ဖမ္းဆုပ္ထားရမည့္ အမွန္တရား
(၂၀၁၅ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ျငိမ္းခ်မ္းေရးေန႔အထိမ္းအမွတ္စာေပ တတိယဆုရ ဝတၳဳတုိ ျဖစ္သည္)
ေရးသူ ..... ဂါဦးႏြန္းကို
----------------------------------------------------------------------------------------
ေဆြေဆြဝင္း - ဆရာအေနနဲ႔ ဒီဝတၳဳကို ဘယ္လိုမ်ားေရးျဖစ္ခဲ့သလဲ သိပါရေစ ။
မင္းျမတ္မြန္ - မရွိေတာ့တဲ့ ကြ်န္ေတာ့္ရဲ႕အခ်စ္ဆံုးသူငယ္ခ်င္းအတြက္
အမွတ္တရအေနနဲ႔ စိတ္ကူးကြန္႔ျမဴးျပီး ေရးျဖစ္ခဲ့တာ
ပါ ။ အမွန္ေတာ့ သူ႔မွာ ငယ္ခ်စ္ဦး
မရွိခဲ့ပါဘူး ။ အမ်ားအတြက္ အျမဲတမ္းေျပးလႊားေနတတ္တဲ့ သူ႔အဖုိ႔ ႏွလံုး
သားေရးနဲ႔ပတ္သက္လို႔ စဥ္းစားဖို႔အခ်ိန္လည္း
ရခဲ့မယ္ မထင္ပါဘူး ။
မင္းျမတ္မြန္၏အေျဖေၾကာင့္
သတင္းေထာက္-ေဆြေဆြဝင္း၏မ်က္ဝန္းထဲ၌ အေရာင္တခ်ိဳ႕လင္းခနဲလက္သြားသည္ ။ ကရု ဏာသက္ျခင္း
၊ ဝမ္းနည္းေၾကကြဲျခင္းအရိပ္အေယာင္တခ်ိဳ႕ ။ တဆက္တည္းမွာပဲ မင္းျမတ္မြန္၏မ်က္ႏွာကို စိုက္ၾကည့္ေနမိ
ေသာ ေဆြေဆြဝင္း၏မ်က္လံုးအစံုက နံရံတြင္ ခ်ိတ္ဆြဲထားေသာပိုစတာဆီသို႔ မရည္ရြယ္ဘဲ လွည့္ၾကည့္မိလ်က္သား…။
ညစ္ေထးေထးရွပ္အကၤ် ီတစ္ထည္၏ပံုတူက ပိုစတာမ်က္ႏွာျပင္ေပၚတြင္
ေနရာယူေနသည္ ။ အျဖဴျဖစ္ေပမဲ့ အဝါေရာင္ သမ္းလုျပီျဖစ္ေသာ ရွပ္အကၤ် ီတစ္ထည္ ။ ထုိရွပ္အကၤ်
ီတြင္ အနီစက္တို႔ ဟိုတစ္ကြက္သည္တစ္ကြက္ စြန္းထင္ေန၏ ။ ထို အရာေတြက ေသြးစက္ေတြလား…။
ေဆြေဆြဝင္း ဇေဝဇဝါေတြးလုိက္မိသည္ ။ ေက်ာင္းသားေလး၏ဝါက်င္က်င္ရွပ္အကၤ် ီ ေလးကတင္ ‘မေမ့ႏုိင္ေသာ ငယ္ခ်စ္ဦး’ဝတၳဳ၏သမိုင္းေနာက္ခံကို
အေတာ္ေလး သရုပ္ေပၚေနေစျပီ ။ ပိုစတာကိုစိုက္ၾကည့္ ေနရင္း ေဆြေဆြဝင္း၏နားထဲ ‘ဂ်ပ္ဆင္ထိပ္က
လရိပ္ျပာ’သီခ်င္းကို ၾကားေယာင္လာမိသေယာင္ ။
ပန္းခ်ီက ထိုမွ်ျဖင့္ မျပီးေသးပါ ။ ရွပ္အကၤ်
ီေကာ္လံအထက္မွာ မ်က္ႏွာတစ္ျခမ္းကို တစ္ဝက္တစ္ပ်က္ေရးဆြဲထားေသး သည္ ။ အသက္ဝိညာဥ္ ကင္းမဲ့ေနသကဲ့သို႔
ေမွးပိတ္ေနေသာမ်က္ဝန္းတစ္စံုႏွင့္ ေသြးတုိ႔ ေပက်ံစီးက်ေနသည့္ ဟစိစိပါးစပ္ ႏွင့္ လိမ္ဖယ္ဖယ္လည္တုိင္တစ္ခု
။ ထုိပံုကား ‘ မေမ့ႏုိင္ေသာ ငယ္ခ်စ္ဦး’လံုးခ်င္းဝတၳဳ၏မ်က္ႏွာဖံုးပန္းခ်ီပင္
။
ထုိမ်က္ႏွာဖံုးကို ျမင္လိုက္ရံုျဖင့္ တစ္ဖက္လူ၏ရင္ထဲ
က်င္ခနဲခံစားသြားရလိမ့္မည္မွာ အေသအခ်ာ ။ ေဆြေဆြဝင္း ကိုယ္တိုင္ေတာ့ ထုိပံုကို ၾကည့္မိတုိင္း
စိတ္ထဲဝယ္ ငိုခ်င္သလိုလို ဝမ္းနည္းသလိုလို ။ ယခု…စာေရးဆရာ-မင္းျမတ္မြန္ႏွင့္ ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းၾကည့္မွ
ထိုဝတၳဳ၏သမိုင္းေနာက္ခံက မ်က္ႏွာဖံုးပန္းခ်ီထက္ပင္ ပို၍ဆို႔နစ္ေၾကကြဲဖြယ္ေကာင္းမွန္း
သိလိုက္ ရသည္ ။
အမ်ားအက်ိဳး သယ္ပိုးရင္း အမ်ားအတြက္ အသက္စြန္႔သြားခဲ့ရသည့္
၊ ခ်စ္ဦးသူပင္ မရွိခဲ့ဖူးေသာ ကြယ္လြန္သူ-ေက်ာင္း သားေလးတစ္ေယာက္၏ဘဝသရုပ္ကို ျပန္လည္ေဖာ္က်ဴးထားျခင္းျဖစ္သည္
။ စာေရးဆရာက စိတ္ကူးျဖင့္
အခ်စ္ဇာတ္ လမ္းတစ္ပုဒ္ ျဖည့္သြင္းေရးဖြဲ႕ထားေၾကာင္းကိုလည္း ဖြင့္ဟဝန္ခံခဲ့သည္ ။ ေသဆံုးသူက
စာေရးဆရာ-မင္းျမတ္မြန္၏ အခင္ ဆံုး-သူငယ္ခ်င္းဆိုလည္း မမွား ။ အခ်စ္ဆိုသည့္အရာကိုပင္
မသိလုိက္ရဘဲ လူ႔ဘဝထဲသို႔ ေပးဆပ္ရန္သပ္သပ္ ေရာက္ရွိ လာခဲ့သည့္ ထိုေက်ာင္းသားေလး၏အျဖစ္ကို
မွန္းဆေတြးၾကည့္ရင္း ေဆြေဆြဝင္း၏ရင္ထဲမွာလည္း အမ်ိဳးအမည္မသိေသာ ေဝဒနာတို႔က တေပြ႕တပိုက္
တိုးကာေဝွ႔ကာ ။
စာအုပ္မိတ္ဆက္ပြဲခန္းမနံရံမွ ‘မေမ့ႏုိင္ေသာ ငယ္ခ်စ္ဦး’ ပိုစတာကို စိုက္ၾကည့္ရင္း
ေဆြေဆြဝင္း အေတြးသံသရာရွည္ ေနသည့္အခုိက္ စာေရးဆရာ-မင္းျမတ္မြန္က မတ္တတ္ထရပ္လုိက္သည္
။ ထုိအခါက်မွ ေဆြေဆြဝင္း သတိဝင္လာျပီး သူ ႏွင့္အတူ မတ္တတ္လိုက္ရပ္မိသည္ ။ ႏွစ္ေယာက္ယွဥ္တြဲရပ္လိုက္မွ
စာေရးဆရာ-မင္းျမတ္မြန္က အရပ္အေတာ္ရွည္တာပဲ ဟု ေဆြေဆြဝင္း မွတ္ခ်က္ခ်မိ၏ ။ ေခါင္းတစ္လံုးနီးပါးခန္႔ျမင့္ေသာ‘သူ႔’အား
ေဆြေဆြဝင္း ေမာ့ၾကည့္လုိက္သည္ ။ လက္ထဲ မွ ဟန္းဖုန္း(recorder)ကိုလည္း သူ႔ေရွ႕သို႔ ထိုးေပးလိုက္သည္
။
“ ဟို…ဒီဇာတ္လမ္းထဲမွာပါဝင္တဲ့ ေက်ာင္းသားေလးရဲ႕လုပ္ရပ္နဲ႔ပတ္သက္ျပီး
ဘာေတြမ်ား ေျပာခ်င္ပါသလဲ ။ ဒီျပဳျပင္
ေျပာင္းလဲသင့္တဲ့ကိစၥတစ္ရပ္လံုးနဲ႔ပတ္သက္လို႔
ဘယ္လိုမ်ား မွတ္ခ်က္ေပးခ်င္ပါေသးလဲ ။”
ေခတ္အစားဆံုးေမးခြန္းမ်ားက
ေဆြေဆြဝင္း၏ႏွဳတ္ဖ်ားမွ တရေဟာေျပးထြက္သြားသည္။ အေလာတၾကီးေမးလိုက္ရသျဖင့္ ပို၍ပညာသားပါျပီး
က်စ္လ်စ္လွပေသာ-စကားလံုးမ်ိဳးကို ေရြးခ်ယ္ခြင့္မရလိုက္ ။ သည့္အတြက္ ေဆြေဆြဝင္းမွာ ကိုယ့္ကိုယ္
ကို အားမလိုအားမရ ။ သို႔ေပမဲ့ “ မေမးျဖစ္တာထက္စာရင္ ေမးျဖစ္တာက ေတာ္ပါေသးတယ္”ဟု ကိုယ့္ကိုယ္ကို
ႏွစ္သိမ့္ လိုက္ရသည္ ။ ေမးခြန္းအေပၚ ဒီစာေရးဆရာ
ဘယ္လိုမ်ားေျဖၾကားမလဲ ၊ ေဆြေဆြဝင္း စိတ္လွဳပ္ရွားစြာ ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနမိျပီ ။
ေဆြေဆြဝင္းက လူသစ္ ၊ လြန္ခဲ့ေသာလပိုင္းကမွ အင္တာဗ်ဴးတာဝန္ကို
ထမ္းေဆာင္ခြင့္ရသူ ။ ယခု ေတြ႕ဆံုေမးျမန္း ေနရေသာ စာေရးဆရာ-မင္းျမတ္မြန္က နာမည္ရဝတၳဳေရးဆရာတစ္ေယာက္
။ အေတြးအေခၚပိုင္းဆုိင္ရာ လံုးခ်င္းစာအုပ္ ခ်ည္းပဲ (၁၀)အုပ္ခန္႔ ထြက္ရွိျပီးခဲ့ျပီျဖစ္သလို
အားလံုးနီးပါး ေရာင္းအားေကာင္းခဲ့သူ ။ ထူးထူးျခားျခား ေတြးေခၚရွဳျမင္တတ္ သည္ဟု သတင္းၾကီးသူလည္းျဖစ္ေတာ့…ေဆြေဆြဝင္းအေနျဖင့္
စိတ္လွဳပ္ရွားမည္ဆိုလည္း လဳွပ္ရွားခ်င္စရာ ။ မင္းျမတ္မြန္ ၏အေျဖက ဘယ္လိုမ်ားျဖစ္မလဲ
??
အေမးစကား အဆံုးသတ္ျပီး၍ အတန္ၾကာသည့္တုိင္ မင္းျမတ္မြန္၏ႏွဳတ္က
အေျဖတစ္စြန္းတစ္စမွ် ထြက္က်မလာ ေသး ။ ေျမႇာက္ထားေသာ-ေဆြေဆြဝင္း၏ ျဖဴလြလြလက္ကေလးပင္
ေညာင္းခ်ိခ်င္လာျပီ ။ ေမာ့ၾကည့္ေနမိေသာ-ေဆြေဆြ ဝင္း၏လည္တုိင္ေလးပင္ ေတာင့္တင္းခ်င္ေနျပီ
။ စိတ္ထဲ၌ ေတာ္ေတာ္အိုက္တင္ခံတဲ့လူပဲ…ဟု
အၾကီးအက်ယ္အျပစ္ျမင္မိ ေပမဲ့ အျပင္မွာေတာ့ သကာကို ပ်ားရည္ဖံုးေသာအျပံဳးမ်ိဳးႏွင့္ ေဆြေဆြဝင္းက
စာေရးဆရာကို စိုက္ၾကည့္ေနသည္။ သည္းခံ ျခင္းသည္ ေအာင္ျမင္ရာ၏ေပါ့ ။
“ မင္းက အေတာ္စိတ္ရွည္တဲ့ကေလးမပဲ ။ ခါတုိင္း လာေမးဖူးတဲ့ေကာင္ေလးေတြ
၊ ေကာင္မေလးေတြဆို ကြ်န္ေတာ္
ဒီလိုမ်ိဳးေၾကာင္ေတာင္ၾကီးရပ္ေနမိရင္
ဆရာ…ဆရာ့အယူအဆကို ေျပာပါဦး-ဆိုျပီး တေၾကာ္ေၾကာ္ေအာ္ေနတတ္
တယ္ ။ သေဘာကေတာ့ စိတ္မရွည္ၾကဘူး ။ သည္းမခံႏုိင္ၾကဘူး
။ အဲဒီလိုလူငယ္မ်ိဳးေတြဆို ကြ်န္ေတာ္ တကယ္ပဲ
စိတ္ပ်က္မိတယ္ ။ လူငယ္ဆိုတာ ထက္ျမက္ရံုတင္မကဘူး…
စိတ္ရွည္သည္းခံႏိုင္ရမယ္ ။ မိုက္ေသြးၾကြယ္ေနတိုင္း
သတၱိရွိတာ မဟုတ္ဘူး ။ လူငယ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား
အယူအဆမွားေနၾကတယ္ ။ အင္း…မင္းကေတာ့…ဇြဲသန္သား
ပဲ ။ စိတ္အားထက္သန္မွဳေတြကလည္း မင္းမ်က္ႏွာမွာ
အတုိင္းသားေပၚေနတယ္ ။ အခု မင္းေမးတဲ့ေမးခြန္းမ်ိဳးကို
ကြ်န္ေတာ္ တစ္ခါမွ ေျဖေလ့မရွိဘူး ။ ဟုတ္တယ္…
ဒီကိစၥေတြနဲ႔ပတ္သက္ျပီး ကြ်န္ေတာ့္ထင္ျမင္ယူဆခ်က္ေတြကို
တိုက္ရိုက္ခ်မျပေတာ့တာၾကာေပါ့ ။ ဒါေပမဲ့ ဒီေန႔ေတာ့
ကြ်န္ေတာ္ ေျပာရေတာ့မယ္ ။ မင္းရဲ႕စိတ္ရွည္သည္းခံႏုိင္မွဳ
ကို အသိအမွတ္ျပဳတဲ့အေနနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္ ေျဖမွျဖစ္မယ္
။”
သူက
အေတြးအေခၚသမားပီသစြာပင္ ေလးကန္ကန္ဆိုလာသည္ ။
မည္သို႔ျဖစ္ေစ…မင္းျမတ္မြန္၏ႏွဳတ္က
ထြက္က်လာသမွ် ေဆြေဆြဝင္းအဖို႔ အားတက္ဖြယ္ရာခ်ည္း ။ ဝါရင့္စာေရး ဆရာတစ္ေယာက္၏အေျဖက ဘာမ်ားျဖစ္မလဲဆုိတာ
ေဆြေဆြဝင္း သိခ်င္လွျပီ ။ တုန္ယင္စြာ နားစြင့္ရင္း စိတ္လွဳပ္ရွားေန မိသည္ ။ သူ ေျဖေနခိုက္
ပ်က္ေလ့ပ်က္ထ မရွိဖူးေသာ-recorderေလး ပ်က္ယြင္းသြားမွာကိုပင္ စိုးရိမ္ေနမိသည္ ။ သူ႔အေျဖ
စကားလံုးမ်ားထဲက တစ္လံုးစႏွစ္လံုးစ လြတ္ထြက္သြားမွာကိုပင္ ေၾကာက္ရြံ႕ေနမိျပီ ။
ေဆြေဆြဝင္းသည္ အသက္(၂၅)ႏွစ္အရြယ္ Journalist-တစ္ေယာက္
။ အသားျဖဴျဖဴ အရပ္ျမင့္ျမင့္ႏွင့္ ေျပျပစ္ေသာ ရုပ္ရည္ရွိသူ-ေဆြေဆြဝင္းသည္ အဝတ္အစားကို
စမတ္က်က်ဝတ္ဆင္တတ္ေသာေၾကာင့္ အႏုပညာရွင္မ်ား ၊ ရုပ္ရွင္သရုပ္ ေဆာင္မ်ားၾကား၌ ေပ်ာက္ကြယ္မသြားဘဲ
မသိမသာေလးထင္ရွားေနတတ္သူျဖစ္သည္ ။
စာေရးဆရာ-မင္းျမတ္မြန္က အသက္(၃၂)ႏွစ္ခန္႔သာရွိေသးေပမဲ့
သူ႔ကိုယ္သူ(၁၀)ႏွစ္ခန္႔ အသက္တင္ထားခ်င္သူ ။ သက္တူရြယ္တူမ်ားႏွင့္ စကားေျပာသည့္အခါ၌
အင္မတန္တည္ၾကည္ေသာဣေျႏၵမ်ိဳးျဖင့္ ေျပာဆိုတတ္သည္ ။ သူ႔ထက္ အသက္ငယ္သူမ်ားႏွင့္ စကားေျပာလွ်င္မူ
အစ္ကိုၾကီး/အဖအရာပမာ တခမ္းတနားျပဳမူတတ္သည္ ။ ေမာက္မာဝင့္ၾကြား သည့္သေဘာမ်ိဳးမရွိဘဲ
ရင့္က်က္တည္ျငိမ္ေသာဟန္ပန္ျဖင့္ စကားဆိုတတ္ျခင္းျဖစ္သည္ ။ ယခုလည္း လာေရာက္ေမးျမန္း
ေသာ-ေဆြေဆြဝင္းႏွင့္ မင္းျမတ္မြန္မွာ အသက္အားျဖင့္ (၇)ႏွစ္မွ်သာကြာျခားေသာ္လည္း စကားေျပာသည့္အခါ
ကေလးမ ဟူေသာစကားလံုးကို သံုးျဖစ္ေအာင္သံုးသြားသည္
။
သို႔ေပမဲ့ မင္းျမတ္မြန္၏သတင္းကို ၾကားသိထားျပီးမို႔
ေဆြေဆြဝင္းအေနျဖင့္ ထိုကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍ မည္သို႔မွ် မခံစားရ ဘဲ ေျဖၾကားလာမည့္စကားကိုသာ
လည္တဆန္႔ဆန္႔ႏွင့္ ေမွ်ာ္ေနမိ၏ ။
“ ဒီဇာတ္လမ္းထဲမွာပါဝင္တဲ့ ေက်ာင္းသားေလးရဲ႕လုပ္ရပ္နဲ႔ပတ္သက္ျပီး
ဘာေတြမ်ား ေျပာခ်င္ပါသလဲ ။ ဒီျပဳျပင္ေျပာင္း
လဲသင့္တဲ့ကိစၥတစ္ရပ္လံုးနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဘယ္လိုမ်ား
မွတ္ခ်က္ေပးခ်င္ပါေသးလဲ …ဟုတ္လား ။”
သူက
ေဆြေဆြဝင္း ေမးခဲ့ေသာေမးခြန္းမ်ားကို တစ္လံုးမက်န္ျပန္ေျပာရင္း ဟုတ္လား-ဟု အနားသတ္လုိက္သည္ ။ ထုိခဏ ၌ သူ႔မ်က္ႏွာေပၚတြင္
နားလည္ရခက္သည့္အျပံဳးရိပ္တို႔ ‘လက္’ေနသည္ ။
ရြံမုန္းေအာ့ႏွလံုးနာျခင္းႏွင့္ ေလွာင္ေျပာင္သေရာ္ျခင္းတုိ႔
ေထြးယွက္ေနသည့္အျပံဳးေကာက္ေၾကာင္းတစ္ခုဟု ေဆြေဆြ ဝင္း ထင္မွတ္မိသည္ ။ မ်က္လံုးမ်ားကမူ
ထိတ္လန္႔စရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ တည္ျငိမ္ေအးစက္ေနသည္ ။ စိုက္ၾကည့္ခံ ရသူ-ေဆြေဆြဝင္းပင္
ေၾကာက္ရြံ႕စိတ္ဝင္လာမိသည္အထိ တုန္လွဳပ္ေခ်ာက္ခ်ားဖြယ္အၾကည့္စူးစူးတစ္စံုက သူ႔မ်က္ဝန္းမ်ား
ဆီမွ ခုန္ထြက္လာ၏ ။
“ ေက်ာင္းသားေလး မွန္တယ္လို႔ပဲေျပာမယ္ ။ ဒါေပမဲ့…တျခားလူေတြလည္း
မမွားပါဘူး ။ သူတို႔က ေသေစခ်င္လို႔ ပစ္
တာ မဟုတ္ဘူး ။ ေျခာက္လွန္႔တဲ့သေဘာနဲ႔ ပစ္ခဲ့တာပါ…တဲ့
။ ဒီေတာ့…သူတို႔ မမွားပါဘူး ။ က်ည္ဆန္ေတြသာ မွား
ေနခဲ့တာ ။ က်ည္ဆန္ေတြက ပန္းေတြဘဝကို ဘာျဖစ္လို႔
ကိုယ့္ဟာကိုယ္ မကူးေျပာင္းသြားၾကတာလဲ… အဟတ္
။
- ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲသင့္တဲ့ကိစၥနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔
မွတ္ခ်က္ျပဳရမယ္…အင္း ။ ဘယ္ကိစၥကို ေျပာတာလဲ ။ ဒီဇာတ္ေကာင္
ေက်ာင္းသားေလး ေျပာင္းလဲဖုိ႔ၾကိဳးပမ္းခဲ့တဲ့-ပညာေရးလား
။ အတၱေတြကို ေဘးခ်ိတ္လိုက္ရင္ အလိုလုိအဆင္ေျပ
သြားႏုိင္မယ့္ျပႆနာတစ္ခုကို ကြ်န္ေတာ္က ဘယ္လိုမ်ား
မွတ္ခ်က္ျပဳရမလဲ ။ ‘ပရ’ဆိုတဲ့ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာေတာင္
‘အတၱ’ေတြကို ေထြးပိုက္ထားတတ္ေသးတာ ။ ‘အတၱ’ဆိုတဲ့ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ
‘အနႏ ၱအတၱ’ေတြ ပိုက္ေထြးထား
သူေတြနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ ဘာေတြမ်ား အခ်ိန္ကုန္ခံျပီး
ေဆြးေႏြးေနရမွာလဲ ။ “ဟီရိၾသတၱပၸေပ်ာက္ေနတဲ့ လူတစ္စု”
အတြက္ ကြ်န္ေတာ့္ရဲ႕ကဲ့ရဲ႕ရွံဳ႕ခ်မွဳေတြက အသံုးဝင္မွာတဲ့လား
။ လူတုိင္းေျပာတတ္တဲ့စကားလံုးေတြနဲ႔ ဆဲဆိုရဦး
မွာလား ။ အားနာပါရဲ႕ ။ ကြ်န္ေတာ္ အေရးမပါတာေတြ
မလုပ္တတ္ဘူး…ဟင္းဟင္း…ဟင္း…
- အင္း…တစ္စံုတစ္ေယာက္ကို
အျပစ္တင္ရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အမွန္တရားကိုပဲ အျပစ္တင္ခ်င္တယ္ ။ အဲဒီေကာင္က
အျမဲတမ္း ပဥၥလက္ဆန္တယ္ ။ ဦးထုပ္အနက္ထဲမွာ အျဖဴေရာင္ယုန္ငယ္ေလးေတြ
ေပ်ာက္ကြယ္သြားတတ္သလို
သူဟာလည္း အေၾကာင္းျပခ်က္ မေရမရာနဲ႔ လြင့္ထြက္သြားတတ္လို႔…။
အဟား…ဟား…ဟား…ဟားဟား…”
မင္းျမတ္မြန္က
စကားကို ေလးေလးကန္ကန္ဆိုေနရင္း အဆံုးသတ္မွာ ခပ္တိုးတိုးရယ္လိုက္သည္ ။
တိုးတိုးမွ်င္မွ်င္ရယ္သံေလးျဖစ္ေပမဲ့ အခ်ိန္အခါသင့္ေသာရယ္ျခင္းမ်ိဳးမွ
မဟုတ္တာ ။ ရုတ္တရက္ ထရယ္လိုက္ေသာ သူ႔ရယ္သံေၾကာင့္ ေမးျမန္းအသံဖမ္းေနသူ-ေဆြေဆြဝင္းပင္
ေၾကာင္တက္တက္ျဖစ္သြားခဲ့ရသည္ ။
- ဘယ္လိုလူပါလိမ့္ ။ သူ႔အေျဖက ဒါပဲလား
။ မျဖစ္ႏုိင္ဘူး ။ ဘာေတြေျဖသြားတာလဲ…
ေဆြေဆြဝင္းခမ်ာ
မင္းျမတ္မြန္၏မ်က္ႏွာကို ျပဴးေၾကာင္ေၾကာင္စိုက္ၾကည့္ရင္း အံ့အားသင့္ေနဆဲ ။ ခဏတာ ရယ္ခ်ျပီးလွ်င္
ဆက္ေျဖလိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္မိေနဆဲ…။
ထင္ထားတြက္ထားသည္က ရဲရဲေတာက္ ေျဖဆိုသံမ်ား ။
အလကားဟာေတြ ၊ အရူးေတြ ၊ ခ်ီးဘရိမ္းေတြ-စသည့္ ၾကား ေနက်ေဝါဟာရအၾကမ္းစားေတြ ။ ေျပာရဲတုိက္ရဲမွ
လြတ္လပ္ေရးဆိုတာ ရတယ္ဟူေသာစကားကို အသည္းထဲ စြဲထင္ေနသူ ေဆြေဆြဝင္းအဖို႔ ဤစာေရးဆရာ ေျဖဆိုသြားေသာ-စကားလံုးမ်ားသည္
ေဝ့ဝိုက္လြန္းလွသည္ ။
သြယ္ဝိုက္သိုင္းဝန္းမေနဘဲ ေခတ္ကာလႏွင့္အညီ တည့္တည့္ေျဖေစခ်င္သည္
။ တည့္တည့္ေျဖမွ သတိၱရွိသည္ဟု ေခၚ ရမည္မဟုတ္လား ။ ယခုမ်ားက် အေတြးအေခၚပညာရွင္ဟူ၍ သတင္းၾကီးလ်က္ရွိေသာ-ဤစာေရးဆရာက
သူ႔ဝတၳဳမ်ားထဲ ကအတုိင္း စိတ္ကူးယဥ္ဆန္ဆန္ ျပဳမူသြားခဲ့ျပီ ။ အရူးကြက္နင္းသြားခဲ့ျပီ
။ သို႔မဟုတ္ ေလာကၾကီးအေပၚ စိတ္ကုန္စိတ္ပ်က္ လြန္းသျဖင့္ အမွန္ပဲ ရူးေၾကာင္ေနေလသလား
မေျပာတတ္…။
မင္းျမတ္မြန္ကေတာ့ ရယ္ေနဆဲပါ ။ သူ႔ရယ္သံက တကယ့္ကို
တိုးဖြဖြ ။ သို႔ေပသိ အူလွိဳက္သည္းလွိဳက္ရယ္ေမာေန သည့္ သူ႔ဝမ္းတြင္းေၾကာင့္ ရွည္ကိုင္းကိုင္းခႏၶာကိုယ္က
ေရွ႕တိုးေနာက္ငင္ျဖစ္ေနသည္ ။ ဘဲဥပံုသ႑ာန္မ်က္မွန္ေအာက္က သူ႔မ်က္လံုးမ်ားပင္ လံုးလံုးလ်ားလ်ားေမွးပိတ္ကုန္ျပီ
။ ထုိအခုိက္အတန္႔မွာ စာအုပ္မိတ္ဆက္ပြဲက သူႏွင့္ဘာမွ်မဆုိင္သလို ။ ‘မေမ့ႏုိင္ေသာ ငယ္ခ်စ္ဦး’က သူ႔ရင္ၾကားမွ
ေပါက္ဖြားလာသည့္ စာပန္းခ်ီမဟုတ္သလို ။ ဤကမာၻေပၚက လူအမ်ားႏွင့္အတူ အသက္ရွင္သန္ေနသည့္လူက
‘သူ’ မဟုတ္ေတာ့သလို ။
သူ႔ရယ္သံက တိုးတိုးလ်လ်ဆုိေပသိ တည္ျငိမ္ေနေသာပတ္ဝန္းက်င္၌
သူ႔ရယ္သံက တစ္စတစ္စ ထင္ရွားလာ၏ ။ သူ႔ ကို အာရံုစိုက္ေနသူမ်ားစြာက လွမ္းၾကည့္အကဲခတ္ေနၾကသည္
။ သို႔ေသာ္လည္း သူကမူ ေဘးဘီက လွည့္ၾကည့္ေနၾက သည္ကို အေလးမထား ၊ တဟားဟားရယ္ေမာေနဆဲ…ရယ္ေမာေနျမဲ
။
ဘာကိုမွ ဂရုမစိုက္ဘဲ ထင္သလိုျပဳမူေနသည့္သူ႔ကိုၾကည့္ရင္း
ေဆြေဆြဝင္း စိတ္ပ်က္သြားမိျပီ ။ သို႔ေၾကာင့္ ေျမႇာက္ထား ေသာလက္ကို ခ်လိုက္သည္ ။
recorderကို ပိတ္လုိက္သည္ ။ လြယ္ထားေသာအိတ္ကို အေနအထားျပင္လိုက္သည္ ။ ေမွ်ာ္လင့္ထားသလို
ျဖစ္မလာေပမဲ့ သာမန္သတင္းတစ္ပုဒ္ ရလိုက္ျပီမုိ႔ စာေရးဆရာ-မင္းျမတ္မြန္ကို ႏွဳတ္ဆက္၍
ဤစာ အုပ္မိတ္ဆက္ပြဲကေန ထြက္ခြာသြားေတာ့မည္ ။
“ အဟမ္း…အဟမ္း…”
ေဆြေဆြဝင္း၏ေခ်ာင္းဟန္႔သံက
မင္းျမတ္မြန္၏ႏွဳတ္ခမ္းႏွစ္လႊာကို မပိတ္သိမ္းႏုိင္ပါ ။ မင္းျမတ္မြန္က မ်က္လံုးဖြင့္ၾကည့္
ျခင္းမရွိဘဲ ရယ္ဆဲ…ရယ္ျမဲ ။
“ အဟမ္း…ဒီမယ္…ဒီမယ္…သတိေလးလည္း ထားပါဦး ။ ရွင့္ကို
သူမ်ားေတြ ဝိုင္းၾကည့္ေနၾကျပီ ။ ကြ်န္မရဲ႕ေမးခြန္းက
ဒီေလာက္ေတာင္ အူတက္ေစသလား ။ ကြ်န္မ ေမးခဲ့တဲ့အထဲမွာ
ရယ္စရာအေၾကာင္းအရာ လံုးဝမပါဘူးလို႔ ကြ်န္မ
ယံုတယ္ ။ ရွင္ဟာ အလကားလူပဲ ။ ရွင့္ပံုစံက ကြ်န္မ
ေမွ်ာ္လင့္ထားခဲ့တာနဲ႔ တျခားစီ ။”
ခ်ဳပ္ထိန္းထားသည့္ၾကားမွ
ေဆြေဆြဝင္း၏ႏွဳတ္က ခပ္ရင့္ရင့္စကားလံုးတခ်ိဳ႕ ထြက္က်သြားသည္ ။ ေဒါသဗံုး စနက္တံျပဳတ္
သြား၍ထင္…ေျပးထြက္လာသည့္စကားမ်ားက အေတာ့္ကို ၾကမ္းတမ္းသြားခဲ့သည္ ။
ဒါကလည္း
ေဆြေဆြဝင္း၏အျပစ္ မဟုတ္ ။ ရင္နင့္ထိခိုက္ဖြယ္ဇာတ္ေၾကာင္းမ်ားကို ႏုိင္ငံေရးအေၾကာင္းအရာ
၊ သမိုင္း ေနာက္ခံမ်ားႏွင့္တကြ စိတ္ကူးကြန္႔ျမဴးစြာဖန္တီးေရးသားတတ္၍ အလြန္အမင္း ေလးစားအားက်ခဲ့ရေသာ-စာေရးဆရာကို မ်က္ျမင္ဒိ႒ေတြ႕ၾကံဳရသည့္အခါ
ထင္ထားသလုိ မဟုတ္သျဖင့္ စိတ္ပ်က္သြားရသည့္အထဲ အေၾကာင္းျပခ်က္မရွိဘဲ အရူး တစ္ေယာက္လို
တဟားဟားေအာ္ရယ္ေနမွေတာ့ ေဒါသအိုး ေပါက္ကြဲထြက္ေခ်ျပီေပါ့ ။
ေဆြေဆြဝင္း၏ေအာ္သံေၾကာင့္
မင္းျမတ္မြန္၏မ်က္လံုးမ်ား ပြင့္လာသည္ ။ မ်က္လံုးမ်ားက ေစာေစာကေအာ္သံရွင္-ေဆြေဆြဝင္း၏မ်က္ႏွာကို
သေရာ္ေတာ္ေတာ္အၾကည့္တို႔ျဖင့္ စိုက္ၾကည့္ေနသည္ ။ ရယ္ေနေသာအရွိန္ေလး တျဖည္းျဖည္း ေႏွးသြား၏
။ သို႔ေပမဲ့ လံုးလံုးအရယ္မရပ္ေသး ။
ပထမ၌ ျပန္ေတာင္းပန္ရေကာင္းမလားဟု ေဆြေဆြဝင္း
ေတြးလိုက္မိေသးေပမဲ့ ခ်က္ခ်င္းပင္ ထိုအေတြး ပ်က္ျပယ္ သြားသည္ ။ မိမိအမွားမဟုတ္ ။ သူက
တရားလြန္ထရယ္ေနသျဖင့္ ယခုလို ေအာ္လိုက္မိျခင္းမဟုတ္လား ။ မွားခ်င္းမွား သူ႔အမွားသာ
။ သို႔ေပမဲ့ မိမိအေနႏွင့္က် သူ႔စာအုပ္မိတ္ဆက္ပြဲအထိ လာေရာက္ေစာ္ကားသူတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေနေပမည္
။ မေတာင္းပန္ဘဲ ေစာင္းကန္းေစာင္းကန္းလွည့္ျပန္သြားေသာ္ မိမိ ရိုင္းစိုင္းရာက်မည္ ။
သို႔ေၾကာင့္ ဘယ္သူပဲမွားမွား…မလို အပ္ဘဲ ေအာ္ေငါက္မိသျဖင့္ မိမိကပဲ ေတာင္းပန္သင့္သည္ဟု
ေဆြေဆြဝင္း ဆံုးျဖတ္လိုက္၏ ။ ထိုအခိုက္မွာပဲ သူ႔ရယ္သံ ရပ္သြားခဲ့ျပီ ။
“ ေစာရီးပါ ။ ကြ်န္မ ေတာင္းပန္ပါတယ္ ။ ဒီပြဲက ကြ်န္မအတြက္
တတိယေျမာက္ပြဲျဖစ္လို႔ အေတြ႕အၾကံဳ သိပ္မရွိေသး
ပါဘူး ။ ကြ်န္မ စိတ္ေတြလဳွပ္ရွားေနလို႔ ရိုင္းသြားခဲ့ရင္
ခြင့္လႊတ္ပါ ။”
ေဆြေဆြဝင္းက
ခ်ိဳခ်ိဳသာသာေတာင္းပန္ေနေပမဲ့ သူကေတာ့ တစ္ခြန္း မတံု႔ျပန္ ၊ ခပ္ထန္ထန္စိုက္ၾကည့္ေနသည္
။
ေဆြေဆြဝင္း အရမ္းစိတ္ကုန္သြားျပီ ။ လာေမးမိသည္ကိုက
မိမိ၏အမွား ။ ၾကားဖူးသည္ထက္ ပို၍အူေၾကာင္ေၾကာင္ ႏိုင္သူပါလား ။ စိတ္ပ်က္စရာေကာင္းေသာထိုလူ၏နံေဘးမွ
အျမန္ဆံုး ေျပးထြက္သြားေတာ့မည္ဟုေတြးကာ မင္းျမတ္မြန္ကို ေဆြေဆြဝင္း ဦးညႊတ္လိုက္သည္
။
“ ေတာင္းပန္ပါတယ္ ။ ကြ်န္မကို ခြင့္ျပဳပါဦး ။”
“ ခဏေနဦး…”
သူ႔ထံမွ
တားျမစ္သံ မတုိးမက်ယ္ထြက္က်လာသည္ ။ လွည့္ထြက္ရန္ဟန္ျပင္ေနသည့္ ေဆြေဆြဝင္း၏ေျခလွမ္းမ်ား
တံု႔ခနဲ ရပ္တန္႔သြားခဲ့ေပမဲ့ သူ႔ဘက္ကို ခ်က္ခ်င္း လွည့္မၾကည့္မိ ။ ဘာျဖစ္လုိ႔ တားျမစ္လိုက္တာပါလိမ့္ဟုေတြးရင္း
သည္အတိုင္း ရပ္ေနမိ၏ ။
မင္းျမတ္မြန္က ေဆြေဆြဝင္း၏အနားသို႔ တိုးကပ္လာသည္
။ ေျခလွမ္းမ်ားသာ တုိးကပ္သြားျခင္းမဟုတ္ဘဲ ခႏၶာကိုယ္ ကလည္း ေဆြေဆြဝင္း၏မ်က္ႏွာနားအထိ
ကိုင္းညႊတ္သြားသည္ ။ ခပ္ေစာင္းေစာင္းရပ္ေနသည့္ ေဆြေဆြဝင္း၏နားရြက္နား သုိ႔ ညြတ္ကိုင္းက်လာသည့္-မင္းျမတ္မြန္၏ႏွဳတ္ခမ္းတုိ႔
နီးကပ္သြားခဲ့သည္ ။ မ်က္ႏွာႏွစ္ခုက ထိစပ္လုနီးပါး…။
“ ဘာေတြမွားေနသလဲဆိုတာ မင္းလည္းသိတယ္ ။ ငါလည္း
သိတယ္ ။ ဒါေပမဲ့ အဲဒါေတြကို မွန္ေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ရ
မလဲဆိုတာ မင္း မသိဘူး ။ သိတဲ့ငါလည္း ဘာမွမတတ္ႏုိင္ေသးဘူး
။ လုပ္ႏုိင္တဲ့လူေတြကလည္း ဘာမွမသိၾကဘူး ။
ဘာမွမလုပ္ၾကဘူး ။ ဒီေတာ့…လြင့္ထြက္သြားခဲ့တဲ့အမွန္တရားေတြကို
ငါ အျပစ္တင္တာ မွားသလား ။ မင္း သိထားဖုိ႔
က ႏုိင္ငံေရးဆိုတာ မင္းတုိ႔ထင္သေလာက္ မရိုးရွင္းဘူး
။ အဲဒါကို မင္း သိရဲ႕လား ။ အင္း…မင္းတုိ႔ ဘာမွမသိဘူး ။
အခု ငါ ေျပာတဲ့ဆိုလိုရင္းကိုေတာင္ မင္း…သေဘာမေပါက္ေသးဘူး
။
- ငါတုိ႔သိထားတဲ့အမွားေတြကို မွန္ေအာင္လုပ္ႏုိင္ဖို႔
အမွန္တရား လြင့္ထြက္မသြားေအာင္ ငါတုိ႔ ဖမ္းဆုပ္ထားရမွာ ။
မတည္ျငိမ္မွဳေတြၾကားမွာ ၾကံ့ၾကံ့ခံရပ္ရင္း တိုးတက္မွဳေတြကို
ၾကိဳးစားရွာရမွာ ။ ကိုယ့္ႏုိင္ငံအတြက္ ေအာက္ဆီဂ်င္ကို
ဘယ္ေနရာက သြယ္ယူရမလဲဆိုတာကို ငါတုိ႔ စဥ္းစားရမွာ
။ ေက်ာက္ေတာင္ကို ျဖိဳခြင္းခ်င္တယ္ဆုိရင္ ကိုယ္ကိုယ္
တုိင္ မာေၾကာေအာင္ အရင္ၾကိဳးပမ္းရမယ္ ။ ေလာေလာဆယ္မွာ ငါတုိ႔ တကယ္တတ္ႏုိင္တာ
ဒါပဲရွိတယ္ ။ အဲဒါကို
မင္း လက္ခံရဲ႕လား ။ ေအး…မစားရဝခမန္း ဆဲေရးတုိင္းထြာတဲ့စကားလံုးေတြ
ထုတ္ေျပာတတ္တဲ့အထဲမွာ ငါ မပါ
ဘူး ။ အဲဒီအတြက္ သတၱိေၾကာင္တဲ့ေကာင္လု႔ိ မင္း
ထင္ခ်င္ထင္ ၊ ငါ ဂရုစိုက္မွာ မဟုတ္ဘူး ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့
ငါက ေတာဝက္လိုသတၱဝါ မဟုတ္လုိ႔ပဲ ။ ငါတုိ႔ႏုိင္ငံမွာ
ေတာဝက္ေတြမ်ားတယ္ ။ ေတာဝက္ရဲ႕သဘာဝကိုေရာ မင္း
သိရဲ႕လား ။ ေအး…မုဆိုးကို အႏုိင္ရဖို႔ဆုိရင္
ေတာဝက္ အျဖစ္မခံနဲ႔ ။ ေလာကဆုိတာ အသက္အေသခံျပီး
မုဆိုးကို
တစ္ခ်က္ပက္သြားရရံုနဲ႔ ေက်နပ္ေနရမယ့္ေတာအုပ္မဟုတ္ဘူး
။ ျခေသၤ့တုိ႔က်ားသစ္တုိ႔ကမွ
မုဆိုးကို တကယ္အႏုိင္ယူ
ႏုိင္မွာ ။ အဲဒီအတြက္ ပါးနပ္မွဳနဲ႔ပရိယာယ္ေတြ
လိုတယ္ ။ ငါကေတာ့ က်ားသစ္ျဖစ္ေအာင္ က်င့္ၾကံေနတဲ့ေကာင္ပဲ ။”
သူ႔ထံမွ
ထြက္က်လာေသာ တိုးဖြဖြစကားသံမ်ား ။ ထုိစကားမ်ားကို တျခားလူ မၾကားသိႏုိင္ပါ ။ သူ႔အသံက
တိုးလ်လြန္း လွသည္ ။ နားရြက္နားသို႔ ကပ္ေျပာေန၍သာ ေဆြေဆြဝင္း ၾကားသိေနရျခင္းျဖစ္သည္
။
သူ႔စကားေတြက တစ္စံုတစ္ရာကို ေလးေလးနက္နက္ဆိုညႊန္းဖြဲ႕ေနမွန္း
သိေပမဲ့ ေဆြေဆြဝင္း မစဥ္းစားႏုိင္ေသး ။ သူ႔ အေျပာက ျမန္လြန္းလွသျဖင့္ ဘာေတြေျပာသြားသလဲဆိုတာကိုသာ
အသည္းအသန္ လိုက္နားေထာင္ေနရသည္ ။ အသံ ဖမ္းထား၍လည္း မရေတာ့ ။ recorderကို ပိတ္လုိက္မိျပီေလ
။
စကားဆံုးသည့္အခါ
ေနာက္တစ္ၾကိမ္ ထပ္ေမးျမန္းဖို႔ရာ အခြင့္အေရးမရေတာ့ပါ ။ စာေရးဆရာ-မင္းျမတ္မြန္က သတင္း
ေထာက္မေလး-ေဆြေဆြဝင္း၏ေရွ႕မွေန ခ်ာခနဲလွည့္ထြက္သြားခဲ့ျပီ ။ ဇာတ္မင္းသားတစ္ေယာက္၏ဟန္ပန္မ်ဳိးႏွင့္မဟုတ္
၊ သိကၡာရ-ရေသ့တစ္ပါး၏ဣေျႏၵမ်ိဳးႏွင့္ ။ ။
ေစတနာေရွ႕ထားလ်က္…
ဂါဦးႏြန္းကို
https://www.facebook.com/writer.GONKတြင္ ဝင္ေရာက္ေလ့လာႏုိင္ပါသည္ ။
- စာေပကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ။
- စာခ်စ္ေဆြေတြအတြက္
ဆရာမဂါဦးႏြန္းကိုရဲ႕စာေပမွတ္တိုင္ေတြကို တစ္ေနရာတည္းမွာ စုစည္းေဖာ္ျပေပးလိုတဲ့
ေစတနာ ။
- စာခ်စ္သူခ်င္း ႏွစ္သက္ရာစာကို
မွ်ေဝျခင္းျဖင့္ ကုသိုလ္ယူပါ ။
- စာေပကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ။