ့ပါတယ္ ။ ဆရာၾကီးရဲ႕အိမ္ေထာင္ေရးဟာ အစပိုင္းမွာ တည္ျငိမ္မွဳ မရွိခဲ့ပါဘူး ။ စိတ္ဆတ္ျပီး ျပတ္သားလြန္းတဲ့ ဆရာၾကီးရဲ႕သေဘာထားေၾကာင့္ ပထမအိမ္ေထာင္နဲ႔ (၁၉၁၄)ခုႏွစ္မွာ ကြဲခဲ့ျပီး ဒုတိယအိမ္ေထာင္နဲ႔ လည္း မျမဲခဲ့ပါဘူး ။ (၁၉၂၀)က်မွပဲ တစ္သက္တာလံုးရဲ႕လက္တြဲေဖာ္ တတိယအိမ္ေထာင္ဖက္နဲ႔ ေရစက္ဆံုခဲ့ပါတယ္ ။ ဝမ္းနည္း စရာတစ္ခုကေတာ့ ဆရာၾကီးဟာ မေပါင္းဖက္ရဘဲ ကြယ္လြန္သြားခဲ့တဲ့-အခ်စ္ဦးကို ဘယ္သူနဲ႔မွ ယွဥ္မရေလာက္ေအာင္ စြဲလမ္းေန ခဲ့တာပါ-တဲ့ ။
 (၁၉၁၅)ခုႏွစ္မွာ ဆရာၾကီးရဲ႕ပထမဆံုးဝတၳဳျဖစ္တဲ့ “ရန္ၾကီးေအာင္”ဝတၳဳကို စတင္ေရးသားခဲ့ေပမဲ့ သူရိယသတင္းစာတုိက္ က (၁၉၁၇)ခုႏွစ္မွပဲ ထုတ္ေဝခဲ့ပါတယ္ ။ ဒါ့ေၾကာင့္လည္း (၁၉၁၆)ခုႏွစ္မွာ ေရးသားျဖစ္တဲ့“ရတနာပံု”ဝတၳဳက ဆရာၾကီးရဲ႕ပထမဆံုး လံုးခ်င္းဝတၳဳျဖစ္ခဲ့ရတာပါ ။ (၁၉၁၇)ကို ေရာက္တဲ့အခါ သူရိယသတင္းစာတုိက္မွာ အယ္ဒီတာအျဖစ္ အလုပ္ဝင္ခဲ့ေပမဲ့ အေၾကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ (၁၉၂၂)မွာ ျမေတာင္ ကနီရြာကို ေရာက္ရွိခဲ့ျပီး အဂၤလိပ္ အလြတ္ပညာသင္ေက်ာင္းမွာ ဆရာဝင္လုပ္ခဲ့ပါတယ္ ။ (၁၉၃၀)မွာ ပဲခူးျမိဳ႕ ခရစ္ယာန္စာေပအသင္းရဲ႕ဘာသာျပန္ဆရာအလုပ္ကိို ဝင္ေရာက္လုပ္ကိုင္ခဲ့ျပီး (၁၉၃၆)ခုႏွစ္ ေရာက္တဲ့အခါ သူရိယသတင္းစာတုိက္မွာ အယ္ဒီတာအျဖစ္ တဖန္ျပန္လုပ္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္ ။
ဆရာၾကီးေရႊဥေဒါင္းဟာ တစ္ေခတ္တစ္ခါက ကာလေပၚဝတၳဳတိုေတြရဲ႕ဦးရီးေတာ္ဆုိလည္း မမွားပါဘူး ။ ခ်စ္-ကြဲ-ညား-ဇာတ္လမ္းမ်ားကိုပဲ အသားေပးေရးတဲ့ေခတ္မွာ လွ်ိဳ႕ဝွက္သည္းဖိုဝတၳဳေတြကို စာဖတ္ပရိသတ္နဲ႔ ထိေတြ႕ေပးခဲ့သူလို႔ ဆိုႏုိင္ပါတယ္ ။ ဆရာၾကီးရဲ႕အေရးအသား ၊ အဖြဲ႕အႏြဲ႕ ၊ စကားလံုးသံုးႏွဳန္းခ်က္ေတြက ႏွစ္သက္စရာေကာင္းသလုိ ဆရာၾကီးရဲ႕ေလာကအေပၚ ရွဳျမင္ပံုေတြကလည္း စိတ္ဝင္စားစရာပါပဲ ။ ပုထုဇဥ္ခ်င္းအတူတူ ဘယ္သူ႔ကိုမွ အထင္ၾကီးစရာမလိုတဲ့သေဘာ ၊ ကိုယ္ပိုင္ဆံုးျဖတ္ ခ်က္ေတြကို ယံုၾကည္မွဳ ရွိအပ္တဲ့သေဘာေတြကို ဆရာၾကီးက စာအုပ္ေတြထဲမွာ လွစ္ဟျပသခဲ့ပါတယ္ ။ ေနာက္ျပီး စာေရးတဲ့အခါ ရိုးသားမွဳ ရွိရမယ္-ဆုိတဲ့အခ်က္ကို (အတၳဳပၸတၱိစာအုပ္ထဲမွာပဲ) ကိုယ့္အျပစ္ကိုယ္ေတာင္ မခ်န္ ၊ အမွန္အတုိင္း ထုတ္ေဖာ္ ေရးဖြဲ႕လို႔ သက္ေသျပသြားခဲ့ပါတယ္ ။
မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ စာေရးဆရာျဖစ္လာခဲ့သူ-ဆရာၾကီးေရႊဥေဒါင္းရဲ႕ကေလာင္သမုိင္းေကာက္ေၾကာင္းေတြက အမ်ားနဲ႔မတူဘဲ တမူထူးျခားေနတာကို စာဖတ္သူတုိင္း ျငင္းလို႔ရမယ္ မထင္ပါဘူး ။ သူ႔ေခတ္အခါက လူထူးလူဆန္းၾကီးအျဖစ္လည္းေကာင္း ၊ လူ႔ဂြစာၾကီးအျဖစ္လည္းေကာင္း ၊ လူမွန္လူေျဖာင့္ၾကီးအျဖစ္လည္းေကာင္း အေတြးအေခၚဆန္းဆန္းေတြနဲ႔ စိတ္သန္သလို ရွင္သန္ ခဲ့တဲ့-ဆရာၾကီးရဲ႕အတၳဳပၸတၱိက ပန္းတစ္ပြင့္နဲ႔ အလားသ႑ာန္တူေနသလုိ … ။ ငြားငြားစြင့္စြင့္ပြင့္ေလ … ပိုလွလာေလ … ။
(၁၉၄၆)မွာ မႏ ၱေလးလူထုသတင္းစာရဲ႕အယ္ဒီတာခ်ဳပ္အျဖစ္ လုပ္ကိုင္ခဲ့ျပီး (၁၉၄၈)မွာေတာ့ စာေရးဆရာအသင္းရဲ႕ အတြင္းေရးမွဴးအျဖစ္ တာဝန္ယူခဲ့ပါတယ္ ။ အမွဳေဆာင္အျဖစ္လည္း အၾကိမ္မ်ားစြာ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သူပါ ။ (၁၉၅၂)မွာ ေမွ်ာ္တလင့္ လင့္ဝတၳဳနဲ႔ စာေပဗိမာန္ ဘာသာျပန္ဆုကို ရရွိခဲ့တယ္ ။ ပီကင္းျမိဳ႕မွာ က်င္းပတဲ့ ကမာၻ႕ျငိမ္းခ်မ္းေရးအစည္းအေဝးၾကီးကိုလည္း ျမန္မာအဖြဲ႕ရဲ႕ဒုတိယေခါင္းေဆာင္အျဖစ္နဲ႔ သြားေရာက္ခဲ့ရပါတယ္ ။
(၁၉၅၅)မွာေတာ့ ေသြးစုပ္ေျမဝတၳဳနဲ႔ စာေပဗိမာန္ ဘာသာျပန္ဆုကို ထပ္မံဆြတ္ခူးျပန္ပါေရာ ။ (၁၉၆၁)မွာေတာ့ အေကာင္းမြန္ဆံုးစကားေျပလက္ရာအျဖစ္ ပညာရွိအမ်ားအျပား ခ်ီးမြမ္းရတဲ့ “တစ္သက္တာမွတ္တမ္းႏွင့္ အေတြးအေခၚမ်ား”စာအုပ္ (ေလးတြဲ)နဲ႔ စာေပဗိမာန္ သုတပေဒသာဆုကို ရရွိခဲ့ပါတယ္ ။ (၁၉၆၄)ကေန(၁၉၆၈)အထိ လုပ္သားျပည္သူ႔ေန႔စဥ္သတင္းစာရဲ႕ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္အျဖစ္ တာဝန္ထမ္းခဲ့ပါေသးတယ္ ။ အျငိမ္းစားယူခ်ိန္မွာ ဆရာၾကီးရဲ႕အသက္က (၈၀)နားကပ္ေနပါျပီ ။
စားဝတ္ေနေရးအတြက္ အလုပ္တစ္ခုခု လုပ္ကိုင္ရန္-ဆိုတဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ စာေရးဆရာျဖစ္ခဲ့ရတဲ့-ဆရာၾကီးေရႊဥေဒါင္းဟာ အသက္အရြယ္ ၾကီးရင့္ခ်ိန္အထိ စာေပတာဝန္ေတြကို ထမ္းရြက္ခဲ့သလုိ ေလာကနဲ႔ႏုိင္ငံကို အက်ိဳးရွိေစတဲ့ ၊ စာခ်စ္သူေတြရဲ႕စိတ္ကို ဆြဲညႇိဳ႕ႏုိင္တဲ့ ဝတၳဳ/ေဆာင္းပါးအမ်ားအျပားကို ေရးသားသြားခဲ့သူပါ ။
ေခတ္အဆက္ဆက္ တလက္လက္ေတာက္ပေနေစတဲ့ စာေပလက္ရာမြန္ေတြကို ဖန္တီးႏုိင္ခဲ့တဲ့ ဆရာၾကီး-ေရႊဥေဒါင္းဟာ (၁၉၇၃)ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ(၁၀)ရက္ ေသာၾကာေန႔မွာ ကြယ္လြန္ခဲ့ပါတယ္ ။ ။




                                                                                            ေစတနာေရွ႕ထားလ်က္…
                                                                                                    ဂါဦးႏြန္းကို


စာကိုး ....
·         တစ္သက္တာမွတ္တမ္းႏွင့္အေတြးအေခၚမ်ား ၊
·         ရူပနႏၵီ-ရူပကလ်ာဏီ ၊ ေစတလံုးပိုင္ရွင္ႏွင့္ အျခားဝတၳဳတုိမ်ား
·         စာေရးသူကိုယ္တုိင္ စုေဆာင္းထားေသာ ဆရာၾကီးေရႊဥေဒါင္းအေၾကာင္း မွတ္စု

          www.facebook.com/writer.GONK တြင္ ဝင္ေရာက္ေလ့လာရန္ ဖိတ္ေခၚပါသည္ ။

- စာခ်စ္ေဆြေတြအတြက္ ဆရာမဂါဦးႏြန္းကိုရဲ႕စာေပမွတ္တိုင္ေတြကို တစ္ေနရာတည္းမွာ စုစည္းေဖာ္ျပေပးလိုတဲ့ ေစတနာ ။

- စာခ်စ္သူခ်င္း ႏွစ္သက္ရာစာကို မွ်ေဝျခင္းျဖင့္ ကုသိုလ္ယူပါ ။

- စာေပကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ။