Translate ( If u r foreigner, don't forget to use this. It is not perfect. But, u can guess.)

ဝက္ျဖစ္သြားေသာ ေတာင္း




ဝက္ျဖစ္သြားေသာ ေတာင္း

 

( ၂၀၁၄ မတ္လထုတ္ ဂမီ ၻရဆန္းၾကယ္မဂၢဇင္းတြင္ ေဖာ္ျပခံရေသာ ဝတၳဳတိုျဖစ္သည္ )

 

ေရးသူ  ---  ဂါဦးႏြန္းကို

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------



        သည္အေၾကာင္း ၾကားဖူးသူမ်ား ရွိလိမ့္မည္ ။ ဂမ ၻီရနယ္ပယ္တြင္ တဖြဲ႕တႏြဲ႕ေရးသားေဖာ္ျပထားသည္ကို ဖတ္ရွဳဖူးေကာင္း ဖတ္ရွဳဖူး လိမ့္မည္ ။ အျဖစ္အပ်က္ကလည္း ထိုစဥ္က မြန္ျပည္နယ္တဝိုက္တြင္ အထင္ကရေက်ာ္ေဇာခဲ့သည့္ကိစၥေပမို႔ ေရးသားေဖာ္ျပခဲ့ၾကသည္မွာ မဆန္း ။ ဤသို႔ဆုိလွ်င္ ထုိသို႔ အမ်ားသူငါ ၾကားဖူးေလာက္သည့္ဇာတ္လမ္းတစ္ပုဒ္ကို အဘယ့္ေၾကာင့္ ျပန္လည္ေရးသားတင္ျပရပါသလဲ ဟု တစ္စံုတစ္ေယာက္ကမ်ား ေမးျမန္းခဲ့လွ်င္ ကြ်န္မတြင္ တိက်ေသခ်ာတဲ့အေျဖတစ္ခုရွိပါသည္ ။ ထိုအေျဖမွာ ယခုေရးသားမည့္ျဖစ္ရပ္မွန္ ဝတၳဳဇာတ္လမ္း၏ အဓိကဇာတ္ေဆာင္မွာ ကြ်န္မ၏အေဘးေတာ္စပ္သူ ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါ၏ ။ ယခုဇာတ္လမ္းသည္ ကြ်န္မတို႔ မ်ိဳး ရိုးစဥ္ဆက္ လက္ဆင့္ကမ္းေျပာျပခဲ့ေသာ အိပ္ရာဝင္ပံုျပင္တစ္ပုဒ္ ။ သို႔ေသာ္ ထိုဇာတ္လမ္းသည္ ျဖစ္ရပ္မွန္ျဖစ္သည့္အေၾကာင္းကို ကြ်န္မ့ အဘိုး မဆံုးပါးခင္(လြန္ခဲ့ေသာငါးႏွစ္ခန္႔)ကမွ တိတိက်က်သိရွိခဲ့ရသည္ ။ ၾကားသိလိုက္ရသည့္အခိုက္ ကြ်န္မ့စိတ္သႏၶာန္တြင္ မယံုမၾကည္ ျဖစ္သြားမိသည္ကိုေတာ့ ကြ်န္မ ဝန္ခံရေပလိမ့္မည္ ။ ဤသည္မွာလည္း ကြ်န္မ့အျပစ္ မဟုတ္ ။ ပံုျပင္သဖြယ္ ဆန္းၾကယ္လွေသာဇာတ္လမ္း တစ္ပုဒ္သည္ အျပင္ေလာကတြင္ အမွန္တကယ္ျဖစ္ပြားခဲ့သည္ဟုဆိုလုိက္လွ်င္ ေခတ္ကာလသားသမီးမွန္သမွ် သံသယပြားၾကမည္ခ်ည္း သာ ။ အထူးသျဖင့္ လူအမ်ားစုက ဂႏၶာရီပညာရပ္ေတြကို နည္းနည္းမွ်ပင္ ယံုၾကည္ခ်င္ၾကသူေတြမဟုတ္ ။ ထိုအထဲတြင္ ကြ်န္မလည္း ပါဝင္ တာေၾကာင့္ အဘိုးေျပာျပစဥ္က အထြန္႔တက္ကာ ကတ္ကတ္သပ္သပ္ေမးခြန္းေတြ ထုတ္ျဖစ္ခဲ့သည္ ။ ထုိေမးခြန္းမ်ားစြာကို အဘိုးက ေသ ခ်ာစြာ ရွင္းျပခဲ့သလို ေနာက္တစ္ခုက ကြ်န္မ့အဘိုးသည္ သီလ သမၼာဓိႏွင့္ ျပည့္စံုသူျဖစ္တာေၾကာင့္ လိမ္ညာေျပာဆိုမည့္သူ မဟုတ္ဟု ယံု ၾကည္မိ၍ ထုိျဖစ္ရပ္မွန္ကို ကြ်န္မ လက္ခံခဲ့ရသည္ ။ ယခုအခါတြင္ သိပၸံပညာႏွင့္ စမ္းသပ္ခ်ိန္တြယ္၍မရႏိုင္ေသာ ဆန္းၾကယ္လြန္းလွသည့္ ထုိနယ္ပယ္ကို ကြ်န္မ့ကိုယ္တုိင္လည္း စိတ္ဝင္တစားႏွင့္ စပ္စုေလ့လာရင္း စာေပမ်ား ေရးသားေနျပီမို႔ ကြ်န္မ့အဘုိး ေျပာျပခဲ့သည့္ ကြ်န္မ့ အေဘး၏အျဖစ္အပ်က္ဇာတ္ေၾကာင္းကို ျပန္ေျပာင္းေရးသားရလွ်င္ ေကာင္းမည္ဟု စဥ္းစားမိတာေၾကာင့္ ယခုလို တခမ္းတနားတင္ျပလုိက္ ရပါေတာ့သည္ ။
acacacacacacacacacacacacacacacacacacacacacacacacacaca
    လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္းတစ္ရာခန္႔က ကြ်န္မတုိ႔ျမန္မာႏိုင္ငံကို အဂၤလိပ္တို႔ ကြ်န္ျပဳအုပ္ခ်ဳပ္ေနခဲ့သည့္အေၾကာင္းကို အားလံုး သိထားၾကေပ လိမ့္မည္ ။ ထုိသို႔ အဂၤလိပ္တို႔ လႊမ္းမုိးအုပ္ခ်ဳပ္မင္းလုပ္ျခင္း ခံေနရသည့္နယ္ပယ္ထဲတြင္ မြန္ျပည္နယ္သည္လည္း တစ္ခုအပါအဝင္ ။ မြန္လူ မ်ိဳးတို႔သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္းသို႔ ပထမဆံုးေရာက္ရွိခဲ့ေသာ တိဗက္-ျမန္မာ ၊ မြန္-ခမာဟူသည့္ မ်ိဳးႏြယ္စုမ်ားတြင္ ပါဝင္ေနေသာလူမ်ိဳးျဖစ္ သည္မို႔ ဇာတိေသြး ဇာတိမာန္ ၾကီးမားခက္ထန္ၾကသည္ ။ သူ႔လက္ေအာက္တြင္ ေနရျခင္းထက္ ေသရျခင္းသာ ျမတ္ေၾကာင္းကို မႏူဟာ မင္းတရားၾကီးက သက္ေသျပသြားခဲ့သည္ျဖစ္ရာ ထိုသို႔ အဂၤလိပ္လက္ေအာက္၌ နိမ့္ပါးေအာက္က်စြာ ေနထုိင္ေနရျခင္းအေပၚ အ့ံတၾကိတ္ ၾကိတ္ႏွင့္ တႏံု႔ႏံု႔ျဖစ္ေနခဲ့ၾကရသည္ ။
             ထုိစဥ္က မြန္ျပည္နယ္ ေကာ့ဘိန္း ေကာ့ပလိုင္းေဒသတဝိုက္တြင္ ဂႏၶာရီ(ဂမ ၻီရ)ပညာရပ္မ်ား အေတာ္ပ်ံ႕ပြားထြန္းကားခဲ့သည္(ဟု အဘိုးေျပာျပ၍ ကြ်န္မ သိခဲ့ရသည္ ) သို႔ေသာ္လည္း ပညာရွင္ပီပီ ပညာကုိ မလိုအပ္ဘဲ ကိုယ္က်ိဳးအတြက္ ထုတ္မသံုးတတ္ၾကတာေၾကာင့္ အဂၤလိပ္တို႔၏ဖိႏွိပ္မွဳကို သည္းခံေနခဲ့ရသည္ ။ အဂၤလိပ္(အဘိုးတို႔အေခၚ မ်က္ႏွာျဖဴ)တုိ႔ကလည္း ျမန္မာလူမ်ိဳးတုိ႔ကို အထင္အျမင္ေသး ကာ ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္ခဲ့ၾကသည္ ။ ႏိုင့္ထက္စီးနင္း ဆက္ဆံခဲ့ၾကသည္ ။
          ကြ်န္မ့အေဘး(အဘိုး၏အဘိုးငယ္)သည္ ထုိစဥ္က သာမန္လယ္သမားတစ္ဦးအျဖစ္သာ ပတ္ဝန္းက်င္က သိရွိခဲ့ၾကသည္ ။ အေဘး သည္ ရိုးသားၾကိဳးစားျပီး ေအးေအးေဆးေဆးေနထိုင္တတ္သူျဖစ္သည္ ။ သို႔ေသာ္ မတရားမွဳကို မႏွစ္ျမိဳ႕ဘဲ အမွန္တရားကို ႏွစ္ျခိဳက္သူျဖစ္ တာေၾကာင့္ သူ႔ေရွ႕တြင္ မတရားတာကိုျမင္လွ်င္ မဆုိင္သလို ေဘးေရွာင္မေနတတ္ ။ ေဘးေရွာင္လွ်င္ ေသြးေၾကာင္သည္ဟုသတ္မွတ္ကာ ကိုယ့္ကိစၥ ဟုတ္သည္ျဖစ္ေစ မဟုတ္သည္ျဖစ္ေစ … မတရားခံေနရသူဘက္မွ ဝင္ေရာက္ေျဖရွင္းရပ္တည္ေပးရမွ ေက်နပ္တတ္သူ ။ ထုိ႔ ေၾကာင့္လည္း ကြ်န္မ့အေဘးကို ရြာမွလူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ခ်စ္ခင္ေလးစားၾကသည္ ။
         သိၾကသည့္အတုိင္း သူ႔ကြ်န္ဘဝသုိ႔ က်ေရာက္ေနခဲ့စဥ္က ကြ်န္မတို႔တစ္မ်ိဳးသားလံုး အေတာ္နိမ့္ပါးေအာက္က်ခဲ့ရသည္ ။ အဂၤလိပ္ မ်က္ႏွာျဖဴ မသူေတာ္ေတြက ကြ်န္မတို႔တစ္မ်ိဳးသားလံုးကို နည္းလမ္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္ခဲ့ၾကသည္ ။ ထုိစဥ္က ေကာ့ဘိန္းနယ္ တဝိုက္တြင္ မြန္-ဗမာ-ကရင္လူမ်ိဳးတုိ႔ အမ်ားဆံုးေနထုိင္ၾကျပီး လယ္ယာစိုက္ပ်ိဳးျခင္းအလုပ္ကိုသာ အဓိကလုပ္ေဆာင္ခဲ့ၾကသည္ ။ ရိုးသား ၾကိဳးစားၾကေသာ္လည္း အဂၤလိပ္တို႔က ကြ်န္ဟူ၍သာ ျမင္ၾကတာေၾကာင့္ မ်က္ႏွာသာမေပး ၊ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ အက်ိဳးအျမတ္မၾကည့္ဘဲ အခြန္ အတုတ္ေတြ မတန္တဆေကာက္ခဲ့ၾကသျဖင့္ ထုိေဒသရွိလူမ်ိဳးစုတို႔သည္ ဘယ္ေသာအခါမွ ခ်မ္းသာၾကြယ္ဝၾကီးပြားလာျခင္းဟူ၍ သိပ္မရွိခဲ့ ေပ ။ ၾကိဳးစားေသာ္လည္း ၾကိဳးစားမွဳ၏အသီးအပြင့္ေတြကို ခံစားခြင့္ မရွိခဲ့ၾက ။   
        ေဒသထြက္သီးႏွံမ်ား ၊ ေမြးျမဴထားေသာ ၾကက္ဘဲဝက္မ်ားကို ေရာင္းခ်ရာတြင္လည္း ထိုစဥ္က ယခုလို ေစ်းၾကီးဆိုင္ၾကီးမ်ား မရွိေသး ၍ ေကာ့ဘိန္းေဒသမွေန ေမာ္လျမိဳင္ျမိဳ႕အထိ လွည္းျဖင့္တသြယ္ ေလွျဖင့္တစ္နည္း ခက္ခက္ခဲခဲသြားျပီး ေစ်းေရာင္းၾကရသည္ ။ ေစ်းေရာင္း ျခင္းဆုိသည္မွာ အမွန္ေတာ့ ကိုယ့္ပစၥည္းကို ရွိေစ်းထက္ ပိုေအာင္ အျမတ္ရေအာင္ ေရာင္းခ်ရျခင္း မဟုတ္ပါလား ။ သို႔ေပမဲ့ ထုိကာလက ေတာ့ အျမတ္ထြက္ရွိဖို႔ေနေနသာသာ အရင္းမပါလွ်င္ပင္ ေက်နပ္ေနရမည့္အေျခအေန ။ ရိုးသားျဖဴစင္လွသည့္ လယ္သူလယ္သမားတို႔၏ ေရာင္းကုန္ပစၥည္းမ်ားကို အျမတ္ထုတ္လက္ဝါးၾကီးအုပ္ရန္ ျမိဳ႕ၾကီးဆိုင္ၾကီးမ်ား၌ အဂၤလိပ္လက္ပါးေစ(အဂၤလိပ္ကို မ်က္ႏွာလုပ္ျပီး ကိုယ့္လူ မ်ိဳးအခ်င္းခ်င္းက် ဖိႏွိပ္ဆက္ဆံတတ္သည့္ စိတ္ဓါတ္ယုတ္ညံ့သူ)ေတြက အရန္သင့္ေစာင့္ေနၾကေလသည္ ။ သည္ေတာ့လည္း လာေရာက္ ေရာင္းခ်ရသူေတြခမ်ာ သူတို႔ေပးတဲ့ေစ်း သူတို႔ႏွိမ္တဲ့ေစ်းအတိုင္း စိတ္မခ်မ္းမသာႏွင့္ ဝကြက္အပ္ခဲ့ရသည္ခ်ည္း ။ သည္ၾကားထဲ ပုလိပ္ေတြ (အဂၤလိပ္ေခတ္ ရဲေတြ)ကလည္း ေစ်းလာေရာင္းသူ လယ္သမားမ်ားဆီမွ ဟိုေၾကးသည္ေၾကးဟုဆိုကာ ဆက္ေၾကးေကာက္ၾကေသး၏ ။ ေခတ္ကာလကိုက မျငိမ္မသက္ႏွင့္ အႏွိမ္ခံဘဝကို ေရာက္ရွိေနရသည့္အခ်ိန္…။
        ကြ်န္မ့အေဘးက လယ္သမားျဖစ္ေပမဲ့ အရာရာကို နားစြင့္ထားတတ္သူမို႔ ထုိအေၾကာင္းေတြကို ၾကားသိခဲ့ရသည္ ။ မ်က္ႏွာျဖဴေတြရဲ႕ ရက္စက္မွဳ ၊ ေမာက္မာပလႊားမွဳ ၊ လူလူခ်င္း အဆင့္အတန္းခြဲ အာဏာျပမွဳေတြအေပၚ ရြံ႕မုန္းေအာ့ႏွလံုးနာလာသည္ ။ ေနရာတိုင္း ေဒသ တိုင္းတြင္ သူတို႔လူမ်ိဳး သူတို႔၏မဟာမိတ္မ်ားကိုသာ အခြင့္အေရးေပးျပီး ကြ်န္မတို႔ျမန္မာေတြက် ကြ်န္သေပါက္ကဲ့သို႔ သေဘာထားျပီး ႏွိမ့္ခ် ဆက္ဆံမွဳမ်ားကို ၾကားနာရဖန္မ်ားလာသျဖင့္ အေဘး၏စိတ္၌ သည္းခံျခင္းတရား ကုန္ခမ္းလာေလ၏ ။ ေနာက္ျပီး ကြ်န္မ့အေဘး၏ဗီဇကို က ကိုယ့္ကုိ ႏွိပ္စက္လွ်င္ေတာင္ ဂရုမစိုက္ဘဲေနႏိုင္ေပမဲ့ သူတပါးအေပၚ မတရားလုပ္ေနတာေတြ႕လွ်င္ေတာ့ လက္သီးႏွင့္ဝင္ထိုး ၊ ေျခ ေထာက္ႏွင့္ ဝင္ခတ္ဖို႔ ဝန္မေလးသူ မဟုတ္လား ။ သည္ေတာ့ တတ္သည့္ပညာ မေနသာဆိုတဲ့အတုိင္း အေဘးက…
   “ ဒီမ်က္ႏွာျဖဴေတြကို ပညာေပးမွျဖစ္ေတာ့မယ္ ။ ငါတုိ႔လူမ်ိဳးဟာ သူတို႔လို လက္နက္ခဲယမ္းပစၥည္းေတြ မထြန္းကားေပမဲ့ ေလးနက္ဆန္း
     ၾကယ္တဲ့ ဂႏၶာရီပညာရပ္ေတြ ထြန္းကားတတ္ေျမာက္တဲ့အေၾကာင္း ဒီေကာင္ေတြကို ငါ ျပမွျဖစ္ေတာ့မယ္ ။ ဒါမွ မွတ္မွာ ။”
ဟူ၍ ၾကံဳးဝါးကာ ပထမဆံုး ေတာင္းရက္တဲ့ဝါးႏွင့္ ဝက္ပံုသ႑ာန္ေတာင္းငါးလံုးကို ရက္ေလသည္ ။ ဝက္ပံုသ႑ာန္ႏွင့္ေတာင္းငါးလံုး ရရွိ သည့္အခါ အေဘးက တတ္ထားသည့္ပညာႏွင့္ ဂါထာမႏၶာန္ေတြ ရြတ္ ၊ မန္းမွဳတ္လိုက္သည့္အခါ ခ်က္ခ်င္းဆိုသလို ဝက္ငါးေကာင္ျဖစ္သြား ခဲ့သည္ ။ အံ့ၾသဘနန္းဆန္းၾကယ္ပါဘိ ။ အေဘးက ထုိကိစၥကုိ မည္သူမွ် မသိေအာင္ အိမ္ထဲတြင္ တစ္ကိုယ္တည္း တိတ္တဆိတ္ျပဳလုပ္ျပီး ထုိဝက္ငါးေကာင္ကို ေလွေပၚသို႔တင္ကာ ျမိဳ႕သို႔ ထြက္လာခဲ့၏ ။ ရြာကလူေတြ၏အျမင္မွာေတာ့ အေဘးက ျမိဳ႕တက္ျပီး ဝက္ငါးေကာင္ သြား ေရာင္းသည္ေပါ့ ။
    အမွန္ပင္ အေဘးက ဝက္ငါးေကာင္ကို ျမိဳ႕ေပၚမွ အဂၤလိပ္လက္ပါးေစတစ္ေယာက္၏ဆိုင္တြင္ သြားေရာင္းေလ၏ ။ ထုိသူက အသက္ငါး ဆယ္ေက်ာ္အဘိုးအိုတစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့ကြ်န္မ့အေဘးကို ရုိင္းရိုင္းစိုင္းစုိင္းေျပာဆုိဆက္ဆံကာ ေစ်းကို မတန္တဆႏွိမ္ေသာ္လည္း အေဘး က အျပံဳးမပ်က္ဘဲ ေစ်းခပ္ေပါေပါႏွင့္ ေရာင္းခဲ့သည္ ။ ေငြရသည္ႏွင့္ ဝက္ငါးေကာင္ကို ထိုးအပ္ကာ ေလကေလးတခြ်န္ခြ်န္ႏွင့္ အေဘး ရြာျပန္လာသည္ ။ ရြာအဝင္က ေစတီေတာ္အတြက္ပင္ ေငြတစ္မူးလွဴခဲ့ေသး၏ ။
       သိပ္မၾကာလိုက္…အေဘး ရြာျပန္ေရာက္လို႔မွ တစ္နာရီေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္ ရွိေသး ။ ေစာေစာက အေဘး ဝက္ေရာင္းခဲ့ေသာဆုိင္ရွင္ က တုိင္ၾကားလိုက္၍ ပုလိပ္သံုးေယာက္ အေဘးကို ဖမ္းဖို႔အတြက္ ရြာသို႔ ေရာက္လာၾကသည္ ။ ဆိုင္ရွင္ကေတာ့ အေဘးက သူ႔အား လိမ္ လည္သြားသည္ဟူ၍သာ တုိင္ၾကားလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္ ။ တကယ့္အျဖစ္မွန္မွာ အေဘးက ဝက္ငါးေကာင္ကို ဆုိင္ရွင္၏လက္သို႔ ထုိးအပ္ျပီး ထြက္ခြာသြားသည္ႏွင့္တျပိဳင္နက္ ဆိုင္ရွင္၏လက္ထဲမွဝက္ငါးေကာင္သည္ ခ်က္ခ်င္းဆိုသလို ေတာင္းငါးလံုးအျဖစ္ ေျပာင္းလဲသြားေလ၏ ။ ဆိုင္ရွင္ခမ်ာ အေတာ္ေသြးပ်က္ေခ်ာက္ခ်ားသြားရသည္ ။ ေသြးပ်က္မည္ဆိုလွ်င္လည္း ေသြးပ်က္ခ်င္စရာပါပဲ ။ မ်က္စိေရွ႕၌ပင္ ဝက္ငါး ေကာင္အျဖစ္ကေန ေတာင္းငါးလံုးအျဖစ္သို႔ ရုတ္ခ်ည္းေျပာင္းလဲသြားေသာအျဖစ္အပ်က္မွာ ထိတ္လန္႔ေသြးပ်က္ခ်င္စရာ မဟုတ္ပါလား ။ ခဏတာ အံ့ၾသမင္သက္ေနရာမွ အေဘးကို အသည္းအသန္ေျပးရွာေသာ္လည္း သြက္လက္လွတဲ့အေဘးကို သူ ရွာမေတြ႕ေတာ့၍ ထုိသို႔ ပုလိပ္ေတြကို တိုင္ၾကားလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္ ။
       တကယ္ေတာ့ အေဘးက ျမိဳ႕မွျပန္ေရာက္ကတည္းက အိမ္တြင္ ေအးေအးေဆးေဆးအိပ္ေနျခင္းျဖစ္ေသာ္လည္း အေဘးကို သူတို႔ ရွာမေတြ႕ၾက ။ အိမ္တစ္အိမ္လံုး ၾကြက္တြင္းမက်န္ ႏွံ႔ေနေအာင္ ေဖြရွာေပမဲ့ သူတုိ႔ အေဘးကို ရွာမေတြ႕ၾက ။ ရွာမရသည့္ေနာက္ဆံုး ပုလိပ္ သံုးေယာက္က ရြာလူၾကီးကို ရန္လုပ္ေတာ့သည္ ။
   “ ဦးေဖလွကို ထုတ္ေပးရင္ ထုတ္ေပး ၊ မထုတ္ေပးရင္ ခင္မ်ားတို႔ရြာကို ဖ်က္ပစ္မယ္ ။”
ပုလိပ္ေတြက ထုိသို႔ျခိမ္းေျခာက္ၾကသျဖင့္ ရြာလူၾကီးခမ်ာလည္း မ်က္စိမ်က္ႏွာပ်က္လ်က္သား ။ ကြ်န္မ့အေဘးႏွင့္ရြာလူၾကီးက ညီအကိုဝမ္း ကြဲေတြဆိုေတာ့ ပုလိပ္ေတြက သူၾကီးဖြက္ေပးထားတာပဲျဖစ္မည္ဟု ယူဆလွ်င္လည္း ယူဆခ်င္စရာ ။ သို႔ေသာ္ အေဘး ဘယ္မွာရွိသလဲဆို တာကို ရြာလူၾကီးလည္း မသိ ။ တစ္ရြာလံုးလည္း မသိၾက ။ ထုိသို႔ မလုပ္ၾကဖို႔ ပုလိပ္ေတြကို ရြာလူၾကီးက ေတာင္းပန္ခယေနခိုက္ အေဘး အိမ္ေပၚမွ ဆင္းလာသည္ ။ အေဘးပံုစံက အိပ္ခ်င္မူးတူးႏွင့္…။
   “ ဟိတ္ေကာင္ေတြ အိမ္ေရွ႕မွာ ဘာျဖစ္ေနၾကတာလဲ ။ နားညည္းခ်က္ကြာ ။”
အေဘးက အိပ္မွဳန္စံုမြားႏွင့္ ထုိသို႔ေအာ္ေျပာ၏ ။ ပုလိပ္ေတြက အေဘးရွိရာဆီသို႔ ေျပးဝင္လာၾကျပီး ႏွစ္ေယာက္က အေဘး၏လက္ကို ဝိုင္းခ်ဳပ္ျပီး ၾကိဳးတုပ္လုိက္ၾကသည္ ။ အေဘးက အျပံဳးမပ်က္…။ လူငယ္တခ်ိဳ႕က အေဘးဘက္မွ ခံျပင္းကာ ပုလိပ္ေတြကို ဝိုင္းေဆာ္ရန္ ေျပးလာၾကသျဖင့္ အေဘးကပင္ …
   “ ဟဲ့ေကာင္ေလးေတြ ေနၾကစမ္း ။ နင္တုိ႔ ပါစရာမလိုဘူး ။ ငါ့ကိစၥ ငါရွင္းမယ္ ။ မပူနဲ႔ ။”
ဟူ၍ လွမ္းတားလိုက္ရေသးသည္ ။
        အေဘးကို ပုလိပ္သံုးေယာက္က ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းဆြဲေခၚသြားၾကသည္ ။ အရပ္ငါးေပသာသာ ျဖဴသြယ္သြယ္ႏွင့္ လူဖလံေလးကြ်န္မ့ အေဘးကို ရြာသူရြာသားေတြက စိုးရိမ္ၾကီးစြာ ေငးၾကည့္လ်က္ က်န္ရစ္ခဲ့ၾကသည္ ။
        အေဘးကို မသိသူေတြက ခပ္ႏြဲ႕ႏြဲ႕လူဟူ၍ပင္ ထင္ၾကေသးသည္ ။ အေဘးက ဆိုခဲ့သည့္အတုိင္း ေသးေသးသြယ္သြယ္ လူဖလံေလး ျဖစ္ရံုသာမက တစ္သက္လံုးလည္း မိန္းမေတြကို စိတ္မဝင္စားခဲ့ ။ အေဘးထံမွ ခ်စ္သည္ၾကိဳက္သည္ဟူေသာစကားကို တစ္ခါတစ္ရံမွ် မၾကားခဲ့ရဖူးဟု အေဘး၏ညီအကိုမ်ားျဖစ္တဲ့ ကြ်န္မ့အဘိုး၏အေဖက ကြ်န္မ့အဘိုးကို ေျပာျပခဲ့ဖူးသည္ ။ ေနာက္ျပီး ကြ်န္မ့အေဘးက ငါးပါး သီလတြင္ ကာေမသုမိစာၦစာရႏွင့္ သူရာေမရိယကံႏွစ္ပါးကို အသက္ထက္ဆံုး ေစာင့္ထိန္းသြားခဲ့သူျဖစ္၏ ။ သူတစ္ပါးကို ကူညီတတ္ေသာ စိတ္ေစတနာေကာင္းေသာ ကြ်န္မ့အေဘးကို ပုလိပ္ေတြ ဖမ္းသြားၾကသည့္အတြက္ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းမ်ားသာမက ရြာသူရြာသားအားလံုး စိတ္မေကာင္းျဖစ္ေနၾကရသည္မွာ မဆန္း ။ အားလံုးကလည္း “ ဦးေဖလွတစ္ေယာက္ေတာ့ သြားရွာျပီ”ဟူ၍သာ ယူဆလိုက္ၾကသည္ ။ ထုိ သို႔ ယူဆရျခင္းမွာ အဂၤလိပ္ေတြက ထုိသို႔ဖမ္းဆီးသြားလွ်င္ ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ ျပန္မလႊတ္ေတာ့ ။ အျပစ္ရွိလွ်င္ ျပစ္ဒဏ္ၾကီးၾကီးေပးျပီး အျပစ္ မရွိလွ်င္လည္း ႏွိပ္စက္ညႇင္းပမ္းမည္သာ ။ အေဘး၏အသက္အရြယ္ အေဘး၏ခႏၶာကိုယ္ႏွင့္ ထုိညႇင္းပမ္းမွဳေတြကို ခံႏိုင္လိမ့္မည္မဟုတ္ ဟု တြက္ဆမိေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္ ။ ထုိသုိ႔ ဟိုဟုိသည္သည္ေတြးေတာေနစဥ္မွာပဲ အေဘးႏွင့္ပုလိပ္သံုးေယာက္၏ပံုရိပ္က သူတုိ႔မ်က္စိ ေရွ႕မွ တျဖည္းျဖည္းေဝးကြာေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့ျပီ ။
        ပုလိပ္ေတြက အေဘးကို အမွန္ပင္ ဖမ္းဆီးေခၚေဆာင္လာခဲ့သည္ ။ ေလွဆိပ္သို႔ေရာက္သည့္အခါ ပုလိပ္ေတြက အေဘးကို ေလွေပၚ သို႔တက္ခိုင္း၏ ။ အေဘးက မတက္ ။ ေပကပ္ျပီး ကမ္းေပၚတြင္ ထိုင္ခ်လိုက္သည္ ။
   “ အဘိုးၾကီး မတက္ရင္ အတင္းဆြဲေခၚခဲ့ကြာ ။ အခ်ိန္ၾကာတယ္ ။”
ပုလိပ္သံုးေယာက္ထဲမွ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္သူက ထုိသို႔ေျပာ၍ က်န္ႏွစ္ေယာက္က အေဘး၏လက္ကို အတင္းေဆာင့္ဆြဲျပီး ေလွေပၚသို႔ တင္ သည္ ။ ကိုယ့္အဘိုးအရြယ္ေသာဘာေသာ မေတြးေတာဘဲ ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္းျပဳမူေနေသာ္လည္း အေဘးက စိတ္မဆိုး ။ သို႔ေပမဲ့ ေလွ ေပၚေတာ့ မတက္ ။ ကမ္းတြင္ ဆက္ထုိင္ျမဲထုိင္ေန၏ ။
         တစ္ၾကိမ္တြင္ ပုလိပ္ႏွစ္ေယာက္က တစ္ျပိဳင္နက္တည္း အေဘး၏လက္ႏွစ္ဖက္ကို ဆတ္ခနဲအားကုန္ေဆာင့္ဆြဲလုိက္ရာ အေဘး၏ လက္ႏွစ္ဖက္သည္ အရင္းမွျပဳတ္ထြက္သြားျပီး ထုိသူေတြ၏လက္ထဲသို႔ တစ္ဖက္စီ ပါသြားေလသည္ ။ ပုလိပ္ႏွစ္ေယာက္က အေဘးပါလာ ျပီအထင္ႏွင့္ ေလွေပၚသို႔ တက္လိုက္ကာမွ သူတို႔လက္ထဲတြင္ အေဘး၏လက္ႏွစ္ဖက္သာ ျပဳတ္ပါလာေၾကာင္း သိလိုက္ရ၍ အေတာ္ေသြး ပ်က္သြားၾကသည္ ။ လက္ျပတ္ၾကီးႏွစ္ဖက္ကို တစ္ေယာက္တစ္ဖက္စီကိုင္ကာ ထိတ္လန္႔တၾကားလွည့္ၾကည့္မိေတာ့ အေဘးက သူတို႔ေတြ ၏ပံုစံကိုၾကည့္ကာ တဟားဟားေအာ္ရယ္ေလသည္ ။ ေခါင္းေဆာင္က ထုိကိစၥကို မသိဘဲ သူ႔တပည့္ႏွစ္ေယာက္ကို အတင္းသြားေခၚခိုင္း သည္ ။ သို႔ေသာ္ ဟိုႏွစ္ေယာက္က တုတ္တုတ္မွ် မလွဳပ္ရဲေတာ့ ။ လက္ႏွစ္ဖက္မရွိဘဲ တဟဲဟဲရယ္ေနတဲ့ကြ်န္မ့အေဘးကို သူတို႔ ေၾကာက္ ရံြ႕သြားၾကပံုရ၏ ။ ေခါင္းေဆာင္က တပည့္ႏွစ္ေယာက္ကို ခိုင္းမရေတာ့၍ ကိုယ္တိုင္ပင္ …
   “ လက္မရွိလည္း ေျခေထာက္ဆြဲမွာေပါ့ကြာ ။”
ဟူ၍ၾကံဳးဝါးလ်က္ တကယ္လည္း ေျခေထာက္ကို ေဆာင့္ဆြဲရာ ေရွ႕နည္းအတုိင္း ေျခေထာက္တစ္ဖက္မွာ ထုိသူ၏လက္ထဲသို႔ ျပဳတ္ပါသြား သည္ ။ အေဘးက တဟဲဟဲရယ္ျပန္၏ ။ ျပဴးက်ယ္ဝိုင္းစက္တဲ့မ်က္လံုးၾကီးေတြႏွင့္ထုိေခါင္းေဆာင္ခမ်ာ အေဘး၏မ်က္ႏွာကို တုန္လွဳပ္ ေခ်ာက္ခ်ားစြာစိုက္ၾကည့္ရင္း…
   “ မေကာင္းဆိုးဝါးၾကီး ။ မေကာင္းဆိုးဝါးၾကီး…”
ဟုေအာ္ကာ ေလွေပၚသို႔ ဝုန္းခနဲေျပးတက္လ်က္ သံုးေယာက္သား သုတ္ေျခတင္ေလွာ္ေျပးၾကေတာ့သည္ ။
         ထုိအျဖစ္အပ်က္ကို အေဘးက ရြာသားအားလံုးကို ေျပာမျပခဲ့ ။ ပုလိပ္ေတြက လူမွားဖမ္းတာျဖစ္ေၾကာင္းဟူ၍သာ မတင္မက်ေျပာ ခဲ့သည္ ။ သို႔ေသာ္ အေဘး၏ညီအကိုမ်ားကေတာ့ ထုိပညာရပ္မ်ားကို အေဘး တတ္ေျမာက္ထားေၾကာင္းသိသျဖင့္ ပုလိပ္ေတြ ခံသြားရ ျခင္းအေပၚ ဝမ္းသာအားရျဖစ္ခဲ့ၾကသည္ ။
          အသက္ရွစ္ဆယ္ေက်ာ္အရြယ္တြင္ အေဘး ဆံုးပါးသြားခဲ့သည္ ။ အေဘး မဆံုးခင္တြင္ အေဘး၏ေဆြမ်ိဳးေတာ္စပ္သူမ်ားျဖစ္ၾက ေသာ အေဘး၏ေျမးေတြက ထုိပညာရပ္ေတြကို အေမြခံရန္အတြက္ အေဘး၏ထံပါးသို႔ ခ်ည္းကပ္ကာ ပညာသင္ၾကားေပးရန္ ေတာင္းဆိုခဲ့ ၾကသည္ ။ သို႔ေသာ္ အေဘးက ထုိနက္နဲခက္ခဲလွတဲ့ပညာရပ္ေတြကို အေမြ ဆက္ခံခြင့္ မေပးခဲ့ ။ ေနာင္လာေနာင္သားေတြ အသံုးမခ်တတ္ မည္ကို စိုးရိမ္တာေၾကာင့္ ၊ အသံုးမတတ္လွ်င္ မေကာင္းတဲ့ဘက္သို႔ ေရာက္ရွိသြားမွာကို ပူပန္တာေၾကာင့္ ထုိပညာရပ္ေတြကို သားေျမးတုိ႔ အား မသင္ၾကားေပးခဲ့ ။ သုိ႔ေပမဲ့ ပညာရပ္မ်ား တိမ္ေကာေပ်ာက္ကြယ္သြားမွာကိုေတာ့ အေဘး လိုလားပံု မရ ။ ထုိလွ်ိဳ႕ဝွက္နက္နဲသည့္ ပညာရပ္မ်ားကို က်မ္းတစ္အုပ္ ေရးသားခဲ့သည္ ။ ထုိစာအုပ္ထဲတြင္ အေဘးတတ္သမွ် ပညာရပ္အစံုစံုကို ျပည့္စံုေအာင္ ေရးသားခဲ့ျပီး စာ အုပ္ျပီးစီးသည့္အခါ အေဘးသည္ ထုိစာအုပ္ကို ဇင္းက်ိဳက္ေတာင္၏ မတ္ေစာက္နက္ရွိဳင္းေသာေက်ာက္ဂူတစ္ဂူထဲတြင္ အေစာင့္အေရွာက္
ခ်ကာ သိမ္းဆည္းထားခဲ့ေၾကာင္း ေဆြမ်ိဳးမ်ားအား အသိေပးခဲ့သည္ ။ အေဘး၏ရည္ရြယ္ခ်က္က ထုိပညာရပ္ႏွင့္ ထိုက္တန္သူမွသာ ထုိစာ အုပ္ကို ရရွိေစလိုျခင္းျဖစ္မည္ ။
         အေဘး ဆံုးပါးသြားျပီးေနာက္ ကြ်န္မ့အဘိုးလက္ထက္တြင္ ကြ်န္မ့အဘိုးႏွင့္ညီအကိုဝမ္းကြဲေတာ္စပ္သူႏွစ္ဦးသည္ အေဘး ေျပာခဲ့ သည့္အတိုင္း ထိုေတာင္ေၾကာသို႔သြားကာ ဂမ ၻီရက်မ္းစာအုပ္ကို ရွာေဖြခဲ့ၾကေသးသည္ ။ ပထမတစ္ေခါက္ ရွာစဥ္က မေတြ႕ရွိခဲ့ၾကေပမဲ့ စိတ္မပ်က္ဘဲ ေနာက္တစ္ေခါက္ သြားရွာၾကသည့္အခါ အေဘး ေျပာခဲ့သည့္ေနရာကို ရွာေတြ႕ခဲ့ၾကသည္ ။ ထုိေက်ာက္လိုဏ္ဂူက ေတာင္ ကမ္းပါးတစ္ခု၏ေဘးတြင္ တည္ရွိေနတာေၾကာင့္ ထုိလိုဏ္ဂူသို႔ ၾကိဳးျဖင့္ ခက္ခက္ခဲခဲဆင္းၾကသည္ ။ လိုဏ္ဂူတြင္းသို႔ ေရာက္သည့္အခါ မျမင္ရသူတစ္ေယာက္၏တြန္းခ်ျခင္းကို ခံရသျဖင့္ ေခ်ာက္ထဲသုိ႔ ျပဳတ္က်ကာ အကိုျဖစ္သူက ဆံုးပါးသြားခဲ့ျပီး ညီျဖစ္သူမွာ ေျခေထာက္တစ္ ဖက္ သြင္သြင္က်ိဳးသြားခဲ့သည္ ။ က်န္ရစ္တဲ့ညီျဖစ္သူ၏ ေျပာျပခ်က္အရ ထိုဂူထဲတြင္ က်မ္းစာအုပ္ အမွန္တကယ္ရွိေနေၾကာင္း တိတိက် က်သိခဲ့ရ၏ ။ သို႔ေသာ္ ထိုညီအကိုႏွစ္ေယာက္ ဘဝပ်က္ခဲ့ရျပီးေနာက္ပိုင္း အဘိုးအပါအဝင္ က်န္ညီအကိုမ်ားမွာလည္း ထုိ ဂမ ၻီရက်မ္းစာ အုပ္ကို သြားေရာက္ရွာေဖြရန္ မစဥ္းစားဝ့ံၾကေတာ့ေပ ။ ထုိစာအုပ္သည္ ယခုခ်ိန္ထိ ေခ်ာက္ကမ္းပါးနေဘး လိုဏ္ဂူငယ္ေလးထဲတြင္ ပညာ ရပ္ႏွင့္ ထုိက္တန္မည့္သူအား ေစာင့္ဆုိင္းေမွ်ာ္လင့္လ်က္ရွိပါေၾကာင္း...။




                                                                                                                 ေစတနာေရွ႕ထားလ်က္…
                                                                                                                         
                                                                                                  ဂါဦးႏြန္းကို


၁)) ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းသုိ႔ အေစာဆံုးဝင္ေရာက္ခဲ့ေသာမ်ိဳးႏြယ္စုမွာ တိဗက္-ျမန္မာ ၊ မြန္-ခမာတုိ႔ျဖစ္ၾကသည္ ။ ( မိုးျမင့္ေမာင္၏ ျမန္မာ့ပထမဆံုးမ်ားစာအုပ္မွ…)

https://www.facebook.com/writer.GONKတြင္ ဝင္ေရာက္ေလ့လာႏိုင္ပါသည္ ။

- စာခ်စ္ေဆြေတြအတြက္ ဆရာမဂါဦးႏြန္းကိုရဲ႕စာေပမွတ္တိုင္ေတြကို တစ္ေနရာတည္းမွာ စုစည္းေဖာ္ျပေပးလိုတဲ့ ေစတနာ ။

- စာခ်စ္သူခ်င္း ႏွစ္သက္ရာစာကို မွ်ေဝျခင္းျဖင့္ ကုသိုလ္ယူပါ ။

- စာေပကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ။