Translate ( If u r foreigner, don't forget to use this. It is not perfect. But, u can guess.)

ေရာက္ခဲ့ျပန္ျပီ ျမတ္ေမာ္တင္စြန္းေစတီ (ခရီးသြားေဆာင္းပါး)

( ၁၈-၂-၂၀၁၇-ရက္ေန႔ စံေတာ္ခ်ိန္သတင္းစာပါ ေဆာင္းပါးျဖစ္သည္ )

( ဖြင့္ပြဲေန႔ျမင္ကြင္း ) 



     “ တစ္ႏွစ္တစ္ေခါက္ေတာ့ အေရာက္လာမယ္ မိန္းမလွတို႔ေရ ၊ ဘုရားဖြင့္ပြဲ ရက္မွာ အတူတြဲ ႏႊဲၾကမယ္ ။ ေနာက္ေတာ့မွ
       တစိမ္းေတြလို စိမ္းမသြားနဲ႔ကြယ္ ။ တစ္ႏွစ္တစ္ေယာက္မို႔ ေမာင့္ကိုေလ စြန္႔ခြာတာလား ”
သၾကၤန္သီခ်င္းကို ဘုရားပြဲသီခ်င္းျဖစ္ေအာင္ လုပ္ဆိုေနေသာ လူရြယ္ေလးေတြေၾကာင့္ ကားေပၚမွခရီးသည္မ်ား ျပံဳးသြားၾကသည္ ။ ဟုတ္ေတာ့လည္း ဟုတ္တာပဲ ။ ေမာ္တင္စြန္းေစတီက တစ္ႏွစ္မွတစ္ေခါက္သာ သြားေရာက္ဖူးေျမာ္ခြင့္ရွိသည္ပဲကိုး ။ သြားခ်င္တုိင္း သြား၍မရ ။ သဘာဝတရားၾကီးက ဟန္႔တားထားသလို ဘုရားဖြင့္ပြဲကလည္း တစ္ႏွစ္မွ တစ္လတည္းရယ္ ။ ယခင္က ဘုရားဖြင့္ပြဲ ရက္ကို တေပါင္းလဆန္း(၁)ရက္ေန႔ကေန တေပါင္းလျပည့္ေန႔အထိ (၁၅)ရက္ပဲ ခြင့္ျပဳခဲ့သည္ ။ ယခုမူ တပို႔တြဲလျပည့္ေန႔ကေန တေပါင္းလျပည့္ေန႔အထိ တစ္လတိတိ က်င္းပျပဳလုပ္ႏုိင္ေလျပီ ။
            ေဖေဖာ္ဝါရီ(၁၀)ရက္ ၊ ေသာၾကာေန႔-ည(၁၀)နာရီခန္႔၌ ရန္ကုန္မွ ထြက္ခြာလာခဲ့ရာ ေနာက္တစ္ေန႔မနက္(၉)နာရီခန္႔တြင္ ေမာ္တင္စြန္းေစတီေတာ္အနီးက တည္းခိုရိပ္သာမ်ားဆီသို႔ ေရာက္ရွိခဲ့သည္ ။ လာခ်င္ရင္ အနီးေလးဟု ဆိုႏုိင္ေပမဲ့ လမ္းခရီးတြင္ ၾကံဳေတြ႕ရမည့္-ဒုကၡေသာကအခ်ိဳ႕ ရွိေသးတာကို တင္ျပရဦးမည္ ။ ေမာ္တင္စြန္းသို႔ ကားလမ္းေပါက္တာ မၾကာေသးပါ ။ လြန္ေရာ ကြ်ံေရာ (၈)ႏွစ္ဝန္းက်င္ခန္႔သာ ရွိဦးမည္ ။ ယခင္ကဆို ဆင္ရိုင္းမ်ား သြားလာႏိုင္သည္အထိ ေတာၾကီးျမက္မည္းျဖစ္ခဲ့၏ ။ သဘာဝ အလွတရား ၊ သစ္ရိပ္ဝါးရိပ္ျမိဳင္ေဟဝန္အလွမ်ားျဖင့္ ခမ္းနားေနခဲ့မည္သာ ။ ယခုေတာ့ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး အဆင္ေျပခဲ့ျပီ ။ ကားလမ္းေပါက္ေနျပီျဖစ္ေသာ္လည္း ပန္းခင္းလမ္းေတာ့ မဆုိသာ ။ လမ္းတေလွ်ာက္ အေကြ႕အေကာက္ အတက္အဆင္း မ်ားျပား လြန္းပါဘိ ။ ကားမူးတတ္သူမ်ားအဖို႔ ကြ်တ္ကြ်တ္အိတ္ေဆာင္ရေသာလမ္းဆိုလွ်င္ မမွားႏိုင္ ။ သို႔ေပမဲ့ ေဘးဘီသို႔ ေငးၾကည့္လိုက္ တုိင္း ေျမြလိမ္ေျမြေကာက္လမ္းေလးကို တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္ ေတြ႕ျမင္ရပံုက ကဗ်ာဆန္လြန္းလွသည္ ။ ေတာင္ထိပ္မ်ားသို႔အေရာက္ လိေမၼာ္ေဖ်ာ့သ႑ာန္ေနဝန္းၾကီးႏွင့္အတူ အရုဏ္ဦးအလင္းေအာက္မွာ ႏိုးထခါစ ကေလးတစ္ေယာက္၏မ်က္ႏွာလို ျမဴခိုးျဖဴျဖဴေတြ ၾကား မွဳန္ဝါးဝါးျဖစ္ေနေသာ ေတာတန္းေတာင္တန္းမ်ား၏အလွကလည္း ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ပမာ ။




 (မုဒ္ဦးမွာ အမွတ္တရဓာတ္ပံု ရိုက္ယူခဲ့ေသာ စာေရးသူ)




နံနက္ခင္း(၅)နာရီခန္႔က ငရုတ္ေကာင္းျမိဳ႕တြင္ နားခဲ့ရသျဖင့္ မနက္စာ စားသံုးခဲ့ျပီးျဖစ္သည္ ။ ေမာ္တင္စြန္းေရာက္ေတာ့ တည္းခိုခန္း စီစဥ္ရသည္ ။ တည္းခိုရိပ္သာမ်ားက အတည္အျမဲ မဟုတ္ပါ ။ ဘုရားပြဲကာလအတြက္ပဲျဖစ္၍ ယာယီ ။ သို႔ေၾကာင့္ ခိုင္ခိုင္ခန္႔ခန္႔မ်ား မဟုတ္ၾက ။ တခ်ိဳ႕က ဝါးႏွင့္ထရံ ေရာယွက္ဖြဲ႕ထားေသာ တဲေက်ာင္းမ်ား ။ တခ်ိဳ႕က် သစ္သားပါရံု အနည္းငယ္ ခိုင္ခန္႔ရံုမွ် ။ သို႔ေပမဲ့ သဘာဝတရားႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြရွိလွသျဖင့္ ထူးျခားေသာခံစားမွဳကို ေပးစြမ္းႏုိင္သည္ ။ ကြ်န္မကေတာ့ ယခင္ကေလာက္ ေရခ်ိဳမရွားပါးေတာ့တာကိုပဲ က်ိတ္၍ ေက်းဇူးတင္ေနမိသည္ ။ ယခင္ကဆုိ အိမ္သာသံုးရန္အတြက္ပင္ ေရဝယ္ရ သည္ ။ ေရကို အလြန္ေျခြတာသံုးခဲ့ရဖူးသည္ ။ ၾကာၾကာေနေလ ေငြကုန္ေၾကးက် မ်ားေလပင္ ။ ယခုေတာ့ ခ်ိဳးေရအတြက္သာ ပိုက္ဆံကုန္ေတာ့သည္ ။
            ေမာ္တင္စြန္းေစတီေတာ္ေတာင္ေျခအနီးရွိ ေသာင္ကမ္းႏွင့္တကြ ပင္လယ္၏အလွကို စာဖြဲ႕ရန္မွာ အနည္းငယ္ ခက္ခဲပါ သည္ ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ စာပန္းခ်ီ ေရးမမီႏိုင္ေအာင္ လွရက္ေသာေၾကာင္ပင္ ။ အပိုဆိုျခင္း မဟုတ္ ။ ေနတက္ေနက်  ေရ တက္ေရက်ခ်ိန္ႏွင့္လိုက္ကာ အလွအပတု႔ိမွာ ေရြ႕ေျပာင္းကာ တစ္ခ်ိန္လွ်င္ တစ္မ်ိဳးစီ ။ သဲျဖဴျဖဴေတြကလည္း လွသည္ ။ ပင္လယ္ ကလည္း ျပာလဲ့ေနသည္ ။ ေနာက္ျပီး အလွတြင္ အယဥ္ဆင့္ေစသည္က အုန္းပင္တန္းစိမ္းစိမ္းေတြ ။ မနက္ပိုင္းတြင္ ပင္လယ္ကမ္း စပ္တေလွ်ာက္ ေတြ႕ျမင္ရမည္က ေရမကူးရ-ဆိုင္းပုဒ္မ်ား ။ ဒါေတြျမင္ေတာ့ ကြ်န္မ စိတ္ညစ္သြားသည္ ။ မႏွစ္က ကြ်န္မတို႔ညီအစ္မ တစ္စု ထိုကမ္းစပ္မွာ ေရစိမ္ခဲ့ဖူးသျဖင့္ ယခုႏွစ္လည္း ဆင္းဦးမယ္ဟု စိတ္ကူးထားမိရာ ယခုေတာ့ ေရမကူးရ-ဆိုင္းပုဒ္ေတြႏွင့္ ။ သို႔ေပမဲ့ သိပ္မၾကာခင္ ေရက်ခ်ိန္မွာေတာ့ အေျဖေပၚသြားသည္ ။ ေရမကူးရ-ဆိုင္းပုဒ္မ်ားက ေရတက္ခ်ိန္အတြက္ပဲျဖစ္သည္ ။ ေရတက္ေနခ်ိန္မွာ ပင္လယ္ေရက စားေသာက္ဆုိင္မ်ားနားအထိ ေရာက္လုေရာက္ခင္ျဖစ္ရာ မနီးမေဝးက ေက်ာက္ေတာင္မ်ားခမ်ာ ပင္လယ္ျပင္၏လႊမ္းမိုးမွဳကို ခံေနရသျဖင့္ အကယ္၍ ေရဆင္းကူးမိပါက ေဒါသထြက္ေနေသာ-ထိုေက်ာက္ေဆာင္မ်ား၏ရန္ရွာမွဳကို ခံရေပလိမ့္မည္ မဟုတ္လား ။ ျမဳပ္ေနေသာေက်ာက္တံုးေက်ာက္ေဆာင္မ်ား ရွိ၍ ထိခိုက္ဒဏ္ရာရမည္စိုးသျဖင့္ ေရတက္ခ်ိန္မွာ ေရမကူးရ-ဆိုင္းပုဒ္ ေထာင္ထားျခင္းပါေပ ။






( ေတာင္ေပၚမွ လွမ္းျမင္ရေသာ မုဒ္ဦးတံခါးဝ ၊ စားေသာက္ဆုိင္တန္းႏွင့္ ပင္လယ္ျပင္ )



           ကမ္းေျခသည္ လွ၏ ။ ထုိ႔ျပင္ လွမ္းျမင္ႏုိင္ေသာ-ေဖာင္ေတာ္ဆိပ္ေစတီေၾကာင့္ က်က္သေရတို႔ျဖင့္ ျပည့္စံုေန၏ ။ ေရႊႏုိင္ငံ ဟု ေခၚေဝၚရမတတ္ ဘုရားေစတီတို႔၏ေရႊေရာင္တဝင္းဝင္းတို႔ျဖင့္ တင့္တယ္ေနေသာ ကြ်န္မတို႔ႏုိင္ငံ၏ လွပခန္႔ညားမွဳမ်ားစြာထဲက တစ္ခု ။ တည္းခိုခန္းမွေန ေမာ္တင္စြန္းေစတီသို႔ ကမ္းေျခအတိုင္း လမ္းေလွ်ာက္လာလွ်င္ ေဖာင္ေတာ္ဆိပ္ေစတီကုိ ဖူးေတြ႕ႏုိင္ သည္ ။ သို႔ေသာ္ ေနျပင္းေသး၍ ထုိသို႔ မသြားေသးဘဲ ျမတ္ေမာ္တင္စြန္းဘုရားဆီသို႔ ဦးစြာထြက္လာခဲ့၏ ။ ကြ်န္မတို႔က လျပည့္ေန႔ ေရာက္လာျခင္းျဖစ္ရာ ဖြင့္ပြဲက လျပည့္ေက်ာ္တစ္ရက္ေန႔က်မွ ။ မနက္ျဖန္ ေဒဝါဝင္း ရာဇာဝင္းတို႔ႏွင့္အတူ လူၾကီးအစံုစံုျဖင့္ ဘုရား ဖြင့္ပြဲ က်င္းပမည္ဟု သိရသည္ ။
       ေမာ္တင္စြန္းဘုရားသမိုင္းက ဆန္းၾကယ္လွသည္ ။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္ကာလကတည္းကျဖစ္၍ သကၠရာဇ္မ်ားစြာ ၾကာေညာင္းခဲ့ျပီဟုဆိုရမည္ ။ သို႔တုိင္ နတ္နဂါးမ်ား၏ေစာင့္ေရွာက္ထိန္းသိမ္းမွဳေၾကာင့္ ေစတီေတာ္မွာ ယခုတိုင္ သပၸာယ္စြာတည္လ်က္ ဖူးေျမာ္သူမ်ားျဖင့္ ျပည့္ႏွက္စည္ကားႏုိင္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းကို ယံုမွားသံသယ မရွိသင့္ပါေပ ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ ေမာ္တင္စြန္းေစတီေတာ္၏ရာဇဝင္သမုိင္းေၾကာင္းထဲ၌ နတ္နဂါးမ်ား၏က႑က တစ္ေထာင့္တစ္ေနရာမက ။ ဤေနရာတြင္ တစ္ခု ေျပာလိုသည္မွာ သမုိင္းေၾကာင္းက ႏွစ္မ်ိဳး ကြဲေနပါသည္ ။ တခ်ိဳ႕စာအုပ္မ်ား၌ လူတုိ႔ ဖူးေျမာ္ရန္အတြက္ နဂါးမင္းကိုယ္တုိင္ ေစတီတည္ထားျခင္းျဖစ္သည္ဟူ၍လည္းေကာင္း ၊ တခ်ိဳ႕စာအုပ္မ်ား၌ အေလာင္းစည္သူမင္း၏သစၥာစကားေၾကာင့္ တည္ထားျခင္း ျဖစ္သည္ဟူ၍လည္းေကာင္း ႏွစ္မ်ိဳးကြဲေနသျဖင့္ ဧည့္လမ္းညႊန္ ေျပာေသာ (ျဖစ္ႏုိင္ေခ်လည္းရွိသည့္) အေၾကာင္းအရာကို ဦးစားေပး ၍ ေဖာ္ျပလိုက္ရပါသည္ ။ 





(အဓိ႒ာန္ေအာင္ေစတီအနီးက နဂါးရံုဘုရား)


         ဘုရားရွင္ျမတ္ ပြင့္ေတာ္မူဆဲကာလတြင္ တပုႆႏွင့္ ဘလႅိကကုန္သည္ညီေနာင္တုိ႔သည္ ဆံေတာ္ရွစ္ဆူကို ပင့္ေဆာင္ယူ လာျပီး ေရလမ္းခရီးအတိုင္း ျပန္လာခဲ့ၾကစဥ္ ယင္းေနရာ၌ ခရီးတေထာက္ နားသည္ ။ ထိုအခိုက္ နဂါးမင္းက ဆံေတာ္ႏွစ္ဆူကို ခိုးယူျပီး နဂါးျပည္တြင္ အပူေဇာ္ခံထားေလသည္ ။ ကာလတစ္ခု ၾကာျမင့္ခဲ့ျပီးေနာက္တြင္ အေလာင္းစည္သူမင္း ေဖာင္စၾကၤာျဖင့္ လွည့္လည္ေသာ္ ထုိေနရာအေရာက္ ေဖာင္ရပ္တန္႔သြား၍ အခ်င္းအရာကို စံုစမ္းသည့္အခါ နဂါးမင္းက ဆံေတာ္မ်ားကို ဖူးေျမာ္ေစ လိုသျဖင့္ ရပ္တန္႔ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရလွ်င္ လိုက္လံဖူးေျမာ္သည္ ။ ဖူးေတြ႕ရခ်ိန္တြင္ ကိုယ္ေတာ္တုိင္သာမက အမ်ားသူငါလည္း ဖူးျမင္ရလွ်င္ ေကာင္းစြဟု စိတ္အၾကံျဖစ္ရာ သစၥာအဓိ႒ာန္ျပဳခဲ့သျဖင့္ ယခုလို လူတုိ႔ ဖူးေျမာ္ခြင့္ရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ဧည့္လမ္းညႊန္၏ ရွင္းျပခ်က္အရ မွတ္သားခဲ့ရသည္ ။ ထုိ႔ျပင္ ေစ်းသည္မ်ား ၊ အနီးအနားေန ေဒသခံမ်ား၏အဆိုအရ ယခင္ကဆို ေျမြမ်ား လာေရာက္ ဖူးေျမာ္ေလ့ရွိေၾကာင္း သိရသည္ ။ ယံုတာမယံုတာ အပထား ၊ ဘုရားပြဲစည္ကားခ်ိန္တြင္ လူေယာင္ေဆာင္၍ လာေရာက္ဖူးေျမာ္ ေသာ နတ္နဂါးမ်ားပင္ ရွိေၾကာင္း ပံုျပင္ဆန္ဆန္ ဖတ္ရွဳခဲ့ဖူးသည္မ်ားကို ျပန္ေျပာင္းေအာက္ေမ့မိပါ၏ ။



 (ေဖာင္ေတာ္ဆိပ္ေစတီ)



     ညေနခင္း၌ ေဖာင္ေတာ္ဆိပ္ေစတီသို႔ ေရာက္ျဖစ္ခဲ့သည္ ။ ယခုေနာက္ပုိင္း လူအမ်ားက ထိုေစတီကို ေဖာင္ေတာ္ဦး ေစတီေတာ္ဟု မွားယြင္းေခၚတြင္ေနၾကေၾကာင္း ေဒသခံမ်ားက ဆုိသည္ ။ အမွန္က ေဖာင္ေတာ္ဦးေစတီဆိုသည္မွာ ေတာင္ေပၚက ဘုရားပရဝုဏ္အတြင္းတြင္ တည္ရွိေနေသာ ေစတီေတာ္တစ္ဆူ ျဖစ္သည္ ။ ထူးဆန္းေသာသမုိင္းေၾကာင္းတုိ႔ျဖင့္ ျပည့္ႏွက္ေနေသာ ေစတီဆိုလွ်င္လည္း မမွားယြင္းႏုိင္ပါ ။ ယခု ေဖာင္ေတာ္ဆိပ္ေစတီေတာ္ကေတာ့ သမိုင္းေၾကာင္း ရိုးစင္းသည္ ။ အေလာင္းစည္သူ မင္း၏ေဖာင္ေတာ္ဆိပ္ရာေနရာကို အထိမ္းအမွတ္အေနျဖင့္ တည္ထားခဲ့ေသာ ေစတီေတာ္ျဖစ္သည္ ။ သာယာလွပေသာရွဳခင္းတို႔ ကို ခံစားရင္း ၾကည္ၾကည္ႏူးႏူးဖူးေျမာ္ႏုိင္ေသာ ေစတီေတာ္တစ္ဆူဟု ဆုိႏုိင္ေပမည္ ။ ေနာက္ျပီး ပင္လယ္က ပတ္လည္ဝိုင္းေနျခင္း ျဖစ္ရာ ေရက်ခ်ိန္မွပဲ လမ္းေပၚသည္ ။ ထိုအခ်ိန္ကို ေစာင့္ဆိုင္းႏုိင္မွသာ သြားေရာက္ဖူးေျမာ္ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္ ။ ေစတီသို႔ လာရာ လမ္းတေလွ်ာက္တြင္ နဂါးမင္းအား ပူေဇာ္လိုသူမ်ား ၊ နဂါးစာေကြ်းလိုသူမ်ား ဝယ္ယူႏုိင္ရန္အတြက္ ေရာင္းခ်ေနေသာ ငွက္ေပ်ာ ေဖာင္ေလးမ်ားကို ေတြ႕ရေပမည္ ။ 





 (view point)





ဒ႑ာရီအတိုင္း ဆန္းၾကယ္ေသာဂုဏ္အင္တုိ႔ကို ထိန္းသိမ္းထားျခင္းဟုပဲ ဆိုရေလေတာ့မလား ။ မည္သို႔ျဖစ္ပါေစ…ဘုရား ဖူးရန္အလို႔ငွာ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ ဓမၼခရီးသြားတုိင္း၏စိတ္ႏွလံုးကို ၾကည္ႏူးေပ်ာ္ရႊင္ေစျခင္း ၊ လိုရာဆႏၵမ်ားကို ေတာင္းဆုေျခြ ရင္း ျပည့္ဝေစျခင္း ၊ လတ္ဆတ္ေသာပင္လယ္ေလ/လွပေသာရွဳခင္းမ်ားေၾကာင့္ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ ခ်မ္းသာေစျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ ျမတ္ ေမာ္တင္စြန္းေစတီေတာ္သည္ တပို႔တြဲ/တေပါင္း ဘုရားပြဲတေလွ်ာက္ လာေရာက္ဖူးေျမာ္သူမ်ားျဖင့္ စည္ကားသိုက္ျမိဳက္လ်က္ပင္ ရွိပါေတာ့သည္ ။





(ညေနဆည္းဆာ)



                                                                                                                  ေစတနာေရွ႕ထားလ်က္
                                                                                                                          ဂါဦးႏြန္းကို




www.facebook.com/writer.GONK တြင္ ဝင္ေရာက္ေလ့လာရန္ ဖိတ္ေခၚပါသည္ ။